Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Prehistorik 1 sice v prvni polovine 90. let okupoval vetsinu harddisku v Cechach, ale z dnesniho hlediska je to uz pomerne slaba zalezitost, zvlast s ohledem na soudobou konkurenci na Amize. Hra je jednoducha a hratelnost i zpocatku hezka VGA grafika maji ke konci hry vyrazne sestupnou tendenci. Zatimco prvni uroven je plna zajimavych napadu nebo "secretu" a nasledujici ledova zona je skutecne povedena graficky i designove, tak nasledujici levely pusobi, jakoby to autori uz chteli mit za sebou. Hra ma kazdopadne porad neco do sebe, hlavne diky pritazlivemu neandrtalskemu prostredi, nadsazce a souboji s bossy, to nejlepsi si ale autori schovali do druheho dilu.

Pro: originalni namet, souboje s bossy, prvnich 2 levely

Proti: detsky snadna obtiznost, tezkopadnost, posledni 2 levely

+33 +35 −2
  • PC 70
První hra, kterou jsem hrála na PC? Prehistorik!
Někdo hrál celé rané dětství za instalatéra Maria, my měli jeskynního muže, co bušil duše z dinosaurů. Dodnes si živě pamatuji jak barevnou, tak černobílou verzi na DOSu školních počítačů. Byla to jedna hra ze čtyř celkem a ultimátně nejoblíbenější u nás všech. Tehdy nás nezajímalo, že ji nikdo nikdy nedohrál. Opakovali jsme těch pár prvních úrovní dokola a dokola a nikdy nás to neomrzelo. Ovládání jsme si vždy poctivě rozdělili - ty chodíš, já mlátím. Takže se dá mluvit i o kooperativním módu.
Hry, jako je tato se samozřejmě už nedají hodnotit, podle dnešních měřítek. Zůstává jen nostalgie a ta je vždy více, či méně pozitivní.

Pro: zasazení, grafické zpracování, hratelnost

Proti: časový limit

+27 +28 −1
  • PC 70
Popravdě, Prehistorik jsem hrával spíše druhý díl, jedničku jsem samozřejmě taky kdysi zkoušel, ale nikdy nedohrál. A zápasil jsem s ním i teď. GOG verze byla přes veškerou šíleně rychlá a tudiž nehratelná. Abandonware stránky, uložto, warforum, piratebay, všechno zklamalo, dokonce i na http://www.legendsworld.net/adventure/news jsem měl problém najít hratelnou verzi. Nakonec se podařilo, jen aby zjistil, že na tohle opravdu nemám. Přes veškerou snahu jsem se nedostal dál, než za půlku druhého kola a tak nastoupil Dosbox s ukládáním pozic a po docela tuhém boji Prehistorik padl.

Jak jsem psal, většina zná spíše druhý díl plný secretů, tajných pasáží, passwordů s ulítlou grafikou a sbíráním všemožného jídla s ulítlou grafikou. Jednička vyšla v roce 1991 a je to takový duchovní předchůdce. Grafika není špatná, je pestrobarevná a působí pravěce.

Pračlověk za kterého hrajete musí v každém kole posbírat tolik jídla, aby naplnil status bar. Jídlo získáváte mlácením potvor, které můžete sebrat když omdlí a také procházením jeskyní. Žádný jiný cíl ani příběh ve hře není, ostatně intro je obrázek chrápajícího hrdiny, kterému se zdá o kýtě a v outru máte obrázek natěšené rodinky na žrádlo. Celá tahle sranda má pouhá 4 kola + 3 bossové. Bossfighty jsou navíc opravdu jednoduché.

Zdálo by se to snadné, ale opak je pravdou. Jak jsem psal, musíte sbírat jídlo i v jeskyních, které jsou ovšem plné ohňů a to je problém číslo 1 - hrdina skáče strašně málo a nikdy netušíte jestli oheň přeskočí nebo ne. Jinde ve hře skoky nejsou problémem, problémem jsou obludy. Abyste je zabili svým kyjem, musíte bušit do mezerníku jak vzteklí, jinak se k Vám dostanou a ublíží Vám. Pak je musíte rychle sebrat, než zase oživnou, což může být problém když bojujete s více nepřáteli. Nepřátelé se navíc rádi prochází na místech kam musíte skočit, vylézají z jeskyní, jsou tu nepříjemné potvory plivající oheň, celá řádka nezabitelných sviní, která Vám bude znepříjemňovat cestu (opije házející ořechy, hadi, papoušci). Pochopitelně je to vše nakombinované dohromady a tak energie a životy utíkají rychlostí blesku. Navíc se k tomu přidává i časový limit, který jsem ve dvou ze čtyř kole nestihl i přes ukládání.

Zkrátka a dobře, je to těžký jak prase. Jedinou pomocí jsou powerupy, které jsou náhodné z indiánského ducha. Můžete získat sekyru místo kyje, která zabije nepřátele na jednu ranu, skákací boty či krátkou nesmrtelnosti.

Narozdíl od šíleností typu Cool Spot či Fantastic Dizzy ale věřím, že s troškou tréninku by se hra dala projít i bez save states. Navíc mě i přes jednoduchou náplň v podstatě docela bavila, ať už graficky či principem shánění žrádla. Takže 70%.
+19
  • PC 80
Prehistorik byl jednou z prvních her, které jsem na PC hrál - hned vedle Prince z Persie a letních a zimních olympijských her. Moc nerozumím výtkám ohledně obtížnosti - tento první díl jsem dohrál skoro pokaždé až do konce. Naopak, druhý díl mi přišel podstatně těžší a nutno říct, že mě ani už tolik nebavil, a to především kvůli přepálenosti grafiky a celkového zpracování. Jednička byla příjemně roztomilá, tak akorát dlouhá a jasná. Ze srdce rád na ni vzpomínám, občas si ji zahraju a dokonce i vlastní děti si ji zamilovaly.

Pro: ideální délka, jednoduché ovládání, vyvážená obtížnost, atmosféra

+19 +20 −1
  • PC 85
Prehistorik je legenda z 90. let. Je poměrně jednoduchá. Cílem hry je v každém levelu nasbírat pro svojí neandrtálskou rodinu dost jídla, přitom musíte projít mnohá nebezbečí včetně různých bossů. Cestou může sebrat různé vymoženosti od indiána. Tuhle hru jsem hrál velmi rád a je to skutečně úžasná hra. Projdete si několik graficky dobře udělaných levelů od ledového levelu, přes tropy až po poslední jeskyní level. Dobře udělané jsou i mezilevely, kde musíte porazit několik bossů, tím že je budete kyjem mlátit do citlivých míst. Obrovského dinosaura do nohy, rozzuřeného Triceratopse do ocasu a nakonec obrovského neandrtálce do hlavy. Pro mě jedna z nejlepších starých her.

Pro: Super hra, svěle graficky udělané levely

+11
  • PC 65
Prehistorik je jednodušší záležitostí, 2D putovačkou za naplněním neandrtálcova břicha je nutné sbírat všechny možné odpadky, probít se přes podivná monstra a sem tam si vylepšit statistiky sbíráním extra životů, energie, či třeba vylepšením skokanských schopností.

Obtížnost je místy až brutální, potvory se objevují při přesunech obrazovky, nebo na tajných místech u vstupu, takže energie rychle ubývá a jediná spása spočívá v rychlých prstech a zlepšeních z těla pravěkého šamana nebo co to bylo, a to nemluvím o časovém limitu - dvojka byla o dost povedenější - 65 %
+8
  • PC 90
Skvělá hra která nestárne. I po 20 letech vydání je stále hratelná, stále vtipná a stále návyková. Nevím co bych ještě mohl dodat :)

Pro: Ech... Celkový funky look? :D

Proti: Nemám nejmenší tušení... že by zmrzlina v pravěku?

-1 +7 −8