Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mushroom 11

15.10.2015
09.03.2017
53
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Mushroom 11 je indie logická 2D plošinovka, v níž ovládáte améboidní mimozemský organismus poněkud netradičním způsobem - tím, že v určitém místě ničíte jeho buňky, přičemž tvor okamžitě dorůstá na ostatních stranách. Tím můžete měňavku tvarovat dle potřeby nebo ji přimět k pohybu a různým dalším akcím. Úkolem hráče je provést amébu rozmanitým prostředím nepřátelského a zároveň krásného světa, v němž se dají překonávat různé překážky, porážet mimozemští protivníci a pohlcovat bonusy.

Hra se dá zakoupit přes Steam a vyšla na PC, Mac i Linux; ve výhledu je přeportování na iOS a herní konzole. O ozvučení se postaralo studio Power Up Audio. Mushroom 11 získala řadu ocenění za inovativní herní prvky a nejlepší indie hru roku.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Aby v dnešní době plošinovka mohla zaujmout, tak musí mít svůj unikátní gimmick. Můžete obracet gravitaci! Můžete přetáčet čas! Grafika je černobílá! Grafika je z vlny! A tak dále. Bohužel nám tak vzniká spousta her, které jsou sice na papíře zajímavé, není je ale moc zábavné hrát.

Mushroom 11 vypadá pěkně (místy grafický styl a zasazení trochu připomíná české Machinarium), má dobrý soundtrack a nedá se jí upřít originalita. V zásadě by se dala označit jako plošinovka, ale namísto toho, abyste hráli třeba za akrobaticky nereálně nadaného instalatéra, hrajete za beztvarý kus želé (amébu, chcete-li), který se sám ani nemůže pohybovat. Vynahrazuje mu to ale schopnost regenerace – disponujete magickou gumou, která může části améby mazat a například když useknete část želé nahoře, naroste kus želé dole, tudíž soustavným odmazáváním z jedné strany můžete želé rozpohybovat na druhou stranu. A tenhle jednoduchý koncept hra využije až do pídě a s želé tak budete třeba utíkat bortícími se budovami, „ručkovat“ na hácích visících ze stropu nebo se snažit vyrovnat raketu tak, aby letěla správným směrem.

Což je všechno fajn, variabilní a nápadité, ale bohužel, originalita nestačí a v momentě, kdy na vás hra začne klást náročnější požadavky, tak se sesype jako to želé. Řešení většiny hádanek nevyžaduje žádné velké zamyšlení, ale kvůli ne úplně předvídatelné regeneraci želé spíš nastupuje metoda hrubé síly, kde budete pořád dokola zkoušet to samé, dokud se nad vámi fyzikální model nesmiluje a nepustí vás dál. Spokojenost z vyřešení těžké hádanky je kvůli způsobu řešení mizivá (leckdy mi připadalo, že jsem hádanku prostě ojebal, i když to podle všeho bylo jediné správné řešení) a v posledních dvou kapitolách, kde obtížnost eskaluje někam k hranici přijatelnosti, to už fakt není zábava. I samotný dramatický epilog hry vás nechá poprat s velmi otravnou hádankou, která po dohrání zanechá v ústech hořkou pachuť.

Jak to vyřešit? Bez radikální změny konceptu nejspíš nijak. Ovládání je takové, jaké je, funguje tak, jak má a dát hráči přesnější nástroje na řešení daných problémů by hru nejspíš rozbilo ještě víc. Své fanoušky si určitě najde - mezi recenzenty jich podle Metacritic skóre je dost, i když si odvážím zapochybovat, kolik z nich hru vlastně dohrálo. Pro ostatní zůstane jen zvláštním, ale nepříliš zábavným experimentem.
+14
  • PC 50
U této hry bych velmi váhal, zda ji doporučit či nedoporučit. Moje dojmy:

Pozitivní

* unikátní, novátorská herní mechanika
* výborný motiv (post-apo, radioaktivní houba)
* pěkný vizuál
* dobrý zvuk
* výborně vypadající bossové
* nové herní mechaniky průběžně představované v průběhu hry
* prvních 5 úrovní je zábava

Negativní

* jenom 7 úrovní, herní doba 4,5h
* poslední 2 úrovně jsou frustrující, vyžadující přesné ovládání, i když ho z definice nemůžete mít, nebo štěstí, nebo hodně opakovaných pokusů
* poslední boss je nudný a snadný. Pravděpodobně jediný boss v celé hře, se kterým jsem zvládl "bojovat", zatímco jsem si četl emaily na mobilu.
* nevyužitý potenciál, mohlo zde být mnohem více mechanik, různorodější nepřátelé, více hádanek, více zajímavých aktivit. Místo toho je hra useknutá (působí velmi předčasně ukončená) a ke konci je velmi těžká plošinková sekce, místo zajímavějších věcí.

Celkové hodnocení: Dobrá 

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Steamu).
+6