Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 80
Můj úplně první dohraný Resident Evil :-). Bavilo velmi, jdu hned na remake dvojky. Osobně mě nejvíc bavila část hry u Bakerovic ve vile, samotný konec byl trochu víc akční, ale atmosféru to mělo. Jestli je tenhle díl hodnocen jako návrat ke kořenům, tak se do těch remaků pustím co nejdříve.

Pro: atmosféra, univerzum, brokovnice

Proti: molded monstra jsou hodně generický, klidně bych to snesl delší

+11 +13 −2
  • PC 85
Po šestce vyznívá RE7 jako hra z úplně jiné stáje. Autoři se rozhodli pro spoustu změn a musím uznat, že přestože vrchol série (u mě RE2) zůstává nepřekonán, dostáváme zde do rukou ucházející moderní horor.

Hlavní změnou je patrně pohled, kterej nově sází na ten z první osoby. Ačkoliv proti tomuto rozhodnutí nic až tak nemám, je to pro mě překvapením, neboť právě pohyby postav a detailní zpracování jejich modelů bylo u předchůdců často na vynikající úrovni. Hra se nicméně nyní však stává jaksi více pohlcující, kdy se dostavuje pocit, že člověk bojuje o svůj vlastní krk.

Ačkoliv se ze začátku zdálo, že bude hra o schovávání se za překážkami a stealth postupu (ala Outlast) naštěstí jde jen o jakejsi (krátkej) úvod, než člověk ukořistí první zbraň. Ačkoliv nábojů pak není moc, není jich rozhodně ani zoufale málo (NORMAL) a tak jsem bez rozmyslu jsem všechny nepřátele likvidoval, probíhat okolo nich nebylo třeba (a na nůž došlo jen dvakrát).

I když střelba je nyní jaksi atmosferičtější, mrzela mě slabá hlasitost výstřelů a vůbec zvuky zbraní byly takový nerealistický a odfláklý, především zvuky pistolí. Taky škoda, že není zpracováno zamíření optikou zbraně, tohle přidává až DLC "Not a hero". Zaměřovací kříž tak člověk (pokud se nepovažuje za herního boha) nemůže v základní hře vypnout.

Samotnej gameplay se přes výše popsané rozdíly kupodivu vrací na úroveň dílu 1 (a 0), kdy jde o procházení malých (ale o to detailněji zpracovaných) prostor a postupně člověk proniká do dalších a dalších míst, aby se ve vhodnou chvíli mohl vrátil zase zpět. Této rozvážné atmosféře "hledání cesty kudy dál" prospívá výborně zvolený tempo pohybu (walk). Ačkoliv jsem se na něčem vyloženě zasekl jenom dvakrát, nelze říct, že bych to prošel s prstem v nose, občas jsem musel skutečně přemejšlet a pořádně se koukat okolo po detailech.

Trochu nudnější byla přecejenom část "Lucasova party" tam mi to přišlo trochu přitažený za vlasy - tam mi to survival moc nepřišlo.

SUMMARY
Capcomu se povedlo vytvořit jakoby hru nové generace, přesto hezky navázat na kořeny série. Ucházející horor, kterej většinu předchozích dílů překonává a vrací RE na výsluní.
Díky za něj!

85%

Pro: RE univerzum, komorní, svěží, tempo hry.

Proti: Absence optiky zbraně, některé zvuky, část "Lucas".

+10
  • PS4 90
Vlastně to není ani tak dávno, jako ano nějakou chvíli ano, co jsem to dohrál, ale prostě na tuhle hru se nedalo zapomenout. No když jsem to poprvé dostal do ruky, tak jsem byl skeptický, ale na druhou stranu moc jsem o tom nevěděl a dělám to u všech her, mrknu se třeba na recenzi nebo na pár videí ale nic si o tom nezjišťuju a nechám se překvapit sám. A tady jsem byl sakra překvapen protože jsem slyšel, že demo je mazec ale tohle teda byl fakt mazec. Co mne celou dobu provázelo tak takový ten divný pocit, kdy vlastně nevíte kdo na vás z jakého rohu vyskočí, přesně jako u starého dobrého RE2 a takový ten pocit nejistoty. Ostatně jako v minulosti i tady střílíte jen z důvodu sebeobrany a ano moc nábojů tu fakt není. A ty boss fighty? Ty mne bavili ze všeho nejvíc. Hra se s tím nepáře a ani s vámi. Akorát hlavní hrdina, no moc o něm nevíme a přidal mi takový nemastný neslaný, což je trochu škoda protože přece jen série RE byla i o hlavních hrdinech a je to takový ten typický rambo, sice tu je takový ten pocit, že máte propíchlou ruku ale nijak vás to neomezuje, takže zase o nějaký survivor nebo prostě takové ty vymakané věci tu nemůže bejt řeč, ale i tak nějaké to bodnutí vás taky zabolí, udělané je to hezky, ale to je vše. Nu což, každopádně i ten ending mne jako úplně nevzal za srdce, ale co ve výsledku je to opravdu povedený restart který si zaslouží nějaký ten váš herní čas.

Pro: příběh, napětí, rodinka magorů, boss fighty, vhsky

Proti: ending, když vás někdo zraní tak to nemá na nic žádný dopad a lékárnička vše vyléčí, hlavní hrdina je nevýrazný

+10
  • PS5 85
Opět další hra, které jsem se vyhýbal. Série RE je sice moje láska, ale tento díl mě nějak nezaujal. Při pomyšlení, že budu furt dokola utíkat před někým, koho nejde zabít, ve mně obecně neevokuje zrovna radost a nadšení. Chtěl jsem tedy díl přeskočit a jít rovnou na Village. WTF?! Takhle nějak jsem reagoval, když jsem zjistil, že se Village odehrává 3 roky po Biohazard a přímo na tento díl navazuje. No nic. Zkusím to a uvidíme. Jsem člověk, který se plete, ale až tak moc. To už se mi dlouho nestalo.

Hororové hry mě hrozně táhnou. Na druhou stranu jsem ale hrozný posera a bojím se i tmy. No a tady jsem si toho strachu užil až až. Pěkně postupně ale.
Ethan Winters. To je hlavní hrdina, kterého budete ovládat. Až na vyjímky, kterými jsou například krátké shoty jakoby z videokazety, to bude Váš parťák do nepohody. Příběh začíná vcelku banálně. Dostáváte email od své nezvěstné ženy, který Vás zavede do opuštěného baráku mimo civilizaci. On samozřejmě tak moc opuštěný není a jeho obyvatelé jsou, mírně řečeno, dost divní a za sousedy byste je asi nechtěli. Dům je strašidelný a plný výživných scén, na kterých si dali naši autoři velmi záležet. Chyba by ovšem byla si myslet (jako já), že se hra celá odehrává pouze tam. Naštěstí s hlavním protagonistou navštívíme i jiné, a musím říct, velmi zajímavé lokace. Tady se ale dostanu k první menší výtce. Počet nepřátel je dost omezený. Mutanti přitom nabízeli poměrně širokou škálu jejich modelování. Například přes různé fáze mutace. Nutno ale dodat, že se rozhodně nejedná o akční survival. Rozhodně si tady tolik akce, jako například u 4 dílu, neužijete. Což rozhodně ale není na škodu a hře to dodává naprosto parádní atmosféru.

Prostředí, stejně jako zvuky jsou ohromující a vyvolávaly ve mně neustálý pocit napětí a strachu. Do toho se najdou nějaké lekačky a kvalitní horor je na světě. Hra na mě působila opravdu dost silně a v 80 - 90% jsem měl opravdu úzkostné pocity. Člověk je pak rád, že se na chvíli dostane někde, kde ho podobné pocity aspoň na moment opustí. Tady bych opravdu vyzdvihl atmosféru. Dělá fakt největší část hry.

Poměrně pozitivně mě překvapil i arsenál zbraní. Ethan teda není žádný ninja a jeho pohyby jsou dost neohrabané. Zbraně jsou ale ve hře výborné a dobře vyvážené. Proti "smrtelným" nepřátelům budou potřeba. Standardní otázka, poměrně standardní odpověď u podobných her. Co náboje a další survival prvky. Ve hře je jednoduchý crafting nabízející poměrně slušnou škálu věcí, které si lze vyrobit nebo vylepšit. Nábojů je jinak poměrně málo, ale pokud člověk trochu přemýšlí a nestřílí bezmyšlenkovitě po všem, co se pohne, tak jich nedostatek není. Zejména v druhé části hry. Zde se setkáváme i s akčnějšími pasážemi. Ty mně sice nevadily, ale spíš mi sedlo to komorní hledání a bloudění s mrazením v zádech, co se odkud zase vynoří.

Postupně se hráč dostane do konfliktu se všemi členy "krásné rodinky" a s každým je to trochu jiná pohádka. Obecně je RE7 komplexní titul a autoři se snažili vyhnout se stereotypu, což se jim za mě povedlo.

Musím ale zmínit jeden naprosto šílený neduh, který mi nedával žádný smysl. Inventář. To, že je omezený, je pochopitelné a zcela běžné. Jenže, pokud ho naplníte, je konec. Hra zcela opomněla možnost využít některou z nalezených věcí (lékárnička, stimulanty apod.) bez toho, aniž by se do inventáře musela předtím vložit. Takže pokud nemáte místo, uzdravující květinku nepoužijete, dokud něco nenávratně nevyhodíte. Což je za mě naprostý nesmysl. Jestli je to prvek, který měl zvýšit obtížnost, tak je za mě úplně mimo. Ethan může nést 4 velké zbraně, několik dalších věcí, 10 bomb třeba, ale květinku si nepoužije, protože v inventáři chybí čtvereček = místo v batůžku. :-) Tahle věc mě iritovala fakt dost a trochu mi to ubralo na jinak velice obstojné hratelnosti. Ani mi nevadí, že Ethan neskáče. Ten inventář, je ale fakt přešlap.

Co dodat závěrem. Hra mě natolik překvapila, že dávám hodně vysoké hodnocení. Stopáž mohla být klidně delší. 8 hodin není až tak moc. Ale raději 8 hodin kvalitní hry, než například 16 s opakujícím se obsahem. Včera jsem rozehrál Village, jelikož mi prostě Ethan přirostl k srdci a tak nějak chci zjistit, co s ním bude dál.
Hru doporučuji všem milovníkům hororu a survival her z děsivého prostředí. Na druhou stranu pozor - není to RE jaký známe. Když si ale člověk přečte řádky výše, vadí to? :-)

Pro: atmosféra, zvuky, horor, příběh, souboje s mini bossy

Proti: odfláknutý inventář, mohlo být více druhů monster

+10
  • PC 60
  • PS4 60
Dokud se hráč pohybuje v domě a jeho blízkém okolí, tak je to super, ale závěrečná třetina na lodi i finální boss nestojí za nic. Příběh příliš poutavý není, protagonista je nudnej cápek a boss fighty by mohly být komplexnější a náročnější. Nelze jim však upřít působivost.
-4 +3 −7