Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 80
Hráno převážně v co-opu:

"Kde je tady ten Chaos?"

Tato hra si vysloužila posměch už po zveřejnění traileru, kde každé druhé slovo bylo "chaos" a scénář působil, jak kdyby ho psal školák (tak třetí, možná čtvrtá třída). A víte co? Ono to tak je i v plné hře. Jenže má to být remake (ale není) úplně prvního Final Fantasy z roku 1987, tak ono to je vlastně docela autentický. Představte si pod každou replikou bublinu v 8bitovým RPGčku a bude vám to naprosto sedět. Jo a pokud v menu hry mimo mise najdete schovanou možnost mluvit s NPC ze hry, tak na vlastní nebezpečí. Možná je to pozůstatek prvního návrhu hry, kde snad chtěli nějaký hub ve stylu Firelink Shrine, nebo si fakt někdo myslel, že to bude prča. Ale přísahám, že při každém použití mi kleslo IQ tak o 20 bodů.

No dobrá, nechme to být, scénář je prostě sebeparodicky hloupý. A jak se to hraje? Podivuhodně dobře. Je to svižná, dobře ovladatelná, pěkně vybalancovaná a docela pěkná PS3 hra. A když jsem si pak přepla do resolution mode, tak to byla svižná, dobře ovladatelná, pěkně vybalancovaná a nepříliš ošklivá PS4 hra. Když nad grafikou (a kupodivu nízkými FPS) přivřete obě očka, tak je to fakt povedené akční RPG. Nioh jsem nikdy nehrála, ale asi to bude hodně podobný. Má to pár souls prvků (ale žádné souly), sekiro-like posture, propracované boss fighty s velikým HP barem a několik různých obtížností od naprosto jednoduché rubačky až po vysoce challenging záležitost. Obtížnost navíc můžete kdykoliv změnit. Design lokací je přiznaně inspirovaný různými díly Final Fantasy a stejně tak se jim podařilo moc pěkně zakomponovat i další Final Fantasy prvky jako jsou job system, elementy a známá monstra. Jedině loot mne zklamal, protože je až moc diablo-like a já nerada diablovky. Na každém metru vám padají desítky kusů zbrojí a zbraní, všechny jsou skoro stejný, mají hromadu statů a liší se třeba jen v 0,1% odolnosti na fire...

Co ale nejspíš v Niohu nebylo je parta. A k ní se váže jedna moc zábavná mechanika, a to je online co-op multiplayer. Můžete samozřejmě celou hru projít jen offline v singleplayeru. V tom případě budou společníci všude běhat za vámi a bude je řídit umělá inteligence. Nečekejte zázraky, ale trochu damage rozdají a občas i odvedou pozornost nepřátel. Jednotlivé mise však můžete také projít s dalšími hráči, ať už random nebo s přáteli. Obtížnost nepřátel se však nezmění, takže ve schopnější bandě hráčů to chce vyšší nastavenou obtížnost hry nebo se připravte na hack'n'slash rubačku. Já u každého RPG, kde to jde, preferuji hrát s přáteli, takže i tady jsem hrála převážně v co-opu a sama hrála spíše jen side mise. Ale pozor, začátek a konec hry se v co-opu bohužel hrát nedá.

Ve výsledku tak hlavně díky co-opu a příjemnému combatu povedená a zábavná nízkorozpočtová hra, která se ani nesnaží tvářit jako AAA (kromě ceny v obchodě). Kdyby nějak hezky propojili jednotlivé lokace z misí do jednolitého světa à la metroidvania a zamakali na scénáři, tak by to asi i mohlo obstát ve srovnání s nejlepšími RPG hrami. Takto tomu něco chybí a doporučuji zahrát jen fandům (prvního) Final Fantasy nebo akčních co-op RPG. Myslím, že pro ostatní je hromada lepších (a levnějších) her.

Dohráno za 69 hodin.
Včetně:
Trials of the Dragon King
Wanderer of the Rift
Different Future

Pro: Co-op, hratelnost

Proti: Scénář, optimalizace, loot a equip

+22