Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
I released my finger from the trigger. And then it was all over. Neuvěřitelná hra. Noirová hutná atmosféra, kdy Max ztratí vše v chladném NY je prostě neopakovatelná. Ještě teď když si představim hlášky jako "I made like Chow Yun-Fat" proneseným drsnym hlasem z drnejch úst a následnou scénku kde olova je ve vzduchu víc jak kyslíku...tetelím se blahem. A ty komixy...neuvěřitelně stylová a chytlavá hra.

I don't know about angels, but it's fear that gives men wings.
+12 +14 −2
  • PC 100
Kdo by neznal Matrix a jeho bullet time. A když tehdá v roce 2001 měla být uvedená hra, která vám umožní zpomalit čas, říkal jsem si, jak to bude vypadat. A byl jsem překvapen. Díky téhle vychytávce dokonce dokážete přežít nemalou sadu kulek, což je určitě výhoda. A kdo nechtěl skočit v ještě cool moment a všechny postřílet. Ale nejen tohle bylo super. I temný ale nijak přehnaný příběh a s celkem reálným podtextem byl prostě skvěle vymyšlený. Ten špinavý a občas komiksový feeling byl prostě boží. Celkově mne hra baví dodnes, jen ta lineárnost je něco co po letech omrzí. Ale po dlouhém odkladu se to dá v klidu přelouskat. A grafika mi tolik nevadí, ale jasný, dneska by neměla šanci jenže u hry z tohohle roku se na to nehraje. S tím se počítá.

Pro: bullet time, příběh, hlavní postava, zbraně

Proti: čas se na hře podepsal, občas šílená kamera, působí zastarale, po opětovném hraní ničím už nepřekvapí, velká lineárnost

+12
  • PC 80
Hrál jsem jako první druhý díl a to s dost velkým odstupem. Takže mi jednička neměla moc co nabídnout a dvojka je pro mně spíš takovou klasikou.

Asi nejpovedenější stránkou hry je bullet time, který se ve hře vyskytuje poprvé a funguje fakt pěkně. Ale nemůže ještě předvést co všechno dokáže, protože na nepřátele ještě nepůsobí fyzika.
Bohužel jednička je pro mně příliš obyčejná střílečka a u hry jsem se nudil mnohem víc než u Max Payne 2.
Pak tu je i ta větší obtížnost, možná je to tím, že jsem dvojku projel vícekrát, ale i tak, kvůli větší obtížnosti se zvyšovala nuda a i když se jednička délkou skoro rovná dvojce, což znamená, že oba díly moc dlouhé nejsou u jedničky jsem v pozdějších částech chtěl, ať už to skončí.
Kvůli horší technické stránce (což je vzhledem k tomu, že to je první díl pochopitelné) upadala i celková hratelnost.

Hratelnost upadala ještě hlouběji, když se mi automaticky nedobíjel bullet time. To dělá taky hru obtížnější a je pravda, že s automaticky dobíjejícím se bullet timem se ve druhém dílu stal z Maxe ještě větší frajer, proti kterému si ve zpomaleném čase skupinka nepřátel ani neškrtla a to nemusí být vždycky nejlepší, ale já chtěl spíš z Maxe toho týpka, kterému se bullet time automaticky dobíjí, protože jsem zvyklý na větší jednoduchost druhého dílu. Že je Max Payne 2 jednoduchší než díl první mi vůbec nevadí, naopak, to že Max Payne si ve dvojce většinou všechny snadně podá, ve dvojce vylepšuje hratelnost.

Co se týče příběhu, tak kvalitou na tom je docela dobře, ale je horší než ve dvojce. Max prahne po pomstě, což je podle mně méně zajímavější než milostný příběh Maxe a Mony. Ale tento příběh o pomstě a droze je taky hodně dobrý.

Atmosféře nemůžu nic vytknout, tedy pokud pominu už v dnešní době zastaralé technické zpracování. Zkažeností je město nasáklé a v dostatečném počtu lokací se vyskytuje temná a děsivá atmosféra (např. zapadlé ulice plné feťáků) a to už nemluvím o Maxových nočních můrách, kde by se strašidelná atmosféra dala krájet.

Chyběla mi skvělá grafika a fyzika druhého dílu, chyběl mi dobíjející se bullet time, chyběl mi Maxův a Monin vzhled. Na hraní jedničky mělo dopad hraní dvojky, na kterou už sem si prostě více zvykl.

Pro: Bullet time, některé mise, atmosféra, komiksové obrázky.

Proti: Časem upadající hratelnost, vyšší obtížnost, bullet time se nedoplňuje automaticky.

+8 +12 −4
  • PC 80
Skvělá atmosféra od menu až do závěrečných titulků. Krásných několik hodin v opojení noirové atmosféry a opatrné klavírní melodie.

Pro: Atmosféra v noir stylu, bullet time, efektní grafika, fotorealistické textury, béčkový příběh kvalit noir stylu

+2 +9 −7
  • PC 85
Řeknu to takhle: Pokud se vám líbila Mafia, bude se vám líbit i Max Payne. Skvělý příběh, skvělé postavy, zajímavá atmosféra, skvělá hratelnost- všechny tyto aspekty mají tyto dvě hry společné. Mafia mi ale přirostla k srdci trochu více- depresivní atmosféra v MP nemusí sednout každému a na můj vkus je tato hra dosti krátká a lineárních. I přesto výsostných 85%.

Pro: Příběh, hratelnost, postavy, komiksové zpracování vyprávění příběhu

Proti: velmi lineární, dosti krátké, každému nemusí sednout atmosféra

+2 +10 −8
  • PC 80

Pro: Rozhodně průkopnické použití "bullet time"

Proti: Slabší jedinci mohou mít po hraní neklidné spaní

-11 +3 −14