Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Heroes & Generals

22.09.2016
59
25 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
free to play
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Heroes & Generals je bezplatná online FPS hra z prostředí druhé světové války, která je konkrétně zasazena do konfliktů v Evropě. Hra nabízí tři klasické herní módy: Assault (nadvláda mapy), Skirmish (týmový deathmatch) a Interdiction (útok na zásobovací trasy). Tyto módy lze hrát buď v postavě "Hrdiny", kde hráč bojuje v zákopech a ovládá různá letadla a vozidla. Hráč si tak může zvolit, zda bude hrát za obyčejného střelce, kulometčíka, protitankového specialistu, průzkumníka, výsadkáře, tankistu nebo pilota. Každá třída má své výhody i nevýhody. Hrát lze i jako "Generál", který určuje směr postupu a zásobuje spoluhráče různými zdroji – tuto část lze hrát i pomocí doprovodné aplikace dostupné na systémech iOS nebo Android.

Hra je čistě zaměřená na multiplayer, neobsahuje žádnou kampaň pro jednoho hráče. Hudbu ke hře složil známý herní skladatel Jesper Kyd.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Hra, kterou zná celý svět, se snaží se dohnat bráchu CoD a Battlefield.
Začneme netradičně a to kritikou. Vadí mi, že třeba vozidla nemají poškození, že výbuchy vypadají tragicky až směšně. Železnice je totálně odporně zpracovaná. Ještě zmíním u záporů fyziku vozidel.
Také je tady docela málo map a hra je sice chytlavá, ale stereotypní. Peníze (herní ©redity) se vydělávají docela pomalu.

No a nyní klady. Střelba, zbraně a jejich chování působí realisticky, krásně. Je to krásně ozvučeno. Tohle se opravu povedlo na jedničku.
Grafická stránka není zrovna nejhorší, je docela dobrá.

Hra je taková rychlá střílečka - on line - z druhé světové války. Nic takového jsem zatím nehrál a ani o ničem nevím. Jen by mohlo být více map (a hlavně podle reálu, třeba on line bitva o Stalingrad nebo vylodění PH by byl mazec).
No hra je zadarmo a darovanému koni na zuby....

Pro: Fyzika, chování a vzhled zbraní. Možnost vlastnit vozidlo, některé mapy, II. W.W.

Proti: Exploze, vozy nemají poškození, málo map, železnice

+6 +8 −2
  • PC 80
Díky tomu, že můj kůň Jesper Kyd zkomponoval muziku pro tuhle hru, řekl jsem si, že ji vyzkouším, ačkoliv zpravidla online akcím neholduju. Ale říkám si - je to zdarma, tak jeden večer zkusím - poslechnu si tu muziku...

V celku rychle jsem se tak přidal k rudé armádě a hned jsem okusil "ENCOUNTER" - tedy jakýsi "CAPTURE&HOLD team deadmatch". I ohrnul jsem hnedle nos nad nepříliš oku lahodivou grafikou i poměrně nerealisticky působícími zvuky (kdy jeden a tentýž zvuk výstřelu z Tokareva nebo kroků byl slyšet pořád dokola) - jinak žádná zvuková "kulisa války" - jen ticho. Nicméně celkem mě, přiznám se, ale bavilo kosit jantary a často jsem končil hru na prvních příčkách, i rovzpomenul jsem se na starý časy (Vietkong).

Inu to byl začátek.

Brzo jsem postoupil ze skupiny jantarů do ostré války a zde se mnohé mění, vše k lepšímu. Gameplay se stává o mnoho náročnějším a taktičtějším. Rázem jsem klesnul s poměrem K/D na méně než 0,7. Najednou teamy začaly spolupracovat, navzájem si velet, postupovat s rozumem, opatrně a strategicky. Bez koordinace družstev se nyní začínal zdát úspěch nedosažitelný. Nepřátelskej sniper na kopci je sakra problém a sejmout ho je opravdu kumšt vyžadoující často spolupráci, o tancích nemluvě. Zvuky najednou začaly bejt variabilnější díky různým zbraním a vojenské technice na place a najednou jsem pochopil, že zvukovou kulisu války netřeba :) - 40 hráčů ji hravě zvládně svým činěním navodit samo. Hra mě začala bavit.

MAPY
Map je vskutku celkem málo, ale jelikož se často bojuje na jiných stranách rozlehlých bojišť o jiné klíčové body, často to nevadí - tedy do známých prostor konflikt třeba ani nezavítá, ač mapu člověk zná. Osobně bych ale uvítal víc variability v počasí - mlhu jsem zažil jen párkrát, nepršelo vůbec - střídá se tak vlastně často den nebo noc. Mám-li však hodnotit level-design bojišt, pak zavítám k superlativům. Opravdu skvěle navržená bojiště, střechy, mosty, lesy, řeky. K prostředí se taky váže jedna další super vychytávka - časový zpoždění zvuku! Ano nedjřív kolem hlavy zasviští kulka, až pak je slyšet výstřel jak ve Flashpointu.

ZBRANE
Zbraně jsou drahý a člověk si nemůže dovolit vše. Nákup a upragde zbraně tak patří k památným okamžikům, kdy je třeba promyslet jakou roli chce člověk ve válce hrát. (já celou dobu vlastně používal jen vylepšenou (základní) SVT-40) Pocit ze střelby je výbornej - tedy nepřesnost, pušky kopou, taky je skvěle zpracovaná balistická křivka trajektorie střely - to zdaleka nemá každá hra! Sejmout tak někoho na 150 metrů je prostě o jakémsi cviku - je nutno nadměřovat, na cíle v pohybu je nutno mířit s ohledem na tento - tedy cíl musí do trajektorie jaksi vběhnout, realistické poškození (nepřítel je mrtev zpravidla na dvě rány nebo jeden headshot). Zbraně samozřejmě věrně kopírujujou historický předlohy.

BODY (XP)
Body nabývají pomalu. Hodně pomalu. TO JE DOBŘE. Je asi slušné tvůrcům poslat aspon nějakpou částku "za hru". To jsem udělal i já - poslal jsem jim jednou 20 euro (a pořídil si za ně slušivý maskovaný mundůr). Jinak právě to, že hráč musí mít jen to málo na co si horko těžko naexpí je podle mě dobrý - po bojišti tak zpravidla neběhají supermani s kulometama po kapsách. (pokud už se nějaký kulometčík najde, je pak velmi snadným cílem na delší vzdálenost)
Hra se tak dá v pohodě hrát i zadarmo bez nutnosti sypat do ní peníze, což je další nesporný +.

WAR
Poměrně fascinující (nevím jestli originální) je potom myšlenka války, kdy každej fight na mapě má význam v jakési totální válce odehrávající se na mapě evropy, nezřídka jsem bojoval v o ČR, ba dokonce jednou o své rodné město. Prostě vítěztví, co člověk vybojuje, má svou váhu a může se jednat i třeba o dobytí Berlína. Jeden takovýto boj pak může ukončit válku, která se vleče zpravidla víc jak půl měsíce reálného času. Často dýl, někdy míň.
Tyto války řídí sami hráči (generálové, kteří nakupují jakési práva na útočné teamy.) a ty potom umisťují na mapu evropy. I do tohoto jsem zkusil trochu přispět a ač jsem příliš času tomuto nevěnoval, mé útočné týmy zasahovaly do různých bojů a tím zvýšily možnost na vítězství zde bojujících hráčů.

NEGATIVA:
Do teď jsem vlastně psal jen o pozitivech, je čas na zápory:
Zvuky - samotný zvuky nejsou až tak hrozný, ale jejich použití se často nepovedlo - nejvíc je to asi patrný u malé variability kroků - třeba když běžím po pás ve vodě, ani to hezašplouchne (zvuk "zašplouchnutí" přitom hra obsahuje) Nebo třeba když hráč plave - to čvachtání je jeden a ten samej sampl nebo dva, pořád dokola. Taky třeba autoři mohli přidat animaci pro plížení (z pohledu první osoby)...

Vraky mizí okamžitě - jasně asi aby se to tam neucpalo. Přesto je úsměvně trapný když padne letadlo mě na hlavu (skoro) a okamžitě zmzí, neveme mě to ani health.
Jízda v dopravních prostředcích - jelikož se dá obtížně něco obrátit na střechu, nebo třeba nejde sletět dolů z motorky, asi si lze představit, co tam hráči vytváří za kaskadérský kousky, když jim nehrozí žádné (nebo malé) postihy.
Nevšiml jsem si, že by velitelé teamů mohli mezi sebou komunikovat jinak než obyčejným chatem. Třeba nějaká interaktivní mapa by se dost hodila a přispěla by k organizaci mužstva jako celku.

I přes výtky je to zábavná hra, pokud se sejde dobrej team, bejvá to opravdu taktická a chytrá střílečka, kde víc závisí na koordinaci, rozvaze, rozumném pohybu, volbě výhodné pozice a zkušené mušce než na strafech nebo divokejch běhačkách.

"Impossible to cross the river, snipers everywhere"
"Attacking Objective 1 from A line NOW!"
"Oh no, reinforces!, they have Tanks now..."
"F***** TANKS!"


Aktuální statistiky:
Herní čas: 95,8h
Gun: SVT-40 (čas: 77h) accuary: 23%
K/D: 3097/3647 == 0,85
Savior Kills: 160
Hodnost: Capitain


.. ne ještě asi nekončím, za mě 80%, dobrej kousek O:-)

Pro: game + level design, zpracování střelby, časové zpoždění zvuku, muzika, WAR mód

Proti: ozvučení, vraky/výbuchy, model řízení vozidel, málo map

+6 +7 −1