Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Máte rádi techniku a roboty ? Milujete dělostřelectvo ? Chybí vám v armádě hlavní jednotka o kterou musíte pečovat ? Hledáte odlišný ekonomický model ? Jestli jste na většinu otázek odpověděli ano, mám pro Vás dobrou správu Supreme Commander je inspirován starým dobrým Total Annihilation a pokračuje v novém kabáte.

Strategie je rozdělena na jednotky pozemní, letectvo, loďstvo a experimentální... Nad tým vším je Commander kterého musíte chránit jak oko v hlavě...

Ve hře máme 4 rasy, jednotky jsou celkem slušně vybalancované, až na případ, když se hraje 2vs2 a když si první dvojice zvolí dvě rozdílné řasy a druhá dvojice dvě stejné řasy, tak se dostaví jistý benefit pro první dvojici...

Odlišný ekonomický model spočívá v tom, že těžíte "Metal" a Energii. Metál "dolujete"z těžiště. Energii z elektráren. Co je ale velký rozdíl je systém fungování, dle počtu obsazených těžisek máte Metal do plusu a také energii a určité úkony jako výroba jednotek výroba staveb má odlišné nároky na metal a energii. V podstatě se musíte držet v kladných číslech, měli by jste se vyhnout tomu, že vám energie spadne na 0 protože se vám zastaví těžení Metalu.
V další fáze hry máte možnost vyrábět metal z energie a můžete se "zakempit" na malém prostoru mapy a aj tak získáváte slušné zdroje.

Jestli neznáte můžu ještě doporučit Spring RTS , je to volný engin který má k dispozici víc módů a je to od fanoušků Total Annihilationu jako alternativa a zpestření strategického života.

EDIT: 29.10.2018
Tahle hra mě tak uchvátila, že jsem si koupil plnou Steam verzi a hraji komunitní edici s názvem FAF Forged Aliance Forever. Tahle verze má výborné lobby a vyhledávání spoluhráčů anebo protihráčů. Dokonce můžete hrát spolu i kampaň. Také jsou k dispozici vychytané modyfikace jako např Total Mayhem atd. Všechno je jednoduché a super. Všem doporučuji, parádní strategie a hodnocení zvedám na 100% protože lepší strategii neznám.

HW nároky hodně klesli, ale stále je možné se dostat na hranu výkonu a to z toho důvodu, že hra umí používat jenom jedno jádro CPU, k tomu hodně výkonu bere AI když hrajete vs. Computer. Vyřešit se to dá jenom vysoko taktovaným CPU, Úplně nejlepší řešení je starší CPU napr. 2 jádro Pentium, generace core 4 (2C/4T) a vytaktovat ho co nejvíce.

EDIT 19.12.2020 LOUD Mod
Dnes jsem narazil na projekt LOUD, který překopává jádro enginu hry a dovoluje hrát na mapách velkosti 40x40km s 4000 jednotkami na hráče. Taky v základní výbavě jsou rozširující módy jako Total Mayhem, BlackOP, BrewLan a všechny jsou přizpůsobeny LOUDu, některé technologie byli odebrány, tak aby byla hra co nejvíce vybalancována a aby mělo smysl používat všechny typy jednotek po celou dobu hraní. Experimentální jednotky už nejsou tak OP jako v základní hře anebo standartním módu TotalMayham v.137

Pro: Ekonomický model, přehledná mapa, krásna grafika, upgrady commandera, zaujímavé jednotky

Proti: Nároky na HW, hlavně když si nastavíte 1000 jednotek na hráče, engine hry umí využít pořádně jenom první jádro CPU (vyřešeno modem LOUD)

+11
  • PC 90
To co Supreme Commanderu chybělo to přináší tento datadisk. Zlepšila se optimalizace, zvětšily se mapy, zlepšil se HUD. Mít 2 monitory je tu taktickou výhodou :)
+7
  • PC 90
To, s čím původní Supreme Commander začal, tento datadisk dotahuje do zdárného, velkolepého a popravdě úchvatného konce. Ve Forged Alliance narazíme na větší mapy, více protivníků, více jednotek...narazíme na všechno, jen je toho více! To je slušný základ pro datadisk :))

Single player je zde pojat trošičku jinak, než v klasickém Supreme Commanderu. Nehrajete postupně za tři strany konfliktu, ale máte určitý počet map, kde si pouze vyberete rasu, za kterou budete hrát. To se odrazí ve vaší startovní pozici...a to je asi tak vše. Tohle je jedna z vad na kráse tohoto strategického skvostu a to já, jakožto milovník single-playeru nemohu přehlédnout.

Nelze si nevšimnout, že přibylo pár budov, jednotek a jedna experimentální jednotka ke každé rase. Nutno podotknout, že já osobně jsem pro tyto jednotky využití opravdu našel, takže skutečně nejsou jen tak do počtu. A ano, málem bych zapomněl, že přibyla také jedna úplně nová, plnohodnotná rasa, a to Seraphimové.

Grafická stránka hry samozřejmě zůstává na stejné příčce, jako v původní hře, ale za zmínku stojí HUD. Ten totiž došel velmi výrazných změn, a tak už nezabírá čvrt obrazovky, je průhledný, přehledný a hodně hráči usnadňuje orientaci ve hře.

Zaběhlý zoom je nyní ještě o něco přehlednější a když se díváte na mapu z "oběžné dráhy", můžete vidět jakési ohraničení této mapy, což má nepochybně vyvolávat pocit, že to vy sedíte v Supreme Commanderovi a díváte se na svou mapu, přikazujíc jednotkám, co mají dělat. Není to sice nijak významné, ale hnidopicha, jako jsem já, to opravdu potěší. :)

Zajímavá je také funkce, díky které si hráč může označit několik budov a uložit si je jako šablonu. To je velice příjemná funkce, díky které se v pozdější fázi hry za svistu laserů a burácení raket nemusíte starat o výstavbu každé budovy v předsunutém obrněném bodu, ale jen si kliknete na příslušnou šablonu a ukážete stavitelům, kde se mají pustit do práce.

Na začátku komentáře jsem naznačil jeden zápor a nutně musím přidat i druhý. V původní hře byl od začátku propagace hry vychvalován účinek a efekt atomových bomb. Je pravda, že atomové bomby tu mají obrovské ničivé účinky a jsou tedy obávanou zbraní. Problém je ale v tom, že narozdíl od původní hry, kde výstavba trvala řekněme 10 minut, ve Forged Alliance byl tento čas neúměrně prodloužen. Atomovky jsou najednou hrozně drahé, staví se skoro 45 minut a ono vás pak znechutí, když tu mrchu konečně odešlete do nepřátelské základny, aby jí srovnala se zemí a místo toho bezmocně sledujete, jak ze země letí vstříc vašemu dárečku střela z raketového deštníku. Fakt to dokáže naštvat, věřte mi.

Tak, to by asi bylo všechno. Datadisk k jedné z mých nejoblíbenějších strategií má sice nějakou tu chybku, ale jinak je téměř perfektní. Těm, kteří si oblíbili původní hru, nelze datadisk nedoporučit. Vlastně bych se vůbec nezlobil, kdyby se tento koncept strategií trochu rozšířil a my nedostávali jen Starcrafty, Warcrafty nebo Command & Conquery.

Edit: 10. února 2013 jsem úplnou náhodou objevil, že jeden talentovaný amatér vytvořil mod Total Mayhem. Tahle parádní vychytávka přidává různé jednotky, budovy a hlavně spoustu experimentálních jednotek (pro každou stranu 15 exp. jednotek a asi pět budov), které jsou velmi uvěřitelně rozděleny do všech čtyř tech levelů a přidávají tak hře na zajímavosti; a zároveň nejsou overpowered ani mimo výtvarný styl dané frakce. Implementována je i vylepšená AI, která skutečně dokáže rozpoutat peklo, protože nelení a používá nový obsah také. Nebojím se říct, že amatér nakopal zadek profesionálům.

Pro: Zoom, obří mapy, strategie, experimentální jednotky, 4 rasy, významně upravený HUD, ekonomika, funkce šablon

Proti: Tak trochu odfláknutý single-player, neúměrně prodloužené stavební časy atomových bomb

+6