Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Psyx (21.11.2023 09:49): Tak třeba Grimrock 2 tu má 74 hodnocení, což mi i vzhledem k tomu ze víc jak půlka hodnotících nebude už aktivní přijde dost. I když chápu ze to třeba hráli i lidi co běžně tenhle žánr nehrají.

A jsou i jap. dungeony co mají pro západnějši stylizaci, jako třeba Stranger Sword city, Undernauts, Elminage. Možná by byl dobrý přestupní bod Infinite Adventures které nejsou japonské ale mají kreslenějsí stylizaci a dost ty japončíkářské kobky připomínají. Za mně to je děsná škoda protože těch kvalitnejších dungeon rpg ze západu není moc a naopak Japonci v tomhle jsou stále velmi produktivní a obvykle jde o kvalitní kousky v žánru :)
@Charllize (20.11.2023 20:10): Z mého pohledu, si prvně myslím, že tu tak velká kobkařská komunita není, to už je tu více aktivních jrpg hráčů :) Část jsou retromilci, co by museli překousnout hodně změn v jejich oblíbeném žánru. A taky dost zestárlejších kobkařů preferuje díky nedostatku času přístupnější věci - Grimrock klony.

K té přístupnosti, jsi si celkem odpověděl. Samozřejmě japonská stylizace, vono i hraní za puberťačky je velký krok od běžných fantasy kobek, trochu jiné mechaniky a taky ovládání (většina není na klávesnici myš úplně ideální).
Zajímalo by mně proč se zdejší poměrně velká kobkařská komunita vyhýbá těmhle dungeonům z Japonska. Je to ta stylizace? Wtf design? Je to málo seriózní? Přitom většina jap. dungeonu ideově hodně vychází z Wizardry a určitě má co nabídnout i skrz naskrz západnímu kobkaři.

Zrovna tady trilogie Mary Skelter je natolik výborná jak příběhem, dungeony a mechanikami že to je vyloženě škoda minout. A na steamu jsou úplně všechny díly jako na jediné platformě. Všechny čtyři, to nemá nikdo :)
Koukám ze MS Finale vyšlo na pc a nic moc teda. Založili to na Switch verzi ( tvl proč? ) která je o dost hnusnejší než PS verze. Vypadá to na pc jak low res mazanice. Ale hra super, kdyby někdo chtěl hrát na pc.

Chtelo by to profil založit…
@Psyx (18.04.2022 23:01): Já to chtěl jen připomenout. Protože na poměry DH a DRPG
to tady dokonce někdo i hrál. 

Jeste pro pripadne zájemce zkusím napsat jak to je z návaznosti dilu.
Myslim ze první díl vydali s úmyslem ze možná bude pokračování a trilogii naplánovali. Ale hra měla úspěch tak zacli spekulovat co s tím. Vzniknul druhy díl který vzasade působí trosku zbytečne protože hlavní důvod jeho existence je představení dvou novych postav. Cela dvojka je alternativní verze jednicky která se propojí s nové vytvořeným koncem remaku prvního dilu. Třetí díl teoreticky navazuje i na původní jedničku jen v ni nejsou ty dvě postavy navic z dvojky. 
Ten nový konec v remaku prvního dilu začíná vzasade tam kde začala post game část původní jednicky. Tedy v Underground Cavern a pak dal pokračuje do dalšího nového dungeonu kde se do nej napojí druhy díl.
Sice jsem psal ze dvojka působí trochu zbytečne ale je to prave ona co tomu celému dává pribehove hloubku. 
Taky jsem měl za to ze existence původního prvního dilu je zcela zbytečná ale úplně tomu tak není. Ten prave slouží k tomu aby člověk naplno pochopil cele to propojení dalších dilu a i se v něm najdou minoritní návaznosti, slouží i poměrně zajímavému porovnání. Při hraní dvojky se o puvodni prvni díl hráč totiž opírá, když ho zná a o to, to je zajímavější a ještě víc to základně po dohrání remaku jednicky. Ale podle mě ho pro někoho kdo s tím vůbec nezačal není potřeba hrát. Stačí dvojka+remake a finále. Teoreticky pro někoho komu by se nechtělo procházet desítky pater dungeonu u jedicky a dvojky mohl by si vystačit i posledním dílem. Ten obsahuje všechny pribehove i vedlejsi scény obou předchozích dilu, k tomu dvě novely a pak ještě dvě vizuální novely v návaznosti na zakončení serie. ( jedna je formou free DLC). Samozřejmě idealni je odehrát všechny čtyři hry. Ale zřejmě investice kolem 200 až 300 hodin ( i víc) bude spis pro plno lidi odrazujici.
Jak už to bývá ( ano na tebe koukám Kingdom Hearts) je potřeba naskocit na začátku, ono tohle kompletovat serii roky po vydání protože vyšel zrovna poslední díl často konci katastrofou :)

Na pomery Compile Heart je to nebývale kvalitní a svoji návaznosti a bohatosti se tomu dá říkat takové CH Cold Steel :)

Hmm, pořad tu nemá dvojka a Finále profil :D
Ani jsem si nevšiml ze vyšla dvojka pro pc už.
A je tu mrtvo, kde je ta horda asi třech lidi co dohralo jedničku na pc. To dvojku hrát nebudete? :)

Meli by jste tak učinit. Druhy díl z te serie děla docela pribehovy majstrstyk. A společne s omáčkou kolem ( novely atd) to má hloubku.

I herně to je o dost lepší. Navic s koupi dvojky dostanete i remake jednicky zdarma. Remake to není kvůli zpracování ale kvůli tomu aby to navazovalo na dvojku.

Meli by jste to stihnout než vyjde Finále i pro pc, tam se teprv láme chleba, to budete koukat :)
Po prvních třech tutorial dungeonech hra jakoby začala. Nakonec to je tak ze se vytvoří tři party po šesti a nezávisle na sobě ( každá má svoji základnu) prochází stejne patro dungeonu které je rozdělené na tři nezávisle části a vzasade nevědomky si pomáhají. Přijde mi to trosku násilné a nedomyslene. Parta 1 zmackne spínač a partě 2 se otevřou dveře. Vzhledem k tomu ze o sobě navzájem nevědí to působí trochu divne. I když brát to tak ze když vidím v dungeonu spínač tak ho zřejmě použiju a když se nic nestane tak jdu dal asi taky jde.
clovek se musí tedy starat na plno o 18 postav, nikdo není záloha a za všechny se hraje. Což se mi líbí. 
Patra jsou řádně velká aby tam ty tři party měli prostor. Většinou to je tak 50x50 policek a když si to jeden chce cele zmapovat tak to zabere celkem dost času.
Jinak CH se vzasade neobtezovali s nějakou další novou mechanikou a naplacli do sebe věci z obou předchozích dilu, což je trosku skoda.
Ale všechny dungeony jsou nové, což je zase rozdíl oproti dvojce která designem z většiny kopírovala jedničku.
Anglickeho dabingu je jak šafránu a zřejmě ho je min než toho japonského.
Switch a PS4 verze se bohužel liší graficky v neprospěch Switche. Ta je jakoby vybledla zřejmě díky horšímu nasvícení a stinovani.
Ke hře je zdarma balík všech dlc co po ruznu vyšli při vydání japonské verze, a jelikoz jde z valné většiny o nová povolání zaslouží si Iffy pochvalu ze za to nechtějí peníze :)

Pribeh dle mého pritvrdil po stránce brutality a situaci které mi už parkrat zvedli obočí a otevřeli pusu. Samozřejmě to je pořad formou vizuální novely a člověk to spis čte a slyší než vidí, ale i tak to je kolikrát celkem síla. Na druhou stranu se zase ubralo z naughty obsahu. CH zřejmě od počátku mysleli na to ze se to vydá i na západě pro PS4, tak to udělali tak aby priposranci ze Sony neměli problém.
A ano, ve hře nechybí ani moje oblíbené řešení hovadin ve stylu ukradených susenek a ztracené rtenky, achjo, vždycky se u toho musím usmívat.
Mary Skelter Finále obsahuje shrnutí předchozích dilu formou cut scén, bohužel bez dabingu. K tomu tam je par dalších novel a dalších informaci. Někdo si dal tu práci a změřil jak dlouho trvá t o vsechno pročíst když je zapnutý auto posuv textu a vyšlo mu 26 hodin. Lol.
To už je možná lepší si ty dva díly zahrát pokud má dotyčný Switch.
Obecne to je neštěstí když je nějaká serie rozprsknuta mezi různe platformy. Ani Switch to vzasade komplet nemá, protože tam chybí první díl v te podobě co vyšel na Vitu a PC. Je tam remake který je různe upraveny a orezany.
Tak zítra vychází finále :) Ackoliv mě dvojka trochu zklamala tak si to ujít nenechám.
Mechanika několika skupin co si navzájem vypomahaji v rámci jednoho dungeonu zní celkem dobre a kecal bych ze mě nezajima jak to dopadne. Sice už teď zvedam oči v sloup při pomyšlení co tam ty husy zas budou zvatlat. Věci jako ze jedna najde v dungeonu rtenku a jelikoz je nouze a svět ve srackach tak se o ni pohadaji, jsou na denním pořádku. Na druhou stranu kromě děsiveho množství grafomanske vaty tam je i zajímavý svět a hlavní dej který je fajn. A nemůžu říct ze by hlavní akterky byli špatný, dokonce si je člověk i oblibi.
Vzasade tyhle Compile Heart Trails of Cold Steel mají cosi do sebe a v rámci jejich tvorby jde o velkou věc.
mapy posledniho dilu vypadaji stavnate, a bude jich kolem sedesati. Oproti dvojce je zase o dost zvetsily. 50x50 policek tam nemela ani jedna mapa :) Dohrani dvojky se vsim vsudy mi zabralo 130 hodin. Ale ja holt musim mit komplet odkryte mapy, kazde policko a udelany kazdy fetch quest ktery tam je..
https://rrpg.jp/img/capture/mary_skelter_finale/map_6_16.jpg
https://rrpg.jp/img/capture/mary_skelter_finale/map_6_3.jpg

Co se druheho dilu jeste tyka tak to nebyl zas tak super dungeon jak to na prvni pohled pusobilo. Dungeony jako takove jsou ok a je jich fakt hodne, kolem 80 map. Horsi to je s pribehem kde devcata casto resi blbosti, jak jsme uz psal nize. Dalsi problem je soubojak, ktery je sice dobre vymysleny ale je to dost lehke i na nejvyssi obtiznost a nejvetsi nebezpeci jsou holky samy sobe kdyz chytnou berserk a pomlati se mezi sebou. Vlastne jsme nikdy nemel game over kvuli tomu ze by me zabily prisery, vzdycky jen kvuli tomu ze jsem vcas nestacil/nevsiml si ze nektera z nich bude mit berserk. Tohle me dost vadilo celou dobu. Pak celkem zbytecne upgradovani vybaveni pouze na +20, kdyz v dungeonech lze snadno ziskat vybaveni az +99. Tak snad to Finale bude v tomhle lepsi.
Po pauze jsem se vratil k dvojce. Mam odehranych 90 hodin a do konce zbyva jeste 25 pater dungeonu. Hra umi byt radne umorna, pokud jeden dela vsechny vedlejsi ukoly a chce prolezt kazdy ctverecek dungeonu. Pribeh je zamotany a rozhovoru je vic nez by bylo zdravo. Obvzlast ty kde se resi jak Gretel sezrala Rapunzel susenky nebo traumata z toho ze devcata musi tolik chodit. Nastesti se to kompenzuje pomerne dobrou zapletkou celkove, kde fakt netusim co se z toho vyklube. Obvzlast pri pomysleni ze prvni dil navazuje na druhy.
@Fritol (23.10.2019 22:15): Ona mozna ta dospele podana nahota tak nevadi. Ale ta jakoby kreslena/detska, ktera muze zmast kupujici rodice asi daleko vic. Nehlede na to ze ty ruzne jrpg holcicky dost casto ty deti pripominaji..

myslim to tak ze rodic koupi hru diteti k narozkam, v obchode to melo takovej peknej kreslenej obrazek na krabicce a jsou tam nejaky kresleny pajdulaci, za tyden vleze k malymu do pokoje a vidi tam zadek pres celou obrazovku s frndou v kalhotkach a malej to smrdla kurzorem. To je v Americe na zalobu a sebevrazdy manazeru :)
@Charllize (23.10.2019 22:05): Věřím, že to vyjde i na PC časem, Steam cenzuru neřeší, takže by se tomu mohlo dařit. Australské uřady jsou jeblé, to víme dlouhodobě. To je snad nejhorší země pro herní vývojáře, furt nějaké problémy...

Jinak já nedávno rozehrál The Order 1886 a docela jsem čuměl, že to nemá cenzuru. Tak odvážnou nahotu neměl ani Zaklínač. Sony za tu dobu muselo dobře hrábnout...
@Fritol (23.10.2019 21:59): Samo to je takova pitomina, kterou si clovek zkusi a pak se o ni uz nezajima. Je to uplne nepovinne. Ale je na tom pekne videt jak SONY pritvrzuje v ty cenzure. Pac ten prvni dil na PS VITA to ma taky a tehdy to jeste nevadilo.

Ja to vidim tak ze Iffy kdyz to chteli vydat na PS4 zjistily ze by to museli zcenzurovat. A pak poslouchat od hracu ze si to nekoupi protoze to je cenzurovany. Tak se rozhodli to tam nedavat vubec. Presne tohle jsme prorokoval pred casem. Kvuli uplnejm blbostem, ktery na hru nemaji vliv nakonec ty hry prestanou na zapade vychazet.
Trosku me ted mrzi co reknu. Ale zaplatpanbu ze aspon to Nintendo ma rozum. (i kdyz treba v Australii to nevydali ani na ten Switch)
A nechce tu dvojku někdo přidat třeba? :D Koukám, že tu jsou tři hodnotící...
Jak jsem psal ze druhy dil obsahuje i dil prvni tak sitauce je krapet slozitejsi :)

Prvni dil se odemkne az po dohrani toho druheho. Coz pusobi zvlastne. Jenze. Mary Skelter 2 je vlastne alternativni prevypraveni dilu prvniho. Proste ze zacatku se vsechno zacne odvijet jinak nez v dile prvnim a hra je pak uplne o necem jinem, a jinde, nez v dile prvnim. Proc se tedy prvni dil odemkne az po dohrani druheho? Protoze do nej pridali alternativni konec ktery ma korespondovat s dilem druhym. Peknej gulas tedy. Ale kazdopadne to pusobi dost nezvykle a originalne. Jsem tedy dost zvedav jak se to pak cele propoji. Napadaji me jen alternativni dimenze nebo ze se nekdo probudi s rukou v nocniku ze se mu ta dvojka zdala:)
Polovina psotav je stejnych, jen se chovaji jinak a delaji veci jinak.
A tomuhle celemu bizaru dava korunu to ze prvni dil si lze odemknout hned pomoci DLC (je samo zadarmo) coz je dalsi podivne rozhodnuti.
A jaksi kam ted patri puvodni prvni dil se jen tezko dohadovat, proste byl odsunut nekam na vedlejsi kolej a ztratil vyznam.
A v utery vychazi druhy dil, konecne se to dostalo z japonska. Pouze na Switch a pouze digitalne, na PS4 nebude nic protoze v SONY jsou priposrany cenzuristi. PC verze je ve hvezdach.

Mary Skelter 2 obsahuje i remake prvniho dilu ktery byl pozmenen, za mne k horsimu, ma mensi dungeony. Samozrejme ma lepsi grafiku.

Zmeny Switch verze Mary Skelter 1

ADJUSTED DUNGEON SIZES
Dungeon sizes have been scaled down to bring the tension up!
ADDED AN AUTOMATED FUNCTION TO THE JAIL ROULETTE
New toggle feature allows manual or automatic checks on the Jail Roulette.
GREATER GAME BALANCE
We revisited the game, and have made improvements to the game's overall balance.
ADDITIONAL STORAGE FUNCTIONS
Added a sort feature, enabled direct use of gift items from storage, and a feature to track the amount of materials needed to complete quests and missions!
IMPROVED QUESTS
We redesigned the quest system to enhance the game's overall appeal.
NEW JAIL ROULETTE CATEGORIES AND CHANGES TO THE AREA GROWTH SYSTEM
Additional categories add new dimension to the Jail Roulette system, and new criteria give more control over growing dungeon areas!
REVISED JAIL EFFECT DISPLAY
Jail effects are now displayed via pop-up when activated!
@7c (12.11.2018 00:25): je pravda ze bych to podruhe asi uz nehral, ta umornost s postupujicim progresem tam urcite je.
Ale druhy dil si zrejme ujit nenecham, co jsem sledoval nejake gameplaye z jap verze pusobi to lepe.

PS: ta odmena je kompletace mapy...hehe
@Charllize (20.08.2018 12:11): Rozporuplné to myslím vystihuje.

Příběh a postavy jsou vcelku fajn, ale po té "dungeon" stránce je to bída. Boje (zhruba po třetí kapitole - asi jediný zajímavý boss ve hře) jsou triviální, povolání zbytečné (90% schopností je Ctrl+C, Ctrl+V ze sborníku jRPG kouzel, navíc v praxi má smysl používat asi 10).

A boje by byly vcelku ok (tohle by šlo myslím tolerovat u hry zaměřené více na příběh), ale ty dungeony... To je prostě k pláči. Předměty ke sbírání ve hře vůbec nemusely být, protože obsahují pouze odpad (k sehnání za pár zlaťáků u obchodníka) to samé u truhel (kromě klíčových předmětů). Ok, tohle by ještě možná šlo tolerovat, ale fakt, že dungeony se liší jen texturou a hudbou, 90% plochy je ZCELA zbytečných (ve hře jsou 3 truhly, které obsahují klíčové předměty, které lze minout, zbytek je balast), to je naprostá šílenost, obzvlášť pro ty OCD hráče, kteří nesnesou představu neprozkoumaného políčka.

Do dvojky bych šel jedině pokud autoři buď zredukují velikost map alespoň na polovinu, nebo do těch dvou prázdných třetin přidají alespoň nějaký obsah.
@Charllize (20.08.2018 12:24): No já měl z toho dungeonu dobrej pocit, jednak mi příběhový konec přišel celkem meh (poslední patra věže jsou dost slabý a bez nápadu, snad jen jedno výraznější puzzle se sochou) a pak přijdeš do popříběháče, obří tlamy ti zpívaj do ksichtu, koukneš do mapy a jsi takhle mrňavej a i puzzly vypadaly o trochu tužší než v základu. No, viděl jsem jen hrubou čtvrtinu prvního patra, tak snad to bude pokračovat v podobném duchu.
@Psyx (komentář): Trosku rozporuplna hra. Dungeon ktery presne nevi jestli chce byt hardcore nebo ne. S tim odmenovanim hrace za pruzkum mas pravdu. Taky rozvoj postav funguje podivne a chtel by vic poladit. Atmosfera je takovy klaun Pennywise co mu vypadaly zuby. Souboje jsou fajn a mapy jsou celkem dobre udelane a hlavne velke. Skoda ze PC verze ma technicke problemy, na PS VITA jsem se s nicim nesetkal.
Snad druhy dil dotahne nektere veci do lepsiho stavu, dle prvnich videii to ale pusobi dost podobne, do detailu jsme to ovsem zatim nestudoval, chci se spis nechat prekvapit.

PS: kazdopadne to asi bude prvni dungeon v kterem se balancuje na lanech nad propasti, hehe