Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Six Days in Fallujah

Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Boje o město Fallujah byly ve válace v Iráku jedny z nejkrvavějších vůbec a americké jednotky tenkrát čelily obrovskému odporu povstalců. Bitev o město se v roce 2004 odehrálo hned několik, přičemž ta druhá trvala celých šest dní a jak je již z názvu patrné, právě o téhle měla pojednávat hra Six Days in Fallujah. Vývojáři se tak snažili o co největší autentičnost a dokonce to byli právě zúčastnění vojáci, kteří s nápadem na hru přišli. K celému projektu se tak přistupovalo velmi vážně a cíl bylo vytvořit realistickou military akci, která ve své době neměla obdoby. Podporou pro tohle tvrzení budiž i fakt, že se na hře podíleli nejen američtí vojáci, ale také civilisté a dokonce i sami povstalci.

Hratelností mělo jít o taktickou third-person akci, která mimo realistické vyobrazení samotných bojů sahala i do svědomí samotných hráčů, jelikož postup někdy závisel na vašem rozhodnutí. Poměrně nezvykle byla přítomna i hra za nepřátelskou stranu, tedy za povstalce. Výraznou roli pak hrála i rozsáhlá zničitelnost prostředí, aby hráč mohl plně využívat svůj vojenský arzenál včetně výbušnin, granátometů nebo třeba přivolání letecké podpory a další.

Překvapivě hru neodepsala finanční situace nebo nespokojenost vydavatele, kterým byl Konami, ale politika. Smutným faktem budiž to, že hra Six Days in Fallujah byla kompletně dokončena a připravena k vydání, bohužel se v té době ozvala spousta veteránů a rodin padlých vojáků, kteří považovali hru za nemístnou. Rozhodující rána přišla v momentě, kdy se do všeho vložili politici a dovolávali se zákazu vydání také, jelikož vojáci, kteří na hře pracovali, se o konfliktu a svých zážitcích rozpovídali až příliš a hra mohla obsahovat informace, které vláda nechtěla zveřejňovat. Dokonce se objevily i spekulace, že konflikt provázely zakázané praktiky jako užití bílého fosforu a vývojáři jej mohli díky informacím od zúčastněným zpracovat, stejně jako další nejasnosti, které kolem tohoto konfliktu panují dodnes.

Konami se tedy hry vzdalo a vývojáři přes četné pokusy nebyli schopni najít jiného vydavatele.


Poslední diskuzní příspěvek