Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Do brazilské džungle spadlo nákladní letadlo převážející několik počítačů a kopii pravěkého simulátoru rFactor, spolu se všemi zdrojáky k ISImotor enginu. Banda primitivních domorodců si vše odnesla do svých bambusových chatrčí a nějakým zázrakem ty počítače rozjeli, nainstalovali rFactor a začali jej modifikovat... Po pár letech vrtání se v rFactoru vzniklo studio Reiza a hra Game Stock Car. Já si ji koupil a musím těm domorodcům z Reiza studios zatleskat, protože oni dokázali z enginu, kterému se dnes každý vysmívá, vytřískat mnohem víc, než větší studia se svými super "next-gen" simulátory.

Nenechte se zmást obsahem, který na první pohled vypadá, jakoby ve hře byly jen fiktivní auta a okruhy - brazilské "vé-osmičky" opravdu existují a dokonce se v nich ohřáli jezdci jako Rubens Barrichello nebo Bruno Senna. Kromě V8, tu jsou další licencované vozy jako Chevrolet Camaro SS, Mini Cooper S v okruhové specifikaci, Chevrolet Opala, Metalmoro MX18 nebo všechny možné druhy formule 1, které sice nesou fiktivní názvy, ale vychází ze skutečných předloh, pro které autoři neměli licenci.
I když vás třeba na první pohled žádné auto nezaujme, po vyzkoušení si obvykle řeknete "tyvole, to je docela zábava", autoři totiž vybírali vyloženě jen ty auta, které jim připadaly zábavné a to se jim taky povedlo. Mezi tratěmi najdeme především brazilské okruhy, o kterých snad nikdy nikdo neslyšel, ale jsou tu i klenoty jako Red Bull Ring jak v moderní, tak v historické variantě a nebo Kyalami z konce 70. let (moje oblíbené!). Všehny tratě jsou zpracované skvěle a do posledního detailu, sice se nemohou chlubit scanovaním laserem, ovšem vůbec to nevadí...

Fyzika a pocit z jízdy je to hlavní, co dělá simulátor simulátorem a v tom Game Stock Car exceluje. Spojení skvělého force feedbacku, velmi kvalitní fyziky (zhruba na úrovni rFactoru2), výborného ozvučení a velmi dobře naskriptovaného pohybu kamery v kokpitu, vám sprostředkuje skvělý zážitek při hraní, kterému se podle mě zatím žádný jiný konkurenční simulátor nevyrovná. V každém jiném titulu se totiž najde něco, co mně vyloženě kazí požitek z jízdy (ať už je to jalový feedback v iRacingu nebo zvuky a pohyb kamery v Assetto Corsa), tady prostě vše krásně funguje pohromadě a pak už mi ani nevadí, že fyzika pneumatik není tak moc propracovaná jako v rF2. Navíc mě fascinují takové detaily, jako prasácky nalepená izolepa na volantu a vytištěný štítek s optimálními otáčkami v Mini Cooperovi (velký kontrast oproti nevěrohodně vyumělkovaným závodním kokpitům v Assetto Corsa).

Tomuto simulátoru nemám nic moc co vytknout, protože za všemi jeho nedostatky stojí především pravěký engine, na kterým hra běží. Antialiasing v ISImotoru nikdy nefungoval a pořád nefunguje, takže se musí spouštět přes grafické ovladače. Grafika by mohla být lepší, ale už tak si myslím, že borci z Reiza ždímou engine daleko za jeho hranice. Trochu opruz je i nastavovat úhel řízení před každým závodem, ale údajně už makají na nějaké automatizaci...

Pro: skvělý podit z jízdy, zpracování vozů a tratí, zvuky, nový obsah + vylepšování enginu zdarma

Proti: zastaralá, ale pořád celkem pěkná grafika, pro Evropana může být většina obsahu nezajímavá

+8