Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Svět Star Wars mám opravdu rád pro jeho specifický styl, atmosféru i mytologii. Zatímco Star Wars Jedi: Fallen Order přinesl nepříliš originální, ale zábavný gameplay a z příběhového hlediska jel hodně na jistotu, dvojka všechno dost výrazně upgraduje a více funguje i sama za sebe. Zatímco jednička byla obstojnou AA záležitostí, tak Star Wars Jedi: Survivor už je nefalšované tříáčko. Větší, hezčí, akčnější, příběhovější, dialogy nabitější a řekl bych tak nějak ve všem o třídu lepší. Stále si ovšem ponechává celou řadu problémů - ať už z hlediska příběhu, některých dle mého zbytečných herních mechanik a především, množství issues technického rázu.

Začnu nejdříve příběhem, který se podobně jako v jedničce parádně rozjíždí, ale v závěru, mluvíme-li o jeho hlavní kostře, ztrácí obdobně dech. V jednom se ale oproti prvnímu dílu výrazně liší - je výrazně originálnější (např. tím, že se dotýká dosud opomíjeného období Vrcholné republiky) a má pár silných dílčích momentů týkajících se hlavních postav. A tedy je tím i zajímavější. Jestli jsem něco Jedi: Fallen Order také vyčítal, tak to bylo málo dialogů a málo interakcí. Celá hra byla koncipovaná jako taková hodně light soulsovka, která více než na čemkoli jiném stavěla na hratelnosti a k její škodě už nestíhala pořádně rozvíjet jinak velmi sympatické postavy. Stále sice platí, že Jedi: Survivor stojí především na hratelnosti skládající se ze soubojů a exploringu, nicméně tentokrát má hráč k dispozici ústřední hub v podobě kantýny, kde se může dialogově naprosto vyřádit. K plné spokojeni mi chybělo snad jen dialogové větvení. Holt to ale není RPG, ale pořád spíše akční souls-like adventura.

A opět se nemění nic na tom, že mi ty souls prvky přišly poněkud zbytečné. Možná ještě více než minule. Na běžnou obtížnost hráč velmi brzy odemkne dostatek healing stimů na to, aby mohl projít celé části lokací prakticky bez zastavení. Nepřátel výrazně přibylo - jak do množství, tak do rozmanitosti. Souboje jsou rychlejší, s více nepřáteli naráz a tedy hektičtější. Odpouští více chyb, ale taky je potřeba zpacifikovat větší množství nepřátel. Osobně mi tohle tempo ale vyhovovalo a s ohledem na postavu Cala Kestise, který se z padawana stává mocným Jediem, mi to pocitově sedí. Co mi už vyhovovalo méně byl metroidvania styl odemykání lokací plný neviditelných zdí, ale to je holt moje preference coby systematického hráče, který nemá příliš v oblibě backtracking. Osobně jsem si nechal volitelný exploring až k závěru hry, kdy jsem měl všechny potřebné skilly pro průchod lokacemi odemčené. A udělal jsem dobře, protože jsem tak měl i mj. dostatek síly na některé tužší bossy.

Tím končí mé výtky k hratelnosti, protože ten zbytek mě bavil náramně. Pohyb postavy je trochu rychlejší a trhavější a souboje jsou díky tomu o něco méně gumové, na což jsem si chvíli zvykal, ale ve výsledku jsou přesnější a efektivnější. Nepřátel k poražení je fakt hodně. Od pohodových řadových stormtrooperů, až po různé minibosse, střední bosse až po poměrně tuhé bossfighty s lightsabery, kde si hráč pořádně otestuje parry. K prozkoumání je toho mimo hlavní dějovou linii opravdu hodně. Trochu mě mrzelo, že se většina hry koncentrovala jen na jednu planetu, což se po nějakých 60 hodinách už přeci jen začalo vizuálně trochu zajídat, ale zase je Koboh daleko promakanější než jakákoli jiná lokace předtím - jak po stránce designu a lore, tak vizuálně.

Tím se dostávám ke grafice a technické stránce. Upřímně, příliš nechápu četné výtky k vizuálu, který jsem si osobně po většinu času nadmíru užíval. Atmosféru Star Wars skrze grafiku, animace a celkovou choreografii tvůrci vystihli náramně. Oproti graficky slabší jedničce výrazný posun vpřed. Co ale už nemohu pochválit - v případě zapnutého ray tracingu - je optimalizace, která i v aktuální verzi hry na PC je stále dost tragická. A to i se zapnutým DLSS a navzdory tomu, že se mi framerate tabulkově jinak držel vysoko nad 60 fps. O to více zaráží, že k fixnutí některých nepříjemných grafických glitchů a částečné redukci nepříjemného stutteringu stačí pár jednoduchých modifikací, které by se špetkou snahy mohly být už dávno součástí aktuální verze hry. Ale ani poté hra nejede ideálně, zejména na Coruscantu a ve více otevřené a zaplněné centrální části Kobohu. Kromě škubání a dost citelného donačítání hry za běhu občas zlobí i světlo, které se nestíhá při rychlejším běhu některými lokacemi správně dočítat. Vidět je to zejména v tmavších interiérech. Nejednou jsem musel hru i vyloženě shodit do menu a znova nahrát, aby se světlo načetlo správně. Poslední věc, kterou zmíním, je sice drobnost, ale zamrzela mě. Hodně se mi v jedničce líbilo grafické ztvárnění hyperprostorových skoků mezi planetami. Ty v Jedi: Survivor zaznamenaly spíše downgrade.

Ve hře jsem nakonec strávil přes 80 hodin, vyzobal úplně všechno a snažil se poslechnout si každý rozhovor - tak mě to bavilo. Velký podíl na tom mají opravdu příjemně napsané postavy a to nejen ty hlavní jako Greez, Cere, Merrin nebo věrný parťák BD-1, ale i ty vedlejší, se kterými lze vést dialogy v ústředním hubu. Je to opravdu Star Wars jak má být a to včetně hudby - jak té orchestriální, tak bangerů v kantýně. Zejména těch huttských od mongolské kapely The Hu.

Occlusion Culling Fix 
SWJS - Fixes and Improvements 

Pro: bohatá hratelnost, souboje, hodně druhů nepřátel a bossů, vizuály, podání příběhu, postavy, Star Wars atmosféra, velké množství dialogů, soundtrack, westernový vibe

Proti: velké množství glitchů, optimalizace, za mě zbytečné souls prvky, menší množství planet, v závěru příběh opět až na jeden aspekt ztrácí dech, některé přepísknuté volitelné bossfighty (s nepřáteli, co umí instakill), odměny opět spíše jen kosmetického rázu

+16
  • PC 95
Tři roky jsem čekal na den, kdy vyjde pokračování Jedi: Fallen Order. Kultovní akční adventury, která si získala moje srdce, jako málo která hra. Od Star Wars Jedi: Survivor sem si hodně sliboval, a neváhal jsem si hru koupit ještě před vydáním. Hodně jsem očekával a mnoho jsem dostal.
Perfektní příběh, který je sice ze začátku pomalejší, ale posléze nabere takové obrátky, že mě, za monitorem, málem klepla pepka. Suprové grafické zpracování a hlavně obří svět, na kterém se vývojáři opravdu vyřádili, a bylo na co se koukat.
Hodně čtu, že lidi nadávají na špatnou optimalizaci a škubání obrazu během hry. Jako ano, tu a tam se to škublo, ale díky tomu, že nejsem až tak náročný, jsem si hru i tak užil. Škubání a padání FPS mi vykompenzoval úžasný herní zážitek. Zase se ale nechci zastávat Pánů od EA a Respawnu, mohli si s nastavením pohrát, stejně jako se zbytkem hry a vše by bylo OK.
Postavy nezklamaly, ale taky nijak extrémně nepřekvapily. Za mě, byly ve Fallen Orderu, kupříkladu lepší záporaci (Trilla a Malicos TOP).
Ovšem potěšila Nightsister Merrin, na kterou jsem se těšil, a ze které, jsem šel opět do kolen. Románek Cal/ Merrin jsem očekával, asi jako většina fanoušků prvního dílu. Už jejich první setkání mi cosi napovídalo…. a posezeníčko u ohníčku? Tak tam už byli oba jasní. Merrin se toho nebála a Cal si z ní málem krupnul do textilu. Držení za ručičky, v první polovině hry, nakonec vyvrcholilo polibkem ve druhé části hry a to ve velkém stylu. Líbáníčko při měsíčku...TOP ty vole :D
Merrin a Cal si prostě byli souzeni. A já jsem rád, že to takhle dopadlo. 

Pro: Příběh, Grafika, Merrin

Proti: Nastavení hry

+15
  • PC 90
Herní výzva 2024 - 5.  Nikdy se nevzdávej! 

Dlouhé čekání od doby kdy jsem dohrál první díl, abych si mohl zahrát druhý se naplnilo.
A tak jsem se do toho pustil, opět mě to vtáhlo do parádní atmosféry celé hry stejně jako první díl. Už od dob neskutečně fenomenální trilogie Jedi Knight v čele s Kylem Katarnem, a celkem přijatelného dvoudílu Force Unleashed, tu nic podobného nebylo.
A právě série Jedi tentokrát s hlavním hrdinou Calem Kestisem se jim může rovnat. Sérii Force Unleashed překonává ve všech ohledech a sérii Jedi Knight se hodně přibližuje ale Kyle Katarn je stejně TOP a na tuhle trilogii nedám dopustit.

Ale zpět ke Survivoru, co se mi na hře líbilo? Tak předně skvělý příběh, v němž tentokrát hledáte jakési skryté místo v galaxii, jako útočiště pro ty co chtějí začít nový život a být skryti před Impériem. Více to rozebírat nebudu, protože to si prostě musí každý zahrát. A navíc spoilery...
Dále grafická stránka hry samozřejmě super a nakonec sympatické postavy, včetně Greeze s kterým se člověk fakt nenudí.

A co se mi nelíbilo? No snad jen trochu nevyvážená obtížnost, ale co rozhodně musím zmínit je celková optimalizace hry, to se moc nepovedlo. Taky zbytečnost střešní zahrádky na saloonu, kterou jsem vůbec nevyužil, jen jsem tam pár rostlin nasázel a pak už jsem se tam stejně nevracel a nevšiml jsem si, že by to vůbec k něčemu bylo.

Závěrem jen dodám, že se teda už strašně těším na finální díl této budoucí trilogie, protože závěr hry v nás může  vyvolat nejednu otázku, jak to asi bude dál. A snad už nebudu tentokrát čekat tak dlouho... No asi budu.

Pro: Příběh, svět Star Wars, grafika, postavy, soundtrack

Proti: optimalizace, glitche v texturách, sběratelské předměty - obzvlášť semínka

+12
  • PC 90
Prakticky ve všech aspektech předčí první díl, Call už není naprosto neschopný ňouma, kterého složí první "vesmírná veverka" nebo jeden stormtrooper. Dovednosti síly a pohyby zůstaly (logicky nekoná se žádná "resetovací amnézie") z Fallen Order a přibyly hromady dalších. Rozšířila se i rodina světelných mečů a hlavně dovednosti v překonávání "plošinovkových pasáží"..
To mě na hře bavilo vůbec nejvíce. Běh po stěně, běh po další stěně, skok "do prázdna" a přitáhnutí se na háku.
Mnohem komplexnější než v Uncharted i Tomb Raiderech.
Technická stránka i patchi 9 není zrovna dokonalá. Je to funkční párkrát to spadlo na plochu a lidi citliví a výkon...
Prostě to často nevytěžuje grafiku na 100% a vypadá to na úzké hrdlo procesoru, kde škvaří jedno dvě jádra a zbytek nedostává "práci".. To je slabina.

Pro: Plošinovkové pasáže, grafika, filmovost, Call má už na začátku sadu dovedností z prvního dílu

Proti: Výkon a stabilita hry i po patche 9