Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Medal of Honor: Airborne

  • PC 40
MOH vždycky soupeřil s COD a pokaždé více či méně prohrával, tentokrát ale Airborne prohrává se svým o dva měsíce mladším bratrancem na celé čáře. Obě serie se tentokrát rozhodly jít cestou inovací, kdy COD vsadil na filmový zážitek, příběh, hromadu skriptů a wow scén, zatímco MOH se rozhodl pro volnost hráče na bojišti. Volnost je jistě vítaným oživením, problém ale je, že Airborne (vyjma rychle se okoukavšího padákování) žádnou jinou inovaci nenabízí (dobře, upgrady kvérů...těch sem si ale většinou ani nevšimnul). COD IV je naprosto tupá a lineární řezničina, je to nicméně parádní zábava, kdy člověka žene kupředu příběh (byť béčkovej), rozmanité mise a měnící se prostředí, člověk se baví, protože každá další úroveň se liší od předešlé, navíc hra poměrně úspěšně navozuje iluzi, že je hráč skutečně na bojišti, které „žije“. Oproti tomu je Airborne rovněž naprosto tupá a lineární řezničina, která ale nemá příběh, každá další mise je v zásadě nachlup stejná jako ta předešlá („Travers take down that MG! Travers destroy that Tiger! Travers….“), AI je naprosto vylízaná, cutscény jsou úplně zbytečně a násilně narvané do dění na obrazovce (bojuju se třema náckama…najednou cutscéna jak kecám s nějakým oficírem, kterej mi řekne ať vyčistim pláž…jsem úplně jinde než sem byl před animačkou a jdu ničit bunkry na pláži…), hra se ani náznakem nesnaží navodit dojem reálného bojiště, okolí „žije“ jen pokud je hráč poblíž a ostatní vojáci sami nic neudělají, hráč musí jít vždycky jako první, takže ve výsledku je to jako by byl úplně sám. A samozřejmě by to nebyla EA, kdyby celá hra nebyla hyper korektní, aby ji mohli hrát i desetiletí caparti (na něž je očividně cílená), Němci jsou nelidské zrůdy, které si libují v rozjíždění raněných Američanů tanky, oproti tomu výsadkáři jsou chlapi jak se patří, dokonce ani nekrvácejí, když je někdo trefí, a přitom z Němců krev teče (no, vlastně skopčáci jsou tady za taková polozvířátka, takže je to vlastně ok). Vše, co je na téhle hře špatné, pak završuje naprosto hnusný a přepálený HDR a ten nejnudnější a nejotravnější WWII style soundtrack, jakej jsem kdy slyšel. Tahle hra je zlo…a to, že stála při vydání snad kolem 1500,- svědčí o tom, že v EA jsou buď samí zloději anebo totální šílenci. Dneska stojí 4 kila, tolik měla stát od začátku, protože je to rozhodně ten nejbudgetovější AAA titul minulého roku:)

Edit: po dvou letech jsem se nějak dokopal k dohrání a musim říct, že jde o ještě větší srajdu, než jsem původně tušil. A ta pevnost na závěr? To si autoři asi dělaj prdel, ne ? A já blázen myslel, že to měla být jakš takš seriozní WWII akce...

Pro: Padákování, volnost...nevim, snad možná krátká herní doba, ale to těžko soudit protože já to vydržel jen do konce 4. mise:)

Proti: Nuda, stereotyp, soundrack, AI, hrozné HDR, natahování hrací doby na úkor zábavnosti, bez příběhu, bez nápadu, bez života

+4 +9 −5