Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Medieval II: Total War - Kingdoms

Creative Assembly •  Feral Interactive (iOS, Android)
28.08.2007
10.11.2022
86
84 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Kingdoms jsou datadisk ke strategii Medieval II ze známé série Total War. V hratelnosti se nic nemění, opět se setkáváme s tahovou mapou i realisticky zpracovanými boji ve 3D enginu. Nové jsou čtyři rozsáhlé historické kampaně: Britannia, v níž se pokusíte krvavou bouří uklidnit Britské ostrovy, Americas, kde se bojuje o nadvládu nad Novým světem, Crusades, kampaň ve Svaté zemi počínající rokem 1174, a nakonec Teutonic, sledující boje Řádu německých rytířů s litevskými pohany. Hra samozřejmě i tentokrát dává na výběr mezi mnoha (novými) frakcemi i jejich jednotkami, nemusíte tedy hrát jen za dobyvačné španělské conquistadory, ale třeba za mayské vrhače úlů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Naprosto užasný datadisk, který kdy v sérii total war nemá obdoby. Na rozdíl od předcházejících přidává spoustu věcí.
Kingdoms jsou totiž 4 datadisky v jednom (a to velmi kvalitní)!!:
America (asi nejslapší)
Britania (remake Viking invasion)
Crusaders (křížové výpravy)
Teutonic (boj o východní Evropu)
Poslední dva jsou opravdové skvosty
Za dnešní cenu okolo 400kč poskytne desítky hodin zábavy navíc. Jeden z nejlepších datadisků který kdy vyšel.
+7 +8 −1
  • PC 100
Takhle si, prosím pěkně, představuju 100% datadisk. Ono se totiž v podstatě jedná o datadisky 4 v jednom kabátě.

Každá z novejch čtyřech kampaní nabízí něco novýho a vytěžuje tak z konceptu total war maximum, herní doba se pohybuje cca 100 hodin hracího času (!!!) počítám-li, že každou kampaň hráč zkusí pouze za jeden z minimálně 5-ti možných národů, tedy nebude scénáře opakovat:

AMERICA
Sice nepříliš povedená hudba, ale nutnost nové strategie proti početnějším domorodým kmenům. Možnost hrát i za domorodé američany.

TEUTONIC
Subjektivně nejlepší přídavek. Litva vůbec neměla v historii lehkej osud, tady je to podobný. Němečtí rytíři jsou silní a mají lepší technologii - dali mi opravdu zabrat. Některá rozhodnutí výrazně mění směr hry – např. přijetí/nepřijetí křesťanství Litvou, sloučení Norska s Dánskem apod. Výborná hudba!

CRUSADERS
Podle mě nejslabší kampaň – ale to je způsobeno subjektivním dojmem. Víc mě tak nějak baví bránit své rodné hranice a rozšiřovat je, než vybíjet tuny islamistů na blízkém východě, daleko "od vlastního domova".

BRITANIA
Celkem povedená záležitost – mapa je zajímavě poseta malými pevnostmi, které zcela mění strategii v bránění regionů a dokonce podporují žold dvěma profesionálním jednotkám.

Celkově jsou tažení uvěřitelnější, jelikož se mapy jednotlivých kampaní mění a zobrazují jen daný region (např. Pobaltí, Britské ostrovy apod.) Dočkal jsem se upgradu opevnění (rozpálený olej) mnoha nových jednotek, národů, map, nutnosti měnit strategii, obstojné obtížnosti při netužším nastavení a několika dalších vychytávek (velení UI armádám v bitvě, unikátní postava krále, pohyby vojáků. Každá kampaň má vlastní intro, novou jedinečnou muziku - jak v bitvách, tak na velké mapě, tak v menu).

Jediná věc, co bych autorům vyčetl je, že hráče příliš vybavují do začátku. Možná, že běžné hráče úvodní část hry postupného vylepšování měst a hradů, postupná stavba armády atd. moc nebavila, mě však ano a tak mě poměrně zamrzelo, že začínám už z hotovou vybavenou pevností a armádami připravenými k útoku, místo abych jejich budování musel důkladně promyslet v závislosti na příjmech.

Nejlepší datadisk, kterej sem kdy držel v ruce. Už jen jediná z jeho čtyřech plnohodnotných částí by si zasloužila úctyhodné hodnocení. Takhle dohromady musím uznat, že původní hru vylepšuje na čistejch 100%

V neposlední řadě se dá na tenhle datadisk šoupnout i THIRD AGE MOD – pán prstenů. Podle mýho názoru tento počin s neuvěřitelnym náskokem strčí do kapsy všechny strategický LOTRY, co jsem hrál. Bravo!

Pro: muzika, 4 regulérní kampaně, vylepšení hradeb, obtížnost, délka hrací doby, variabilní náplň, nutnost měnit strategii, mnoho vylepšení a novot, možnost aplikace modu Third Age

Proti: Příliš připravené národy k válce i s vybavenými městy a pevnostmi, stále některé chyby v UI

+6