Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

South of Midnight

08.04.2025
79
22 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V akční adventuře South of Midnight se vžijeme do role Hazel, žijící se svou matkou v jižanském městečku Prospero. Blížící se hurikán se ukáže mocnějším než se čekalo, městečko je pod vodou a navíc Hazelin rodný dům i s matkou strhne řeka. Hazel se vydává matku hledat a zjišťuje, že vidí věci, které se nezdají být reálné. Ale ony jsou - stejně jako obří sumec uvězněný ve stromu, který Hazel vysvětlí, že ona je ve skutečnosti Weaver (Tkalec), čaroděj, který je schopný vidět a přetvářet vlákna, držící náš svět pohromadě. Hledání matky je tak doplněno o poznávání sebe sama, historie své rodiny a záchrany rozbitého světa.

Svět hry je inspirován americkým jihem a jeho folklórem s příměsí temného fantasy. Během průzkumu lokací narážíme na řadu mýtických tvorů, každý z nich má své silné stránky i slabiny a speciální útoky. V boji se můžeme opřít o tkalcovskou magii, která nabízí pestrou škálu ofenzivních i defenzivních kouzel, to doplněno obratností a samozřejmě fyzickým útokem. V soubojovém systému je klíčové řetězení útoků, rychlost a schopnost zasadit přesný úder.

Magie bude nápomocná i během průzkumu světa, pomůže nám řešit hádanky, okouzlit předměty či překonávat překážky. V každé lokaci také najdeme ozvěny, které odhalí minulost osoby či tvora, který zde působí, přičemž nám dopomohou daného tvora vyléčit.


Poslední diskuzní příspěvek

Kdybych hodnotil jen gameplay a příběh, bylo by to tak tak za pět, ale ten špičkovej audiovizuál tu dělá opravdu hodně. Skoro one man show Oliviera Deriviera. Škoda že to má tak repetetivní strukturu a nezáživný souboje.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Pro hry od Compulsion je typické, že na první pohled umí zaujmout jak vizuálně, tak svými nápady, při tom druhém se ale obvykle vyjeví jako veskrze průměrné a nedotažené. Zlí jazykové by mohli namítnout, že tomu je tak i v tomto případě, pro mě se ale jedná o velmi milé překvapení.

Exceluje jak po výtvarné, tak zvukové stránce. Za tou první stojí Whitney Clayton, která vsadila na stop motion animaci. Ta hře propůjčuje nezaměnitelný pocit z pohybu a kartůnové stylizaci jistou znepokojivost. O tu druhou se postarali Christopher Fox a Olivier Derivière (A Plague Tale). A jak se dalo čekat, je to nářez. Foxův mimořádný audio design se organicky doplňuje s Derivièreovou uhrančivou hudbou. Několik skladeb je pak i mistrovsky otextovaných, a prohlubuje tak vyprávění.

Zážitek začne mírně pokulhávat až v momentě, kdy dojde na souboje. Ty se odehrávají na stále těch samých ohraničených kolbištích, a mohou tak snadno omrzet. Repetitivně žel působí i design úrovní. Ten je nenápaditý a místy vyloženě úmorný. Často se například stává, že někam pracně vyšplháte pro odměnu, ale místo pohodlné zkratky zpět, kterou by se slušelo nabídnout, se musíte zdlouhavě vracet.

Tak či onak, kreativní ředitel David Sears a hlavní scenáristka Zaire Lanier chtějí a mají co říct. South of Midnight se daří do značné míry vystihnout jižanskou a snad i afroamerickou zkušenost, aniž by se utápěla v zbytečných klišé, a nakonec je přesně tou nekomplikovanou a příjemně odsýpající akční adventurou, kterou jsem zrovna tolik potřeboval.
+11
  • PC 90
To ono je tady umělecká vize – vizuál, scenérie, detaily, originální hudba, mytologie, zaměření na postavy – všechno tak hezké a příjemné. Hratelnost je jednoduchá, ale zejména platformování nádherným světem je odměňující. Přál bych si, aby vycházelo a bylo hráči oceňováno více takových her.
+2