Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Sid Meier's Civilization II Sid Meier's Civilization II Sid Meier's Civilization II Sid Meier's Civilization II Sid Meier's Civilization II
MicroProse
MicroProse
MicroProse
MicroProse •  LTI Gray Matter (PS1)
MicroProse •  LTI Gray Matter (PS1)
PC
29.02.1996
PC
29.02.1996
PC
29.02.1996
PC
29.02.1996
PS1
leden 1999
PC
29.02.1996
PS1
leden 1999
Sid Meier's Civilization II Sid Meier's Civilization II Sid Meier's Civilization II Sid Meier's Civilization II Sid Meier's Civilization II
Žánr
strategie > tahová strategie *
strategie > tahová strategie *
strategie > tahová strategie *
strategie > budovatelská strategie
strategie > tahová strategie *
strategie > budovatelská strategie
strategie > tahová strategie *
strategie > budovatelská strategie

Forma
placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne ne ne ne

Stejně jako první díl i tento začíná rokem 4000 př.n.l. Úkolem hráče je přežít všechny šarvátky, boje a války, hlad a revoluce a dovést svoje impérium až do současnosti, resp. blízké budoucnosti. Je na hráči, jestli hru vyhraje odletem na měsíc, zlikvidováním ostatních civilizací nebo ji pouze "dojede" do konce.

Civilizace II přejímá všechny prvky předchozího dílu, mnohé z nich vylepšuje a přidává další možnosti. Nově lze stavět farmy či letiště na mapě, přibyly nové jednotky a vynálezy, změnil se i způsob boje - jednotky získaly hitpointy, takže už se nestává, že by falanga zničila battleship. To vše samo sebou v novém grafickém kabátě.
Stejně jako první díl i tento začíná rokem 4000 př.n.l. Úkolem hráče je přežít všechny šarvátky, boje a války, hlad a revoluce a dovést svoje impérium až do současnosti, resp. blízké budoucnosti. Je na hráči, jestli hru vyhraje odletem na měsíc, zlikvidováním ostatních civilizací nebo ji pouze "dojede" do konce.

Civilizace II přejímá všechny prvky předchozího dílu, mnohé z nich vylepšuje a přidává další možnosti. Nově lze stavět farmy či letiště na mapě, přibyly nové jednotky a vynálezy, změnil se i způsob boje - jednotky získaly hitpointy, takže už se nestává, že by falanga zničila battleship. To vše samo sebou v novém grafickém kabátě.
Sid Meier's Civilization II je pokračování budovatelské tahové strategie Sid Meier's Civilization z r. 1991. Kromě izometrické grafiky a přídavků ve formě nových civilizací, jednotek, divů světa a technologií hra přichází s úplně novými koncepcemi, mezi nejmarkatnější z nichž patří model hit pointů – nově jednotka z bitvy, v níž nepřítele přemůže, může vyváznout poškozená – a automatizace – jednotkám už není nutné ručně přikazovat splnění každého dílčího úkolu. Do novinek v herním systému se řadí též možnost využití objektů v herním prostředí za účelem získání výhody v boji – přírodní překážky, typicky hory a lesy, mohou jednotce, která jejich zázemí využije, poskytnout bonus k obraně. Ve vlastní hře se může utkat až sedm civilizací.

Stejně jako předchozí hra, i tato začíná v r. 4000 př. n. l., i v této o úspěšnosti rozhoduje způsob rozdělování prostředků mezi vědu, produkci jednotek a výstavbu budov a i v této je hráč postaven před výzvu, podrobit si všechny ostatní civilizace, sestavit raketu a jako první doletět do hvězdného systému Alpha Centauri, nebo k r. 2020 n. l., jenž po jistém počtu tahů ve všech ostatních případech nastane, vykazovat nejvyšší skóre. Na bodový zisk, který je relevantní bez ohledu na okolnosti konce hry, má vliv mj. množství obhospodařovaných divů světa, suma šťastných a spokojených občanů a délka doby, jež z pohledu okamžiku vyhodnocení hry uplynula od posledního ozbrojeného konfliktu. Součástí finálního vyhodnocení není jen skóre, nýbrž i procento, jehož výpočet je založen na zvolené obtížnosti. Po stanovení vítěze ve hře lze pokračovat.

S konkurenčními civilizacemi je žádoucí udržovat dobré diplomatické vazby; to jak kvůli sdílení vědomostí, tak z důvodu vojenské výpomoci, přičemž při vysoké reputaci, jíž se úroveň vztahu mezi národy vyjadřuje, je nepravděpodobné, že by civilizace národ, s nímž má velmi kladné vztahy, vzala útokem. Umělá inteligence počítačem řízených civilizací se dočkala vylepšení a nově má hráč v oblasti diplomacie, ekonomiky, lidové spokojenosti, technologického rozvoje a vojenství možnost radit se s rádoby kvalifikovanými poradci. Hlavní pointou těchto porad, reprezentovaných filmovými klipy, v nichž účinkují reální herci, je vzájemné napadání jednotlivých odborníků; jejich doporučení jsou totiž často v rozporu s radami jejich kolegů z jiných odvětví. Podoby představitelů poradců se s postupující herní dobou mění.

Devět měsíců po vydání hru doplnilo rozšíření s podtitulem Conflicts in Civilization. Fantastic Worlds – další expansion pack –, se potom na pulty dostal rok od uvedení prvního datadisku. Nejpatrnějším přínosem obou expanzí jsou nové scénáře.
Sid Meier's Civilization II je pokračování budovatelské tahové strategie Sid Meier's Civilization z r. 1991. Kromě izometrické grafiky a přídavků ve formě nových civilizací, jednotek, divů světa a technologií hra přichází s úplně novými koncepcemi, mezi nejmarkatnější z nichž patří model hit pointů – nově jednotka z bitvy, v níž nepřítele přemůže, může vyváznout poškozená – a automatizace – jednotkám už není nutné ručně přikazovat splnění každého dílčího úkolu. Do novinek v herním systému se řadí též možnost využití objektů v herním prostředí za účelem získání výhody v boji – přírodní překážky, typicky hory a lesy, mohou jednotce, která jejich zázemí využije, poskytnout bonus k obraně. Ve vlastní hře se může utkat až sedm civilizací.

Stejně jako předchozí hra, i tato začíná v r. 4000 př. n. l., i v této o úspěšnosti rozhoduje způsob rozdělování prostředků mezi vědu, produkci jednotek a výstavbu budov a i v této je hráč postaven před výzvu, podrobit si všechny ostatní civilizace, sestavit raketu a jako první doletět do hvězdného systému Alpha Centauri, nebo k r. 2020 n. l., jenž po jistém počtu tahů ve všech ostatních případech nastane, vykazovat nejvyšší skóre. Na bodový zisk, který je relevantní bez ohledu na okolnosti konce hry, má vliv mj. množství obhospodařovaných divů světa, suma šťastných a spokojených občanů a délka doby, jež z pohledu okamžiku vyhodnocení hry uplynula od posledního ozbrojeného konfliktu. Součástí finálního vyhodnocení není jen skóre, nýbrž i procento, jehož výpočet je založen na zvolené obtížnosti. Po stanovení vítěze ve hře lze pokračovat.

S konkurenčními civilizacemi je žádoucí udržovat dobré diplomatické vazby; to jak kvůli sdílení vědomostí, tak z důvodu vojenské výpomoci, přičemž při vysoké reputaci, jíž se úroveň vztahu mezi národy vyjadřuje, je nepravděpodobné, že by civilizace národ, s nímž má velmi kladné vztahy, vzala útokem. Umělá inteligence počítačem řízených civilizací se dočkala vylepšení a nově má hráč v oblasti diplomacie, ekonomiky, lidové spokojenosti, technologického rozvoje a vojenství možnost radit se s rádoby kvalifikovanými poradci. Hlavní pointou těchto porad, reprezentovaných filmovými klipy, v nichž účinkují reální herci, je vzájemné napadání jednotlivých odborníků; jejich doporučení jsou totiž často v rozporu s radami jejich kolegů z jiných odvětví. Podoby představitelů poradců se s postupující herní dobou mění.

Devět měsíců po vydání hru doplnilo rozšíření s podtitulem Conflicts in Civilization. Fantastic Worlds – další expansion pack –, se potom na pulty dostal rok od uvedení prvního datadisku. Nejpatrnějším přínosem obou expanzí jsou nové scénáře.
Sid Meier's Civilization II je pokračování budovatelské tahové strategie Sid Meier's Civilization z r. 1991. Kromě izometrické grafiky a přídavků ve formě nových civilizací, jednotek, divů světa a technologií hra přichází s úplně novými koncepcemi, mezi nejmarkatnější z nichž patří model hit pointů – nově jednotka z bitvy, v níž nepřítele přemůže, může vyváznout poškozená – a automatizace – jednotkám už není nutné ručně přikazovat splnění každého dílčího úkolu. Do novinek v herním systému se řadí též možnost využití objektů v herním prostředí za účelem získání výhody v boji – přírodní překážky, typicky hory a lesy, mohou jednotce, která jejich zázemí využije, poskytnout bonus k obraně. Ve vlastní hře se může utkat až sedm civilizací.

Stejně jako předchozí hra, i tato začíná v r. 4000 př. n. l., i v této o úspěšnosti rozhoduje způsob rozdělování prostředků mezi vědu, produkci jednotek a výstavbu budov a i v této je hráč postaven před výzvu, podrobit si všechny ostatní civilizace, sestavit raketu a jako první doletět do hvězdného systému Alpha Centauri, nebo k r. 2020 n. l., jenž po jistém počtu tahů ve všech ostatních případech nastane, vykazovat nejvyšší skóre. Na bodový zisk, který je relevantní bez ohledu na okolnosti konce hry, má vliv mj. množství obhospodařovaných divů světa, suma šťastných a spokojených občanů a délka doby, jež z pohledu okamžiku vyhodnocení hry uplynula od posledního ozbrojeného konfliktu. Součástí finálního vyhodnocení není jen skóre, nýbrž i procento, jehož výpočet je založen na zvolené obtížnosti. Po stanovení vítěze ve hře lze pokračovat.

S konkurenčními civilizacemi je žádoucí udržovat dobré diplomatické vazby; to jak kvůli sdílení vědomostí, tak z důvodu vojenské výpomoci, přičemž při vysoké reputaci, jíž se úroveň vztahu mezi národy vyjadřuje, je nepravděpodobné, že by civilizace národ, s nímž má velmi kladné vztahy, vzala útokem. Umělá inteligence počítačem řízených civilizací se dočkala vylepšení a nově má hráč v oblasti diplomacie, ekonomiky, lidové spokojenosti, technologického rozvoje a vojenství možnost radit se s rádoby kvalifikovanými poradci. Hlavní pointou těchto porad, reprezentovaných filmovými klipy, v nichž účinkují reální herci, je vzájemné napadání jednotlivých odborníků; jejich doporučení jsou totiž často v rozporu s radami jejich kolegů z jiných odvětví. Podoby představitelů poradců se s postupující herní dobou mění.

Devět měsíců po vydání hru doplnilo rozšíření s podtitulem Conflicts in Civilization. Fantastic Worlds – další expansion pack –, se potom na pulty dostal rok od uvedení prvního datadisku. Nejpatrnějším přínosem obou expanzí jsou nové scénáře.
Oficiální stránky hry (http://www.civilization.com)