Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 40
MOH vždycky soupeřil s COD a pokaždé více či méně prohrával, tentokrát ale Airborne prohrává se svým o dva měsíce mladším bratrancem na celé čáře. Obě serie se tentokrát rozhodly jít cestou inovací, kdy COD vsadil na filmový zážitek, příběh, hromadu skriptů a wow scén, zatímco MOH se rozhodl pro volnost hráče na bojišti. Volnost je jistě vítaným oživením, problém ale je, že Airborne (vyjma rychle se okoukavšího padákování) žádnou jinou inovaci nenabízí (dobře, upgrady kvérů...těch sem si ale většinou ani nevšimnul). COD IV je naprosto tupá a lineární řezničina, je to nicméně parádní zábava, kdy člověka žene kupředu příběh (byť béčkovej), rozmanité mise a měnící se prostředí, člověk se baví, protože každá další úroveň se liší od předešlé, navíc hra poměrně úspěšně navozuje iluzi, že je hráč skutečně na bojišti, které „žije“. Oproti tomu je Airborne rovněž naprosto tupá a lineární řezničina, která ale nemá příběh, každá další mise je v zásadě nachlup stejná jako ta předešlá („Travers take down that MG! Travers destroy that Tiger! Travers….“), AI je naprosto vylízaná, cutscény jsou úplně zbytečně a násilně narvané do dění na obrazovce (bojuju se třema náckama…najednou cutscéna jak kecám s nějakým oficírem, kterej mi řekne ať vyčistim pláž…jsem úplně jinde než sem byl před animačkou a jdu ničit bunkry na pláži…), hra se ani náznakem nesnaží navodit dojem reálného bojiště, okolí „žije“ jen pokud je hráč poblíž a ostatní vojáci sami nic neudělají, hráč musí jít vždycky jako první, takže ve výsledku je to jako by byl úplně sám. A samozřejmě by to nebyla EA, kdyby celá hra nebyla hyper korektní, aby ji mohli hrát i desetiletí caparti (na něž je očividně cílená), Němci jsou nelidské zrůdy, které si libují v rozjíždění raněných Američanů tanky, oproti tomu výsadkáři jsou chlapi jak se patří, dokonce ani nekrvácejí, když je někdo trefí, a přitom z Němců krev teče (no, vlastně skopčáci jsou tady za taková polozvířátka, takže je to vlastně ok). Vše, co je na téhle hře špatné, pak završuje naprosto hnusný a přepálený HDR a ten nejnudnější a nejotravnější WWII style soundtrack, jakej jsem kdy slyšel. Tahle hra je zlo…a to, že stála při vydání snad kolem 1500,- svědčí o tom, že v EA jsou buď samí zloději anebo totální šílenci. Dneska stojí 4 kila, tolik měla stát od začátku, protože je to rozhodně ten nejbudgetovější AAA titul minulého roku:)

Edit: po dvou letech jsem se nějak dokopal k dohrání a musim říct, že jde o ještě větší srajdu, než jsem původně tušil. A ta pevnost na závěr? To si autoři asi dělaj prdel, ne ? A já blázen myslel, že to měla být jakš takš seriozní WWII akce...

Pro: Padákování, volnost...nevim, snad možná krátká herní doba, ale to těžko soudit protože já to vydržel jen do konce 4. mise:)

Proti: Nuda, stereotyp, soundrack, AI, hrozné HDR, natahování hrací doby na úkor zábavnosti, bez příběhu, bez nápadu, bez života

+4 +9 −5
  • PC 70
MoH Airborne - CoD 4 0:1, CoD WaW - MoHA 0:1.
Asi takhle. Od hry jsem si sliboval hodně, když jsem viděl videa plná lítého boje, byl jsem opravdu nadšený. Ale ne všechno splnilo moje očekávání. Medal of honor Airborne je ale přece jen povedená hra protože je v podstatě první svého druhu. První hra, kde hráč zažije jakousi volnost. Sám můžu říct, že mi to přišlo na ruku. To je velké plus MoHA. Je to docela adrenalinové dopadnout přímo pod palbou.
Hlavně je důvod proč hrát. Upgrade zbraní jsem uvítal a často vám samotné upgrady velmi pomůžou. Zároveň zvuky zbraní jsou o mnoho lepší než v sérii CoD (především COD WaW) a zbraně se chovají, bych řekl, reálněji.
Potěšily mě i mise - Normandie to už je klasika, ale líbily se mi mise v Německu (netradiční Flakturm)
Bohužel tato hra opravdu trpí délkou. I když je 6 misí poměrně dlouhých, přesto je to málo.
Trochu mě pobavily bugy, je to trochu zvláštní vidět vojáka visícího ze zábradlí za směšně natáhlou nohu. To je asi jedna z mála chyb na výborné grafice.
A jako vždy série MoH rozhodně netrpí soundtrackem. Udržel si svoji úroveň i když si našel vlemi vážného konkurenta z CoD WaW :-)
Celkově je hra lehký nadprůměr - hlavně díky audiovizuálnímu zpracování a své frenetičnosti.

Pro: volnost, upgrade zbraní, netradiční místa mise (až na Normandii), grafika, hudba, zvuky

Proti: několik bugů, délka hry

+2 +6 −4