Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Haste

Haste: Broken Worlds

01.04.2025
40
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Pod prostým názvem Haste se ukrývá vysokorychlostní plošinovka z pohledu třetí osoby, jež je celá o běhu s časem. Hrajete za kurýrku Zoe, která musí doslova utíkat o život, jelikož svět okolo se hroutí. Je třeba vyvinout s pomocí běhu, skoku a jiné akrobacie co nejvyšší rychlost a nepolevit, jinak se Zoe nedostane k portálu vedoucího ven včas.

Hra obsahuje rogue-like mechaniky, jelikož veškeré dráhy jsou procedurálně generované. Je třeba si dávat pozor na hazardy, vyhýbat se překážkám, čas od času překonat bosse a získávat Jiskry pro nákup předmětů přinášejících aktivní i pasivní bonusy, od navýšení životů nebo zvýšení zásoby zdraví po rychlejší získávání rychlosti. V průběhu hry také Zoe potkává další charaktery, s nimiž může poklábosit. Hra se skládá z deseti oblastí, tzv. shards o několika generovaných úrovních, jež musí hráč proběhnout bez chyby, a odemykatelného nekonečného módu.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Klíčovou herní mechanikou je nabírání horizontální rychlosti skrze přeměnu vertikální rychlosti získané volným pádem. To zní (a z videí vypadá) jako fakt sranda, až na to že tady se to nepovedlo dobře zabalit. Na rozdíl od většiny ostatních her o technice a rychlosti (Neon White, I Am Your Beast, Clustertruck, ...) tady nemáme ručně tvořené krátké úrovně kde musíme nahrát co nejlepší čas, ale netradičně se jedná o "roguelike" přístup -- procedurálně generované úrovně, kterých je třeba projít několik zakončených bossfightem, aby se postoupilo dále v příběhu.

Za mě ten přístup prostě nefunguje. Procedurálně generované úrovně jsou občas triviální, občas vygenerují do cesty obří překážku které se nedá vyhnout, a není možnost si těžkou část "natrénovat" jak u standardního řešení s ručně dělanými úrovněmi. Kolísající obtížnosti dává korunu druhý bossfight, kde úkol "attack the machine" zjevně znamená něco jiného než první bossfight, kde se do bosse naráželo -- u druhého vás náraz do bosse rovnou zabije. Přijít o všechny tři životy (dohromady za celou sérii úrovní) = návrat na začátek a jede se znovu. Je to nepřekvapivě dost frustrující způsob.

Příběhově se bavíme o jakési vizuální novele kde na sebe náhodně žvatlají cute postavičky a ačkoliv mám dost vysokou toleranci na úšklebnost tak tohle jsem taky přestal po nějaké chvíli dávat.

Jako celek to prostě nefunguje, což je škoda protože potenciál tam vidět je.
+6