Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Tak výborná hra by to byla. Ale přijde mi to odfláklé. Prostě hovno, co je ve zlatém obale. Rivals by mohli představovat ideální závodní zábavu, kde je hlavním pánem adrenalin a hráč prostě cítí tu rychlost toho auta. Líbí se mi plakát, kterej charakterizuje hru samotnou. Když jsem vstoupil do hry, čekal mě asi minutový trailer, poprvé se mi dost líbil a vzbudil ve mě dost napětí. A pak následovalo několik keců a animací, které nejdou přepnout. Já nevim, sice jsem nehrál všechny díly NFS, ale pochybuju, že by se nějako Rivals natolik lišil od svých předchůdců, že musí hráče vodit za ručičku. Hráč chce hru hrát a né poslouchat poučky, jak se co má dělat.
Naštěstí mě během loadingu, ústřední theme hry úplně uzemnilo a připadal jsem si v jiné dimenzi. Temná, minimalistická hudba, jež pro mé uši představuje slast. A vývojáři mi dali pro začátek na výběr dvě auta. Nějaké to Poršátko a mého milovaného Mustanga. Se kterým jsem vydržel opravdu dlouho a zvuk jeho motoru byl opravdu nádherný. Dal jsem mu krásné pruhy, zbarvení, změnil poznávačku a šel na věc. Jestliže je něco, co mě na téhlé hře fascinuje, tak gameplay a náplň Rivals. Ve vysoké rychlosti projíždět kolem radarů, driftovat na krásně dlouhých silnicích a pak sešlápnout pedál za doprovodu nitra, v nádherném prostředí, špičkové grafice (rozdíl mezi low/medium je nerozeznatelný, i na low hra vypadá skvostně) a hlavně hru pohání vpřed soundtrack, který nemá žánrové mantinely. Dále mě potěšily body za "near miss", které pamatuju z burnoutů dvojek a za ně taky dostávám skóre. Takže to kalit na dálnici a projíždět těsně vedle aut, byl skutečně adrenalin. Časovky, závody, paráda... pak zde jsou pursuity a zdrhačky před cajtama.
Tady už začíná první zádrhel. Poldům neuniknete snadno. Těm prvním klidně, ale dál je to horší. AI cheatuje opravdu výborně. Nemyslim závodníky, ti na vás klidně počkaj před cílem, nebo se "díky" scriptu vysekaj. AI závodníků mi přijde taková.. sice rivalová, ale pořád přátelská a dá se říci, že projevují respekt. Líbí se mi, že i na vás troubí, pokud do nich ťuknete, nebo když mi někdo nabídne "head to head", já kolem projedu s úmyslem odsouhlasit (nestihu to), tak se týpek otočí, dožene mě a můžeme závodit.
Všude jsou však poldové. Respawnují se. Zapomeňte na nějaké boční cestičky, tratě mi přišly občas dost nekonzistentní, takže místo toho abych vjel do té boční cesty, to napálim přímo do nějakého sloupu, či bariéry. To by ještě šlo, ale to, že musim asi 5 sekund sledovat jak moje auto se vymrdává a pak stojí na místě a do mě ještě boří cajti a hemží se to chlupatejma, považuju za absolutně absurdní. Možná fízlům ujedete, ale "escape" cedulka zmizí v momentě, kdy se buď před váma, nebo za váma odnikud vynoří další Lambo s cajtama, v horšim případě vrtulník s Veyronama. Do toho se přeruší super soundtrack a hraje otravné pursuit theme, které nejde vypnout. A takhle je to furt!!!
- Nemůžu prostě dojet k eventu, objeví se fízl. Sice jedu pomalu, otočim se, nebo nic špatnýho dělat nebudu. Ten šašek zmizí z mapy, objeví se u mě, nebo se pro jistotu ke mě sám otočí a pronásleduje. A i když kolem jezdí ostatní závodníci, jdou jen po mě. Naprostá demence, co kurví zábavu.
Hraju offline, nejsem připojen k žádným serverům a přesto nemůžu dát pauzu. Když jí dám a vybírám místo, kam chci jet, nestačim ho označit, pač projede závodník kolem a hned jsem jeho kolega, co mu pomáhá s útěkem, ačkoliv stojim někde zašitej v křoví. "Naštěstí" když frčíte do svého hnízdečka, stačí zmáčknout tlačítko a i kdyby po vás šlo 911 Veyronů, můžete si hru uložit a už po vás nejdou. Opět, je to absurdní, ale aspoň něco, když AI takhle ráda podvádí, nehledě na to, že vás terorizují nějakejma technologickejma sračkama a vaše auto hovno vydrží. A když už využijete ty technologické "vychytávky" na ně, tak jim to neubere ani čtvrt života, zrychlí je to, či napálí do zdi a hned se respawnují jiný. Nejlepší způsob jak fízlům utéct, je čekat na místě až přijedou, odpálit je shockem a pak turbem zmizet, takhle nějak se daj ty skripty překlopit, dá se říct, že tahle hráč rozlomí pravidla hry, která se z toho nevzpamatuje.
Kdyby zde byl aspoň nějakej.. hmm, způsob jak poldy vypnout. Prostě jeden hráč by rád zdrhal před cajtama, druhej to vypl a hrál by čistě část příběhu, která se točí okolo závodění a linii s poldama, by si to nechalo pro příběh. Na 30 fps hra jinak jede plynule, můj notebook odpovídá minimálním parametrům hry a jen když fakt hustě chčije, tak mi to klesne ke 25-20ti, kde už je ta pomalost znát. Loadingy jsou kapitola sama pro sebe. Otravný, zbytečně dlouhé a ty "rady", které vám problikávaj na obrazovce při snímání světel u auta, prostě směšné. Taky nechápu, že když najedu na nějaké auto, musim na něj kliknout a vzít si ho, abych si ho prohlížel. WTF. Co se týče tuningu, nějaké ty nálepky, pruhy, SPZ barva a měnit nápis, nic pořádného. Rámy maj málo barev a asi jen jedna je pěkná. Auto si nemůžete prohlížet tim, že by jste otáčeli myší, takže skoro všechny barvy vypadaj hnusně, "díky" nesmyslnému položení kamery. Taky mě štve, že nemůžu jezdit oblíbeným autem a je zbytečný kupovat první káry, když jsou pak nepoužitelné. Musíte mít nejrychlejší, aby jste mohli nadělat co nejvíce skóre. Demence...
O příběhu jsem ani neměl páru, že tu je. Prostě jsem jezdil dlouhé hodiny a vydělával money pro Mustanga, až když jsem dokončil nějaké eventy v tom "speedlistu", tak se objevilo pár cut scén. Hlavní postava nezajímavá, má opravdu mizerné dialogy. Jinak celou dobu ujíždítě před Lambem fízlů a pak se objeví moment, kdy na řadu přijdou nějaký super mega ultra cops, který jsou naprosto stejný jako původní fízlové. Ale náš hrdina to dramatizuje s tim, že jedou dle jiných pravidel a je to jiná liga. Nééé, jenom je jich víc na mapě a jsou víc otravnější. Mno a pak je zde to trapné seřazení kláves. K tomu, aby jste se pohybovali v menu, musíte mačkat "page up/page down" - slouží to aj k přijmutí eventů (:D). Tlačítkem "end" přepínáte hudbu (lol) a tlačítkama "home/end" přepínáte na mapě, mezi eventama (...)
Lidi, já vám nevim, ta hra by byla úplně fantastická, nenáročná a zábavná, ale kvůli tolika nedodělaným věcem přemýšlím o tom, že to pošlu celé do nepěknejch míst a raděj spadnu k Undergroundům dvojce. Prostě AI, bugy a nelogické ptákoviny sráží hru šíleně dolů. Jinak nemáte zde ani výhled z vozu, což je škoda. Jen pohled za sebe, před sebe s tim že se zakryje celé auto. Hru bych doporučil nenáročným gamerům :D
Soundtrack 10/10
Grafika 10/10
Zábava 10/10
Bugy 10/10

Pro: Grafika, soundtrack, auta, mapa, herní náplň, občas výzva, drifty, near miss, adrenalin

Proti: AI cheatuje, nelze dát pauzu ani v offline režimu (wtf?), přebugované, otravné pursuit theme a neustálej výskyt poldů, loadingy (wtf?), nesmyslné seřazení kláves (wtf?), otravné cut scény bouraček (wtf...)

+3
  • PC 60
NFS Rivals jsem v době vydání tak nějak automaticky odpálkoval, a poněvadž jsem dostal chuť si trochu zazávodit, řekl jsem si, že hře dám druhou šanci a ukáže se, jestli to ode mě tehdy byla křivda.

Jestli byla? Ano i ne. Po grafické stránce nemám vůči hře až na jednu žádné zásadní výhrady; modely aut vypadají parádně, ani prostředí v závodní hře tohoto typu a této velikosti světa neurazí a oproti NFS Hot Pursuit 2010 je to určitě posun. Jediným, ale dost podstatným průserem je jeden z poznávacích znaků špatného portu – 30 FPS lock, což je prasárna srovnatelná s prozkoumáváním intimních partií a následnou konzumací nalezených pokladů, jak to na kameru předvedl německý kouč Joachim Löw. Toto omezení je sice možné spuštěním hry s patřičnými parametry obejít, ovšem za cenu chvílemi velmi líně se načítajících textur a některých změn v hratelnosti (například kvůli změně běhu herního času se EMP zaměřuje rychleji a pár závodů nelze úspěšně dokončit). Obvykle se hodnotou FPS příliš nezabývám, nicméně v tomto případě musím uznat, že hrát hru s uzamčenými 30 FPS nebo 60 s parametry je rozdíl evidentně patrný pouhým okem, takže ani oněch 30 FPS určitě není stabilních a plynulých. Drobnější výtku pak mám ke grafickým efektům, které jsou sice celkově příjemné, ale občas až kýčovité a až příliš výrazné, ať už světla policejních majáků či bordel nahodile poletující vzduchem nebo zvířený vrtulníkem. V kombinaci s jízdou v noci to může mít za následek praktický neřízenou jízdu, kdy se člověk jen řítí temnotou a modlí, což navíc za volantem nejde dvakrát dobře, aby to do něčeho nenapálil.

Zmínka o Hot Pursuit 2010 nepadla náhodou, protože komentářem k Rivals lze zároveň snadno ohodnotit i jejich o tři roky staršího předchůdce. Jelikož se řadím do té šťastné skupiny řidičů, kterým jednoznačný příklon k arkádovosti (zjednodušený jízdní model, výbava aut vychytávkami jako EMP střely, superturbo, hřebové pásy, rušička) nevadil, adrenalinem překypující honičky a auťákové bitky s poldy a ostatními závodníky jsem si užíval. Rozdíl je v tom, že zatímco Hot Pursuit má jasně vymezené okruhy a závody coby jednotlivé mise, v Rivals je všechno zasazeno do otevřeného světa, kde to stále žije. Na papíře to zní samo o sobě velice slibně, obzvlášť pro příznivce open-world her, mezi které patřím, jenže v Rivals - a pro hodnocení této hry obecně je to asi nejpříznačnější slovo - se to bohužel neobejde bez kontroverze.

Otevřený svět je příjemně propracovaný a nabízí poměrně slušnou různorodost prostředí a na závodní hru i velikost s jasně burnoutovskými prvky, jakými jsou třeba extrémní skoky po rozestavěných mostových konstrukcích či skokáncích. Kromě Burnoutu připomíná hra arzenálem vozidel dneska už asi zapomenuté Blur, kde šlo rovněž vysílat na protivníky všelijaké projektily, používat štíty a další power-upy, a z novějších her cítím i stopu Split Second, což už byla čistá Bayovina. Nic z toho bych hře neměl za zlé, roztřískávání jiných vozidel či prostředí má svoje kouzlo a ve spojení s krkolomnou rychlostí a snaze uniknout policii jde nezřídka o i poměrně solidní výzvu, protože při nějakých 400 km/h v Bugatti Veyron vás i mírně opožděná reakce může přijít sakramentsky draho, avšak o to lahodnější chuť má pak logicky vítězství.

Rivals se bohužel nevydalo úplně šťastným směrem, protože při hraní za závodníka je policie až příliš silná, takže namísto pokusů pořádně ohulit rajčák a katapultovat pronásledovatele ve vhodné zatáčce do oceánu nebo ho rozflákat o skálu, jako to bylo možné v HP 2010, zde nezbývá než se dát na úprk. Ten, aby toho nebylo málo, je obyčejně dost otravný, zejména na rovinkách, kde je složité policii setřást, a o to komplikovanější, že se čas od času stane, že se před vámi zhmotní policejní či jiné vozidlo, takže když už to vypadá, že jste unikli, začínáte pěkně nanovo. Tento bug, další z herních neduhů, vás sem tam může stát klidně výhru v závodě, nebo vydělané herní body, protože kromě otevřeného světa je tady další, zcela nepochopitelná novinka v podobě nemožnosti pauznout hru. (Mimochodem, neochvějnou pozici na piedestalu herních kokotin tomuto nápadu zajistilo poslední Need For Speed 2015, které kromě NEMOŽNOSTI PAUZY I PŘI SINGLEPLAYEROVÉM závodění přidalo i nutnost být neustále online, což má zá následek nedokončené závody kvůli problémům serveru nebo vašeho poskytovatele, a je také zárukou toho, že bych za takovou hru nikdy nedal ani falešnou řeckou drachmu.)

Je pravda, že napětí, které vznikne po nahromadění větší sumičky herních bodů, zatímco je vám v patách vrtulník spolu s několika strážci zákona v nadupaných kárách, je v podobných hrách celkem nevídaná věc a pocit vítězství, podaří-li se vám dostat v jednom kuse do úkrytu, je tím pak umocněn. Nic se však neděste – jestli už se vám začíná zdát, že bych za to hru mohl opravdu pochválit, rychle vás vyvedu z omylu. I tento herní mechanismus je totiž důkladně pošlapán tím asi největším prohřeškem hry, kterým je nedoladěnost a nevybalancovanost vozidel. Zejména v kariéře závodníka je více než polovina vozidel v pozdějších fázích hry v podstatě k ničemu kvůli špatné odolnosti, jež je jednou z nejdůležitějších statistik hry. U chatrnějších auťáků totiž stačí jedno dobře mířené EMP, a následný náraz vás klidně nakrásně knockoutuje. Zjednodušeně by se dalo říct, že pokud nechcete jezdit ve Ferrari nebo Lamborghini, ani se nemusíte obtěžovat kariéru závodníka začínat. Je sice ještě několik dalších aut, která něco vydrží, ale kvůli hloupému systému dělení vozidel na výkonnostní skupiny jsou nepoužitelná, protože kvůli nízkému umístění v tomto systému je lze osadit pouze první úrovní všech vychytávek, což je v porovnání s maximálním čtvrtým zatracený rozdíl, a i jejich ostatní parametry je automaticky předurčují k neúspěchu v těžších závodech nebo časovkách. Přitom stačilo věnovat celé věci více času, a dojmy mohly být úplně opačné. Nabízí se úplně jednoduché řešení, které každého člověka, jehož smysl pro herní design je jen o trošku lepší než diplomatická vybavenost kačera Donalda Trumpa, napadne během pár sekund – po dohrání hry by se například s vaším narůstajícím herním rankem odemykaly dodatečné upgrady, které by i z aut z nižších výkonnostních skupin umožnily udělat plnohodnotná žihadla, v nichž by šlo absolvovat i ty nejtěžší výzvy.

V kostce by se tak celá tahle šaráda od Ghost Games dala obsáhnout tvrzením, že jde vlastně o mírně zhoršenou verzí Hot Pursuit 2010, akorát v otevřeném světě a s lepší grafikou. I přesto bych hru úplně nezatracoval, o čemž svědčí už jen fakt, že jsem ji dohrál, jen je zkrátka škoda, že na konci byla jakási pachuť, že to ksakru celé mohlo být o několik úhledných vousů lepší. Rivals jsou zářným důkazem toho, že nestačí jen zavalit hráče obsahem – to je totiž dvousečná zbraň; čím více se toho vývojáři do hry rozhodnou nabouchat, tím více je toho samozřejmě taky potřeba vyladit a otestovat, což se tady evidentně nekonalo.

Pro: Zábavné arkádové honičky v ucházejícím výběru licencovaných aut, solidně fungující herní svět, nejeden závod představuje slušnou výzvu

Proti: Celkové odfláknutí hry (občasné bugy, FPS lock, neodladěnost mechanismů), zdravým rozumem neodůvodnitelná nemožnost pauzy, chvílemi evidentně podvádějící AI, místy až přílišná chaotičnost

+10
  • PC 80
Prvotina švédských Ghost Games se nesnaží bořit zavedené konvence série a z předchozích dílů si chytře vybírá fungující prvky. Spolupráce se zkušeným Criterionem je znát, neboť právě Criterionský díl Most Wanted 2012 slouží jako základní kámen Rivals.

Autoři se však rozhodli vybrousit chyby MW a okořenit je několika novými mechanikami. Jedním z hlavních problémů MW bylo jednotvárné město. Zde tedy město opouštíme a ocitáme se ve fiktivním Redview County. Na nevelké ploše (cca 250km²) tu dokáží koexistovat vyprahlé pouště, zelené vinice i vysoké hory, a to ve všech ročních obdobích současně. Jakožto zcvrknutý severoamerický kontinent to působí mírně směšně, ale herně to funguje. Zaměření na rozmanité přírodní tratě hře maximálně prospívá a tvoří kontrast vůči nudnému městskému ježdění většiny posledních dílů. Pomáhá tomu i velmi pěkná grafika těžící z možností Frostbitu 3.

Jízdní model se příliš neliší od Most Wanted 2012, je tedy značně arkádový, ale auta nepůsobí papírově. Celkově s ním vzhledem k žánru nemám nejmenší problém. Oproti MW byla značně vylepšena progrese ve vztahu k odemykání a upgradování aut, takže se člověk dočká i motivace k delšímu hraní.

Velkým důvodem toho, proč jsou Rivals tak chytlavým dílem, je nový risk/reward systém. Ukládat peníze získané v závodech můžete pouze při návštěvě safehousu, ovšem čím déle jezdíte bez ukládání, tím se vám zvyšuje multiplikátor, jenž ovlivňuje výši odměn. Zároveň proti vám policie vysílá stále otravnější jednotky. Pokud vás chytí, ztrácíte nejen multiplikátor, nýbrž i všechny neuložené peníze. Tento systém způsobuje infarktové momenty, kdy se pokoušíte dojet s vydělanými sto tisíci do několik kilometrů vzdáleného safehousu s hromádkou policejních Veyronů za zadkem, vrtulníkem nad hlavou a s dobitým autem těsně před smrtí.

Dalšími novinkami je celkem nezajímavá kariéra za strážce zákona, jakož i pseudoMMO multiplayer, který se však naštěstí dá vypnout. Osobně jsem si ho neoblíbil, protože při všech pokusech o online ježdění jsem měl znatelný lag při aplikování nitra.

Technická vložka: Hra se vyznačuje jednou technickou prasárnou, kterou mají v oblibě především konzolová japonská studia. Rychlost hry je přímo navázaná na framerate a ten je defaultně uzamčený na 30fps. Tenhle limit se dá zvýšit spouštěcím parametrem, ale framedrop byť i o jeden či dva snímky se znatelně projeví na rychlosti hry. Nechal jsem to na třiceti a vůbec to nevadí. I při 30fps to totiž působí naprosto plynule a bez přímýho srovnání s 60fps bych o nižším frameratu vůbec nevěděl. Třeba Milestone se svými 30fps slideshow by se mohli učit.

tldr: Nejlepší NFS od pátýho dílu.

Pro: Rozmanité přírodní prostředí, chytře navržené herní systémy

Proti: Malá mapa, lagující MP

+11
  • PC 50
První NFS bylo Most Wanted, které jsem hrál a čekal jsem od Rivals aspoň něco co by se tomu trochu přiblížilo. Bohužel zklamalo. Příběh nulový. Jediné co musim vyzvednout jsou mise za policajty.
+1 +5 −4
  • PC 75
Hra je celkově dobře graficky zpracovaná i tak nějak ta kariéra - výběr mezi polistiou a nebo závodníkem. Musím však komentovat porodní bolesti hry. Multiplayer není zpracovaný moc dobře. V jednu chvíli se hra všem hráčům stopne s nápisem "Host migration" nebo pokud nejsou hráči dobře synchronizováni, prostě se hra blokne - vjedete do prázdnoty, stojíte na místě a přitom na tachometru 451 km/h - jakmile je nějaký problém se synchronizací hráčů, přestane hra vykreslovat. A celkem mi vadí ten jejich engine.
  • PC 70
Kromě filmové adaptace Need for Speed, která dorazila letos v březnu do kin, se na obrazovky monitorů a obřích TV podívala i ta herní, která se honosí přízviskem Rivals. Této rozjeté série se už vydalo přes dvacet dílů a vydavatelé značky nejsou očividně dostatečně nabaženi. Proto se herní gigant Electronic Arts, jak už je zvykem, rozhodl, že vydá další kousek. A stejně jako se rok sejde s rokem, sejde se i starší díl s tím novým. Na výrobě se kromě borců z Criterion Games (tvůrci Burnout) podíleli i Ghost Games UK a EA Vancouver. Nejvíce se jejich nový počin blíží Hot Pursuit (2010), který je míchnutý s Most Wanted (2012). Inu, proč ne, obě hry byly docela hratelné a Rivals si z nich berou jen to lepší a přidávají i nové kousky. Pojďme se tedy podívat na to, jak se to celé vlastně hraje.

Co říci k příběhu? Buď hrajete za poldy a chytáte výtržníky, kteří se řítí po vámi hlídaných okreskách šílenou rychlostí ve svých supersportech a nebo naopak. Nemyslím si, že je potřeba říkat více. Need for Speed totiž nikdy nebylo o příběhu, tedy alespoň pro mě. Hrál jsem všechny doposud vydané díly a ty, které se motali kolem nějaké povídky, nedopadli dobře. Důležitějším bodem bude nejspíše hratelnost. Ovládá se to dobře? První dvě hodinky si budete zvykat na těžce arkádový jízdní model, ale jakmile vám padne do ruky, budete se královsky bavit při každé dobře driftnuté zatáčce, kterou zvládnete ve více než dvou set kilometrové rychlosti a ještě stihnete hodit pás s hřeby, který na chvilku zpomalí uličníka za vámi.

Ovládání je tedy naprosto v pořádku a to co se týče jak klávesnice, tak gamepadu, který ale doporučím spíš. Pokud milujete závodní arkády, budete si připadat jako ryba ve vodě, protože jestli vývojáři z Criterionu něco umí, je to převedení šílené rychlosti, brutálních bouraček a krásného prostředí do hry, kterou zrovna kutí a tentokrát to byly Rivals. Když už mluvím o té kráse, je potřeba zmínit, že všechno to závodní dění vám bude zobrazovat engine Frostbite 3 (pohání Battlefield), na který je skutečně radost pohledět a veškeré počasí, prach či létající kamínky od kol, vypadají naprosto skvěle. Samotný svět se sice nápadně podobá Hot Pursuit, ale čert to vem, když se na to tak hezky kouká a výsledný obraz je naprosto osvěžující, ač byl ze začátku locknutý (zamčený) na 30 FPS.

Jak už je zvykem, na svá auta si kromě nárazníků můžete přimontovat i různé pomocníky, kteří vám budou pomáhat s vítězstvím. Policie i vandalové mají podobné, avšak ne úplně stejné věci. Jak u strážců zákona bývá zvykem, mají různé pásy s hřebíky, pomocný vrtulník či EMP, který vyřadí elektroniku v autě právě sledovaného cíle, jemuž přestane na pár sekund vůz říkat pane. Zlořádi mají ve vínku také různé elektronické serepetičky a mezi ty lepší patří například blokace zaměření od policie či tlaková vlna, která auta jedoucí ve vaši blízkosti jistě nepotěší. Tyto pomocníky však máte omezeny počtem, který se po vyčerpání dá znovu nabít na jakékoliv benzince, kde si mimochodem opravíte i automobil.

Když už jsem mluvil o tuningu, je potřeba říci, že policejní vozy nelze oblékat do hezčích dílů, lze jim vylepšit pouze výše zmíněné pomocníky. To mi ovšem vadilo minimálně, co mě však štvalo víc, byl model poškození, který bych od Criterionů čekal lepší, epičtější a vlastně i monumentálnější. Auto se sice po nárazu docela pěkně rozbije, ale jsou to jen povrchové škrábance, jako je upadlé zrcátko, či zadní křídlo nebo prasklé sklo. Nečekejte tedy, že se po vzoru Burnoutu rozbijete na tisíc malých kousíčků, to se prostě nestane. Nicméně je potřeba si hlídat poškození vozu a pravidelně (i při honičkách) navštěvovat benzinky. Tam vám vůz opraví a zároveň získáte šanci získat utržené body po návratu na vaši základnu. Při vašem zničení totiž přicházíte o veškeré skóre.

Jelikož tady hovořím o základně, měl bych zmínit také to, že jak policie, tak ta tunerská chátra má svoje vlastní místa, kam se neváhají schovat. Jedná se víceméně o takové lobby, kde lze vlastně hru zapauzovat (ve chvíli, kdy se objevíte na silnici, nelze hru pozastavit, protože se kolem vás prohánějí ostatní hráči, které můžete vyzvat a jak už to při multiplayeru bývá, tam se prostě nepauzuje) a vymyslet vaše další kroky, vylepšit auta, vybrat si závod, či si něco málo nakoupit do vaši virtuální garáže. No a taky se vám přičtou vydělané body, které získáváte za cokoliv od driftu po zničení protivníka. No a pokud dojde na vaši vlastní destrukci? O body přijdete, ale to jsem psal výše a tak bych se nerad znovu opakoval.

Chtělo by to něco málo říci i na adresu audia a tak neváhejme. Na rovinu říkám, že co se týče OST (soundtrack) jedná se opět o velkou parádu, jak bývá posledních pár dílů zvykem. I když se někdy nepodaří samotná hra, hudba je tam vždy pekelně dobrá a není tomu jinak ani u Rivals. Naleznete tu téměř vše od rocku, popu, elektronické hudby až po rap neboli hip hop. Vše je velmi dobře poslouchatelné i samostatně, bez hraní, ale jet tři sta po dálnici a přepínat si jeden skvělý song za druhým je větší paráda a hlavně motivace k lepšímu umístění v žebříčku. Co se týče zvuků aut, opět se to nepovedlo dotáhnout do konce. Většina vozů zní jak splašené vysavače a jediné, co lze považovat za dobrý závodní zvuk, je ten při havárii, nebo když vám pískají gumy při driftu.

A jaká je tedy herní náplň? Jízdní model je povedený, ale to už jsem psal. Závody jsou celkem fajn a je jich mnoho druhů od sprintů, časovek po obyčejné závody na kola. Pokud byste se nudili, lze rychle projíždět radary, zkoušet různé skoky či jiné vedlejší aktivity, které se vám započítávají do výsledného herního času, který sám o sobě vydá na mnoho a mnoho hodin zábavy. Jediné, co při hraní občas trošku zamrzí, je fakt, že počítač podvádí. Ale to je u závodních her zvykem, navíc je zde patrné i to, že vám v některých závodech všichni ujedou hned na začátku, aby vám pak hra těsně před cílem dovolila díky skriptu vyhrát. Jedná se však o menší neduhy na kráse, které jsou navíc běžné v téměř každém arkádovém závodním titulu.

Na závodní hru typu Need for Speed jsem toho napsal až příliš a tak se pojďme podívat na finální verdikt. Jste už unaveni touto poslední dobou dosti rozporuplnou herní značkou? Ruce pryč, protože zde mnoho změn neuvidíte (hra stojí už několik let na místě a má dosti kolísavou kvalitu). Máte rádi závodní arkády, které jsou protkané honičkami a bouračkami? Měl bych pro vás jeden tip, zkuste Rivals a můžete být mile překvapeni. Tato hra je zábavná a kdo říká, že není, zřejmě ji viděl jen na videu, nebo vůbec. Mohlo to dopadnout mnohem hůře a tak buďme rádi, co jsme dostali. Za mě doporučení, ale jen pro ty, kteří závodění berou s nadhledem a NFS pro ně není ještě mrtvá značka. Všichni ostatní ruce pryč, mohlo by to dost pálit.

Pro: - Příjemně dlouhá herní doba - Online funkce - Slušivý audiovizuál

Proti: - Po čase se jízda herním světem stane velmi stereotypní - Umělá inteligence je slabší, ale podvádět umí pořád dobře - Místy brutální chaos na obrazovce (zejména při honičkách)

+13 +15 −2