Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Star Trek: The Next Generation - Birth of the Federation

76

Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 80
Když už mám doma tak dlouho tu krásnou krabici s hrou, tak jsem se rozhodl ji konečně nainstalovat a zahrát. Lákadlo Star Trek universa budilo velké očekávání, tak jsem prolistoval zběžně manuál, vložil CD do drivu, aby se hra nainstalovala, ale samozřejmě beznadějně pak nešla spustit, ani po snaze jí nacpat na virtual machine s win 95 a pak 98. Zkoušel jsem i ten slavný fanouškovský instalátor, který měl nainstalovanou hru nějak opatchovat a spustit, nepovedlo se. Pak jsem teda sáhl k tomu, že jsem si stáhl ten instalátor all in one, kde je obsažena i hra, nelegální sice, ale co už ,originálku mám, spustit nejde, tak jaké okolky. Hra se konečně rozjela.

Nejprve mě nadchla grafika, kterou jsem sice už znal z recenze ve Score kdysi, ale v reálu na monitoru ty TNG enterpriseovské panely jsou úžasné, celkové zbarvení působí příjemně, celý natěšený jsem rozjel na normal v základním nastavení za Federaci planet.

Problém číslo jedna, který mě po delším a nadšeném hraní iritoval zůstává stále technický, strašně drhne myš. Kurzor se zasekává, někdy nereaguje přesně, no jsou to nervy, ale říkal jsem si, překousnu to.

Po několika nezdárných pokusech, kdy mě okolní rasy takřka vyhladily jsem se rozhodl nebýt zbytečně zbrklý a poctivě jsem každému kolonizátorvi dal k doprovodu jednoho destroyera a už to docela šlo, obsadil jsem osm systémů a už si tam tak nějak žiji, vyvíjím, buduji. Vše vypadá ok.

Pak však z vesmíru přiletěla nějaká biologická neporazitelná entita, která si to rázuje od jedné mé planetě k druhé a likviduje všechny mé lodě. Takže očekávám, že se na mě okolní rasy seběhnou a rozeberou mé nechráněné systémy. Možná jde tento náhodný prvek vypnout podobně jako tu přesílenou aliení rasu v Master of Orion 2, z kterého hra prakticky vychází.

Co trochu přijímám s rozpaky, že u této vysněné strategie jakoby snad opadá počáteční nadšení. Reálie vesmíru ST je sice boží, ale po čase je přestanete vnímat a tak se více člověk ponoří do hry a přemýšlí, jestli to není kapku celé stereotypní. MOO3 to schytal za tabulkovitost, ale BOTF na tom podle mě není o moc lépe v tomto směru, odehrává se v pár tabulkách, mapě vesmíru a bitevní obrazovce. Atmosféru pozvedávají sice pěkné obrázky budov při výběru, co budete stavět, ale to je tak asi vše. Po nalajnování front se mi zdá, že až příliš často odklikávám Next Turn bez toho, aby se mi zdálo, že je třeba někde nějakými strategickými nuancemi něco měnit. U daných budov přibývají vývojem v podstatě jen upgrady na stupeň 2, 3 atd. Z počátku máte jeden druh lodě, nemožnost konstruovat lepší v podstatě pochopitelné, lidstvo je technologicky již daleko. Nebylo by to vesměs špatné, jednoduchost systému je zde blízká spíše k MOO1 a tam mi to přišlo revoluční, jednoduché a zároveň komplexní. Tak nevím, proč hledám nějaké negativa. Na strategii by to mělo sice stačit, ale člověk jakoby tak nějak čekal více epičnosti. Asi nemůžu hlavně unést ten pořád se zpomalující kurzor myši, což budí hodně negativní dojem, že hra nešlape, jak by měla a třeba se s tím někdo taky setkal a poradí, jak problém odstranit . Jenže tahová strategie ze světa Star Trek musí být přece boží, tak proč mám dojem, že mám spíše chuť se na to vykašlat a rozjet třeba Galactic Civilization 2? Jo, asi to bude tou myší :-) Každopádně to chce ještě hodně času, zkoušení a proniknutí do nějaké té správné strategie. Pak rozladěnost vymizí :-)


Edit: Problém s myší vyřešen, je třeba si jen všimnout v nastavení instalatoru, že tam je zaškrtnuto Windowed. To je třeba změnit na Full Screen.

Pro: Star trek, grafika, hudba, atmosféra, tahová 4x, co více si přát

Proti: Dneska se hra strašně špatně zprovozňuje. Počáteční nadšení střídá pocit stereotypu.

+9+9 / 0