Opět další hra, které jsem se vyhýbal. Série RE je sice moje láska, ale tento díl mě nějak nezaujal. Při pomyšlení, že budu furt dokola utíkat před někým, koho nejde zabít, ve mně obecně neevokuje zrovna radost a nadšení. Chtěl jsem tedy díl přeskočit a jít rovnou na Village. WTF?! Takhle nějak jsem reagoval, když jsem zjistil, že se Village odehrává 3 roky po Biohazard a přímo na tento díl navazuje. No nic. Zkusím to a uvidíme. Jsem člověk, který se plete, ale až tak moc. To už se mi dlouho nestalo.
Hororové hry mě hrozně táhnou. Na druhou stranu jsem ale hrozný posera a bojím se i tmy. No a tady jsem si toho strachu užil až až. Pěkně postupně ale.
Ethan Winters. To je hlavní hrdina, kterého budete ovládat. Až na vyjímky, kterými jsou například krátké shoty jakoby z videokazety, to bude Váš parťák do nepohody. Příběh začíná vcelku banálně. Dostáváte email od své nezvěstné ženy, který Vás zavede do opuštěného baráku mimo civilizaci. On samozřejmě tak moc opuštěný není a jeho obyvatelé jsou, mírně řečeno, dost divní a za sousedy byste je asi nechtěli. Dům je strašidelný a plný výživných scén, na kterých si dali naši autoři velmi záležet. Chyba by ovšem byla si myslet (jako já), že se hra celá odehrává pouze tam. Naštěstí s hlavním protagonistou navštívíme i jiné, a musím říct, velmi zajímavé lokace. Tady se ale dostanu k první menší výtce. Počet nepřátel je dost omezený. Mutanti přitom nabízeli poměrně širokou škálu jejich modelování. Například přes různé fáze mutace. Nutno ale dodat, že se rozhodně nejedná o akční survival. Rozhodně si tady tolik akce, jako například u 4 dílu, neužijete. Což rozhodně ale není na škodu a hře to dodává naprosto parádní atmosféru.
Prostředí, stejně jako zvuky jsou ohromující a vyvolávaly ve mně neustálý pocit napětí a strachu. Do toho se najdou nějaké lekačky a kvalitní horor je na světě. Hra na mě působila opravdu dost silně a v 80 - 90% jsem měl opravdu úzkostné pocity. Člověk je pak rád, že se na chvíli dostane někde, kde ho podobné pocity aspoň na moment opustí. Tady bych opravdu vyzdvihl atmosféru. Dělá fakt největší část hry.
Poměrně pozitivně mě překvapil i arsenál zbraní. Ethan teda není žádný ninja a jeho pohyby jsou dost neohrabané. Zbraně jsou ale ve hře výborné a dobře vyvážené. Proti "smrtelným" nepřátelům budou potřeba. Standardní otázka, poměrně standardní odpověď u podobných her. Co náboje a další survival prvky. Ve hře je jednoduchý crafting nabízející poměrně slušnou škálu věcí, které si lze vyrobit nebo vylepšit. Nábojů je jinak poměrně málo, ale pokud člověk trochu přemýšlí a nestřílí bezmyšlenkovitě po všem, co se pohne, tak jich nedostatek není. Zejména v druhé části hry. Zde se setkáváme i s akčnějšími pasážemi. Ty mně sice nevadily, ale spíš mi sedlo to komorní hledání a bloudění s mrazením v zádech, co se odkud zase vynoří.
Postupně se hráč dostane do konfliktu se všemi členy "krásné rodinky" a s každým je to trochu jiná pohádka. Obecně je RE7 komplexní titul a autoři se snažili vyhnout se stereotypu, což se jim za mě povedlo.
Musím ale zmínit jeden naprosto šílený neduh, který mi nedával žádný smysl. Inventář. To, že je omezený, je pochopitelné a zcela běžné. Jenže, pokud ho naplníte, je konec. Hra zcela opomněla možnost využít některou z nalezených věcí (lékárnička, stimulanty apod.) bez toho, aniž by se do inventáře musela předtím vložit. Takže pokud nemáte místo, uzdravující květinku nepoužijete, dokud něco nenávratně nevyhodíte. Což je za mě naprostý nesmysl. Jestli je to prvek, který měl zvýšit obtížnost, tak je za mě úplně mimo. Ethan může nést 4 velké zbraně, několik dalších věcí, 10 bomb třeba, ale květinku si nepoužije, protože v inventáři chybí čtvereček = místo v batůžku. :-) Tahle věc mě iritovala fakt dost a trochu mi to ubralo na jinak velice obstojné hratelnosti. Ani mi nevadí, že Ethan neskáče. Ten inventář, je ale fakt přešlap.
Co dodat závěrem. Hra mě natolik překvapila, že dávám hodně vysoké hodnocení. Stopáž mohla být klidně delší. 8 hodin není až tak moc. Ale raději 8 hodin kvalitní hry, než například 16 s opakujícím se obsahem. Včera jsem rozehrál Village, jelikož mi prostě Ethan přirostl k srdci a tak nějak chci zjistit, co s ním bude dál.
Hru doporučuji všem milovníkům hororu a survival her z děsivého prostředí. Na druhou stranu pozor - není to RE jaký známe. Když si ale člověk přečte řádky výše, vadí to? :-)
Hororové hry mě hrozně táhnou. Na druhou stranu jsem ale hrozný posera a bojím se i tmy. No a tady jsem si toho strachu užil až až. Pěkně postupně ale.
Ethan Winters. To je hlavní hrdina, kterého budete ovládat. Až na vyjímky, kterými jsou například krátké shoty jakoby z videokazety, to bude Váš parťák do nepohody. Příběh začíná vcelku banálně. Dostáváte email od své nezvěstné ženy, který Vás zavede do opuštěného baráku mimo civilizaci. On samozřejmě tak moc opuštěný není a jeho obyvatelé jsou, mírně řečeno, dost divní a za sousedy byste je asi nechtěli. Dům je strašidelný a plný výživných scén, na kterých si dali naši autoři velmi záležet. Chyba by ovšem byla si myslet (jako já), že se hra celá odehrává pouze tam. Naštěstí s hlavním protagonistou navštívíme i jiné, a musím říct, velmi zajímavé lokace. Tady se ale dostanu k první menší výtce. Počet nepřátel je dost omezený. Mutanti přitom nabízeli poměrně širokou škálu jejich modelování. Například přes různé fáze mutace. Nutno ale dodat, že se rozhodně nejedná o akční survival. Rozhodně si tady tolik akce, jako například u 4 dílu, neužijete. Což rozhodně ale není na škodu a hře to dodává naprosto parádní atmosféru.
Prostředí, stejně jako zvuky jsou ohromující a vyvolávaly ve mně neustálý pocit napětí a strachu. Do toho se najdou nějaké lekačky a kvalitní horor je na světě. Hra na mě působila opravdu dost silně a v 80 - 90% jsem měl opravdu úzkostné pocity. Člověk je pak rád, že se na chvíli dostane někde, kde ho podobné pocity aspoň na moment opustí. Tady bych opravdu vyzdvihl atmosféru. Dělá fakt největší část hry.
Poměrně pozitivně mě překvapil i arsenál zbraní. Ethan teda není žádný ninja a jeho pohyby jsou dost neohrabané. Zbraně jsou ale ve hře výborné a dobře vyvážené. Proti "smrtelným" nepřátelům budou potřeba. Standardní otázka, poměrně standardní odpověď u podobných her. Co náboje a další survival prvky. Ve hře je jednoduchý crafting nabízející poměrně slušnou škálu věcí, které si lze vyrobit nebo vylepšit. Nábojů je jinak poměrně málo, ale pokud člověk trochu přemýšlí a nestřílí bezmyšlenkovitě po všem, co se pohne, tak jich nedostatek není. Zejména v druhé části hry. Zde se setkáváme i s akčnějšími pasážemi. Ty mně sice nevadily, ale spíš mi sedlo to komorní hledání a bloudění s mrazením v zádech, co se odkud zase vynoří.
Postupně se hráč dostane do konfliktu se všemi členy "krásné rodinky" a s každým je to trochu jiná pohádka. Obecně je RE7 komplexní titul a autoři se snažili vyhnout se stereotypu, což se jim za mě povedlo.
Musím ale zmínit jeden naprosto šílený neduh, který mi nedával žádný smysl. Inventář. To, že je omezený, je pochopitelné a zcela běžné. Jenže, pokud ho naplníte, je konec. Hra zcela opomněla možnost využít některou z nalezených věcí (lékárnička, stimulanty apod.) bez toho, aniž by se do inventáře musela předtím vložit. Takže pokud nemáte místo, uzdravující květinku nepoužijete, dokud něco nenávratně nevyhodíte. Což je za mě naprostý nesmysl. Jestli je to prvek, který měl zvýšit obtížnost, tak je za mě úplně mimo. Ethan může nést 4 velké zbraně, několik dalších věcí, 10 bomb třeba, ale květinku si nepoužije, protože v inventáři chybí čtvereček = místo v batůžku. :-) Tahle věc mě iritovala fakt dost a trochu mi to ubralo na jinak velice obstojné hratelnosti. Ani mi nevadí, že Ethan neskáče. Ten inventář, je ale fakt přešlap.
Co dodat závěrem. Hra mě natolik překvapila, že dávám hodně vysoké hodnocení. Stopáž mohla být klidně delší. 8 hodin není až tak moc. Ale raději 8 hodin kvalitní hry, než například 16 s opakujícím se obsahem. Včera jsem rozehrál Village, jelikož mi prostě Ethan přirostl k srdci a tak nějak chci zjistit, co s ním bude dál.
Hru doporučuji všem milovníkům hororu a survival her z děsivého prostředí. Na druhou stranu pozor - není to RE jaký známe. Když si ale člověk přečte řádky výše, vadí to? :-)
Pro: atmosféra, zvuky, horor, příběh, souboje s mini bossy
Proti: odfláknutý inventář, mohlo být více druhů monster