Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Muzeum Mrtvol

1993
40
6 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Muzeum Mrtvol je klasická česká textová adventúra, ovládaná myšou. Hráč sa ocitá na neznámom, zatuchnutom mieste, v ktorom je zima, ťažko sa tam dýcha a vzduchom sa šíri mŕtvolný zápach. Prvoradou úlohou je dostať sa odtiaľ.

Autormi sú Vladimír Peníška a Oldřich Křivánek z Computer Experts. Hra bola pôvodne distribuovaná v balíku hier s názvom Tryptych PC her č.1 spolu s ďalšou textovou adventúrou Stíny Noci a simulátorom automatu OK Cash Machine.


Poslední diskuzní příspěvek

M.a.t.t.:Hráč se objeví na neznámém místě plném mrtvol. Na samém závěru se dozví, že to byla důmyslná past na kohokoliv, kdo by se chtěl dostat do hlubin domu a zjistit, že je to vlastně továrna na padělané peníze. Náš hrdina to však dokázal, šel to nahlásit na policii a zločinci, kteří nepřímo zabili na padesát lidí a padělali peníze dostali, co si zasloužili

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Tohle je klasika mého dětství a společně se Stíny noci je to první adventura, kterou jsem vůbec na 486ce hrála. Takže nostalgická hodnota, která se vměšuje do hodnocení, pardon za ni. Každopádně ti, co se v dětství setkali s paperbackovým vydáním Stop hrůzy, se divit možná tolik nebudou.

Klasická strašidelná textovka se strohým až úsečným konstatováním situací a černým barvou na monitoru. A textem, samozřejmně. Atmosferou to připomene beznadějnost černých monitorů z filmů Jurský park a Koule, takže se dá říct, že i tahle ne-grafika a protivné ticho (přeci jen je to v názvu, že ano) plní nějaký další rozměr hráčského zážitku.

Pro: Pro mě stará česká klasika.

Proti: Asi ne pro fajnšmekery.

+4
  • PC 25
Není snadné hodnotit hru z pravěku české herní scény a to ještě v žánru, ve kterém prakticky neexistuje a skoro ani nemůže existovat opravdu dobrá hra. Muzeum mrtvol je textovka naprosto typická, bez žádných doplňujících obrázků nebo zvuků. Největší technologický posun od těch nejprimitivnějších textovek spočívá v save/load technologii a tom, že klikáte na tlačítka a nemusíte vypisovat příkazy.

Co je na ní sympatické, je relativní jednoduchost, kdy se po vás nechtějí žádné nesmysly a pravděpodobně vzhledem k omezenosti programu, po vás hra nechce žádné (a tudíš ani žádné zvrhlé) kombinace předmětů (věc, na které nechutně ulítávají české grafické adventury).

Jestliže však hra nemá grafiku, ani zvuky a ani hudbu, čekal bych založení hry na nějakém příběhu. Jenže ani ten tu vlastně není (zápletka "jsi na neznámém místě a někam jdi" pro mě není příběh) a jeho podstatu se vlastně dozvíte až v poslední lokaci a v závěrečném "outru".

Nicméně hra docela odsýpala a nebýt trošku provokativního bludiště na konci, při kterém nutně potřebujete zápisníček, bylo by mi i bývalo líto, že je tak krátká.

Pro: je krátká (takže vás nezačne štvát), tajemná a vcelku rozumná

Proti: není grafika, zvuky, hudba ani příběh

+3