Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Všechny fanoušky rfactoru a formule 1 bych chtěl pozvat. Přidejte se knám.
Naše liga není tak náročná jako ostatní může jí jezdit každý. Více na www.f1rf-online.wbs.cz
stačí napsat na forum.
[přesunuto z komentářů]

Díky modařské scéně se stává tato hra právoplatně nejlepším simulátorem všech dob. A ani průměrná grafika jí v tom nemůže zabránit
[neexistující komentář]: Nejlepším simulátorem všech dob? Tak to silně pochybuji, určitě ne všech, ani při omezení se na současnou dobu bych nesouhlasil.
Perfektni simulator, hrat ho vsak jako singleplayer s botama je nejvetsi blbost :) Jeho sila je v modech a multiplayeru > www.simracing.cz
@zemi (05.03.2011 20:29): Tenkrat rok 2008 na notasu s 2g ram a s dvojjadrovym turionem jsem to hral tak tak na stredni a spis nizky detaily a stejne sekana. Grafika 8600, takze nic moc, ale i tak jsem byl prekvapenej. Zalezi na modu, trati a poctu hracu. Proste rychlost chce poradnou masinu, ktera to stihne vykreslit, ale s dnesnimi prumernymi stroji uz to bude OK.
Kolem tehle hry je u nas asi nejpocetnejsi komunita. Lidi co to berou smrtelne vazne. Chlapici, kteri si plni sen a bavilo by je byt zavodnikem, ale bud nemaji na to prachy nebo proste zavodit z jakyhokoli duvodu nemuzou. Realizuji se tady. Kvalitni volant je samozrejmosti a idealne nejaka ta sedacka. Spousta z nich hru koti v poradnym kokpitu, takze pokud si to chce clovek uzit, musi neco zainvestovat a obetovat tomu mooore casu, nez si najde druh zavodeni, kterych jsou 3 kyble, nauci se trate, pravidla zavodeni a nez proste zapadne kolektivu. Tahle hra proste spojuje lidi co miluji vuni benzinu a o motosport se seriozne zajimaji.
No... nejlepší jsem nenapsal. Slovo nejlepší a výborný je trochu rozdíl. To bych musel mít vyzkoušené všechny závodní hry, abych mohl o některé napsat nejlepší a to opravdu nemám. Mně postačilo slovo výborný :)
K té spotřebě. To nastavení spotřeby v garáži se týká jen tebe. Pokud zadáš např. 2 zastávky s dotankováním po 20-ti litrech, tak se to prostě týká jen a jen Tebe! Není to žádné pravidlo pro všechny, jak se domníváš. Pokud se dá závod (počet kol) dokončit s plnou nádrží, tak AI prostě do boxu nepojede, protože je to pitomost.
Takže už si nepleť pojmy, že v garáži se něco nastavuje pro AI. Jediné, co můžeš nastavit pro všechny, je spotřeba normální nebo vysoká, pokud je chceš přinutit tankovat častěji, ale to také musíš nastavit patřičný počet kol. Každý mod má jinou spotřebu paliva a F1 normálně zajíždí do boxu 2x za závod, tedy pokud nezadáš závod na 10 kol...
Ano správně, nemůžeš přezout gumy AI, to jsem se trochu upsal...Zřejmě prostě konkrétní mod není kompatibilní pro mokrou trať. To se u rFactor může stát... Ale já bych to neměl hře za zlé, ty mody vyvíjí hráči sami a tak se něco takového kuriozního může občas přihodit. Souhlasím, že v profi hře by se tohle nestalo. Jen mě zaujalo, jak se nad tím pozastavuješ, jakoby jsi snad čekal, že na mokru s normálními pneu budou dělat něco jiného :)
Nic takového s vycucáváním nádrží nemám osobně zkušenost... :) Pokud zajedeš kdykoliv neplánovaně do boxů, tak se palivo doplní na úroveň nastavenou před závodem. Pokud odjedeš příliš brzy, tak máš paliva jen tolik, kolik se stihlo dotankovat (tankování je možné sledovat na displeji). Ale vycucnutí nádrže? Nezlob se na mě, to mi přijde jako nesmysl... Nebo jde zase o nějaký konkrétní problém, mod :(
A k té poslední vítce, ohledně předčasného zapíchnutí závodu. Dobře, špatně jsem si to vyložil... Ale nemůžu k tomu zase napsat nic více, než, že mě osobně se tohle nikdy nestalo.

Nechci tady dělat obhájce rFactor, jen mám pocit, že je potřeba na tu hru nahlížet trochu jinak. Je to spíše hráčský projekt, nikoliv profi hra a tak od ní nelze očekávat absolutní dokonalost.
Kámo, chápu, že těm, kteří si vzali za svou hlášku, že "rFactor je nejlepší závodní simulátor" a hodlají jí i dál na netu podporovat, se může zdát muj komentář moc kritický, ale slintacích komentů nad tim, jak je rFactor dokonalej, je na netu většina - já se rozhodl (na základě osobních zkušeností) ukázat "dokonalost" tohoto simulátoru i z té druhé stránky a stane se, že to holt někdo nedokáže skousnout.
A srovnání rFactoru s reálnejma závodama Formule 1? Oukej, proč ne, ale neni náhodou v reálný F1 pravidlo min. 2 povinných zastávek pro přezutí? V nastavení před závodem tedy zadám např. 2 zastávky, ale k čemu tahle šaškárna je, když hra nepřinutí toto pravidlo dodržet všechny AI? Mam nastavit pro AI mokré gumy? Pro sebe si je dam buď v upgrade ve výběru auta (pokud to v možnostech upgrade je), nebo v garáži, před tréninkem, kvalifikací, závodem... a kde že mam přezout i za AI? Pokud hra neni schopná na základě zvolení wet-verze trati AI správně obout, udělam s tim prdlajs. A dotankování v boxech? Zkusim ti to tedy napsat znova: Buď si nastavim, že chci palivo v boxech doplnit a taky ho dostanu, nebo tankovat nechci - pak by bylo logické, že když vjedu do boxů např. s padesáti litrama v nádrži, s padesáti i z boxů vyjedu... co je ovšem logického na tom, že mi návštěva boxů "vycucne" nádrž? A tvá poznámka ohledně dojezdu ostatních aut po projetí vítěze cílem? Ano, opět se pěkně odvoláváš na reálnou eFjedničku, máš sice pravdu, ale sorry, já psal o něčem jiném - mam se znovu opakovat? Tak jo: žádný projetí vítěze a dojezd ostatních jen aktuálního kola - já jezdim POSLEDNÍ, ve třech čvrtinách závodu najednou postupně všechny auta přede mnou odjedou do boxů, tam už zůstanou a já si odkroužim několik kol do cíle uplně sám a žádná informace o tom, proč to všichni zapíchli několik kol před cílem, se ani ve výsledkové listině nekonají - to asi neni situace z reálné Formule 1, že?
Default hra toho moc nenabízí a je jasný, že každej brzo začne využívat volně dostupných doplňků a módů. Bohužel (jak už jsem psal) můžou některý problémy souviset s provedením konkrétního módu nezávisle na šikovnosti hráče si cokoliv ve vlastní hře nastavit, ale mam snad i kvuli doplňkovým módům další a další chaos ve fungování singlplayeru znova a znova omlouvat? Proč? I kdyby to byl jen problém modifikací (jako že NENI), proč bych to měl řešit? Jsem jen obyčejný uživatel, používám jen to, co je mi nabídnuto - závodní hru a její modifikace - a sděluju své vlastní zkušenosti, to je vše.

Pro Usera: Omlouvam se za brutálnost mých souvětí, omlouvám se i za chybu ve slově "čelenž", ale nedělej z toho kovbojku, tak jsem holt ve slově klepnul "k" místo "n". Pokud se vyžíváš v tom, že někomu opravuješ pravopisné chyby, tak budiž, chápu, jsou tací - potom si musíš na internetových diskuzích užívat. Někteří hráči umí dokonale řídit virtuální závodní káru, nebo flintičkou luxusně rozstřílet vojáčka, ale když dojde na to něco napsat, nedostaneš z nic souvislou větu, všude trousí zkratky nebo smajlíky a diakritika? Pche, nač se tím zatěžovat, že? Takže chápu tvou připomínku, ale příště bych na diskuzním fóru o počítačových hrách radši uvítal připomínku k tématu místo toho, abys řešil muj pravopis, to si můžem nechat třeba na fórum o češtině. Dík.
speedevil: Tak to ne kámo a tvrdě do tebe :)
Myslím, že tvůj komentář je zbytečně kritický a není vše tak, jak to vidíš...
Můžu souhlasit jedině s tvým prvním argumentem, ohledně mokré a suché stopy, tento jev jsem v rFactor opravdu nezaznamenal... Ale to ostatní jsem nějak nepochopil:
- To že jsis nastavil špatnej počet zastávek v depu je jen tvůj problém. Nevím proč by měl AI zastavovat vícekrát v boxech, když to není potřeba. Je to jen tvoje individuální nastavení, kterým se AI nijak neomezuje.
- Ne, opravdu se nedivím, že se všichni oponenti rozmáznou v první zatáčce, když jim na mokré trati navolíš suché pneu. Nějak nechápu co je na tom divného... Dej jim pneu do deště a bude vše v pohodě.
-Pokud při závodě někde silněji narazíš a způsobíš vážnější poškození, tak to v boxech opravdu nespravěj. Ale co je na tom divného? Vymění ti křídla za nové, ale s poškozeným řízením asi těžko něco udělají... Je to jako při reálném závodě, nikde na závodech neudělají v boxech generálku přední nápravy za minutu... S vážnějším poškozením prostě končíš. A počet zastávek + dotankování paliva lze přeci nastavit před závodem, takže bych viděl problém jen někde v nastavení. Já s tím problém nikdy neměl...
-Vždyť to je přece také normální, že pokud vítěz projede cílovou páskou, tak ostatní pouze dojedou aktuální kolo, byť jsou o několik kol pozadu a závod pro ně končí. Díval jsi se někdy na F1? Viděl jsi, že by někdo snad kroužil víc kol po odmávání závodu? Prostě po odmávání je konec. Nějak nechápu co je na tomto divného.

Zkus mi rozmluvit, že je na tomto něco v rFactor špatně.
Ty vole, to jsou brutální souvětí.:D

btw: ten F1 Challekge mě taky překvapil. Myslel jsem, že je to překlep, ale dvakrát za sebou?
Jj, jenže hrát rFactor aka nejlepší simulátor všeho s čtyřmi koly na minimální detaily... :) A ještě jedno povedené video.
Tak to by mělo teoreticky fungovat, pokud nemáš nějakou příliš zastaralou grafárnu...
Minimální požadavky jsou procesor 1.4, 512MB RAM a grafika se 128MB GeForce 4200/Radeon 9200. Tohle by mělo stačit pro rozjetí na nějakých minimálních detailech, viz. http://www.rfactor.net/features/ úplně dole
Také kolem 16-20, ale mám pouze 1GB ram, a jednojádro, takže to bude asi tím.

A pokud tě bavil rFactor, tak vyzkoušej i podobné GTR2. Které sice není tak variabilní, ale podle mě se hraje o trochu lépe.
Drolin: A kolik jsi zkoušel nastavit těch jezdců? Já maximálně 20. Sestava Intel Core Duo 3.0 , 2GB RAM, GeForce 9600, s trháním nebo padáním jsem se nesetkal. Pokud hraješ často závodní hry, tak jdi určitě co nejdřív do volantu, já jsem max. spokojenej. Většina her se dá na šipkách uhrát, ale tady to už byla fakt nutnost.
EDIT: To přeskakování zvuku, jak jsem psal dříve, bylo způsobeno vysokou hlasitostí oponentů.
Tahle hra mě snad ještě přinutí koupit si na "starý kolena" volant :)
Jediné co mě zaráží, je zvuk auta při závodě. Pokud jsou v mém okolí jiná auta, byť jen jedno, tak zvuk přeskakuje, není čistý... Když jedu sám po trati tak je vše o.k. Je to chyba rFactoru, nebo je závada někde u mne?