Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Jo, jo, Master of Orion. Masteři určitě nebyli první, kteří přišli s koncepcí vytváření vlastního mezihvězdného imperia, ale byli určitě první, kteří nastoupili cestu k dokonalosti.

Množství ras, složitý strom výzkumu, propracovaný systém závislosti vědy, ekonomiky, vojenství a diplomacie ale hlavně neuvěřitelná variabilita při stavbě lodí a možnost vytvořit si je od základu sám.

K tomu se přičítá nádherná malovaná grafika a krásně stejně malovaná videa a člověk má hru, která se prostě nevypíná.

Nicméně i tak měla řadu chyb, které odstranila až dvojka - např., pokud jste hodně rychle vynalézali nové technologie, neměl protivník šanci (což jednu z ras katapultovalo mimo dosah ostatních, pokud jste ji nechytili v začátcích) nebo pokud jste chtěli vytvořit nový moderní typ lodě, museli jste celou jednu starší sérii zničit...což při sto- a tisícihlavých počtech, které si člověk hodinu piplal, nebylo úplně super.....

Ale i tak, nedám na ni dopustit...

Pro: Variabilita ve všech aspektech, atmosféra.

Proti: Nevyvážené rasy, nutnost ničit flotilu při vytváření nové.

+10
  • PC 85
Microprose tehdy strategie uměli a chrlili je na nás jednu za druhou. Master of Orion byla hra, která převedla principy, (dosti upravené) z klasiky ala Civilizace, do vesmíru a díky tomu jsme se dočkali obsazování planet na předem daných systémech a následně jejich obrana atd. Boje, jak je psáno v popisu, jsou řešeny tahově a to velmi originálním způsobem.

Pro: Tahová strategie ve vesmíru, různorodé rasy, každá se svými bonusy atd.

Proti: Jednodušší grafika.

+7