Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Docela by mě zajímalo, k čemu bylo to množství identifikačních svitků, když jsem za celou hru musel identifikovat jeden random gem, co jsem našel. Zbytek předmětů byl identifikovaný rovnou, přišlo mi, jako by to byla mechanika, na kterou autoři během vývoje zapomněli :D.

Jinak to byla solidní fantasy adventura, která mi vážně spíše připomínala King's Questy, než Quest for Glory. Oproti Quest for Glory tu samozřejmě nebylo zdaleka tolik možností navíc (žádné přelézání zdí v noci, využívání velkého množství nebojových kouzel či itemů různými způsoby, chybělo vícero možností řešení jedné hádanky etc., každý kdo QfG sérii hrál asi ví o čem je řeč), čemuž samozřejmě nenapomáhá ani absence plynoucího času (změna dne/noci, která je jen pevně naskriptovaná podle progressu hry). Vlastně jsem měl pocit, že by tam ty RPG prvky, čili vývoj postavy a souboje v posledku vůbec nemusely být a vůbec by se nic nestalo, což jsem v Quest for Glory či Quest for Infamy/Heroine's Quest neměl, tam byla každá složka skvěle vyvážená a využitá. Tohle byla tradiční lineární adventura, kde se jen v určitých místech občas bojovalo. Souboje jako takové mi nepřišly špatné, ale v řadě míst byly encountery až zbytečně časté a naopak poté byly dlouhé čistě adventurní části, které se bez bojů obešly úplně. Nicméně nejhorší byl určitý level scaling po každé kapitole, vážně nepůsobí dobře, když goblin, kterého složíte nejdříve na 3 ledové střely jich ke konci hry vydrží snad 20. Kdyby se to snažili vyvážit třebas silnějšími potvorami, určitě by to působilo lépe než tohle.
Ale jako solidní kousek to je, pokud máte chuť na slušnou fantasy adventurku v Sierra stylu, rozhodně fajn volba. Pokud chcete něco jako Quest for Glory, pak spíše ten Quest for Infamy či Heroine's Quest.
Tak mám za sebou tu první zkoušku a zatím musím říct, že převládají pozitivní pocity. Vizuálně to vypadá teda nádherně, o tom žádná. Dabing mohl být lepší (kór teď když jsem namlsaný QfG 4, tak mi přijde každý slabší), tedy hlavně u té hlavní postavy, ale dá se to, takový průměr řekl bych.

Vlastně celé mi to více než Quest for Glory připomíná takový King's Quest s RPG prvky. Na Quest for Glory to nemá dostatečně živý svět, nemění se ty cykly, není tu tolik možností, spíše se to tváří jako tradičnější adventura, ale je to dostatečně svébytné, má to své kouzlo, různorodé prostředí.

Hra za mága je dostatečně zajímavá, kouzel je dostatečné množství, i když je paradox, že QFG měl za mága více možností a to byla jen jedna varianta a zde je mág jediná volba :) (zároveň to však není tak osekané jako mág v Quest for Infamy), i tak možnost hrát za 4 typy magie jistě taktéž nabízí určitý potenciál k budoucímu replayi:).

Vývoje postavy jsem se zprvu bál, že vypadá moc jednoduše, je osekaný, vyzbrojení jen dvěma předměty je snad joke? Samozřejmě to šlo udělat i komplexněji, ale nakonec to není tak hrozné a z každého level upu mám celkem radost, progress hrdiny jde znát a výzbroj je dostatečně variabilní a dokáže dostatečně zacloumat se statistikami.

Souboje mi rozhodně nepřijdou nijak tragické, zezačátku to teda samozřejmě byla rána, když jsem neměl zaplé "lock on target", tak zaměřování vůbec nefunguje, jen z určitého úhlu (rozhodně doporučuji zapnout, případně nevypínat jako já) a chce to investovat teda několik bodů do inteligence (takový tip pro začátek), aby se dal nepřítel vůbec trefit a aby ostatní kouzla měla vůbec nějakou duratibility. Jinak samozřejmě čím vícero máte kouzel a trochu natrénujete statistiky, tím jsou souboje lepší a méně o obíhání dokolečka, ty začátky jsou trochu méně záživné, ale časem jsou souboje zábavnější a zábavnější. Jinak mám combat nastavené na hard, takže bych klidně mohl nadávat, ale fakt se to i na tom hard dá, alespoň teda s Water mage, nevím, jak moc jsou jednotlivé zaměření vyvážené v bojích. Za mě rozhodně lepší jak třebas QfG 3 nebo asi i QfG 5 souboje, případně nejspíš i Quest for Infamy, kde je dobrý koncept soubojů (třebaže jednoduchý), ale jsou totálně nevyvážené a vlastně zbytečné po získání 100 bodů do block (kdy se stanete díky tomu v podstatě nesmrtelným). Samozřejmě se to zdaleka nechytá na souboják Quest for Glory 2 remaku či Heroine's Quest, ale docela mě baví.

Paradoxně mi z té čtveřice Quest for Glory následovníků fakt přišel zdaleka nejslabší Hero-u, jakkoliv měl zajímavý koncept, tak působil až přespříliš nedoladěně a amatérsky a asi je to jediný kousek, který vlastně ani nemám moc chuť si zopakovat (naproti tomu Quest for Infamy a Heroine's Quest si chci teď v mém QFG runu střihnout taky znovu a z Mage's Initiation mám také zatím dobré pocity, rozhodně časem vyzkouším i ty další magické classy).
@Drolin (29.11.2019 14:43): Já to mám určitě v plánu, byť času není nazbyt (a teď mám spíše Dungeon crawler období a tam se mi Mage's Initiation moc nehodí :)).

Obecně mě ale překvapuje "nepopularita" QFG klonů na DH, Heroine's Quest, Quest for Infamy (obojí jsem dohrál již několikrát), Hero-U (v pořadí), všechno tu má strašně málo hodnocení, i na poměry ručně kreslených indie point and click adventur.
Stále nic! Škoda.

Ale podle komentářů na Steamu to vypadá docela kvalitně. Škoda, že to vyšlo hodně pozdě po KS boomu (2013).