Boje o město Fallujah byly ve válace v Iráku jedny z nejkrvavějších vůbec a americké jednotky tenkrát čelily obrovskému odporu povstalců. Bitev o město se v roce 2004 odehrálo hned několik, přičemž ta druhá trvala celých šest dní a jak je již z názvu patrné, právě o téhle měla pojednávat hra Six Days in Fallujah. Vývojáři se tak snažili o co největší autentičnost a dokonce to byli právě zúčastnění vojáci, kteří s nápadem na hru přišli. K celému projektu se tak přistupovalo velmi vážně a cíl bylo vytvořit realistickou military akci, která ve své době neměla obdoby. Podporou pro tohle tvrzení budiž i fakt, že se na hře podíleli nejen američtí vojáci, ale také civilisté a dokonce i sami povstalci.
Hratelností mělo jít o taktickou third-person akci, která mimo realistické vyobrazení samotných bojů sahala i do svědomí samotných hráčů, jelikož postup někdy závisel na vašem rozhodnutí. Poměrně nezvykle byla přítomna i hra za nepřátelskou stranu, tedy za povstalce. Výraznou roli pak hrála i rozsáhlá zničitelnost prostředí, aby hráč mohl plně využívat svůj vojenský arzenál včetně výbušnin, granátometů nebo třeba přivolání letecké podpory a další.
Překvapivě hru neodepsala finanční situace nebo nespokojenost vydavatele, kterým byl Konami, ale politika. Smutným faktem budiž to, že hra Six Days in Fallujah byla kompletně dokončena a připravena k vydání, bohužel se v té době ozvala spousta veteránů a rodin padlých vojáků, kteří považovali hru za nemístnou. Rozhodující rána přišla v momentě, kdy se do všeho vložili politici a dovolávali se zákazu vydání také, jelikož vojáci, kteří na hře pracovali, se o konfliktu a svých zážitcích rozpovídali až příliš a hra mohla obsahovat informace, které vláda nechtěla zveřejňovat. Dokonce se objevily i spekulace, že konflikt provázely zakázané praktiky jako užití bílého fosforu a vývojáři jej mohli díky informacím od zúčastněným zpracovat, stejně jako další nejasnosti, které kolem tohoto konfliktu panují dodnes.
Konami se tedy hry vzdalo a vývojáři přes četné pokusy nebyli schopni najít jiného vydavatele.
Hratelností mělo jít o taktickou third-person akci, která mimo realistické vyobrazení samotných bojů sahala i do svědomí samotných hráčů, jelikož postup někdy závisel na vašem rozhodnutí. Poměrně nezvykle byla přítomna i hra za nepřátelskou stranu, tedy za povstalce. Výraznou roli pak hrála i rozsáhlá zničitelnost prostředí, aby hráč mohl plně využívat svůj vojenský arzenál včetně výbušnin, granátometů nebo třeba přivolání letecké podpory a další.
Překvapivě hru neodepsala finanční situace nebo nespokojenost vydavatele, kterým byl Konami, ale politika. Smutným faktem budiž to, že hra Six Days in Fallujah byla kompletně dokončena a připravena k vydání, bohužel se v té době ozvala spousta veteránů a rodin padlých vojáků, kteří považovali hru za nemístnou. Rozhodující rána přišla v momentě, kdy se do všeho vložili politici a dovolávali se zákazu vydání také, jelikož vojáci, kteří na hře pracovali, se o konfliktu a svých zážitcích rozpovídali až příliš a hra mohla obsahovat informace, které vláda nechtěla zveřejňovat. Dokonce se objevily i spekulace, že konflikt provázely zakázané praktiky jako užití bílého fosforu a vývojáři jej mohli díky informacím od zúčastněným zpracovat, stejně jako další nejasnosti, které kolem tohoto konfliktu panují dodnes.
Konami se tedy hry vzdalo a vývojáři přes četné pokusy nebyli schopni najít jiného vydavatele.
Six Days in Fallujah je taktická střílečka z pohledu první osoby vyvinutá společností Highwire Games a vydaná společností Victura. Hra se odehrává ve druhé bitvě o Fallúdžu během války v Iráku v průběhu šesti dnů v listopadu 2004 a sleduje 3. prapor námořní pěchoty Spojených států amerických a 1. námořní pěchotu bojujíci proti iráckému povstání ve městě Fallúdža. Ve hře sledujete osud čety mariňáků nasazené do boje s povstalci a osud irácké rodiny pokoušející se uniknout z města uprostřed bitvy.
Hra, původně vyvinutá společností Atomic Games, byla oznámena v roce 2009, s vydáním plánovaným na rok 2010. Kontroverze kolem vhodnosti hry a zpracování jejího sporného a tehdy velmi nedávného tématu vedly k tomu, že vydavatel Konami projekt opustil a bankrot Atomic Games v roce 2011 odložil hru na neurčito. Kolem roku 2016 začaly Victura a Highwire vyvíjet obnovenou verzi hry, která byla oznámena v únoru 2021. Po několika zpožděních byl Six Days in Fallujah vydán v předběžném přístupu na PC a plánuje se jeho vydání na konzole, jako jsou PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series X/S.
Hra, původně vyvinutá společností Atomic Games, byla oznámena v roce 2009, s vydáním plánovaným na rok 2010. Kontroverze kolem vhodnosti hry a zpracování jejího sporného a tehdy velmi nedávného tématu vedly k tomu, že vydavatel Konami projekt opustil a bankrot Atomic Games v roce 2011 odložil hru na neurčito. Kolem roku 2016 začaly Victura a Highwire vyvíjet obnovenou verzi hry, která byla oznámena v únoru 2021. Po několika zpožděních byl Six Days in Fallujah vydán v předběžném přístupu na PC a plánuje se jeho vydání na konzole, jako jsou PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series X/S.