Rugue je predstaviteľom žánru tzv. Rogue-like hier. V dnešnej dobe sa dá hra chápať ako Diablo, iba s tým rozdielom, že miesto grafiky sú použité ASCII znaky. Znie to bláznivo, ale hra je veľmi nákazlivá a hlavne jednoduchá.
Postupne odkrývate územie, bojujete, zbierate predmety, skúsenosti a zvyšujete svoju úroveň. Proste klasické RPG so všetkým čo k nemu patrí, okrem grafiky.
Postupne odkrývate územie, bojujete, zbierate predmety, skúsenosti a zvyšujete svoju úroveň. Proste klasické RPG so všetkým čo k nemu patrí, okrem grafiky.
Rugue je predstaviteľom žánru tzv. Rogue-like hier. V dnešnej dobe sa dá hra chápať ako Diablo, iba s tým rozdielom, že miesto grafiky sú použité ASCII znaky. Znie to bláznivo, ale hra je veľmi nákazlivá a hlavne jednoduchá.
Postupne odkrývate územie, bojujete, zbierate predmety, skúsenosti a zvyšujete svoju úroveň. Proste klasické RPG so všetkým čo k nemu patrí, okrem grafiky.
Postupne odkrývate územie, bojujete, zbierate predmety, skúsenosti a zvyšujete svoju úroveň. Proste klasické RPG so všetkým čo k nemu patrí, okrem grafiky.
Rogue je zakladatelem žánru rogue-like her a jednou z nejstarších her vůbec (původní verze pro Unix vznikla již v roce 1980). Společně se hrou Akalabeth: World of Doom je považována za nejstarší RPG pro PC. Hráč se ujímá hrdiny, který se musí probojovat skrze několik pater "Dungeon of Doom" a získat "Amulet of Yendor". Důležitým prvkem je permanentní smrt - hru nelze ukládat a pokud hrdina zemře, je nutné začít od znovu - a taktéž náhodná generace dungeonu, který vypadá pokaždé jinak, ale vždy se v něm nachází poklady a nepřátelé s různými vlastnostmi (aquatorové vám zničí armor, hadi (rattlesnakes) snižují sílu, vampíři vysávají zkušenostní body, atd.). Je také nutné neustále hledat jídlo, jinak hrdina zemře hladem.
Grafika je tvořena jen z ASCII znaků - např. hrdina má symbol smajlíka, vampír vypadá jako písmeno "V". Na cestě se dá narazit na zlato, které se počítá do výsledného skóre, jinak ale nemá žádné využití (nedá se za něj nic koupit). Hrdina může nalézt řadu předmětů, od mečů a prstenů, přes svitky, až po lektvary. Postava má také určitý level, hitpointy, sílu a armor, tyto atributy si může zvyšovat (hlavně bojem s nepřáteli). Hra je tahová a dungeon obsahuje zhruba 30 pater.
Vzhledem k permanentní smrti, nemožnosti vrátit se do předchozích pater dungeonu, kde by se dala postava vytrénovat na slabších potvorách a nutnosti postupovat neustále vpřed kvůli nedostatku jídla, se jedná o velmi těžkou záležitost.
Grafika je tvořena jen z ASCII znaků - např. hrdina má symbol smajlíka, vampír vypadá jako písmeno "V". Na cestě se dá narazit na zlato, které se počítá do výsledného skóre, jinak ale nemá žádné využití (nedá se za něj nic koupit). Hrdina může nalézt řadu předmětů, od mečů a prstenů, přes svitky, až po lektvary. Postava má také určitý level, hitpointy, sílu a armor, tyto atributy si může zvyšovat (hlavně bojem s nepřáteli). Hra je tahová a dungeon obsahuje zhruba 30 pater.
Vzhledem k permanentní smrti, nemožnosti vrátit se do předchozích pater dungeonu, kde by se dala postava vytrénovat na slabších potvorách a nutnosti postupovat neustále vpřed kvůli nedostatku jídla, se jedná o velmi těžkou záležitost.
Rogue je zakladatelem žánru rogue-like her a jednou z nejstarších her vůbec (původní verze pro Unix vznikla již v roce 1980). Společně se hrou Akalabeth: World of Doom je považována za nejstarší RPG pro PC. Hráč se ujímá hrdiny, který se musí probojovat skrze několik pater "Dungeon of Doom" a získat "Amulet of Yendor". Důležitým prvkem je permanentní smrt - hru nelze ukládat a pokud hrdina zemře, je nutné začít od znovu - a taktéž náhodná generace dungeonu, který vypadá pokaždé jinak, ale vždy se v něm nachází poklady a nepřátelé s různými vlastnostmi (aquatorové vám zničí armor, hadi (rattlesnakes) snižují sílu, vampíři vysávají zkušenostní body, atd.). Je také nutné neustále hledat jídlo, jinak hrdina zemře hladem.
Grafika je tvořena jen z ASCII znaků - např. hrdina má symbol smajlíka, vampír vypadá jako písmeno "V". Na cestě se dá narazit na zlato, které se počítá do výsledného skóre, jinak ale nemá žádné využití (nedá se za něj nic koupit). Hrdina může nalézt řadu předmětů, od mečů a prstenů, přes svitky, až po lektvary. Postava má také určitý level, hitpointy, sílu a armor, tyto atributy si může zvyšovat (hlavně bojem s nepřáteli). Hra je tahová a dungeon obsahuje zhruba 30 pater.
Vzhledem k permanentní smrti, nemožnosti vrátit se do předchozích pater dungeonu, kde by se dala postava vytrénovat na slabších potvorách a nutnosti postupovat neustále vpřed kvůli nedostatku jídla, se jedná o velmi těžkou záležitost.
Grafika je tvořena jen z ASCII znaků - např. hrdina má symbol smajlíka, vampír vypadá jako písmeno "V". Na cestě se dá narazit na zlato, které se počítá do výsledného skóre, jinak ale nemá žádné využití (nedá se za něj nic koupit). Hrdina může nalézt řadu předmětů, od mečů a prstenů, přes svitky, až po lektvary. Postava má také určitý level, hitpointy, sílu a armor, tyto atributy si může zvyšovat (hlavně bojem s nepřáteli). Hra je tahová a dungeon obsahuje zhruba 30 pater.
Vzhledem k permanentní smrti, nemožnosti vrátit se do předchozích pater dungeonu, kde by se dala postava vytrénovat na slabších potvorách a nutnosti postupovat neustále vpřed kvůli nedostatku jídla, se jedná o velmi těžkou záležitost.
Rogue je zakladatelem žánru rogue-like her a jednou z nejstarších her vůbec (původní verze pro Unix vznikla již v roce 1980). Společně se hrou Akalabeth: World of Doom je považována za nejstarší RPG pro PC. Hráč se ujímá hrdiny, který se musí probojovat skrze několik pater "Dungeon of Doom" a získat "Amulet of Yendor". Důležitým prvkem je permanentní smrt - hru nelze ukládat a pokud hrdina zemře, je nutné začít od znovu - a taktéž náhodná generace dungeonu, který vypadá pokaždé jinak, ale vždy se v něm nachází poklady a nepřátelé s různými vlastnostmi (aquatorové vám zničí armor, hadi (rattlesnakes) snižují sílu, vampíři vysávají zkušenostní body atd.). Je také nutné neustále hledat jídlo, jinak hrdina zemře hladem.
Grafika je tvořena jen z ASCII znaků - např. hrdina má symbol smajlíka, vampír vypadá jako písmeno "V". Na cestě se dá narazit na zlato, které se počítá do výsledného skóre, jinak ale nemá žádné využití (nedá se za něj nic koupit). Hrdina může nalézt řadu předmětů, od mečů a prstenů, přes svitky, až po lektvary. Postava má také určitý level, hitpointy, sílu a armor, tyto atributy si může zvyšovat (hlavně bojem s nepřáteli). Hra je tahová a dungeon obsahuje zhruba 30 pater.
Vzhledem k permanentní smrti, nemožnosti vrátit se do předchozích pater dungeonu, kde by se dala postava vytrénovat na slabších potvorách a nutnosti postupovat neustále vpřed kvůli nedostatku jídla, se jedná o velmi těžkou záležitost.
Grafika je tvořena jen z ASCII znaků - např. hrdina má symbol smajlíka, vampír vypadá jako písmeno "V". Na cestě se dá narazit na zlato, které se počítá do výsledného skóre, jinak ale nemá žádné využití (nedá se za něj nic koupit). Hrdina může nalézt řadu předmětů, od mečů a prstenů, přes svitky, až po lektvary. Postava má také určitý level, hitpointy, sílu a armor, tyto atributy si může zvyšovat (hlavně bojem s nepřáteli). Hra je tahová a dungeon obsahuje zhruba 30 pater.
Vzhledem k permanentní smrti, nemožnosti vrátit se do předchozích pater dungeonu, kde by se dala postava vytrénovat na slabších potvorách a nutnosti postupovat neustále vpřed kvůli nedostatku jídla, se jedná o velmi těžkou záležitost.
Rogue je zakladatelem žánru rogue-like her a jednou z nejstarších her vůbec (původní verze pro Unix vznikla již v roce 1980). Společně se hrou Akalabeth: World of Doom je považována za nejstarší RPG pro PC. Hráč se ujímá hrdiny, který se musí probojovat skrze několik pater "Dungeon of Doom" a získat "Amulet of Yendor". Důležitým prvkem je permanentní smrt - hru nelze ukládat a pokud hrdina zemře, je nutné začít od znovu - a taktéž náhodná generace dungeonu, který vypadá pokaždé jinak, ale vždy se v něm nachází poklady a nepřátelé s různými vlastnostmi (aquatorové vám zničí armor, hadi (rattlesnakes) snižují sílu, vampíři vysávají zkušenostní body atd.). Je také nutné neustále hledat jídlo, jinak hrdina zemře hladem.
Grafika je tvořena jen z ASCII znaků - např. hrdina má symbol smajlíka, vampír vypadá jako písmeno "V". Na cestě se dá narazit na zlato, které se počítá do výsledného skóre, jinak ale nemá žádné využití (nedá se za něj nic koupit). Hrdina může nalézt řadu předmětů, od mečů a prstenů, přes svitky, až po lektvary. Postava má také určitý level, hitpointy, sílu a armor, tyto atributy si může zvyšovat (hlavně bojem s nepřáteli). Hra je tahová a dungeon obsahuje zhruba 30 pater.
Vzhledem k permanentní smrti, nemožnosti vrátit se do předchozích pater dungeonu, kde by se dala postava vytrénovat na slabších potvorách a nutnosti postupovat neustále vpřed kvůli nedostatku jídla, se jedná o velmi těžkou záležitost.
Grafika je tvořena jen z ASCII znaků - např. hrdina má symbol smajlíka, vampír vypadá jako písmeno "V". Na cestě se dá narazit na zlato, které se počítá do výsledného skóre, jinak ale nemá žádné využití (nedá se za něj nic koupit). Hrdina může nalézt řadu předmětů, od mečů a prstenů, přes svitky, až po lektvary. Postava má také určitý level, hitpointy, sílu a armor, tyto atributy si může zvyšovat (hlavně bojem s nepřáteli). Hra je tahová a dungeon obsahuje zhruba 30 pater.
Vzhledem k permanentní smrti, nemožnosti vrátit se do předchozích pater dungeonu, kde by se dala postava vytrénovat na slabších potvorách a nutnosti postupovat neustále vpřed kvůli nedostatku jídla, se jedná o velmi těžkou záležitost.
Rogue je zakladatelem žánru rogue-like her a jednou z nejstarších her vůbec (původní verze pro Unix vznikla již v roce 1980). Společně se hrou Akalabeth: World of Doom je považována za nejstarší RPG pro PC. Hráč se ujímá hrdiny, který se musí probojovat skrze několik pater "Dungeon of Doom" a získat "Amulet of Yendor". Důležitým prvkem je permanentní smrt - hru nelze ukládat a pokud hrdina zemře, je nutné začít od znovu - a taktéž náhodná generace dungeonu, který vypadá pokaždé jinak, ale vždy se v něm nachází poklady a nepřátelé s různými vlastnostmi (aquatorové vám zničí armor, hadi (rattlesnakes) snižují sílu, vampíři vysávají zkušenostní body atd.). Je také nutné neustále hledat jídlo, jinak hrdina zemře hladem.
Grafika je tvořena jen z ASCII znaků - např. hrdina má symbol smajlíka, vampír vypadá jako písmeno "V". Na cestě se dá narazit na zlato, které se počítá do výsledného skóre, jinak ale nemá žádné využití (nedá se za něj nic koupit). Hrdina může nalézt řadu předmětů, od mečů a prstenů, přes svitky, až po lektvary. Postava má také určitý level, hitpointy, sílu a armor, tyto atributy si může zvyšovat (hlavně bojem s nepřáteli). Hra je tahová a dungeon obsahuje zhruba 30 pater.
Vzhledem k permanentní smrti, nemožnosti vrátit se do předchozích pater dungeonu, kde by se dala postava vytrénovat na slabších potvorách a nutnosti postupovat neustále vpřed kvůli nedostatku jídla, se jedná o velmi těžkou záležitost.
Grafika je tvořena jen z ASCII znaků - např. hrdina má symbol smajlíka, vampír vypadá jako písmeno "V". Na cestě se dá narazit na zlato, které se počítá do výsledného skóre, jinak ale nemá žádné využití (nedá se za něj nic koupit). Hrdina může nalézt řadu předmětů, od mečů a prstenů, přes svitky, až po lektvary. Postava má také určitý level, hitpointy, sílu a armor, tyto atributy si může zvyšovat (hlavně bojem s nepřáteli). Hra je tahová a dungeon obsahuje zhruba 30 pater.
Vzhledem k permanentní smrti, nemožnosti vrátit se do předchozích pater dungeonu, kde by se dala postava vytrénovat na slabších potvorách a nutnosti postupovat neustále vpřed kvůli nedostatku jídla, se jedná o velmi těžkou záležitost.
Rogue je zakladatelem žánru rogue-like her a jednou z nejstarších her pro PC vůbec (původní verze pro Unix vznikla již v roce 1980). Společně se hrou Akalabeth: World of Doom je považována za nejstarší RPG pro PC. Hráč se ujímá hrdiny, který se musí probojovat skrze několik pater "Dungeon of Doom" a získat "Amulet of Yendor". Důležitým prvkem je permanentní smrt - hru nelze ukládat a pokud hrdina zemře, je nutné začít od znovu - a taktéž náhodná generace dungeonu, který vypadá pokaždé jinak, ale vždy se v něm nachází poklady a nepřátelé s různými vlastnostmi (aquatorové vám zničí armor, hadi (rattlesnakes) snižují sílu, vampíři vysávají zkušenostní body atd.). Je také nutné neustále hledat jídlo, jinak hrdina zemře hladem.
Grafika je tvořena jen z ASCII znaků - např. hrdina má symbol smajlíka, vampír vypadá jako písmeno "V". Na cestě se dá narazit na zlato, které se počítá do výsledného skóre, jinak ale nemá žádné využití (nedá se za něj nic koupit). Hrdina může nalézt řadu předmětů, od mečů a prstenů, přes svitky, až po lektvary. Postava má také určitý level, hitpointy, sílu a armor, tyto atributy si může zvyšovat (hlavně bojem s nepřáteli). Hra je tahová a dungeon obsahuje zhruba 30 pater.
Vzhledem k permanentní smrti, nemožnosti vrátit se do předchozích pater dungeonu, kde by se dala postava vytrénovat na slabších potvorách a nutnosti postupovat neustále vpřed kvůli nedostatku jídla, se jedná o velmi těžkou záležitost.
Grafika je tvořena jen z ASCII znaků - např. hrdina má symbol smajlíka, vampír vypadá jako písmeno "V". Na cestě se dá narazit na zlato, které se počítá do výsledného skóre, jinak ale nemá žádné využití (nedá se za něj nic koupit). Hrdina může nalézt řadu předmětů, od mečů a prstenů, přes svitky, až po lektvary. Postava má také určitý level, hitpointy, sílu a armor, tyto atributy si může zvyšovat (hlavně bojem s nepřáteli). Hra je tahová a dungeon obsahuje zhruba 30 pater.
Vzhledem k permanentní smrti, nemožnosti vrátit se do předchozích pater dungeonu, kde by se dala postava vytrénovat na slabších potvorách a nutnosti postupovat neustále vpřed kvůli nedostatku jídla, se jedná o velmi těžkou záležitost.
Rogue je zakladatelem žánru rogue-like her a jednou z nejstarších her pro PC vůbec (původní verze pro Unix vznikla již v roce 1980). Společně se hrou Akalabeth: World of Doom je považována za nejstarší RPG pro PC. Hráč se ujímá hrdiny, který se musí probojovat skrze několik pater "Dungeon of Doom" a získat "Amulet of Yendor". Důležitým prvkem je permanentní smrt - hru nelze ukládat a pokud hrdina zemře, je nutné začít od znovu - a taktéž náhodná generace dungeonu, který vypadá pokaždé jinak, ale vždy se v něm nachází poklady a nepřátelé s různými vlastnostmi (aquatorové vám zničí armor, hadi (rattlesnakes) snižují sílu, vampíři vysávají zkušenostní body atd.). Je také nutné neustále hledat jídlo, jinak hrdina zemře hladem.
Grafika je tvořena jen z ASCII znaků - např. hrdina má symbol smajlíka, vampír vypadá jako písmeno "V". Na cestě se dá narazit na zlato, které se počítá do výsledného skóre, jinak ale nemá žádné využití (nedá se za něj nic koupit). Hrdina může nalézt řadu předmětů, od mečů a prstenů, přes svitky, až po lektvary. Postava má také určitý level, hitpointy, sílu a armor, tyto atributy si může zvyšovat (hlavně bojem s nepřáteli). Hra je tahová a dungeon obsahuje zhruba 30 pater.
Vzhledem k permanentní smrti, nemožnosti vrátit se do předchozích pater dungeonu, kde by se dala postava vytrénovat na slabších potvorách a nutnosti postupovat neustále vpřed kvůli nedostatku jídla, se jedná o velmi těžkou záležitost.
Grafika je tvořena jen z ASCII znaků - např. hrdina má symbol smajlíka, vampír vypadá jako písmeno "V". Na cestě se dá narazit na zlato, které se počítá do výsledného skóre, jinak ale nemá žádné využití (nedá se za něj nic koupit). Hrdina může nalézt řadu předmětů, od mečů a prstenů, přes svitky, až po lektvary. Postava má také určitý level, hitpointy, sílu a armor, tyto atributy si může zvyšovat (hlavně bojem s nepřáteli). Hra je tahová a dungeon obsahuje zhruba 30 pater.
Vzhledem k permanentní smrti, nemožnosti vrátit se do předchozích pater dungeonu, kde by se dala postava vytrénovat na slabších potvorách a nutnosti postupovat neustále vpřed kvůli nedostatku jídla, se jedná o velmi těžkou záležitost.
Rogue je zakladatelem žánru rogue-like her a jednou z nejstarších her pro PC vůbec (původní verze pro Unix vznikla již v roce 1980). Společně se hrou Akalabeth: World of Doom je považována za nejstarší RPG pro PC. Hráč se ujímá hrdiny, který se musí probojovat skrze několik pater "Dungeon of Doom" a získat "Amulet of Yendor". Důležitým prvkem je permanentní smrt - hru nelze ukládat a pokud hrdina zemře, je nutné začít od znovu - a taktéž náhodná generace dungeonu, který vypadá pokaždé jinak, ale vždy se v něm nachází poklady a nepřátelé s různými vlastnostmi (aquatorové vám zničí armor, hadi (rattlesnakes) snižují sílu, vampíři vysávají zkušenostní body atd.). Je také nutné neustále hledat jídlo, jinak hrdina zemře hladem.
Grafika je tvořena jen z ASCII znaků - např. hrdina má symbol smajlíka, vampír vypadá jako písmeno "V". Na cestě se dá narazit na zlato, které se počítá do výsledného skóre, jinak ale nemá žádné využití (nedá se za něj nic koupit). Hrdina může nalézt řadu předmětů, od mečů a prstenů, přes svitky, až po lektvary. Postava má také určitý level, hitpointy, sílu a armor, tyto atributy si může zvyšovat (hlavně bojem s nepřáteli). Hra je tahová a dungeon obsahuje zhruba 30 pater.
Vzhledem k permanentní smrti, nemožnosti vrátit se do předchozích pater dungeonu, kde by se dala postava vytrénovat na slabších potvorách a nutnosti postupovat neustále vpřed kvůli nedostatku jídla, se jedná o velmi těžkou záležitost.
Grafika je tvořena jen z ASCII znaků - např. hrdina má symbol smajlíka, vampír vypadá jako písmeno "V". Na cestě se dá narazit na zlato, které se počítá do výsledného skóre, jinak ale nemá žádné využití (nedá se za něj nic koupit). Hrdina může nalézt řadu předmětů, od mečů a prstenů, přes svitky, až po lektvary. Postava má také určitý level, hitpointy, sílu a armor, tyto atributy si může zvyšovat (hlavně bojem s nepřáteli). Hra je tahová a dungeon obsahuje zhruba 30 pater.
Vzhledem k permanentní smrti, nemožnosti vrátit se do předchozích pater dungeonu, kde by se dala postava vytrénovat na slabších potvorách a nutnosti postupovat neustále vpřed kvůli nedostatku jídla, se jedná o velmi těžkou záležitost.