Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jsem hru pokořil a bohužel jen na obtížnost Simple a s odřenýma ušima, zlomový byl jeden load. Dovolím si megarozsáhlý report. Hned z kraje řeknu, že byť jsem se první partie ve hře rozkoukával, vždy jsem nakonec prohrál ,dokud jsem postupně nešel z medium obtížnosti na simple. Ale i přes ty prohry to je velká zábava a hra umí vybudovat napětí, že ukazatele sice hrají pro mě, ale když blbě pohnu s flotilou, mohou se veškeré výhody smazat na nulu. Hra u mě ale tedy hodně stoupla, přes všechny peripetie a mé neumětelství mi přinesla hodiny a hodiny zábavy a totální závislost. Zvyšuji i hodnocení.

1. Hra na medium, přežívám cca do 120 tahu, kde si pohodlně buduji a mám dojem, že je vše v pořádku. Tah přes 100 je přelomový, obvykle přijde vyhlášení války všech proti vám a pokud s tím nepočítáte (což je prakticky vždy), tak dostanete nakládačku genocidního charakteru. Nepomůže podplácení, nepomůže vyhovět každému požadavku, válka prostě přijde.
Příčiny byly tyto - pohodlně buduji aby bylo všude všechno a na flotilu zatím kašlu, když mám se všemi fajn vztahy. Naprosto zásadní chyba, soupeři ví, že jsem nebráněn, proč se mnou vykecávat a rovnou si mě nerozebrat.

2. Partie na medium, snaha o flotilu nedopadá dobře, snažím se kolonizovat jen lepší systémy, na výrobu soustřeďuji jen ty nejlidnatější, ostatní se věnují výzkumu. Po 100 tahu opět končím, vyrobil jsem jen pár lodí, ale soupeř jich měl tak 10x více. Vyhlazovačka, moc tomu nepomohly náhodné eventy, které si na mě snad zasedly, pak přiletěla jakási alien flotila a vyhladila asi 3 systémy, zbytek dokonali soupeři.

3. partie na medium, tentokráte vypínám náhodné eventy. Snaha dělat vše dobře byla asi až příliš přemotivována, soupeři so mě cca po 160 tahu rozeberou, jako bych neměl vůbec nic.

4. Partie, obtížnost snižuji na eazy. No moc eazy mi to nepřišlo, soupeři jsou po 100 tahu stejně agresivní, bohužel mě zatlačili do rohu díky blbě rozloženým planetám, nebylo moc kde expandovat.

5. Partie, snižuji obtížnost na simple s tím, že se to teda budu fakt učit, protože evidentně něco neumím a proto prohrávám.
Partie se natáhla do tahu přes 500, Snažím se okamžitě získat převahu loděmi, což se mi tentokráte daří, ale horší je to s expanzí do sektoru, soupeř záhadně přebarvuje sektory na své mnohem rychleji než já (myslím tím ty prázdné bez planet. Kolem tahu 100 mi vyhlašují válku Romulani a já s 9 těžšími loděmi útočím na jeho systémy a daří se mi je obsazovat. Dokonce jsem dobyl Romulus, ten po několika tazích opět přešel na stranu Romulanů, po té jej bombarduji do úplného vyhlazení. Všechny ukazatele od ekonomiky, military, research jsou drtivě na mé straně, přes to potkávám záhadné flotily Cardassianů a Ferengů o počtech 18 - 24 lodí, přitom Ferengové mají ukazatel military na 1%, zatímco já na 72 a to mám stále flotilu o 9 soustředěných lodí. Rychle tedy vyrábím další lodě.

V levé horní části škádlím Cardassiany, blízko jejich prostoru ovládnu 4 systémy s minoritními rasami, jsou velmi vyspělé a pomáhají mi vyrábět lodě. Bohužel Ferengové mi vyvolávají válku a útočí na pravém dolním rohu galaxie, ke je srdce mé říše. Po asi 20 tazích vyhlazují a obsazují mé klíčové systémy, zatímco já naštvaně vyvolávám válku Cardassianům s flotilou soustředěnou v levém horním rohu, lodí už mám 18, Cardassianům vyhlazuji asi 8 systémů, čímž definitivně upadají, jenže potkávám jejich flotilu s 24 loděmi. Porážím ji Pyrhovým vítězstvím, zůstává mi 5 lodí a Ferengové si to dále rázují mými systémy s 24 loděmi, snažím se od levého horního bodu útočit na jejich říši a vyhlazovat jejich planety, ale vše je již marné. Je mi líto času stráveného do tak pokročilé fáze, proto loaduji těsně před válku s Ferrengy.

Druhý pokus - Okamžitě přesouvám svou flotilu na pravý jižní roh galaxie, kde je srdce mé říše. Ferrengové již vyvolali válku a trochu bude trvat, než se přesunou - mé flotily se nevím proč zalekli a přesouvají ji na levou horní část, kde se protahuje v úzkém pásu má říše, propletená se systémy Cardassianů. První co mě napadne, obětovat a dále posilovat flotilu nebo s tím nějak tentokráte vykývat. Stavím na planetách, ke kterým se Ferrengská neporazitelná flotila blíží desítky orbitálních baterií a doufám v nemožné. Přepínám energii z veškeré výroby na planetách a výzkumu právě do těch baterií. Ferrengové se zachovali opravdu hloupě, bombardují můj systém, který jsem bateriemi opevnil právě nejvíce a z jejich flotily 24 lodí zůstalo jen 6. To mění celou situaci, vrhám se s 18 svými loděmi na hraniční Ferrengské systémy a vyhlazuji je, pak si udělám výlet ke Cardassianům a vyhlásím válku a zahajuji vyhlazovací útok, ten se mi daří, Cardassiani se chovají také hloupě, svou soustředěnou flotilu přes 20 lodí rozdělují na malé skupinky po 3 - 6 a ty hravě likviduji, své systémy opevňuji Star Base, soupeři na ně útočí doslova jako by na tohle měli alergii a rozbíjí o ně své flotily. Vítězství je moje.

Poučení z krizového vývoje do příštích partií, už jsem rozjel další, opět teda na simple a pokusem být dominantní a nenechat se přezbrojit.

A. Stavět hned z počátku outposty kde to jen jde, Soupeř je slabý a nebude na ně útočit. Jejich stavba později nemá pak už význam, okamžitě přiletí jakýkoliv soupeř a silnější flotilou to ničí. Později jde upgradovat Outposty na Starbase a tam už soupeř musí přitáhnout větší sílu

B. Opevňovat planety orbitálními bateriemi (5 a více), ale nezásobovat energii, tu do nich pustit až po té, co se blíží soupeř.

C. Hned z kraje klidně obětovat rozvoj planet, které mají silnou produkci a přesunout výrobu do lodí, vyrobit jich co nejvíce, soupeře to poleká a nezačne útočit jen tak z principu.

D. Netříštit síly na jednotlivých systémech tím, že tam všichni dělají všechno a dohromady nic. Planeta s malým populačním růstem bude vždy vyrábět pendrek, proto tam jsou na nic továrny, lepší je je soustředit buď na výzkum a další pak zase na špionáž. Planety s vyváženými položkami Průmyslu, výzkumu a špionáže jsou na nic. Buď masivně vyrábět a nebo masivně zkoumat.

Další taktické záležitosti se budu učit časem, hra mi přijde dost těžká a nevěřícně čtu komenty profíků, kteří to hrají na impossible a ještě si stěžují, že je hra lehká a nejlepší by bylo, kdyby náhodné eventy útočily jen na human playera, protože je naštve, když jim třeba Borgové zničí jednoho ze silných soupeřů :-)
@MickTheMage (08.08.2018 08:12): Budovy na výzkum samozřejmě stavím a to dost, ale zvýší ten výzkum snad v desetinách procent, což je nula nula nic, stálo mě to už 3x prohru, protože jsem místo destroyerů stavěl laboratoře a pak jsem se nestihl divit, co to na mě vrhli Romulani s Cardassiany :-)
@MickTheMage (07.08.2018 19:15): Já tak nějak pořád doufám, že to vyjde na GoGu a tam to pořádně vyladí. I když je to takové marné doufání, protože oni tam kolikrát plesknout už tak nedoladěné věci, že tohle by je asi nějak moc netrápilo. Jinak v MOO 1 a 2 jsem byl zvyklý, že pomalu co 8 tahů nová technologie, která měnila celý chod věcí. Tady je normální, že i když investuji do univerzit jak vzteklý, tak k prvním technologiím jsem se dopracoval až pomalu po 80 tazích? Nebo to hraji nějak extrémně blbě? :-) Ono mi tu hodně přijde, že nastavím všechno na 100 tahů dopředu a pak jen mačkám next turn :-)
[neexistující komentář]: Jop, pod Win 10 z nejakeho dovodu laguje mys jak fras a vyriesit sa mi to nepodarilo. Pritom pod Win 8 hra slapala bez jedineho problemu. Oh well, treba drzat palce, aby sa dokoncil onen fanusikovsky projekt :)