Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Slušnej akční nářez s pro mě celkem nápaditým a hlavně fungujícím systémem událostí na trati. A když říkám událostí, myslím samozřejmě destrukcí všeho druhu. Roztřesená kamera, bortící se budovy, exploze šlehající do cesty, to vše mě pevně zatlačilo do židle. I na ten přicucnutý jízdní model jsem si zvykl. Na co jsem si ale nezvykl za celou hru, je AI křížená s klíštětem. Můžu soupeře kropit výbušnými barely, můžu si to štrádovat všemi zkratkami na trati, stejně během pár vteřin číhají v závětří a praží do mě pasti. K tomu chybí informace o ostatních hráčích na trati (žádná mapa ani zrcátko), to sice přidává na adrenalinu, ale taky obzvláště zákeřným způsobem na obtížnosti. Tratě jsou fešné a propracované (skutečně radost je ničit), bohužel počtem na celou hru nevystačí a občas jsem se neubránil slovům: "Zase tahle?".

A... Split/Second má u mě plus za splitscreen multiplayer.
+19
  • PC 80
Přestože se, až na pár čestných výjimek, závodním hrám vyhýbám více než čert kříži, Split/Second jsem vyzkoušel a okamžitě mu naprosto propadl. Seděl jsem u něj prakticky několik dní skoro v kuse, dokud jsem nedojel všechny sezóny, které hra nabízí.

Esencí celého Split/Second jsou exploze. Ty vy nebo soupěři spouštíte na konkrétních místech na trati, pokud na to máte dost energie, která se nabíjí driftem či jízdou v těsné blízkosti soupeře. Tyto exploze jsou buď menšího rázu, např. když vrtulník nad tratí shodí výbušný barel či vybuchne poblíž zaparkované auto, ale najdou se i větší typu odpálení velkého autobusu nebo spadnutí nějaké konstrukce přímo na šilnici. Pokud máte energii na maximu, lze na konkrétních místech použít ultimátní detonaci, jež většinou změní ráz celé trasy a jezdí se jinudy. Správné načasování exploze tak vyřadí i několik soupeřů najednou a vy se tak vyšvihnete na přední pozice.

V každé sezóně je celkem šest závodů, ale nejsou to jen boje o první místo s dalšími sedmi soupeři. Máme zde např. závod proti času, kdy jste na trati sami, ale před vámi neustále vybuchují překážky a vy mezi tím musíte prokličkovat. Dále jízda za náklaďákem, jenž vypouští výbušné barely, boj proti vrtulníku s raketami nebo eliminace, kdy každých dvacet sekund exploduje poslední závodník a je vyžazen ze závodu.

Graficky je hra vyvedena vpravdě luxusně, na tratích je spousta detailů, vše kolem nádherně vybuchuje, prostě radost pohledět. Hratelnost je vytříbená a přestože se tratě často opakují, případně jsou jen minimálně změněny, stereotyp se u mě nedostavil, případně jsem po pá závodech hru vypnul, abych ji třeba za hodinu znovu zapnul.

Split/Second hodnotím velice kladně, protože mě tato hra dokázala přikovat k monitoru, dokud jsem ji nedohrál. A to se mi v poslední době už tak často nestává.

Pro: Graficky výborně vyvedeno; exploze; hratelnost.

Proti: Neuvěřitelně zdlouhavá a těžkopádná menu; tratí mohlo být více.

+19 +20 −1
  • PC 90
konecne zase arkada, ktera by me opravdu zaujala a to uz se nekolik let nestalo

mozna ze me to tolik zaujalo tim, ze od zacatku jsem se snazil prekonavat v ruznych modech s kamaradem, mozna proto, ze se mi ta hra zda opravdu dobra a tak i v dobe, kdy jsem uz ji hral sam a on mi nestihal, tak stejne a stejne jsem ji znovu spoustel a snazil se prekonat sam sebe, nedokazu presne urcit, proc, ale tato hra me proste dostala a zatlacila me do kresla a ja ji hral a hral a hral a hral :)

nekterym z vas se nelibi nerealisticnost at uz vybuchu ci destrukce aut ci okoli, ale ja rikam, ze je to arkada, kdo si chce zahrat superrealisticky hry s perfektnim poskozenim a fyzikou, tak nehledejte arkady, tato hra je o adrenalinu kdyz hrac je na prvnim miste a nevi co se deje za nim a zda stihne dojet do cile driv, nez vedle nej neco vybuchne nebo naopak o snaze trefit spravnej okamzik, kdy odpalit jakoukoliv utilitku a dostat se o pozici vys a to si myslim, ze vyvojari zvladli perfektne, muzete jet cely zavod na prvnim miste a v posledni otacce vas sestreli barel, ktery vypadl z vrtulniku a vy nakonec dojedete skoro posledni a stejne tak muzete dvy tesne pred koncem sestrelit 2-3 soupere a sam si tim pomoci k vyhre, kazda sebemensi chybka muze rozhodnout o restartu s zavodu znova a znova, ale i presto vas to bude bavit a vy budete to jezdit znova a znova a snazit se stahnout jeste jednu sekundu a vyhrat

je uplne jedno, zda budete zavodit sam a litat na vas bude okoli, rakety z vrtulniku ci barely z kamionu ci budete zavodit se souperi a litat na vas bude to co na vas hodi ostatni, pokazde si ten zavod uzijete

jediny nevyhody ktere bych zde videl je malej pocet trati a s tim spojena delka hry, casto opakujici se trate obvykle nevadi, protoze bavi stale, ale nic se nema prehanet a kdyz po cca 5 hodinach je dohrana hra na prvnim miste a i s vetsinou kreditu, tak je to docela skoda :)

Pro: vybuchy, adrenalin, hratelnost, grafika

Proti: delka hry, pocet trati

+12
  • PC 80
  • PS3 80
  • PSP 75
  • XOne 85
Naprosto nedoceněná žánrová pecka z produkční stáje Disney Interactive Studios (WTF), která možná nemá úplně nejhladší vizuál, nejrychlejší menu nebo nejférovější soupeře, ale to koření v podobě absurdně velkolepých destrukcí stojí za každou jízdu. Málokde jsem pocítil takové uspokojení, jako když ve Split/Second hajzlíkovi, co mi ujíždí, hodím na hlavu celou přehradu. Nápad zlatý, hratelnost arkádová, ale jak si člověk zvykne na to, že skluz je plus a cokoli dalšího jen zdržuje, bude se skvěle bavit. Jen ty mezihry nejsou vždycky úplně top a ostré úhly v ulicích víc štvou než motivují. Ale zbytek hotová radost pro partičku kamarádů, kteří si chtějí na kolech dělat naschvály. Škoda, že hra nevyvolala větší odezvu, takže je definitivní počet tratí i aut. Tady bych si nějaké rozšíření dal sakra líbit.
+10
  • PC 85
Mám rád arkády. Nemám rád hry, kde auta jezdí jako ve skutečnosti. Mám rád šílenosti při hraní a rád se bavím. Nesnáším, když se chci bavit a hra mi to nechce dovolit. Tohle všechno mi S/S:V splnil.

Vůbec mi nevadí, když si nezajezdím s reálnými stroji. Stejně všichni poznáme, kde se autoři nechali inspirovat a člověk si pak vyberu tu svou káru.
Tady je vozový park dost dobře přizpůsobený jak lidem, kteří dokáží poznat různé druhy "řízení/chování vozu", tak lidem, kterým je to skoro jedno. Závody mají šťávu. Od prvního až po poslední. Dokonce musím říct, že i jednotlivé mody mi sedly a i ty, co jsem ze začátku nesnášel mně pak chytly. Stačí najít to pravé auto a trochu mít trochu cviku.

Na druhou stranu vás hra k ničemu nenutí. Nemusíte vyhrát vše, nemusíte ani projet všechny závody. Za první mídta máte vlastně "jen" body, kterými si otvíráte další káry. Osobně mám rád když dojíždím na předních pozicích. S/S:V mi to umožnil a hru jsem dokončil jen se dvěmi stříbrnými, jinak samé zlato. Neříkám, že to bylo zadarmo, ale šlo to.

Navíc závdní tratě nenudily, ikdyž se jely poněkolikáté. Vždycky jste mohli ovlivnit, jak bude trať vypadat. A právě tohle je skoro jediný, ale opravdu hlavní důvod, proč je S/S:V tak zábavný. Soupeři jsou i při singlu vypočítaví a pokouší se Vás z tratě dostat. Daří se jim to, ale i celkem ztracený závod jde zase získat zpět. Úniky, skoky, drifty, spoustou věcí totiž můžete nabíjet speciální power-up. Podle míry naplnění můžete likvidovat soupeře po jednom odpalováním malých věcí, jako jsou barely nebo auta stojící po stranách trati, ale vyplatí se snažit nabíjet jej naplno. Pak máte několikrát za závod možnost měnit samotný průběch trati a zlikvidovat při tom půlku soupěří není problém.

Proti grafické a hudební stránce nemám co říct. Prostě to vypadá a hraje úchvatně a jenom Vám to pumpuje adrenalin do žil. Navíc jsem jej jednu dobu hrál přepojený na TV ve splitu s kamarádem a ačkoli nemám moc v oblibě MP, tak tady to hraní zase posouvá kousek jinam.

Pro: adrenalin, likvidace soupeřů, zábavnost/hratelnost

Proti: v dnešní době relativně malé možnosti úprav aut, skoro tam nemusely být vůbec

+8 +9 −1
  • PC 85
Když sem viděl trailer, měl sem smíšené pocity. Na jednu stranu jsem měl pocit že to bude taka řežba jakou svět neviděl, na druhou stranu sem se bál že tak užasné to bude akorát v traileru. Po tom co sem projel tutorial ve kterém až na jeden větší a ani né moc adrenalinoví boom nebylo o co zavadit sem byl lehce rozpačitý a rozjel sem první závod. No a i když už to bylo citelně lepší tak i po 2/3 závodu tam nebylo nic tak úžasného ačkoliv i tak to byla velice obstojná zábava. To se ale mělo brzo změnit. Měl sem nabitý plný počet power upů a čekal sem kdy tam střelím nějaky větší bum bum bum. Ale hra mi nabídla za plný počet možnost změnit trasu. Já to vzal. Chvíli se nic nedělo ale pak sem si uvědomil že od paty té obrovské rozhledny na pozadí se zvedlo pár obláčků dýmu. A pak sem si terpve pomalu začal uvědomovat že se rozhledna naklání a to přímo proti mě!!! Adrenalin vypumpovaný na maximu a čirý děs se mísily v jedno. Věž dopadla s obrovským otřesem kamery přímo předemě a ucpala celou trať. Když sem vjel do mraku sutě už sem jen čekal kdy uvidím rudý nápis "Wrecked". Jaký pak byl můj šok když sem si uvědomil že jedu dál a to dutým tubusem oné rozhledny! A než ztrávíte šok že žijete konec tunelu vás vymrští do vzduchu a vy přeletíte dobré dvě ulice na střechami domů a pak teprve dopadnete zpět na silnici... Nepamatuji že by někdy jakákoliv závodní hra ve mě udělal takový dojem a vyplavila takovou vlnu adrenalinu jako Split/Second. A nejlepší na tom je že na každé trati je takovýhle "srdce zastavující" moment minimálně jeden a spousta dalších menších které možná nejsou tak úžasné ale při správném načasovaní udělá taky pěkný adrenalin shock. Tratě jsou udělané perfektně, v působivých sceneriích a se spoustou různých pastí. Jenom je jich trošičku málo. Co se aut týče jsou velice pěkně udělané a každý si najde své. Závodní režimy jsou dobré všecky ale obzvlášť bych chtěl vypíchnout řežim survival, kdy jedete uzkým koridorem s kamionem jenž hází výbušné sudy a režim Challenge kdy jedete sice sám, ale na trati se automaticky aktivují všechny pasti. Tahle hra je čistá arkáda a je to vidět. Nenabízí profesionální jezdecký zážitek. ALe poskytuje tu nejvíc kulervoucí vlnu adrenalinu co sem v zavodních hrách kdy zažil, i trackamnia nebyla taký masakr jak tohle. Jestli z vás nějaká hra opravdu dokáže udělat epileptika tak Split/Second.

PS: Odky DISNEY produkuje vražedné demoliční závody?

Pro: A-D-R-E-N-A-L-I-N, perfektně navržené tratě, Pěkná auta a Skvěle vymyšlené režimy

Proti: Trošičku stereotyp, málo tratí, Nápad vražedné reality show už taky není nejčerstvější

+7
  • PC 40
Další závodní hra, která slibovala víc, než mohla dodržet, stejně jako před nějakou dobou FUEL.

Split/Second je hra tvářící se na první pohled tak velkolepě, že následnej skok do hry samotný vyráží dech, ale bohužel v tom špatnym slova smyslu. Nadupanej trailer sliboval dynamickou neústupnou řežbu, která člověka bude bavit po celou dobu trvání hry. Tak tomu ale vůbec neni. Snaží se to o kompromis mezi NFS a FlatOut, ale NFS disponuje poměrně dobrou grafikou, slušnym zvukem a celkem dynamickou a dravou formou hraní. Flatout má zase perfektní model poškození a mnohem lepší fyziku objektů. U Splitu je nevýraznej zvuk, na grafice se dá chválit snad jenom vozidlo a exploze. Model poškození během závodu na bodu mrazu (musíte silně narazit, pak poškození vynikne, ale stylem, že se kára rozpadne na tři kusy). Závodní vozítko je od vašich očí vzdáleno natolik, že vypadá jako hračka od Matchboxu, nikoli jako vražednej stroj zkázy, kterej by měl vyhrávat. Tratě se často opakujou, díky čemuž přichází stereotyp a nuda.

Zkrátka je to další hra, kdy byl úplně přehlídnutej potenciál a vzniklo kvůli tomu hrozný B. Tady se navíc tvůrci silně podřídili výbuchům a demolici některých objektů (asi mysleli, že právě to diváci chtěj. A jo, chtěj, ale se vším všudy a ne jenom kostru bez masa) natolik, že všechno ostatní působí jako deset let stará hra. Ale nikomu to neberu, každýmu stačí k radosti a zábavě jiná herní dávka ;)

Pro: Likvidace protivníků, exploze

Proti: grafika, model poškození, zvuk, stereotyp

+5 +9 −4