Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Pooky: V tom případě PR oddělení dost pohnojilo svou práci, když představovalo dvojku s tou nejméně atmosférickou úrovní :-D
Karasman: Jenom 1 úroveň z 5 se odehrává za denního světla - teda "prý" ;)
montana: Kromě nesympatických postav třeba to, jak se to odehrává za denního světla - veškerá atmosféra je v tahu.
Z toho co jsem viděl já zatím určitě taky ne. Jednička mě pořád baví a nevidím důvod do dvojky jít. Videa se mi zatím těžce nelíbí.
No z toho co jsem zatím viděl v L4D2 nebylo nic, co by se nedalo celkem lehce udělat v SDK, takže ať to vyjde za jakoukoliv cenu, kvůli novým skinům a mapám si to pořizovat určitě nebudu :-)
Vodny, chrabrý to zastánce Valve (jeden by řekl až zaslepený, ale tak tomu snad nebude :) ).

Ale pěkně prosím platit za to 70 USD nebudu. To ostatně nebudu platit za žádnou hru :)
Kvůli pánvičce to určitě nebude. Je toho mnohem víc, ale zatím se nic moc neprozradilo. Jsem spíš zvědavý na cenu L4D2. Jestli Valve podlehne tlaku pár uražených hráčů, nebo vydá hru v plné palbě. Mě je to celkem jedno, já si to pořídím klidně i za plnou cenu. Stačí když to bude zábavné jako jednička a investice se vyplatí.
A přesně o tom to je. Že lidi jim to žerou. Nebo alespoň drtivá většina. Ale taky jde o podporu, jednoduchou dostupnost a servis. Věřím, že Valve nesklouzne do nějakých "EA milking" způsobů. Fakt, že na L4D2 pracovali hned po vydání jedničky nemá s EA nic společného. Byla to jejich iniciativa. Do jaké míry na to má vliv EA je spekulativní. Tak uvidíme, co se z toho nakonec vyvrbí.
Dříve ta skupina vzniknout ani nemohla, pač všichni stále Valve věřili, že začnou vydávat nějaký ten nový obsah, což se zatím nestalo (teď nepopírám, že to se může změnit) a místo toho přichází druhý díl.

Jinak souhlas. Ale podle mě je jen dobře, že nějaký odpor vznikl. Valvi si tak alespoň může být jistá, že pokus o rejžování komunity a la EA (viz The Sims datadisky) se setká s negativními ohlasy. A taky z trochu jiného pohledu, mít tu další Apple-like společnost by nebylo dobré. Apple je zním tím, že (většinou) zcela průměrné přístroje (viz libovolné porovnání třeba iPodu s nějakým Cowonem) s cool vzhledem a relativně vysokou cenou prodává jako rohlíky a lidi jim to "žerou". :-D
Z těch bojkotujících si určitě někdo dvojku koupí (časem při nějaké akci atd.), takže to číslo bude nakonec velice zanedbatelné. Ta vzniklá skupina má navíc proti sobě "nepřítele" z vlastních řad. Spousta fanoušků, co jsem tak různě četl, se proti této skupině dost ostře ohradila. V principu není špatné, že něco takového vzniklo, ale buď to mělo vzniknout dřív, nebo jako bojkot prvního dílu. Kdyby jim všechny ty věci opravdu tolik vadily, tak L4D přestanou hrát. Já být Valve, tak si s nima v klidu popovídám, ale v žádném případě nezačnu hrát podle jejich pravidel. Aby si hráči diktovali, kdy, co a za kolik má vyjít, to už je vrchol. Valve nejlépe ví, jak se dělají kvalitní hry a jak je prodat. A jestli ne, tak to za pár měsíců pozná na vlastní kůži. Komunita je od toho, aby výrobce inspirovala, nahodila nějaké nápady, jak zlepšit to či ono. Tak jako se to děje u TF2. Jenže TF2 je úplně něco jiného, tam se dá vylepšit a pozměnit spousta věcí (třídy postav a zbraně). Ale zkus vymyslet něco nového do L4D? Mě teda kromě nových kampaní nic nenapadá.
No, Valve měla tuhle reakci očekávat. Všichni čekají na nějaké pořádné DLC ve stylu TF2 a místo toho jim Valve nadělí druhý díl. Prostě žádné překvapení.

A obecně k exploitům: Ano, hráči je využívat nemusejí, pokud jsou čestní, jen se tím ale ztrácí jakýkoliv význam žebříčků (nyní u survival módu), takže s tím musí něco provést, nebo pravděpodobně nadcházející matchmaking systém (pokud jsem jej pochopil dobře) velká nadšení nepřinese.

A 144k vs 28k? 1/5 hráčů není zrovna minorita -> Valve musí bojkotující nějak přesvědčit (třeba splněním slibů :) ), jinak to na prodejích zcela jistě znát bude. I když časem to bude asi zanedbatelné.
Souhlas. Co se týče těch exploitů, tak záleží na hráčích, jestli je zneužívají. Škoda jenom, že ta bojkotující skupina nevznikla na základě čisté nespokojenosti s prvním dílem, ale musela to odnést dvojka. Valve si myslelo, jak hráčům udělá radost a ono se to takhle otočilo proti nim. Na druhou stranu, těch bojkotujících je minimum a fanoušků, co se na dvojku těší je mnohonásobně víc (v oficialni L4D skupine je 144 tisic hracu).
Pokud své současné sliby dodrží, mapy z SDK půjdou bez problémů v obou dílech (nejlépe i s možností hraní s oběma díly najendou), vydají konečně nějaký nový obsah pro první díl, opraví současné bugy a exploity (a že jich je) a obecně se jim nějak šikovně povede propojit oba díly, tak bude většina lidí nejspíš spokojena... No, možná ta cena bude ještě velkou překážkou (jak naznačil někdo z Valve: "Jde o plnohodnotný sequel, podle toho také očekávejte jeho cenu," nebo tak nějak).

Kvůli těmhle požadavkům vlastně vznikla ta bojkotující skupina, ne proto, že prostě druhý díl nechtějí. Tady ukáže až čas, jak se Valve zachová.
NL: Podle mě až vyjde SDK, tak bude podporovat obě hry, takže mody, mapy či kampaně poběží na obou verzích. Toho bych se nebál. A případný odliv hráčů bude přirozenou reakcí na kvalitu druhého dílu. Pořád jsou to ale pouhé spekulace a zbytečné panikaření. Vždyť hráči hrají online různé díly CoD, různé Unreal Tournamenty a nikoho nenapadlo to označit za roztříštění komunity. Podle mě jsou někteří fanoušci k Valve až příliš tvrdí. Udělat jednu mapu pro TF2 je něco úplně jiného, než tvořit ucelenou kampaň skládající se z několika levelů. Valve řeklo, že by klidně mohlo vydat jako DLC 20 nových zbraní, ale podle nich to není kvalita, ale kvantita. Chtějí udělat něco pořádného a ne přidávat předmět za předmětem. Zatím to vypadá, že příští DLC se bude dotýkat nejvíc právě komunity, respektive modderů, kteří právem netrpělivě očekávají SDK. Navíc mají dostat nové nástroje.

Cituji Gabe Newella: "In addition to the recently released Survival Pack, we are releasing authoring tools for Mod makers, community matchmaking, 4x4 matchmaking, and more new content during the coming months for L4D1," plus jeho reakce na strach z roztříštění komunity: "We also agree with our customers that there needs to be an interoperability plan for players of L4D1 and L4D2, as multiplayer games are driven by the cohesiveness of their community."
Takže se něco chystá a pro komunitu to bude zásadní. Jsem zvědavý, jak se na to budou tvářit bojkotující fanoušci.
Vodny: No, ono i teď je někdy obtížné sehnat dejme tomu v nějakou pozdní hodinu osm českých hráčů pro versus (minimálně pokud člověk nechce mít "friend"list s 500 kontakty). Tohohle se bojím nejvíc. Stejně tak bude komunita i Valve dělat nový obsah pro dvě hry zároveň, což není dobrá věc (viz podobná situace s módy k hrám Jedi Knight 2 a Jedi Academy).
NL: Zapomněl jsem se trošku vyjádřit k té problematice "rozdělení komunity". Tomuto tvrzení nerozumím. Proč by se měla rozdělit komunita? Kdo bude chtít hrát jedničku, bude hrát jedničku a kdo dvojku, bude hrát dvojku. A někdo bude hrát obě dvě hry. Je to blábol jako tvrdit, že Unreal Tournament 3 rozdělil komunitu Unreal Tournamentu 2004. Jsou to prostě dvě hry. Komunita se rozdělí, pokud se bude chtít rozdělit, ale stejně bych to tak nenazval. Je to logický přesun hráčů z jedné hry ke druhé, takže vznikne druhá komunita. Nakonec je to fuk, jestli mít základnu 3 milionů hráčů L4D nebo je rozdělit do dvou her. A pořád platí, že kdo chce hrát to či ono je jeho věc a žádnou odpovědnost za rozdělení komunity nenese. Navíc, když bude dvojka kvalitní, tak se u ní toho 17. listopadu 2009 všichni sejdeme bez ohledu na to, jestli se někdo zapřísáhl, že si to nekoupí. On si to koupí, když to bude stát za to.
Mě osobně se to moc nelíbí. Nejdříve Valve přišlo s kontroverzními cenami na Steamu a pár dalšími přehmaty (nefunkční stále prodávané hry, dvojité DRM apod.), pak najednou poruší svou dosavadní ideologii a sliby. Slibovali, respektive chtěli se o to pokusit, spoustu updatů podobným těm z TF2. To se nestalo a vzhledem k tomu, že za chvíli tu budou dvě totožné hry na jedno studio, tak se pravděpodobně už ani nestane. Rozdělí se pracovní síla, rozdělí se komunita.

Momentálně nezbývá než doufat, že se Valve trochu vzchopí a pokud možno udělají nějakou akci pro majitele prvního dílu... A hlavně se ale snad pokusí skloubit obě hry dohromady, ať je komunita co nejvíce pohromadě. Ideálně jako třeba u her Enemy Engaged: Apache V Havoc a Enemy Engaged: RAH-66 Comanche vs. KA-52 Hokum (po instalaci obou dílů se jejich obsah smísil - v původní kampaně disponovali novými helikoptérami a nové kampaně šlo projet s těmi starými).

Tak jako tak je teď ale pověst Valve silně pošramocená (100% věrní zůstávají jen zaslepení fandové, kteří jsou na fórech stejně trapní jako absolutní hateři, většinou), snad ale nebudou následovat cestu EA.

PS: Valve začnu zase věřit až se objeví nějaké hmatatelné důkazy jejich současných slibů :)
Nikomu nechci vnucovat svůj názor, jen by mě zajímalo, jaký postoj máte ke kauze bojkotování L4D2. Já jsem se vyjádřil na svém blogu.
NateLogan: Udělal jsem co si řikal a nepomohlo... to samé. Je to ale jen u té hry L4D.

Edit: Tak jak jsem tvrdil na začátku - pomohlo až odinstalování a následné nainstalování hry. Měl jsem to udělat hned.
Danny: Mě přijde, že na Valve supportu mají nějaký sofistikovaný software, který se snaží identifikovat jednotlivé dotazy a posílá zpět předdefinované odpovědi, samozřejmě s patřičnou odezvou dle úmluvy Valve-Time. Já osobně jsem se na jejich support obrátil 4x a pokaždé mi odpověděli na něco jiného :D. Jednou po naléhání si to asi přečetli a řekli mi, že chyba je na mé straně (ono vánoční nefungování platebních karet - což byla samozřejmě chyba u nich).
Nate: To vypadá, že někdo na supportu nepochopil o co mu jde, jako by mysleli, že jde o módy :-)

Pooky: Udělej to přesně jak psal Nate, je to otázka 5-10 minut.
Pooky: Prostě ukonči Steam, přesuň složku steamapps mimo instalační složku Steamu, odinstaluj Steam, nainstaluj Steam, přesuň zpátky složku steamapps než se přihlásíš, spusť Steam a do-aktualizuj pár kilobajtů u některých her :)

BTW Valve support na tenhle problém kašle, stejně tak i lidi na Valve fórech, takže oficiální pomoci se v tomhle případě člověk asi nedočká. Viz http://imgway.eu/get.php?img=10548.
NateLogan: No to sem tedy happy. Jenže to má strašně GB a už se mi to nevejde na disk =D
Takže je to jediná možnost? Nepomůže jen odinstalování L4D a následná instalace?
Failed to load the launcher DLL:
Uvedený modul nebyl nalezen.

Stalo se to taky někomu? Dá se to nějak opravit? Nechce se mi instalovat hra znova(reinstall neopomohl).
Bylo to myšleno v ironii. Všiml jsem si a teď jak si i konstantoval svojí první recenze, že si "nevyrůstal" jako recenzent, který má na dením programu áčkové tituly. Takže, asi všichni musí začínat od píky. Tak dny utíkají pomalu, zítra nebude zrovna pěkně, tak si tu tvojí jedinou recenzi v papíráku pročtu a rozhodnu, zda-li si dobrý recenzent a nejsi pro ostudu :-P .

Promiň za moje remci, poslední dobou nevím coby, ale jen tak do éteru - tvoje recenze L4D byla suprová a jedná z mála recenzí, které jsem dočetl na internetovém doupěti (papírák byl mnohem lepší).
Pooky: První recenze špičkových titul? Jak to mám chápat? Zatím jsem toho moc nenapsal (http://www.doupe.cz/Autori/sc-144/default.aspx?author=968) a špičkových her jsem měl k dispozici opravdu jen málo - jednu, Left 4 Dead. A moje poslední a zároveň první recenze (shodou okolností to bylo tuším poslední číslo Doupěte) byla Code of Honor, které jsem udělil tuším 3/10 (a to jsem byl ještě štědrý). A každý začíná od píky, to máš pravdu.
Vodny: To je pěkné rčení ;) V tom případě se už nemůžu dočkati :-)

Jinak nezaujatě k tvému recenzenckému postu - jak tak sleduji tvé první recenze "špičkových" =D titulů, koukám, že ve všem musí člověk začínat od píky =) hehe...
(taková moje nechtěná poznámka). A ještě jedna otázka - jaká byla tvoje poslední recenze v papírovém doupěti? Že bych z legrace zalistoval? :-)

NateLogan: S tou cenou ať jdou do psí díry =/
Pooky: Čoveče, s tím Killing Floorem to nevypadá dobře. Místo abych to zkoušel znovu dostat do krve, kecám tady s váma na DH :-D. O psaní ani nemluvě. Není chuť. Ale až se jednoho krásného dne probudím plný elánu, pustím se do toho. Popravdě, na napsání recenze potřebuji 24 hodin. Neznamená to, že píšu celý den, ale potřebuju si to v klidu srovnat v hlavě. V posledních dnech na to nebyl čas a naposledy jsem KF hrál asi před 10 dny. I když se mi KF nezamlouvá, nechci tu recenzi odfláknout prostým konstatováním, že L4D je lepší a basta. Je lepší v mnoha ohledech, ale záleží na tom, co kdo preferuje. Objektivním by měl recenzent býti a bezprostředním dojmům odolati.;-)
Vodny: Někdo z Valve na dotaz, kolik bude stát druhý díl odpověděl tak, že jde o plnohodnotný sequel = 50 USD = 50 EURO pro PC verzi :)

Uvidíme co s tím provedou, bylo by třeba fajn, kdyby druhý díl obsahoval ten první a majitelé prvního dílu by měly značnou slevu. Jestli se ale vydají cestou EA a MS, tedy odříznutí podpory (nevydání SDK, konec aktualizací, žádná další slibovaná DLC, zavření oficiálních dedicated serverů apod.), tak si na ně vezmu motorovku do jedné ruky a pánvičku do druhé :)
Byla to už jen otázka sekund, kdy hrdý Vodny Veliký začne obhajovat Vavle =)

Vodny: Jinak, k tomu "infu" jak odkazuješ - no, je pěkný, že Valve počítá i s těmi co zůstanou věrní prvnímu dílu, ale zatím skutek utek a nejraději bych zatím o žádném druhém dílu neslyšel.

A jen tak mimo mísu: Kdy bude na doupěti od tebe recenze na Killing Floor - docela se těším na vesměs negativní názor, jak to od tebe prozatím vypadalo.
Danny: Tvůj názor realisty je spíše názorem negativisty. Tohle by Valve nikdy neudělalo. Zahodit leta budovanou reputaci jako jeden z nejúspěšnějších developerů kvůli okatému rejžování $ nebude jejich případ. Nechme se překvapit. Zatím vlastně pořád nevíme, kolik to bude stát a jak to celé plánují zakomponovat do sebe. Známe Valve a jejich vtípky (Sniper vs. Spy update).
K: njn ja psal a psal, ale uz tak sem nad tim stravil naky cas, na korekci nezbyl cas :)
no tak sem cosi spravil, abys mel radost.......... jen po kazde editaci zmizi nezamo proc klady, dela mi to pokazde a nechapu proc :D a vibec to prijemne neni...
Fg: kámo, komentář sice informativní, ale skoro se nedá číst. Zkus si to po sobě přečíst, je tam šíleně chyb, neškodilo by rozdělení do víc odstavců a taky diakritika...
Vodny: Tak to byl názor optimisty. A teď názor realisty: L4D2 vyjde minimálně o rok později než se tvrdí. Žádná fúze dílů se konat nebude, naopak první díl se přestane podporovat. Cena bude pro všechny stejná 49,99 USD = 49,99 EUR :-) Vybrat si budeme moct jen z "nových" čtyř charakterů, které budou vlastně horší kopií původní čtyřky (na Zoey prostě nikdo nemá!!!). Staří bossové v novém díle budou vzhledově na chlup stejní a budou mít i totožné hlášky a vlastně všechno to budou v podstatě jen nové skiny :-D
no v to muzeme jen doufat, ze si uvedomi, ze tydle taktiky EA, Mrkvostu a dalsich moc hracum po chuti nejsou(me se takove ryzovani "za nic" fakt hnusi,jen natahovat lidske kuze, aby se jim to pak nevratilo a hracska komunita nestahovala vyvojare z kuze v pekle - protoze proc? pac vsichni hraci jsou zlo a maji v sobe dabla! - to sem nedavno cet, celkem zajimavej clanek od nake zarputile krestanske babky:D)
NL: no co zacali masivne prodavat na Steamu, kor potom co uvedli ruzne ochrany a aktivace to jde z kopce :(