Další z takových "feel-good" her, který mě v poslední době baví. Hrál jsem to na Steamdecku, za mě naprosto ideální věc na tohle hraní na cestách. Sama hra o sobě je jeden velký roadtrip a i když zpracovává dost těžké téma, kde mladí teenageři utíkají z domova, resp. ze samotné země kvůli vládě tyrana Tyraka, je to díky osmdesátkové retro atmosféře, grafickému zpracování a quirky postavám pořád pěkná oddychovka. Skládá se z ne předem daného počtu epizod - na začátku každé epizody si vyberete jednoho z hledaných teenagerů a každá epizoda je cesta postavy směrem k hraničnímu přechodu.
Osmdesátkovou atmosféru parádně dotváří soundtrack. V průběhu hry se sbírají kazety a jsou místa, kde se nachází kazeťák, ať už v některých místnostech, nebo autech ve kterých se postava dopravuje, takže pokud si někdo některé songy oblíbí, může si je pustit i na více místech (pokud kazety samozřejmě najde :)
U mnoha akcí se člověk dozví, že "This choice had an impact" v podstatě až do konce mi nebylo jasný, co všechno to ovlivňuje, ale podle toho co jsem pak hledal jde o to, který ze tří dostupných konců se spustí na základě těchto dialogů a akcí. Není to tedy tak zásadní složka hry jako u Bioware her nebo Zaklínače.
Hru jsem prošel poměrně rychle, i když mi nepřišlo, že bych se snažil hledat nejkratší cestu, finále se mi zobrazilo po 6 epizodách - to ovlivňuje kolik vašich postav skončí zatknutím, smrtí, nebo tím, že se úspěšně s postavou dostanete za hranice. Podle procent u jednotlivých postav které potkáte (jsou vidět u každého loadingu) jsem u mnoha postav ještě neviděl zdaleka všechny eventy, musí hru tedy člověk dohrát vícekrát, pokud chce vidět všechny možné části příběhu. Zatím nemám chuť se do toho pouštět znova, ale třeba se k tomu za čas vrátím.
Osmdesátkovou atmosféru parádně dotváří soundtrack. V průběhu hry se sbírají kazety a jsou místa, kde se nachází kazeťák, ať už v některých místnostech, nebo autech ve kterých se postava dopravuje, takže pokud si někdo některé songy oblíbí, může si je pustit i na více místech (pokud kazety samozřejmě najde :)
U mnoha akcí se člověk dozví, že "This choice had an impact" v podstatě až do konce mi nebylo jasný, co všechno to ovlivňuje, ale podle toho co jsem pak hledal jde o to, který ze tří dostupných konců se spustí na základě těchto dialogů a akcí. Není to tedy tak zásadní složka hry jako u Bioware her nebo Zaklínače.
Hru jsem prošel poměrně rychle, i když mi nepřišlo, že bych se snažil hledat nejkratší cestu, finále se mi zobrazilo po 6 epizodách - to ovlivňuje kolik vašich postav skončí zatknutím, smrtí, nebo tím, že se úspěšně s postavou dostanete za hranice. Podle procent u jednotlivých postav které potkáte (jsou vidět u každého loadingu) jsem u mnoha postav ještě neviděl zdaleka všechny eventy, musí hru tedy člověk dohrát vícekrát, pokud chce vidět všechny možné části příběhu. Zatím nemám chuť se do toho pouštět znova, ale třeba se k tomu za čas vrátím.
Pro: zajímavý koncept na první pohled náhodného skládání epizod, retro atmosféra, soundtrack, postavy
Proti: ono procedurální generování epizod má zajistit opakovatelnost, na mě to tak zatím nefunguje