HeroQuest 2 je adaptací stejnojmenné deskové hry HeroQuest od Games Workshop a zároveň jejím druhým počítačovým zpracováním. V prvním díle se snažili vývojáři z Gremlin Interactive odrazit základní herní systém deskové hry a zároveň se graficky se přiblížit izometrickým RPG hrám.
Druhý díl již přináší kombinaci pravidel s rozmanitějším gameplayem, který se RPG hře přiblížil mnohem více. Přibyl výpravnější příběh, větší interakce s prostředím a předměty a postavám jde po každém scénáři modifikovat vlastnosti. V obchodě lze nakoupit či prodat předměty, herní prostředí a lokace dávají větší smysl. To vše přiblížilo HeroQuest 2 opravdovému RPG hraní a zároveň přineslo radost příznivcům deskových her, ve kterých hráči posouvají v krajině nebo kobce své postavy, hledají poklady, tajné dveře a bojují s nepřáteli.
Dohráno. A Přiznám se, že v posledním souboji jsem si pomohl savestatem, protože porazit posledního bosse je ryzí haluz a předchází mu docela úmorná cca 2 hodinová mise, kdy nelze ukládat pozici. Dojít po dvou hodinách na konec a zjistit, že mi dá nepřítel po haluzi 3 smrtící rány a jede se od znova, to bych psychicky nedal. Člověk tam dojde potřetí, po čtvrté a po páté to třeba vyjde a boss se do mě netrefí, a nebo taky nevyjde a pojede se po šesté. Doplatil jsem tady taky na poctivost, že co kdo najde, to najde, protože ten palcát, který s sebou nosil kouzelník, který k bossovi ani nedošel, by se ve final fightu hodil třeba trpaslíkovi. Jenže ten měl zase Doom staff, která by se zase hodila mágovi.