Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 55
Myslím, že hodnocení bude přesně odrážet mé smíšené pocity z Hand of Fate (HoF).

Prvně se mi kombinace deckbuildingu a karet a klikacích diablovských soubojů dosti líbil.
Vy si vyberete karty, které chcete potkat v levelu a podle toho vzniká dungeon do kterého se podíváte a také dostáváte výbavu na daný běh.
Během jedné hry můžete odemknout další karty a díky nim zase příští běh změnit (např. přibude další karta z nějakého příběhu).

Souboje působí svižně a po čase se naučíte triky a taktiky jak se s většinou protivníků vypořádat.
Hodně budete blokovat štítem a uskakovat kotrmelci jak v Dark Souls-like hrách.
Skvěle se hra postupně odemyká, kdy ve story mode představí nepřátele nejprve v lehké formě (např. nehážou piráti dýky) a jak se hráč učí, zlepší se i protivníci na tu správnou úroveň.
Vy se učíte o čem ta hra je, co od nepřátel čekat a hra vám to ulehčí i tím, že balíčky může sestrojit místo vás.
Když už budete vědět jaké karty chcete v balíku, můžete jen upravit navržený balíček.
Pro deckbuilding je to myslím ideální přístup!
Hra má mnoho pěkných malých detailů, jako svíčka, která hoří na stole, kde s "osudem" hrajete, se postupně zkracuje jak postupujete příběhem nebo kostlivci mohou během souboje přijít o štít pokud je pořádně zmlátíte a chybí jim i ruka.
Váš protivník také pěkně jízlivě komentuje co se vám děje :)

Ale na čem hra pokuhlává je rogue-lite část a 3D grafika.
V geniálním Hádovi jsem se vždy rád a rychle vrhl do nového běhu.
Zde však musí být mnoho zdržujících prvků, které hráč ani nemá možnost vypnout (např. míchání karet na začátku běhu).
Také mě neuvěřitelně iritovala kamera.
Zejména ve finálním souboji nebo v labyrintech kamera často neumožňuje dobře vidět co se děje.
A selhává i při pohledu na mapu z karet, které vám klidně na začátku ukážou, ale pak jsem musel tipovat na základě toho, jak si pamatuji obrázek.
Zamrzí také maličkosti jako muset vyjít z menu obchodu abych se mohl podívat do vlastního inventáře a podobné drobnosti o které se škobrtne.

Celkově tedy zajímavý koncept s mnoha věcmi, které pro mě snižují plynulost a tedy příjemnost zážitku.

Herní výzva 2023:  Karbaník

Pro: tempo odemykani, myslenka deckbuilding dungeonu, dynamika soubojů, postupné odemykání

Proti: kamera, repetitivnost, michaci ap. sekvence

+12
  • PC 60
Hand of Fate má zajímavý koncept. Vytváření balíčku a podle něho pak poskládat sled událostí, bojů a vybavení. Jenže to co zprvu působí svěže, už ve druhé půlce hry skřípe.

Každá hra je trochu jiná díky náhodnému poskládání karet. Najít slušné vybavení, získat z událostí peníze a zajistit si jídlo aby hrdina doputoval do zdárného konce, kde vždy čeká boss úrovně. Jenže v pozdější fázi přichází větší podvod na hráče, kdy bude dealer karet do začátku dává prokletí, do balíku se dostávají události které jsou pevně dané a nelze je měnit, s cílem hráči uškodit.

Hrdina najednou ztrácí zdraví, přichází o peníze, snižuje se mu HP, schází mu jídlo, a karty které rozhodují mezi úspěchem a selháním se dělí pak na 25% ve prospěch hráče, a 75% proti němu. A dealer karet to neustále hráči připomíná jak se blíží jeho konec!

Navíc většinu času je hra spíše u stolu, než v bitvě, kdy se řeší jak přežít a vyhrabat se z nepřízně osudu. Není to je jen tak pro nic za nic na tom stole, jelikož bojová část hry je celkem průměrná. Hráč si vytáhne jaké protivníky proti sobě v aréně bude mít, vezme své vybavení a za minutu je hotovo. Je jedno jakou bandu mlátí, boje jsou stejné kde je třeba uskočit, odrazit útok a bušit do nepřátel. U hlavních bossů je to hlavně o jejich výdrži, nějakou specifickou schopnost mají plus jsou i obklopeni slabšími potvorami. Občas se i narazí na místnosti s pastmi, kde je potřeba proběhnout na konec kde se buď skrývá poklad a nebo cesta dál.

Ve výsledku jsou pocity z Hand of Fate rozporuplné. Na jednu stranu se mi líbí koncept karet, náhodných událostí a jejich provedení udělej si sám své vlastní dobrodružství. Druhá strana mince je ale pozdější podvádění protivníka, nastupující stereotyp a nezajímavé souboje.
+11
  • PC 80
Velice zábavná karetní rogue-lite hra s příběhem a akčními souboji. Srdečně doporučuji.

Líbilo se mi:
* Zajímavý motiv a rozhovory s kartářem.
* Velké množství karet (setkání a vybavení), které lze najít a odemknout.
* Slušná znovuhratelnost díky nekonečnému režimu, touze odemknout všechny karty, případně úspěchy (achievementy).
* Vhodné jak pro krátké 15minutové zahrání, tak pro celovečerní zábavu.
* Hra se automaticky ukládá po každém kroku.
* Lze koupit bez DRM.

Nelíbilo se mi:
* Kamera během soubojů.
* Nízká grafická kvalita postav (často je těžké rozlišit bosse od běžného nepřítele) a efektů (některé efekty je těžké vůbec zaregistrovat, jen trocha poblikávání tady a tam).
* Náhodná přepadení v obchodech, které vám nic nepřinesou, jen na nich ztratíte čas.
* Nepřeskočitelné reklamy při spouštění.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+11