Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (30.03.2023 22:06): Ten extrém si radši nepředstavuju, to by byl pro mě konec světa :)

Každopádně ještě k té hře - zvláštní, že jsem o LAL po vydání už vůbec nic neslyšel. Nikde na netu, ani na sociálních sítích žádná zmínka, žádná diskuze, žádný odkaz. Až teď po dnešním oznámení se najednou vyrojilo pár fandů, co ji vynášejí do nebes, ale řekl bych, že to spíš budou jen nějaké výjimky. Trochu mě celkově mrzí ten nezájem, ale vzhledem k provedení hry to docela chápu.
@Tainaru (30.03.2023 21:06): Teď je doba všichni stejně a všechno pro všechny. Je to blbost, ale co se dá dělat. Ja vidím jen výhodu ze Switch hrám ty výkonnější stroje prospějí, i když zrovna u téhle to je jedno. A víš jak se pozná až to dojde do extrému? Ze Nintendo pustí Zeldu, Pokeše a Mária jinam. Je to stejně nepředstavitelné jako před lety God of War na pc, ale stát se to může. Ja bych k těm exkuzivitam měl velmi dlouhý proslov proč to je špatně dávat i jinam ale radši nic :)
Ale měli to nechat na Switch. Takhle se z něj pořád ztrácejí exkluzivky :)
@Tainaru (30.09.2022 18:56): Ja ti nic nevyčítam, byl to jen takový můj osobní rant a pohled na věc :)
Kazdy to má nějak a je myslím v pohodě vědět jak to má někdo jiný. Chápu ze používám dost provokacni vyjadřování ale lepší to se mnou už nebude.
To ze motivační grind s řádnou odměnou na konci je lepší než grind kvůli ničemu nerozporuji.
Ale mám dojem ze to je málokdy. Mne se proste jen příčí odsoudit grind jako špatnou věc. Je to zásadní herní mechanika která funguje roky a na svůj význam. Někdy velký někdy menší. Mne spis irituje když ho hra moc neumožní a všichni hráči jsou na tom v nějaké fázi hry stejně. To je dost nuda. Je to otrava i v tom ze vývojář díky tomu ví jak designovat třeba souboj s bossem, protože dopředu ví jak na tom hráč bude a pak dochází k celkem nuda soubojům protože jsou vzasade designovane dopředu a chybí jim důraz na invencí hráče a jeho styl hry. Některé hry to dokážou nahradit rozsáhlým rozvojem postavy a i bez grindu tam ta rozmanitost je.
@Charllize (30.09.2022 16:35): Když už ses tak hezky zeptal a napsal i něco delšího, tak nemohu pomlčet :)
Grind chápu jako repetitivní (obvykle soubojově zaměřenou) činnost, kterou je potřeba dosáhnout požadovaného výsledku.
A pak mám takové moje tajné osobní rozlišování grindu na dvě pomyslné verze.
V jedné z nich mě grind i po dlouhé době něčím odměňuje a díky němu se zas posunu někam dál a dosáhnu dalších cílů, a v tom případě je mi asi jedno, jak moc náročný je, často mě i baví (třeba v XC nebo v pokeších). Druhá verze mi dává dojem, že je ve hře grind třeba od určité části zcela zbytečný, jako tomu bylo právě v závěru LAL, a může to být z různých důvodů, nejčastěji asi ten, že hra pro výsledek grindu spíš nechce najít využití. A to uznávám, že je můj problém, ale nemám problém si to zapsat do záporu. Nicméně mám to tam napsané malými písmeny, aby se vědělo, že je to pouze malý problém :)


@Ringo (30.09.2022 18:14): Proč ne :)
@Charllize (30.09.2022 16:35): Grind je neustálé vyhledávání soubojů s cílem získat expy a dosažení levelu, kdy jdu a všechny potvory dám na pár kliků- Vím, zní to možná stupidně, ale vždycky mě to takhle bavilo :-)
Grind ve hře co jde dohrát za 20 hodin je nesmysl sám od sebe. U plno jrpg mi grind zabere delší dobu než cely Live a Live.
Taky by mne zajímalo co si pod pojmem grind představujete, mne nejde do hlavy jak ve hře na 20 hodin k němu muže dojít :)
Ja grind vidím až když to dosáhne nějakou hranici a ne když někde hodinu bojuji. Ja nevím, třeba Aion mmo, co mě teď na rychlo napadá. Speciální raritni set armoru jako odměna za splnění dlouhé série úkolu kde bylo třeba pozabijet asi 15 000 nepřátel celkem. Zabralo to cca 14 dnů každodenního grindu. Tak tohle je podle mne skutečný grind :)
Ono to je typické pro Japonce, korejce a tak. Západní hry které vycházejí z DaD jsou pravý opak a věřím ze když se k nějaké jap hře takový hráč dostane tak mu i hodina grindu přijde silena.
Dneska se slovo grind skloňuje u každého jrpg a rpg je bran jako nemoc a přitom skutečný grind poradně už nikde není. Vzasade těch par hodin co se někde musí zabíjet nepřátele aby se něčeho dosáhlo je obyčejná herní mechanika a se slovem grind to nemá co dělat.
Kazdy chce jednoduchou zábavu a dobrý příběh a jakmile hra chce něco víc je zle. Výroky o tom jak si hry neváží něčího času bych stavěl ke zdi.
Hodne her stojí za hovno jen proto aby si vazili toho času. Je v nich úplně jedno jaké jsou postavy, skilly o hovne, volby obtížnosti a pomocná ruka na každém kroku. Ti není hraní jak jsem zvyklý ale mateřská školka. Každý to musí dat, každý to musí okamžitě pochopit, bez grindu a námahy, imerze,čajové oblacky a skutek utek. Ze nikomu nevadí číst plachty grafomanskeho textu. Persona 5 je na 150 hodin a většinu času se čte a čumi. Tohle si tedy váží toho času? To za ten čas stojí? Proč nečíst knihy nebo nejit do kina. Kdyby se v P5 mělo 150 hodin grindovat každý se potento a 3/10. Když někdo nemá čas tak ať nehraje rpg ale hry kde je kratší herní doba OK. Rant over.

Jezisi to je hrůza musel jsem dělat úkol kde bylo třeba zabit 12 nepřátel, jaká hrůza, mohl jsem dělat takových jiných věci. Tohle snad vývojáři nemyslí vážně, můj čas… Můj drahoceny čas !!! A takové úkoly byli ve hře TŘI !! Takový šílený grindfest. A v zaporech hry to tedy uvedu, GRIND.
Bych blil :D

PS: a pardon, neberte si to moc osobně, hlavni je aby jste se bavili po svém :)
@Ringo (30.09.2022 10:30): Mno, můj dojem z toho grindu je ten, že ani není zas tak moc potřeba, i když určitě pomůže.
A aniž bych chtěl příliš spoilerovat, tak ty vycvičené postavy využiješ v poslední kapitole všechny.
@Tainaru (30.09.2022 09:51): Já třeba rád grinduji a narazil jsem tam v jedné kapitole na bossfight, u kterého jsme měl pocit, že to bez grindu nepůjde, jenže to byla vlastně poslední kapka na to, abych to vzdal, na co budu grindovat hodiny a hodiny v něčem, co mi dosud zabralo asi 4 hodiny hraní a stejně ty vycvičené postavy nepřetáhnu do další kapitoly, až toho bosse sejmu.
@Ronik (28.09.2022 11:05): Nakonec se ukázalo, že problém byl mezi Switchem a židlí - používal jsem totiž k ukončení kapitoly Return to title a ani jsem si nevšiml, že tam je Return to chapter select. Tím pádem jsem musel buď rovnou načíst poslední uloženou pozici, nebo začít novou hru. No nic, jsem stále lama :)
@Ronik (28.09.2022 10:53): Vážně? Tak se na to později ještě mrknu a zatím tu větu smažu. Možná jsem něco dělal blbě, ale když jsem chtěl jednu kapitolu v půlce přerušit a mezitím jsem odehrál jinou, tak jsem tu předchozí zase musel hrát od začátku, protože celý můj progress z ní zmizel.

Ale jsem rád, že sis hru užil :)
@Tainaru (komentář): Zjistil jsem, že nelze rozehrát jeden příběh zároveň s jiným, opravdu se musí zvolit jediný, dohrát jej a pak teprve přejít na nějaký další, aby ho hra uznala jako dohraný, což je škoda.  

Tady buď nechápu, jak to myslíš, nebo to není pravda - každý příběh jde kdykoliv přerušit, vrátit se na character select a zvolit jiný. Sám jsem takhle po kouskách hrál prehistorii, když jsem narazil na grind na secret bosse.

Jinak s komentem z větší části souhlasím, i když jsem osobně věděl, do čeho jdu, a s výsledkem jsem byl rozhodně spokojenější :)
@Ringo (28.09.2022 00:31): Moc se ti nedivím, to vytrhávání je opravdu znatelné a pokud hráč dopředu neví, do čeho jde, tak ani necítí potřebu se hrou nějak více zabývat. Odměna hry vlastně přijde až v samém závěru, ale i ten je takový nemastný neslaný.
Z tohoto pohledu je aspoň dobře, že herní doba je krátká, ale doporučit to stejně nejde :)
@Tainaru (komentář): Tohle jsem asi před 15 lety hrál na SNES emulátoru a byla to asi první SNES jRPG, z které jsem nebyl vůbec nadšen. Grafika sice krásná, ale absolutně mi nesedělo to vytrhávání jednotlivých příběhů z kontextu. Ztrácelo to kontinuitu, jako bych neměl vlastně potřebu v těch mini epizodách něco vlastně řešit, když jsem věděl, že mě hra po cca pár hodinách hodí do epizody jiné. Nějakou tu epizodu jsem dohrál, ale na celou hru jsem sílu absolutně neměl.