Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Třetí vývojářské studio jedné a té samé hry. Je to do třetice všeho dobrého či zlého? Virtuos studio se do podvědomí o H6 zapsalo nenecháním kamene na kameni vydáním dalšího velkého balancujícího patche do celé dosavadní hry, přidáním rasy temných elfů, delšími a častějšími animacemi a sepsáním nových kampaní.

Zápletka Raelagovy kampaně o sjednocení temných elfů není dvakrát originální. Nápadně připomíná kampaň temných elfů z H5, kde také šlo o sjednocování temných elfů. A pátraní po neviditelné knihovně jako by z oka vypadlo Kirilově kampani z H6.

Aby se nové jednotky a jejich schopnosti jednodušeji vryly pod kůži, jsou v kampani nové jednotky odemykány postupně a celý arsenál se stane dostupný až v mapě třetí. Nedříve je hráč seznámen s Vrahem, který je již na začátku každého boje zneviditelněn a je schopen nepřítele otrávit. Poté s temnou elfkou, jejíž točivý létající disk dokáže nadělat velkou paseku nepřátelské armádě v základním rozestavení, Létajícím okem s nezajímavým poškozením, ale šancí na ochromení nepřítele, podprůměrnou Mantikorou, Zrůdou bez tváře připomínající temného elementála jen v silnější podobě, velmi silným a odolným Minotaurem, jenž dokáže vrátit úder ještě předtím, než k nějakému dojde a lehce nadprůměrný Černý drak, který bohužel neumí zasáhnout dvě jednotky za sebou, jak to uměli draci v dílech předchozích. Na hydru se tentokrát bohužel nedostalo.

Speciální schopností temných elfů je neviditelnost, kterou je po jejím nabití s vytrénovaným hrdinou použít i na skupiny blízkých jednotek. Když jsem se s tím vším sžil připadal jsem si přehnaně silný. Ale to se zdá s každým v tu chvíli rozehraným hradem. Jak jsem si brzo ověřil v souboj s novým bossem – Kirinem. (Moje reakce byla: Cože, tak slabý? Aha, a sakra...)

Na přelomu kampaní o sobě zase dá vědět Sandro při spřádání svého ambiciózního plánu. A v průběhu druhé se objeví i Crag Hack. Ta je kampaní je za nemrtvé, v H6 již potřetí. A to přestože Peklo a Svatyně měly pouze po jedné. Naštěstí nemá klasický průběh – ubraň se prvním vlnám nepřátel, postav armádu a odjeď dobít jeden nepřátelský hrad za druhým. Např. v úvodní mapě je nutno řešit, jak se obejít bez vymírajících elitních jednotek nemrtvých, nejde pořádně vystavět hrad (což vlastně nejde v žádné mapě druhé kampaně), bránit se proti stále se spawnujícím hrdinům a posilovat obranu i sabotovat nezničitelného nepřítele. A vše v časových limitech několika současně běžících úkolů stíhat s jediným hrdinou. Podobné výzvy jsou v rámci celé kampaně, ale zejména v druhé je cítit, že připomíná spíše experiment, v němž si někdo hrál s editorem, zkoušel různé skripty a vypadla z toho vlastně adventura. Až na souboje, zejména s bossy, kterých se tentokrát urodilo opravdu hodně. Raelag se střetne s jedním, Vein se sedmi až osmi.

Vůbec poslední mapa působí jako důstojné rozloučení s H6. Rekonstruované historické události doplní případné mezery v příběhu, jedinými dostupnými jednotkami budou najímatelní elementálové, vlci, sirény a omezený počet šampiónských jednotek napříč všemi národy Ashanu v boji proti již známým bossům. A závěrečný souboj dává vzpomenout na všechny nepovedené souboje (s bossy) ze základní hry, které nepředstavovaly žádnou výzvu. Nebo jsem to jen špatně pochopil a spojené jednotky Ashanu vždy porazí jakoukoliv hrozbu?

Ale abych to uvedl na pravou míru a uzavřel – První kampaň nabízí spoustu zajímavých strategických a taktických výzev, za cenu pokulhávajícího příběhu. V druhé kampani je to ale přesně naopak. Proto mohlo to být lepší, ale mohlo to také být horší. Všehovšudy jsem ale spokojen, tudíž bych od Virtuos další pokračování jen přivítal.

Pro: Nový hrad, důstojné zakončení Heroes VI

Proti: Příběh první kampaně, obtížnost druhé kampaně

+8 +9 −1