Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Richmond (21.01.2021 22:24): Já to nekritizuju. Rád bych se někdy nechal něčím takovým pohltit. Ale teďka mám spíš náladu na něco, co má víc barev než já prstů a počítá při ovládání s myší. Ideálně nějaké offline World of Warcraft.
@hanak_v_exilu (21.01.2021 22:16): Krásná grafika, nechápu :) Krásně identifikovatelná, rozeznatelná od spoust nových her. A i funkční! A to ovládání jedna báseň! K tomu si přidej, že žádný blbý DLC, za těch x desítek hodin jsem neměl jedinou chybku. Jako ne že bych k tomu neměl nic k vytknutí, ale pořád jde o výbornou práci autorů (samozřejmě nemůžu posoudit jak to fičí na Apple ][e.
Tak jsme poprvé použil Fireball, jako prima věc, ale je mi jasné, že budu mít jiný názor, až potkám někoho, kdo tím taky vládně a pustí to na mě hned zkraje, kdy budu mít svoje postavy v houfu. Jinak si začínám některé lokace mapovat. Ono to možná není nezbytně nutné, ale třeba ted v jedné pevnosti jsem se v těch klikatých uličkách ztratil. A protože tam je určitý respawn, rád bych pokud možno šel nějakou lehce optimalizovanou cestou :)

jinak jsem se ve hře dozvěděl od autora Wizardry, že prý má Wizardry bug, díky němuž je možné získat expy v milionech. Hm, to jsem nevěděl (a jsem za to rád!) :)
Tak dnes jsem konečně trochu potýral hru. Mám 2 postavy na 4.levelu a třetí na 3.úrovni. Splnil jsem první questy. Ale je to pořád tuhé! Vlezl jsem do druhého podlaží jedné jeskyně a tam jsem dostal strašlivě na hubu od přerostlých goblinů. Uff, nebude to easy. Pořád mě to ale zatraceně baví, to postupné vylepšování vybavení, získávání questů a obecně seznamování se světem (kolik mi dalo práce najít kněze, který by mi oživil mrtvé postavy!). Naprostá nutnost je vytištěný 4 stránkový quick reference. Líbí se mi dopad některých událostí, kdy se jedno místo úplně proměnilo po mém hrdinském činu :)

UPDATE:
Tak už jsem ho potkal! opravdu je ve hře :) Lord Brittish
@jvempire (15.12.2020 20:49): Náhodou prima. Je to tu zřejmě udělané jako v MM3 třeba, člověk může kam chce, ale silné potvory mu naznačí, kam můžou mnohem později. Konečně ale mám luk pro partnerku a oba jsme už na levelu 2.
No vida první jeskyňka stačily 3 útoky a parta je na šrot. Rebooot the game :) Yep!
Mimochodem "bigboxy" jsou už vyprodané, připravuje se druhá várka. A já už nejsem sám, je se mnou jedna statečná žena :) Trochu mě zarazilo, že ač jsem promluvil s jistou osobou dle quest logu, že pak ten záznam z logu nezmizel, ale ono to prostě tím nekončí, jen musím následovat její drobné postrčení.

@SilentWolf (14.12.2020 20:10): Tak může to být takové to počáteční nadšení, to mívám skoro vždy :) Ale fakt to zatím na mě funguje a překvapivě postavičky v tom prvním městečku říkají víc jak jednu větu :)) Dokonce jednou jsem zabředl delší rozhovor!

@Red (13.12.2020 17:10): To poznáš :)
Jde to sice naprosto mimo mě (i když "nikdy neříkej nikdy") ale pište prosím dojmy. Je to děsně zajímavé číst. Mám flashbacky do dětství kdy jsem dokola pročítal deníky dračáku.

@Red (13.12.2020 17:10): z manuálu. :D
Tak už jsem se dostal do prvního městečka a proklepávám obyvatelstvo. Ten systém rozhovorů přes klíčová slova psaná v dialozích velkými písmeny (mně stačí psat malými a jen první 4 znaky) mi přijde pro tento typ hry úplně idelální. Ale než jsem na to nějak přišel...jsem měl pocit, že se mnou nikdo nechce mluvit a že jen stroze odpovídají, jsem si blbě interpretoval ten animovanej symbol očekávají můj input :) Sálá z toho Ultima na plné pecky a přitom tam nejsou ty některé otravné prvky (hlavně to hladovění).
@jvempire (13.12.2020 17:29): Pro mě byl dlouho vrchol kvality System Shock 2. Ale asi nejlíp se cítím v něčem ve stylu druhého Beholdera. Po čase jsem zjistil, že je pro mě důležitější svižnost, přehlednost rozhraní a atmosféra. Proto třeba grafiku Might And Magic V oceňuju mnohem výš než IV, i když se na první pohled téměř neliší.
@jvempire (13.12.2020 19:16): Určitě nebudu spoilovat. Rozhodl jsem se pro trpaslíka s bonusem +2 pro melee. Hodlám z něj udělat něco jako paladina, takže budu rvát body do síly a inteligence. Chtěl jsem samozřejmě člověka, ale bonuse +2 pro ranged weapons nechci, to pro mě není :)
Manuál dočten, poměrně rozsáhlý bestiář jsem jen prolítnul, na ten budu nahlížet až konkrétní potvory potkám, nerad už dopředu vím, co mě čeká :) Takže se už nemůžu na nic vymlouvat a nesmlouvavě se do toho pouštím!
...jsem zapomněl dodat, že full restore je pouze v hospodách. Za mě dobrej nápad, logicky spaní v divočině, kde musí být ostražitost, nebude tak léčivý jako ve vyhřátý posteli :)

Autoři silně nedoporučují používat ukládání přes emulátor. Je tedy fakt, že to by mě asi u této hry nenapadlo...Ale lepší zmínit.
@jvempire (13.12.2020 17:29): Já to možná pořád dost hodnotím z jakéhosi uměleckého dojmu nebo schopnosti navodit atmosféru, která se trefí do mé fantasie. Takže pokud je pro mě vrcholem Ishar 2, horko těžko nacházím něco, co by to tou atmosférou překonalo a není to vůbec o rozlišení. Ale samozřejmě uznávám, že spousta her je graficky dále, vždyť to byl právě Dragon Quest 8, který mě fascinoval tím, že umí něco jako openworld v kreslené podobě a pořídil jsem si kvůli němu PS2 tehdy :-) Samozřejmě spousta her dnešní doby je graficky fakt dechberoucí, jenom mi to přijde už fakt jako čumenda, ale jakoby mě to nelákalo v tom hrát tak, jako u her ve VGA. Nicméně teď se hodně kochám scenériemi u Genshin Impact, fakt jako pěkné.
Hmm, spaním se obnoví zdraví a mana na 75% (pokud má člověk food rations). Zajímavé!
@Richmond (13.12.2020 17:27): Jo, ono je to o té atmosféře. Samozřejmě mě třeba na U4 strašně lákalo se pohybovat ve staré grafice toho, co znám z Ultimy 7, tedy po té krajině, městech a zkoušet tam, co to umí, takže ta stará grafika má motivující prvky. Mě se třeba fakt hodně líbí ten SKALD, ty ukázky té grafiky jsou prostě takové motivující, láka mě to se tam pohybovat a řešit tam něco.
@Ringo (13.12.2020 17:23): Hele já vrchol asi určit nedokážu. Mnoho EGA, VGA, SNES her je super, ale i jinde najdu skvělé zástupce. Z novějších třeba Ni No Kuni nebo Firewatch, to by se ti také mohlo líbit.
@Ringo (13.12.2020 17:23): Jak píše jvempire, já to taky nemám úplně obecně...ano VGA z 90. let, pak jsou krásné i EGA záležitosti. Jenže já si třeba zamimloval i tu drátěnou grafiku z prvních Wizardry, fakt že jo. Ona prostě dotváří tu těžkou atmosféru bloudění, zmatenosti těch prostor, působi nepohodlně na hráče, nutí ho dávat si na vše pozor. Působí to prostě patřičně. I proto jsem pak nerozdejchal třeba jinak pěknou NES grafiku prvních dílů téhle série, bral jsem to jako svatokrádež :)
@jvempire (13.12.2020 17:08): Pro mě je vrcholem grafiky třeba právě éra VGA na PC, Amigácká grafika a SNESovská. To potom už se mi až na výjimky moc nelíbí a to před tím - jo, EGA měla kouzelné věci, hlavně v adventurách. Ale zase když jdu až moc do těch osmdesátek, tak spousta her má tu grafiku fakt čistě schématickou a ani nešlo o to udělat v tom pěkný obrázek jako spíše o ryzí praktičnost. Prostě panáček, zelené fleky stromy, hnědé fleky cesta atd.
Hm, krumpáče se nedaj koupit! :)
Jinak trochu lituju, že jsem nešel do té fyzické podoby hry. HLavně kvůli té mapce a manuálu, který je fakt napsanej svěže a vtipně. To jsou věci, kvůli který i ty bigboxy kupuju, ne kvůli sereptičkám jako jsou postavičky a další blbosti nebo obří krabice, co zaberou půl pokoje. čtení pdfka mě nepřínáší tolik pohodlí jako tištěnej průvodce.
@Ringo (13.12.2020 16:55): Jasně, ale to platí o mnoha hrách od Atari 2600 přes NES a SNES až po PS5. Přesto se vždy najde něco hezkého, třeba Pitfall!. Ono ty omezení občas donutí autory k zajímavé a kreativní práci. Proto se mi třeba mnoho EGA her líbí víc než některé VGA...
@jvempire (13.12.2020 16:36): Já je nepomlouvám, jen jsem si vědom, že grafika prvních Ultim je opravdu dělaná pro možnosti tehdejšího HW a nešlo s tím dělat nic moc lepšího. K Ultimě 4, když jsem ji kdysi hrál, jsem si ale nahodil celkem pěkný grafický patche.
@Richmond (13.12.2020 16:09): Jo, ten Nox je popravdě takový extrém, snaha napodobit tu dobu. U SKALD se mi líbí, že se to snaží z lehka navodit feelicg C64, ale přitom to je velmi detailní a působivé. U Noxu nemůžu říci, že se mi grafika líbí, to jsem nemohl řici ani u Ultimy 1 - 4. Ale u toho Skaldu se mi ta grafika doopravdy líbí.
@Ringo (13.12.2020 14:57): Na SKALD se taky těším o chloupek víc (tam jsem hrál i demo), ale je dobře, že to nevyšlo naráz. Mně osobně ta grafika přijde taková prostě stylová. Při hraní mám fakt pocit, že hraju hru z 80.let :) Jediný drobný problém mám s textem (fontem), zkoušel jsem oba i ten Nox Archaist i Apple ][ a nemůžu se rozhodnout, která je lepší.
@Charllize (13.12.2020 14:46): Tak ono by to asi nemělo ten smysl, kdyby to bylo v grafice U8. Ale pravda, aspoň Ultima 5 by měla být takové vizuální minimum :-) Ale i tak mi to neva, dávám si to do seznamu povinných věcí na zahrání. Ale SKALD se mi graficky teda líbí mnohem více. Na mě bohužel ta pure Aplle II grafika, když jsou tam ty pruhy, působí, jako bych se na to koukal přes cizí brýle. Ale ty pruhy jdou naštěstí vypnout.
Kdyz by to vypadalo aspon jako Ultima 8 tak bych to i zkusil, ale tohle je na mne uz prilis :(
Ale jinak to pusobi dobre, aspon co jsem vycetl a nakoukal.
@jvempire (13.12.2020 14:23): Ono je to class-free rpg, což nezní špatně. Z těch ukázkových kombinací se mi líbil assainskej build a pak asi paladin, já mám tendece svou postavu do toho propagovat :) Abych vyzkoušel některé příkazy v praxi, tak jsem absolvoval i první souboj, prohledal poáteční místnosti a zatím nadšení, přesně to, co jsem očekával. Fakt se nemůžu dočkat rozjezdu. Od 23.12. mám dovolenou, takže do té doby nastuduju, vytvořím hrdinu a dost přemýšlím o mapování venkovního světa (ta kreslená mapa je úžasná).
@Richmond (13.12.2020 11:43): Odpovím už sem. Zpracování manuálu je parádní. Hru jsem chvíli také zkoušel a na žádný problém jsem nenarazil. S tím jídlem je to skoro škoda, ale ochranu klíčových předmětů oceňuji. Za co hrát, to je otázka. Zatím se mi líbí celkem tradičně Dark Elf, ale co dál?