Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Paradoxně žádný Doom, ani Warcraft, ale tahle malá, nenápadná hříčka byla mou historicky první zkušeností s hrou po LANu (cca rok 1997). Multiplayer byl dříve velká rarita, nikdo z běžných smrtelníků neměl ani síťovou kartu, natož možnost, jak vedle sebe posadit 2 PC. Ve školách počítače taky nebyly, ale naštěstí v mém rodném městě existovalo něco jako kroužek vypočetní techniky, kde byly namakané 386 včetně „občas“ fungující sítě. Pocit hry po LANu oproti běžnému split screenu byl unikátní. Na řadu totiž přišla soutěživost, hra byla najednou více o vítězství než o zábavě. Zatímco split screen je jen taková nezávazná sranda, hraní na LANu už je boj na život a na smrt. Nemáte po ruce žádného kamaráda pro smích, jste to jen vy, váš instrument (PC) a touha zvítězit.

Nyní už ale konečně ke hře. NetWars je velmi jednoduchá, ale funkční vesmírná střílečka, v níž létáte v nekonečné černotě a občas narazíte na nějaký asteroid, power-up, či nepřátelskou loď. Orientace v prostoru je zpočátku poměrně obtížná, všechno je totiž černé, a tak je občas problém odhadnout, kterým směrem vlastně koukáte, jak se správně otočit, a o kolik pomyslných a jak správně odhadnout vzdálenost podle minimapy. Už samotná minimapa je neobvyklá, protože pracuje s trojrozměrným prostorem, tzn. tečky symbolizující vesmírné objekty, mají na 2D ploše navíc znázorněnou přímku nad, či pod horizont. V žádném případě však nemůžu říct, že by náročnější orientace v prostoru byla chybou hry, mapa i vesmír byl perfektně logický a funkční, bylo jen třeba se to naučit.

V době mého hraní se nějakým power-upům nevěnovala velká pozornost, důležité bylo jen najít soupeřovu raketku a střílet do ní tak dlouho, dokud jeden z nás nevybouchne. Multiplayer byl velmi chytlavý hlavně pro to, že se dal hrát až ve 4 lidech a já dříve žádnou videohru ve více než 2 hráčích nehrál. Nebezpečí tedy hrozilo odkudkoli a bylo třeba mít se neustále na pozoru. Pamatuju také na legrační bug, kdy s hrou po síti se asi zvyšovala HW náročnost, takže 3 lidi na 386 hrali jakoby ve slow motionu, zatímco týpek na jediné 486 měl asi tak 2-3x větší kadenci střelby, takže nás totálně drtil. :)

Co se týče singleplayeru, oproti multiplayeru zkrátka neměl šťávu. Obsahoval pár misí, kde jste měli na něco uhlídat, či zničit, jenže vzhledem k tomu, že to bylo jaksi pořád to samé, poměrně rychle to člověka omrzelo…
+9