Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Série Runaway jsem úspěšně ignoroval, až třetí, a pravděpodbně i závěrečný díl mě dle různých preview a nástinu příběhu zaujal. A nyní, když už mám dohrané ty nejlepší point n click tituly stylizované do cartoonovsky sytě barevných kulis v podobě skvělého Toonstrucku nebo The Curse of Monkey Island, přišel čas právě na "A Twist of Fate", které ja mnohdy označováno za nejlepší díl trojdílné série.

Možná se podivíte, že začínám třetím dílem, ale jak bylo nastíněno v řadě recenzí, příběh z minula je zde znovu přednesen vcelku příjemným způsobem, a tak nic nebrání tomu, začít sérii tímto dílem. Celkově šest nepříliš rozsáhlých kapitol provede Ginu a Basca lokacemi, které jak jsou vizuálně dotažené k nejmenším detailům, tak díky možnosti odkrytí aktivních míst a především "obrovskému" kurzoru na nich strávíte nepoměrně méně času. S čím souvisí asi také najvětší zápor titulu – přestože dokončení vyžádá relativně slušnách šest až osm hodin, tak pocit, že to celé mělo být tak dvakrát větší (za což může rozdělení příběhu z dvojky) přetrvá. Zvláště když třetí díl Runaway srovnám s posledně dokončeným A New Beginning, u kterého jsem při závěrečných titulcích měl pocit, že nabídl vše co mohl.

Zpátky ale k pozitivům, kterých k mému překvapení je v díle Péndulo Studios celá řada. Dabing, grafika i hudba jsou samozřejmostí, vše jak je zvykem u španělských vývojářů patří k soudobé špičce adventurního žánru. Dialogy jsou poměrně vtipné, i ve srovnání s tituly LucasArts. Stejně tak některé situace vyvolají úsměv, čehož se zvláště dočkáte v závěrečné kapitole. Hlavní dvojku jsem si oblíbil ihned, ostatní charaktery už tolik prostoru nedostaly. Takřka bezproblémová hratelnost je u adventur dvojsečnou zbraní, ale nepříliš vysoká obtižnost se do Runaway 3 hodila.

Povedená adventura, která neatakuje nejvyšší příčky kvality, ale za pozornost jistě stojí. Tedy pokud máte chuť na kratší, pro oči příjemnou hru s povedenými dialogy a zajímavým dějem.

Pro: vizuální stránka, dabing, některé momenty, hlavní dvojka

Proti: menší rozsah, nižší obtížnost (plus možnost hint-systému)

+16 +17 −1
  • PC 70
Runaway 3 mě ze začátku pořádně rozzuřilo. Co ze začátku, trvalo to čtyři kapitoly ze šesti, než jsem ji dokázal vzít na milost. Dvojka končí v nejlepším - Brian a jeho přátelé mají trentonit a chystají zpátky na ostrov, zachránit Ginu před zeleným mozkem plk. Kordsmeierem a vražedkyní Tarantulou. Ale autoři si pro ty, co čekali tři roky jak to dopadne připravili pořádnou podpásovku.

Příběh začíná tím, že Brian je odsouzen za vraždu Kordsmeiera a zavřen do blázince. Gina, živá a zdravá ho zachraňuje na hřbitově. Ve flashbacku se v druhé a čtvrté kapitole vracíme k jeho útěku z blázince, zatímco Gina pátrá po příčinách "sebevraždy" Kordsmeierova zástupce. Jako WTF? 4 kapitoly jsou naprostým výsměchem tomu, kdo chtěl sledovat dění ze dvojky. Až pátá kapitola odhalí co se stalo v zhruba pětiminutové scéně a přidá naprosto zbytečné zpochybnění mimozemšťanů. Až ke konci to začne dávat trošku smysl, nicméně příběh se mi nelíbil a to zoufale. Místo dobrodružné komedie tu máme kriminálku, kde jsou sice jakžtakž zajímavé a vtipné vedlejší postavy a teoreticky to jako samostatný příběh funguje, ale jako pokračování je to výsměch.

Ke grafice nemám moc co napsat, vypadá slušně, ale exotické lokace z druhého (a v podstatě i prvního) dílu se mi líbily více než blázinec, hřbitov či zaplivané gheto.

Protože ale nehodnotím film, ale hru, musím uznat, že hratelnost šla od dvojky nahoru. V každé ze šesti kapitol je jasný cíl, v několika kapitolách je dokonce vypracovaný plán, který se skládá z více částí a jeho postupným plněním se spustí ve finále velkolepá akce. Při finální obechcávce Tarantuly jsem se naprosto skvěle bavil, navíc je tu i spolupráce dvou postav. Kombinace jsou sice stále trošku nelogické, ale nekonají se žádné zákeřnosti, ani časované akce, které lze provést až v určité fázi. A pokud něco takového přijde, hrdina to v popisu naznačí. Navíc díky bohu autoři přidali moji nejoblíbenější featuru - zobrazování aktivních míst. Díky tomu odpadne pixelhunting a člověk se může soustředit na přemýšlení co, kde a jak. A pokud jsem skončil u zkoušení všeho na všechno, aspoň byla zábava poslouchat komentáře, proč něco nejde. Výsledek? Po dlouhé době adventura, kterou jsem dohrál bez jediného nakouknutí do návodu, takže jsem na sebe patřičně pyšný :)

Shrnutí? Výborná hratelnost, oproti dvojce i jedničce ubylo eye candy lokací a subjektivně mizerný příběh. Takže 70%.
+10