MDK (Murder Death Kill) je lehce arkádová akce viděná z pohledu třetí osoby, kterou nám v roce 1997 přineslo dnes již neexistující studio Shiny Entertainment a která je dnes považována za klasiku PC hraní.
Ve hře se zhostíte role nedobrovolného hrdiny Kurta Hectica, který se oblečen ve speciálním sniperském oblečku vydává na povrch Země, aby zastavil invazní armádu mimozemských Minecrawlerů, které naši matičku pěkně vycucávají.
Hra ve své době excelovala plně renderovaným 3D prostředím, takřka uměleckým level designem s notnou dávkou surrealismu a především svým nezaměnitelným černým humorem. Jedním z poznávacích znaků hry je i "sniper mode" Kurtova oblečku, pomocí nejž hráč nejen zabíjel nepřátele, ale řešil i jednoduché puzzle. Oblek v sobě obsahoval i jednoduchý padák, s jehož pomocí jste mohli po levelech i lehce poletovat.
Hra se v roce 2000 dočkala i pokračování, které dále rozvíjelo možnosti původní hry, ale i přestože se jednalo o hru více než hodnou svého předchůdce, původní MDK se mu překonat nepodařilo.
Ve hře se zhostíte role nedobrovolného hrdiny Kurta Hectica, který se oblečen ve speciálním sniperském oblečku vydává na povrch Země, aby zastavil invazní armádu mimozemských Minecrawlerů, které naši matičku pěkně vycucávají.
Hra ve své době excelovala plně renderovaným 3D prostředím, takřka uměleckým level designem s notnou dávkou surrealismu a především svým nezaměnitelným černým humorem. Jedním z poznávacích znaků hry je i "sniper mode" Kurtova oblečku, pomocí nejž hráč nejen zabíjel nepřátele, ale řešil i jednoduché puzzle. Oblek v sobě obsahoval i jednoduchý padák, s jehož pomocí jste mohli po levelech i lehce poletovat.
Hra se v roce 2000 dočkala i pokračování, které dále rozvíjelo možnosti původní hry, ale i přestože se jednalo o hru více než hodnou svého předchůdce, původní MDK se mu překonat nepodařilo.
MDK (Murder Death Kill) je lehce arkádová akce viděná z pohledu třetí osoby, kterou nám v roce 1997 přineslo dnes již neexistující studio Shiny Entertainment a která je dnes považována za klasiku PC hraní.
Ve hře se zhostíte role nedobrovolného hrdiny Kurta Hectica, který se oblečen ve speciálním sniperském oblečku vydává na povrch Země, aby zastavil invazní armádu mimozemských Minecrawlerů, které naši matičku pěkně vycucávají.
Hra ve své době excelovala plně renderovaným 3D prostředím, takřka uměleckým level designem s notnou dávkou surrealismu a především svým nezaměnitelným černým humorem. Jedním z poznávacích znaků hry je i "sniper mode" Kurtova oblečku, pomocí nejž hráč nejen zabíjel nepřátele, ale řešil i jednoduché puzzle. Oblek v sobě obsahoval i jednoduchý padák, s jehož pomocí jste mohli po levelech i lehce poletovat.
Hra se v roce 2000 dočkala i pokračování, které dále rozvíjelo možnosti původní hry, ale i přestože se jednalo o hru více než hodnou svého předchůdce, původní MDK se mu překonat nepodařilo.
Ve hře se zhostíte role nedobrovolného hrdiny Kurta Hectica, který se oblečen ve speciálním sniperském oblečku vydává na povrch Země, aby zastavil invazní armádu mimozemských Minecrawlerů, které naši matičku pěkně vycucávají.
Hra ve své době excelovala plně renderovaným 3D prostředím, takřka uměleckým level designem s notnou dávkou surrealismu a především svým nezaměnitelným černým humorem. Jedním z poznávacích znaků hry je i "sniper mode" Kurtova oblečku, pomocí nejž hráč nejen zabíjel nepřátele, ale řešil i jednoduché puzzle. Oblek v sobě obsahoval i jednoduchý padák, s jehož pomocí jste mohli po levelech i lehce poletovat.
Hra se v roce 2000 dočkala i pokračování, které dále rozvíjelo možnosti původní hry, ale i přestože se jednalo o hru více než hodnou svého předchůdce, původní MDK se mu překonat nepodařilo.
MDK (Murder Death Kill) je lehce arkádová akce viděná z pohledu třetí osoby, kterou nám v roce 1997 přineslo dnes již neexistující studio Shiny Entertainment a která je dnes považována za klasiku PC hraní.
Ve hře se zhostíte role nedobrovolného hrdiny Kurta Hectica, který se oblečen ve speciálním sniperském oblečku vydává na povrch Země, aby zastavil invazní armádu mimozemských Minecrawlerů, které naši matičku pěkně vycucávají.
Hra ve své době excelovala plně renderovaným 3D prostředím, takřka uměleckým level designem s notnou dávkou surrealismu a především svým nezaměnitelným černým humorem. Jedním z poznávacích znaků hry je i "sniper mode" Kurtova oblečku, pomocí nejž hráč nejen zabíjel nepřátele, ale řešil i jednoduché puzzle. Oblek v sobě obsahoval i jednoduchý padák, s jehož pomocí jste mohli po levelech i lehce poletovat.
Hra se v roce 2000 dočkala i pokračování, které dále rozvíjelo možnosti původní hry, ale i přestože se jednalo o hru více než hodnou svého předchůdce, původní MDK se mu překonat nepodařilo.
Ve hře se zhostíte role nedobrovolného hrdiny Kurta Hectica, který se oblečen ve speciálním sniperském oblečku vydává na povrch Země, aby zastavil invazní armádu mimozemských Minecrawlerů, které naši matičku pěkně vycucávají.
Hra ve své době excelovala plně renderovaným 3D prostředím, takřka uměleckým level designem s notnou dávkou surrealismu a především svým nezaměnitelným černým humorem. Jedním z poznávacích znaků hry je i "sniper mode" Kurtova oblečku, pomocí nejž hráč nejen zabíjel nepřátele, ale řešil i jednoduché puzzle. Oblek v sobě obsahoval i jednoduchý padák, s jehož pomocí jste mohli po levelech i lehce poletovat.
Hra se v roce 2000 dočkala i pokračování, které dále rozvíjelo možnosti původní hry, ale i přestože se jednalo o hru více než hodnou svého předchůdce, původní MDK se mu překonat nepodařilo.
MDK (Murder Death Kill) je lehce arkádová akce viděná z pohledu třetí osoby, kterou nám v roce 1997 přineslo dnes již neexistující studio Shiny Entertainment.
Ve hře se zhostíte role nedobrovolného hrdiny Kurta Hectica, který se oblečen ve speciálním sniperském oblečku vydává na povrch Země, aby zastavil invazní armádu mimozemských Minecrawlerů, které naši matičku pěkně vycucávají.
Hra ve své době excelovala plně renderovaným 3D prostředím, takřka uměleckým level designem s notnou dávkou surrealismu a především svým nezaměnitelným černým humorem. Jedním z poznávacích znaků hry je i "sniper mode" Kurtova oblečku, pomocí nejž hráč nejen zabíjel nepřátele, ale řešil i jednoduché puzzle. Oblek v sobě obsahoval i jednoduchý padák, s jehož pomocí jste mohli po levelech i lehce poletovat.
Hra se v roce 2000 dočkala i pokračování, které dále rozvíjelo možnosti původní hry.
Ve hře se zhostíte role nedobrovolného hrdiny Kurta Hectica, který se oblečen ve speciálním sniperském oblečku vydává na povrch Země, aby zastavil invazní armádu mimozemských Minecrawlerů, které naši matičku pěkně vycucávají.
Hra ve své době excelovala plně renderovaným 3D prostředím, takřka uměleckým level designem s notnou dávkou surrealismu a především svým nezaměnitelným černým humorem. Jedním z poznávacích znaků hry je i "sniper mode" Kurtova oblečku, pomocí nejž hráč nejen zabíjel nepřátele, ale řešil i jednoduché puzzle. Oblek v sobě obsahoval i jednoduchý padák, s jehož pomocí jste mohli po levelech i lehce poletovat.
Hra se v roce 2000 dočkala i pokračování, které dále rozvíjelo možnosti původní hry.
MDK (Murder Death Kill) je lehce arkádová akce viděná z pohledu třetí osoby, kterou nám v roce 1997 přineslo dnes již neexistující studio Shiny Entertainment.
Ve hře se zhostíte role nedobrovolného hrdiny Kurta Hectica, který se oblečen ve speciálním sniperském oblečku vydává na povrch Země, aby zastavil invazní armádu mimozemských Minecrawlerů, které naši matičku pěkně vycucávají.
Hra ve své době excelovala plně renderovaným 3D prostředím, takřka uměleckým level designem s notnou dávkou surrealismu a především svým nezaměnitelným černým humorem. Jedním z poznávacích znaků hry je i "sniper mode" Kurtova oblečku, pomocí nejž hráč nejen zabíjel nepřátele, ale řešil i jednoduché puzzle. Oblek v sobě obsahoval i jednoduchý padák, s jehož pomocí jste mohli po levelech i lehce poletovat.
Hra se v roce 2000 dočkala i pokračování, které dále rozvíjelo možnosti původní hry.
Ve hře se zhostíte role nedobrovolného hrdiny Kurta Hectica, který se oblečen ve speciálním sniperském oblečku vydává na povrch Země, aby zastavil invazní armádu mimozemských Minecrawlerů, které naši matičku pěkně vycucávají.
Hra ve své době excelovala plně renderovaným 3D prostředím, takřka uměleckým level designem s notnou dávkou surrealismu a především svým nezaměnitelným černým humorem. Jedním z poznávacích znaků hry je i "sniper mode" Kurtova oblečku, pomocí nejž hráč nejen zabíjel nepřátele, ale řešil i jednoduché puzzle. Oblek v sobě obsahoval i jednoduchý padák, s jehož pomocí jste mohli po levelech i lehce poletovat.
Hra se v roce 2000 dočkala i pokračování, které dále rozvíjelo možnosti původní hry.
Vesmírné stanici Jim Dandy vládne doktor Fluke Hawkins, jenž se na oběžnou dráhu stáhl poté, co byl vědeckou obcí odmítnut jeho objev. Společnost mu dělá Kurt Hectic, doktorem najatý jako správce stanice, a vědcův vynález – robotický pes Bones[i], který ale trvá na jménu [i]Max. Vcelku poklidnou práci naruší mimozemská invaze na Zemi, kdy obrovské pevnosti začnou vysávat přírodní zdroje, plenit města a zabíjet lidi. Pozemský odpor je rychle vyřazen, a protože ochranný oblek Coil Suit, jejž doktor nedávno vyvinul a který představuje jistou naději, byl navržen pro dvounohé bytosti, a jelikož doktor sám je na akci již starý, ve značných rozpacích si jej obléká Kurt. Hlavní hrdina se tak nejistým krokem vydává na záchranu planety…
MDK, zkratka ne zcela jasného významu (Murder Death Kill, Mission: Deliver Kindness), je názvem akční střílečky z pohledu třetí osoby, v níž je úkolem hráče zlikvidovat celkem osm pohyblivých mimozemských pevností, zvaných Minecrawlers. Vedle pěších mimozemšťanů, jež se ve hře vyskytují v odolnějších a méně odolných druzích, o život Kurta usilují roboti, tanky, dělové věže a vzdušná plavidla, z nichž ta menší střílí a ta větší provádějí výsadky. Hra, která hráče nutí skákat po plošinách, eliminovat nepřátele z dálky a řešit logické hádanky, je bohatá na power-upy; typicky se týkají zdraví nebo palebné síly.
Poznávacím znamením MDK je potenciál obleku Coil Suit. Do výbavy, charakteristické specifickým padákem, patří automatická zbraň s nekonečnem nábojů, sniperka s šesti druhy munice a tři kamery, zachycující zásahy do těl protivníků; ta jsou rozdělena na zásahové zóny – efektivní je mířit na hlavu. Úroveň, kterých je celkem šest, obvykle vypadá tak, že Kurt seskočí ze stanice Jim Dandy v místě, kde se nachází Minecrawler, a pokusí se jej infiltrovat; po zabití velitele – bosse – se pevnost rozpadne. Levely se dělí na arény, mezi nimiž se hráč přesouvá tunely, připomínajícími bobovou dráhu. Děj je proložen černým humorem a minihrami. Herní prostředí je vyvedeno v plně renderované 3D grafice.
V r. 2000 se hra dočkala pokračování; titul MDK2 však vytvořilo studio BioWare.
MDK, zkratka ne zcela jasného významu (Murder Death Kill, Mission: Deliver Kindness), je názvem akční střílečky z pohledu třetí osoby, v níž je úkolem hráče zlikvidovat celkem osm pohyblivých mimozemských pevností, zvaných Minecrawlers. Vedle pěších mimozemšťanů, jež se ve hře vyskytují v odolnějších a méně odolných druzích, o život Kurta usilují roboti, tanky, dělové věže a vzdušná plavidla, z nichž ta menší střílí a ta větší provádějí výsadky. Hra, která hráče nutí skákat po plošinách, eliminovat nepřátele z dálky a řešit logické hádanky, je bohatá na power-upy; typicky se týkají zdraví nebo palebné síly.
Poznávacím znamením MDK je potenciál obleku Coil Suit. Do výbavy, charakteristické specifickým padákem, patří automatická zbraň s nekonečnem nábojů, sniperka s šesti druhy munice a tři kamery, zachycující zásahy do těl protivníků; ta jsou rozdělena na zásahové zóny – efektivní je mířit na hlavu. Úroveň, kterých je celkem šest, obvykle vypadá tak, že Kurt seskočí ze stanice Jim Dandy v místě, kde se nachází Minecrawler, a pokusí se jej infiltrovat; po zabití velitele – bosse – se pevnost rozpadne. Levely se dělí na arény, mezi nimiž se hráč přesouvá tunely, připomínajícími bobovou dráhu. Děj je proložen černým humorem a minihrami. Herní prostředí je vyvedeno v plně renderované 3D grafice.
V r. 2000 se hra dočkala pokračování; titul MDK2 však vytvořilo studio BioWare.
Vesmírné stanici Jim Dandy vládne doktor Fluke Hawkins, jenž se na oběžnou dráhu stáhl poté, co byl vědeckou obcí odmítnut jeho objev. Společnost mu dělá Kurt Hectic, doktorem najatý jako správce stanice, a vědcův vynález – robotický pes Bones[i], který ale trvá na jménu [i]Max. Vcelku poklidnou práci naruší mimozemská invaze na Zemi, kdy obrovské pevnosti začnou vysávat přírodní zdroje, plenit města a zabíjet lidi. Pozemský odpor je rychle vyřazen, a protože ochranný oblek Coil Suit, jejž doktor nedávno vyvinul a který představuje jistou naději, byl navržen pro dvounohé bytosti, a jelikož doktor sám je na akci již starý, ve značných rozpacích si jej obléká Kurt. Hlavní hrdina se tak nejistým krokem vydává na záchranu planety…
MDK, zkratka ne zcela jasného významu (Murder Death Kill, Mission: Deliver Kindness), je názvem akční střílečky z pohledu třetí osoby, v níž je úkolem hráče zlikvidovat celkem osm pohyblivých mimozemských pevností, zvaných Minecrawlers. Vedle pěších mimozemšťanů, jež se ve hře vyskytují v odolnějších a méně odolných druzích, o život Kurta usilují roboti, tanky, dělové věže a vzdušná plavidla, z nichž ta menší střílí a ta větší provádějí výsadky. Hra, která hráče nutí skákat po plošinách, eliminovat nepřátele z dálky a řešit logické hádanky, je bohatá na power-upy; typicky se týkají zdraví nebo palebné síly.
Poznávacím znamením MDK je potenciál obleku Coil Suit. Do výbavy, charakteristické specifickým padákem, patří automatická zbraň s nekonečnem nábojů, sniperka s šesti druhy munice a tři kamery, zachycující zásahy do těl protivníků; ta jsou rozdělena na zásahové zóny – efektivní je mířit na hlavu. Úroveň, kterých je celkem šest, obvykle vypadá tak, že Kurt seskočí ze stanice Jim Dandy v místě, kde se nachází Minecrawler, a pokusí se jej infiltrovat; po zabití velitele – bosse – se pevnost rozpadne. Levely se dělí na arény, mezi nimiž se hráč přesouvá tunely, připomínajícími bobovou dráhu. Děj je proložen černým humorem a minihrami. Herní prostředí je vyvedeno v plně renderované 3D grafice.
V r. 2000 se hra dočkala pokračování; titul MDK2 však vytvořilo studio BioWare.
MDK, zkratka ne zcela jasného významu (Murder Death Kill, Mission: Deliver Kindness), je názvem akční střílečky z pohledu třetí osoby, v níž je úkolem hráče zlikvidovat celkem osm pohyblivých mimozemských pevností, zvaných Minecrawlers. Vedle pěších mimozemšťanů, jež se ve hře vyskytují v odolnějších a méně odolných druzích, o život Kurta usilují roboti, tanky, dělové věže a vzdušná plavidla, z nichž ta menší střílí a ta větší provádějí výsadky. Hra, která hráče nutí skákat po plošinách, eliminovat nepřátele z dálky a řešit logické hádanky, je bohatá na power-upy; typicky se týkají zdraví nebo palebné síly.
Poznávacím znamením MDK je potenciál obleku Coil Suit. Do výbavy, charakteristické specifickým padákem, patří automatická zbraň s nekonečnem nábojů, sniperka s šesti druhy munice a tři kamery, zachycující zásahy do těl protivníků; ta jsou rozdělena na zásahové zóny – efektivní je mířit na hlavu. Úroveň, kterých je celkem šest, obvykle vypadá tak, že Kurt seskočí ze stanice Jim Dandy v místě, kde se nachází Minecrawler, a pokusí se jej infiltrovat; po zabití velitele – bosse – se pevnost rozpadne. Levely se dělí na arény, mezi nimiž se hráč přesouvá tunely, připomínajícími bobovou dráhu. Děj je proložen černým humorem a minihrami. Herní prostředí je vyvedeno v plně renderované 3D grafice.
V r. 2000 se hra dočkala pokračování; titul MDK2 však vytvořilo studio BioWare.
Vesmírné stanici Jim Dandy vládne doktor Fluke Hawkins, jenž se na oběžnou dráhu stáhl poté, co byl vědeckou obcí odmítnut jeho objev. Společnost mu dělá Kurt Hectic, doktorem najatý jako správce stanice, a vědcův vynález – robotický pes Bones[i], který ale trvá na jménu [i]Max. Vcelku poklidnou práci naruší mimozemská invaze na Zemi, kdy obrovské pevnosti začnou vysávat přírodní zdroje, plenit města a zabíjet lidi. Pozemský odpor je rychle vyřazen, a protože ochranný oblek Coil Suit, jejž doktor nedávno vyvinul a který představuje jistou naději, byl navržen pro dvounohé bytosti, a jelikož doktor sám je na akci již starý, ve značných rozpacích si jej obléká Kurt. Hlavní hrdina se tak nejistým krokem vydává na záchranu planety…
MDK, zkratka ne zcela jasného významu (Murder Death Kill, Mission: Deliver Kindness), je názvem akční střílečky z pohledu třetí osoby, v níž je úkolem hráče zlikvidovat celkem osm pohyblivých mimozemských pevností, zvaných Minecrawlers. Vedle pěších mimozemšťanů, jež se ve hře vyskytují v odolnějších a méně odolných druzích, o život Kurta usilují roboti, tanky, dělové věže a vzdušná plavidla, z nichž ta menší střílí a ta větší provádějí výsadky. Hra, která hráče nutí skákat po plošinách, eliminovat nepřátele z dálky a řešit logické hádanky, je bohatá na power-upy; typicky se týkají zdraví nebo palebné síly.
Poznávacím znamením MDK je potenciál obleku Coil Suit. Do výbavy, charakteristické specifickým padákem, patří automatická zbraň s nekonečnem nábojů, sniperka s šesti druhy munice a tři kamery, zachycující zásahy do těl protivníků; ta jsou rozdělena na zásahové zóny – efektivní je mířit na hlavu. Úroveň, kterých je celkem šest, obvykle vypadá tak, že Kurt seskočí ze stanice Jim Dandy v místě, kde se nachází Minecrawler, a pokusí se jej infiltrovat; po zabití velitele – bosse – se pevnost rozpadne. Levely se dělí na arény, mezi nimiž se hráč přesouvá tunely, připomínajícími bobovou dráhu. Děj je proložen černým humorem a minihrami. Herní prostředí je vyvedeno v plně renderované 3D grafice.
V r. 2000 se hra dočkala pokračování; titul MDK2 však vytvořilo studio BioWare.
MDK, zkratka ne zcela jasného významu (Murder Death Kill, Mission: Deliver Kindness), je názvem akční střílečky z pohledu třetí osoby, v níž je úkolem hráče zlikvidovat celkem osm pohyblivých mimozemských pevností, zvaných Minecrawlers. Vedle pěších mimozemšťanů, jež se ve hře vyskytují v odolnějších a méně odolných druzích, o život Kurta usilují roboti, tanky, dělové věže a vzdušná plavidla, z nichž ta menší střílí a ta větší provádějí výsadky. Hra, která hráče nutí skákat po plošinách, eliminovat nepřátele z dálky a řešit logické hádanky, je bohatá na power-upy; typicky se týkají zdraví nebo palebné síly.
Poznávacím znamením MDK je potenciál obleku Coil Suit. Do výbavy, charakteristické specifickým padákem, patří automatická zbraň s nekonečnem nábojů, sniperka s šesti druhy munice a tři kamery, zachycující zásahy do těl protivníků; ta jsou rozdělena na zásahové zóny – efektivní je mířit na hlavu. Úroveň, kterých je celkem šest, obvykle vypadá tak, že Kurt seskočí ze stanice Jim Dandy v místě, kde se nachází Minecrawler, a pokusí se jej infiltrovat; po zabití velitele – bosse – se pevnost rozpadne. Levely se dělí na arény, mezi nimiž se hráč přesouvá tunely, připomínajícími bobovou dráhu. Děj je proložen černým humorem a minihrami. Herní prostředí je vyvedeno v plně renderované 3D grafice.
V r. 2000 se hra dočkala pokračování; titul MDK2 však vytvořilo studio BioWare.