Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ring: The Legend of the Nibelungen

říjen 1998
68
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Ring: The Legend of the Nibelungen je 3D adventura inspirovaná operou Richarda Wagnera Prsten Nibelungů, která čerpá ze středověkého eposu Píseň o Nibelunzích. Hra pokrývá první dvě části opery – Rýnské zlato a Valkýra.

Od Wagnerovy opery se však příběh v mnohém liší. Děj je zasazen namísto do staré Evropy do 40. století. Příběhem provází hlas vypravěče Ishe, s jehož pomocí budete sledovat pouť čtyř různých postav. Prvním z nich je Alberich, krutý trpasličí král, dalším ohnivý duch Loge, Siegmund - syn Wotana a nakonec valkýra Brünhilda. Příběh však má jiné zakončení než Wagnerova opera. Hra je specifická zejména svým grafickým stylem s prvky surrealismu. Po výtvarné stránce se na hře podílel francouzský malíř komiksů Philipe Druillet. Co se týče hudby, tu jistí motivy ze samotné Wagnerovy opery.

Ring má i své pokračování Ring II: Twilight of the Gods.


Poslední diskuzní příspěvek

@90210 (30.03.2016 12:15): vis co, ja mam pro tento typ adventur slabost. Chtel jsem to hrat nejen, ze je to muj oblibeny typ adventur (schvalne si procti moje hodnoceni a komentare k jinym arxelackym hram nebo hram od Crya), plus pridana hodnota "vysokeho umeni", na coz - mozna trochu snobsky- slysim vzdycky:-P. Jinak tu recenzi ze Score jsem o vikendu nahodou cetl - spis bych rekl, ze to napsal chlap, navic to byla takova recenze - nerecenze, kde proste jen na jedne strance odhrkal dej a k nejakym dalsim polozkam se uz recenzent nedostal.

On prvni dojem dela hodne, intro je pomerne epicke a hudebni podkres v nem i na zacatku hrani jako takoveho je opravdu fajn..

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Ring je jedna z tech her, ktera dobre zni tak rikajic na papire, ale samotne zpracovani kulha na obe nohy. Bohuzel. Musite tu prekousnout spoustu veci: trhle vizualni zpracovani, ktere si muze podat ruku se Salammbem - aby taky ne, kdyz za obema stoji stejny vytvarnik. Trhly design, kdy se z nejakeho doboveho zarazeni stava cyberpunkove-legendarne-obludariovy mismas. Ano, hraje tu Wagner, ale z mnohahodinoveho eposu/opusu prvnich dvou oper se tu ozve sotva par minut instrumentalni hudby (ale dojde jak na Jizdu Valkyr, tak na mou milovanou predehru k Rheingold, ktere se dockate nejen jako hudebni podkres, ale i jako puzzle).

Ano, je mozne si vybrat, v jakem poradi budete kazdy ze ctyr pribehu hrat, ale pokud se vykaslete na doporucene poradi, pribeh vam bude davat jeste mensi smysl, nez pri jeho dodrzeni. A k tomu si pripocitejte jeste ramcovy pribeh bohyne (hlas Charlotte Rampling/Senty Berger v zavislosti na jazykove verzi) a ISHe, zastupujici malem vyhynute lidstvo. O wtf momenty neni nouze nejen v ramci jednotlivych pribehu, ale i pri sledovani urcitych designovych rozhodnuti. Na staticke obliceje/postavy pri dialozich jsem si zvykl u jinych arxelackych her, tady se tvurci pokusili dat oblicejum urcitou dynamiku, kdyz uz ne lip sync. O to divneji pak pusobi dialogove momenty v pozdejsich castech hry, kdy se opet vracime k neumetelske staticnosti. Vrcholem je tu pak prvni cast zaverecneho videa u Siegmunda, kdy se na scene objevi v podivne kolazi slideshow statickych zaberu krajiny z tohoto segmentu spolu s komixovymi vyrezy dialogu Wotana a Brünhildy.

No a do toho si pak pripoctete problemy technickeho razu - podle vseho na 64bitovych systemech nefunguje save/load, takze jsem byl nucen po minimalne peti startech nove hry cely tento projekt dohrat najednou, bez ukladani. On totiz Ring i pres pet hratelnych postav neoplyva nijak zazracnou delkou a asi nejvic casu se stravi na puzzlech. No - mam to za sebou.
+8