Je fakt extrémní škoda, že si alespoň kampaň neudržela takovou kvalitu, s jakou jí tvůrci hru nastartovali. Hned první hodiny jsou totiž čistou esencí fan servisu, který mi připomněl, proč mě Marvel ještě dekádu zpátky tak moc bavil. A je skvělé, že si jej může hráč prožít právě skrz Kamalu, typickou ze všeho vyplesklou teenage fan girl. Už jen proto stojí za to si úvodní kampaň v klidu projít. Není moc dlouhá a má pár intenzivních misí. Ke konci začne trochu ztrácet tempo a designové kvality, ale akční finále to vytahuje nahoru. Problém Marvel's Avengers je ale jinak úplně stejný jako u každého dalšího takového hybridu singleplayerové a online looter shooter hry. Jakmile se vyčerpá ona kvalitní ručně vytvořená příběhová část, v tomto případě podpořená i velice příjemně napsanými dialogy a technicky perfektními cutscénami, zbyde nedokonalý, generický a velmi repetitivní content, který za to příliš nestojí.
Už během úvodní kampaně opravdu doporučuju od ní nikam neodskakovat, nenechat se unavit a pokud to hra dovolí, tak jet čistě příběhové mise. Kamala je fest sympatická a hraní za její postavu mě bavilo asi i nejvíce. Hra posléze obsahuje další 3 DLC kampaně, které už ale nejsou z hlediska designu ani zdaleka tak vypiplané a odehrávají se převážně v open worldových mapách designovaných pro coop s generickými úkoly. DLC za Kate Bishop se odehrává čistě ve vedlejších misích a v původních kulisách. Tady se začíná zábava už lámat, protože z hlediska level designu je toto DLC nejodfláklejší. Druhé DLC s Clintem Bartonem je o fous lepší, protože hráči představí nové postapo prostředí a posouvá o kousek i příběh. Pořád je z hlediska designu ale omezené na jednoduchou a velmi repetitivní coop designovou smyčku. Třetí DLC za Black Panthera se zlehka vrací ke kvalitám původní hry a obsahuje nové prostředí, více cutscén, pár super výhledů na Wakandu, ale pořád je z hlediska level designu velmi omezené. Naštěstí není příliš dlouhé.
Celý příběh hry se točí okolo tragické události, při které tým Avengers zmizí neznámo kam, a cílem Kamaly Khan aka Ms. Marvel je vypátrat přeživší členy a dát starou partu zase dohromady. Na scénu se dostává ústřední nepřítel, technologická a bezpečnostní firma AIM, která převzala Stark Industries a která přetváří Spojené státy v totalitní policejní stát. Jednoduchá premisa, která funguje, minimálně v prvních hodinách, velmi dobře.
Jenže postupně se to začíná zadrhávat. Hra se točí čistě okolo AIMu a ničeho jiného. Hráč bojuje s vojáky, drony, roboty a... to je všechno. Druhů nepřátel je celkem dost, ale přesto jsou stále stejní. Z příběhového hlediska je to pořád AIM sem, AIM tam, až to začne brzy lézt na nervy. Po dokončení kampaně to skoro vypadá, že je s AIM konečně amen, ale ono prd. V DLC se sice jede dál a že je hra nekonečná long service onlinovka, tak příběh samotný samozřejmě žádný konec nemá a ani mít nebude.
Samotná hratelnost není špatná. Souboje mě celkem bavily, ale jejich obtížnost je divná. Hra umí být lehká i otravně nefér zároveň. Pokud se na hráče sesypou silnější varianty nepřátel, je velmi lehké během několika chvil zdechnout. Design online map (vše mimo kampaň) je ale podivný. Jsou roztahané, prázdné a není v nich krom skupinek nepřátel, několika beden s lootem a stále těch samých generických úkolů moc co dělat. Mají stále stejný průběh a odměny za to příliš nestojí. Nevím jak třeba s kámoši v coopu, ale v singlu tohle omrzí velice rychle.
A to je vlastně všechno. Marvel's Avengers toho víc nenabízí. Je to vlastně hodně podobný případ jako Anthem. Výhodou Avengers je, že mají solidní kampaň. A pro fandy slušný fanservis. Výhodou Anthem je zase hlubší lore a zajímavější svět. Problémy ty hry ale sužují velmi obdobné. Mohla to bejt fakt dobrá lineární singlová jednohubka. Místo toho tu máme hybrid, který plně neuspokojí ani jednu skupinu hráčů. Za mě je kampaň tak za 75 % max 80 %, DLC chronologicky 50 %, 55 % a 65 %. Zbylý content nestojí za řeč.
Už během úvodní kampaně opravdu doporučuju od ní nikam neodskakovat, nenechat se unavit a pokud to hra dovolí, tak jet čistě příběhové mise. Kamala je fest sympatická a hraní za její postavu mě bavilo asi i nejvíce. Hra posléze obsahuje další 3 DLC kampaně, které už ale nejsou z hlediska designu ani zdaleka tak vypiplané a odehrávají se převážně v open worldových mapách designovaných pro coop s generickými úkoly. DLC za Kate Bishop se odehrává čistě ve vedlejších misích a v původních kulisách. Tady se začíná zábava už lámat, protože z hlediska level designu je toto DLC nejodfláklejší. Druhé DLC s Clintem Bartonem je o fous lepší, protože hráči představí nové postapo prostředí a posouvá o kousek i příběh. Pořád je z hlediska designu ale omezené na jednoduchou a velmi repetitivní coop designovou smyčku. Třetí DLC za Black Panthera se zlehka vrací ke kvalitám původní hry a obsahuje nové prostředí, více cutscén, pár super výhledů na Wakandu, ale pořád je z hlediska level designu velmi omezené. Naštěstí není příliš dlouhé.
Celý příběh hry se točí okolo tragické události, při které tým Avengers zmizí neznámo kam, a cílem Kamaly Khan aka Ms. Marvel je vypátrat přeživší členy a dát starou partu zase dohromady. Na scénu se dostává ústřední nepřítel, technologická a bezpečnostní firma AIM, která převzala Stark Industries a která přetváří Spojené státy v totalitní policejní stát. Jednoduchá premisa, která funguje, minimálně v prvních hodinách, velmi dobře.
Jenže postupně se to začíná zadrhávat. Hra se točí čistě okolo AIMu a ničeho jiného. Hráč bojuje s vojáky, drony, roboty a... to je všechno. Druhů nepřátel je celkem dost, ale přesto jsou stále stejní. Z příběhového hlediska je to pořád AIM sem, AIM tam, až to začne brzy lézt na nervy. Po dokončení kampaně to skoro vypadá, že je s AIM konečně amen, ale ono prd. V DLC se sice jede dál a že je hra nekonečná long service onlinovka, tak příběh samotný samozřejmě žádný konec nemá a ani mít nebude.
Samotná hratelnost není špatná. Souboje mě celkem bavily, ale jejich obtížnost je divná. Hra umí být lehká i otravně nefér zároveň. Pokud se na hráče sesypou silnější varianty nepřátel, je velmi lehké během několika chvil zdechnout. Design online map (vše mimo kampaň) je ale podivný. Jsou roztahané, prázdné a není v nich krom skupinek nepřátel, několika beden s lootem a stále těch samých generických úkolů moc co dělat. Mají stále stejný průběh a odměny za to příliš nestojí. Nevím jak třeba s kámoši v coopu, ale v singlu tohle omrzí velice rychle.
A to je vlastně všechno. Marvel's Avengers toho víc nenabízí. Je to vlastně hodně podobný případ jako Anthem. Výhodou Avengers je, že mají solidní kampaň. A pro fandy slušný fanservis. Výhodou Anthem je zase hlubší lore a zajímavější svět. Problémy ty hry ale sužují velmi obdobné. Mohla to bejt fakt dobrá lineární singlová jednohubka. Místo toho tu máme hybrid, který plně neuspokojí ani jednu skupinu hráčů. Za mě je kampaň tak za 75 % max 80 %, DLC chronologicky 50 %, 55 % a 65 %. Zbylý content nestojí za řeč.
JohnCZ
novoten
Guardian_1CZ
kristmeister
TomHardy
Vashek
Pro: úvodní kampaň (zejména fanservis začátek a akční finále) - writing, fanservis, humor, Kamala; možnost zahrát si za mnoho různých superhrdinů
Proti: zbylé kooperativní DLC kampaně jsou už slabší, prakticky veškerý online content, který je na hru nabalený; AIM, AIM a zase jen AIM; nevyvážený souboják, nezáživný looting