Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Dlaha1 (21.06.2022 09:03): Nebyla celá pointa o tom, že nechce nic vrtat? Viz
Jinak vrtat do betonu se mi fakt nechce. 

Ani jeden teda nevíme, jak vypadá jeho dům, ale táhnout kabel kolem zdí skrz celý dům a každej den koukat na kabel na zemi, nedej bože o něj zavadit, to nevím, jestli je něco, co člověk chce. Zvlášť, když se tu řešilo, že vadí připínáček na stropě :)

Jinak ano, apokud máš dostatečně dobrý kabel (5e a více) tak by měl stačit do 100 metrů. Takže pokud má Gordon (hehe) možnost táhnout kabel, tak to je možná realizace.
Já bych teda ale dneska určitě nekupoval VRko, který je takto za zenitem a radši si počkal na toho Deckarda od Valve, který má mít také možnost připojení pes wifi.

Nebo jednoduše počkej na novou verzi PS5 VR a konzoli přeneseš dycky. Věřím, že Valve Alyx pro VR na PS5 určitě upraví.
@Gordon (20.06.2022 22:06)
@SavageCZ (20.06.2022 23:31)
Jéminánku to je skepticismu :) Jsem vám to vyfotil, abyste viděli, jak prťavý a neinvazivní to je. Ono to totiž nemusí držet zas tak velkou váhu, protože kdykoliv se zohýbáte dolů nebo jdete po místnosti, tak to jezdí po kolejničkách.
Mezi zdi tím "připínáčkem" je ještě taková plastelína, co k tomu dali. Má to dvě funkce, pokud jsem si vědom. Jedna, že to tam asi lépe drží a druhá, že to chrání tu zeď v případě, že byste to oddělávali.
Pokud byste však o tom někdo uvažovali, tak spíš může být problém cena ... cena dopravy. Musí to putovat až z USA. Mě to i se clem, pokud se dobře pamatuju, stálo snad polovinu ceny toho systému. Ale bral bych to znovu.

Samozřejmě jestli Valve Deckard přijde s nějakým rozumným řešením na bezdrát s perfektním obrazem, jsem pro. Do té doby je toto super.

https://photos.app.goo.gl/xMCxqDVjsr7h77RP7
@Gordon (20.06.2022 22:06): Jsou i trny co se natlučou do betonu.Celkem snadno. ale pochybuju, že máš na stopě holý beton. Krom toho existují i různé směsi chemikálií co se nazývají lepidla, jistě by se něco vhodného našlo.
@Dlaha1 (20.06.2022 10:58): Bohužel neřeší
1) Wifi router nedosáhne na druhou stranu baráku. S kvalitou signálu, která je potřeba na ten přenos obrazu, bych nepočítal ani s jednou zdí.
2) Jaký kladky do stropu? :D Já tam mám doslova něco jako připínáčky do takových těch korkových tabulí. Bylo to přímo v balení. Absolutně nic jsem nevrtal, jen jsem to tam zaklepal a voilá, funguje.
Stojím si za tím, že Oculus Quest vyřeší tvůj problém. Nebude to high-end kvalita, ale ten zážitek tam je, stačí mít poblíž kvalitní wifi router a ještě ušetříš spoustu peněz. Jako vstupní droga dobrý :-) A přesouvat si počítač a vrtat kladky do stropu můžeš až tomu propadneš.
@Gordon (19.06.2022 20:37): Nevyřešilo. To je nějaká Hi-Wifi varianta, jako má HTC. Ale to funguje tak, že máš modem, ten vidí přesně na headset, je daleko maximálně pár metrů, protože potřebuje dokonalý signál. Cokoliv by ses snažil vysílat přes zeď, je odsouzeno k nezdaru.
Ten stroj opravdu musí být u VRka. Možnost je mít notebook. To pak máš po problému.
@Gordon (17.06.2022 19:46): Hdmi kabel (display port kabel) ale nemůžeš prodlužovat nějak moc. Narážíš tam na limity rušení. Pokud vím, Index má kabel dlouhý nějakých 5 m a to už je takový rozumný maximum myslím. Jak to začneš prodlužovat nad 10m, tak už je signal v prdeli. Pak se tuším používají nějaké aktivní prvky, které ten signál znovu zesílí. Ale to všecko je dost drahá sranda, takže představa, že kupuju třeba 40m hdmi kabelu a 5 aktivních zesilovačů, tak se jednak nedoplatím a ještě to asi nepojede dobře.
Takže tímto směrem bych určitě nešel.
no, já se zase budu opakovat - ale pokud někdo chce hrát jen ve stoje - na místě - žádné chození po místnosti - maximálně jeden krok do strany - například při vykukování z poza rohu při přestřelkách v Alyxu, tak stačí prostě ten kabel prostrčit skrz podložku a kabel se ti drží pořád za zády - takže o něj nezakopneš - Doom VFR s volným/plynulým pohybem (žádný blbý teleport) není vůbec žádný problém - to samé ten Skyrim - viz to moje ukázkové video s tím točitým schodištěm (sesprintováno/vysprintováno - pomocí pouhého rychlého točení se namísto několikrát dokola) atd.

Také už jsem vyzkoušel ty 180 stupňová 3D video - to je opravdu úžasný zážitek - ne obyčejný 3D film ale 3D je viděno jakoby z pohledu vašich očí - přehráváno pomocí toho DeoVR - přišel jsem na to že musím stahovat maximálně 4K videa - jinak to nejde přehrát - jen černá obrazovka. Je samozřejmě nutno zaujmout stejnou pomozici jako ten aktor v tom video - tedy patřičně umístit i ty stanice pro sledování pohybu helmi - napřiklad dát je k zemi - když je třeba si lehnout - například "masážní" video, a záda podložit polštáři.
@Gordon (15.06.2022 18:15): Já fakt doporučuju toto https://vr-wire.com/ Je to geniální a jak můžeš vidět na videu, pokud si to budeš sundávat, tak ani nikdo neozná, že tam něco na stropě bývá. Já si to tam nechávám, nikdo si toho nevšimne, je to bílý kabel na bílé zdi. Jezdce můžeš sundat nebo s něma zajedu dycky na kraj.

Pod nohy kabel je naprd. Stačí udělat špatně krok a přistoupneš si ho a jakmile uděláš pohyb, taháš helmu dolů a to je hrozně nasírací. Taky se nemůžeš normálně pohybovat. To není tak, že máš tan kabel pořád za zády. ty uděláš třeba dva kroky dopředu, pak se otočíš a v ten moment máš ten kabel přímo před sebou a narátíš do něj. To vše ten systém co jsem zaslal řeší. Když se to dobře nastaví (trošku se to musí poladit dle výšky stropu), tak noháma i rukama mácháš jak chceš a do kabelu nanerazíš v 99% případů a to je mazec volnost.

Jinak nevím jak jsi nato přišel, ale PC musíš mít u VRka, netuším jak bys to chtěl udělat, aby jedno bylo na jedné straně baráku a druhé na jiné.

@Dlaha1 (16.06.2022 08:14): Bezdrát je při současné technologii mrtvá větev, portože už teď omezuje na rozlišení a frekvenci a kvalitě. Jakmile začnou vycházet VRka jako PSVR2 s dvěma 4k displeji, tak bys bezdrátem ten displej uplně zabil a nevyužil.
Dejte na mě - příští měsíc Valve chystá VR měsíc a myslím, že by mohl ohlásit něco ohledně svého nového VR headsetu a to bude mazec.
Já chápu, že ta volnost je opravdu důležitá věc, ale pokud můžu mít i volnost i kvalitu, tak není co řešit.
@Gordon (16.06.2022 05:26): Nijak výrazně, porovnával jsem s drátem a musíš se na to cíleně zaměřit a zhruba vědět kde hledat kompresní artefakty. Během hry si nevšimneš. Když máš teda rozumně kvalitní 5Ghz wifi síť.
Já jako správně líný člověk mám Oculus Quest a jedu bezdrátově :-) Tahání kabelů by mě odradilo. Respektive bych nad tím přemýšlel tak dlouho, až bych to překombinoval a úplně se v tom ztratil. Takhle si to můžu přenést kamkoliv po domě, kde je třeba zrovna volno.
@OndrejVasicek.cz (15.06.2022 14:02): Ono je asi také rozdíl, zda tě stát zrovna baví. pamatuji se na brigády v továrnách, to byly peklíčka. Tedy alespoň pro mě, protože jsem nemocný a tudíž prostě stát nevydržím a jak píšeš, mnohem lepší je, když se člověk hýbe, to potom vydržím mnohem dýl. Já jsem si VR jen zkusil v herně a tak bylo spoustu prostoru, to bylo fakt super a vůbec jsem nepociťoval nějaké bolesti. Důvody, proč ještě VR nemám jsou že nemám připravený dostatečný prostor, jako v té herně, a ještě chvíly potrvá, než si ho vytvořím. Druhý důvod je, že stále nemám a nezkoumal jsem, jak vyřešit připojení, protože tam, kde budu chtít mít VR, je na druhé straně bytu, než kde mám PC. Myslím ale, že to by neměl být problém. A upřímně, moc nechápu, proč si kupovat VR, když se v něm pak stejně dotyčný nemůže tolik pohybovat a víceméně rotuje na místě.

ad ta kabeláž, myslíš že je dobrý nápad si to k sobě dát tak, že kabel povede zpod nohy? Vím i stropních držácích, ale to je upřímně velký zásah do interieru.
@Gordon (13.06.2022 11:51): :D vono to fakt někdy bolí. Jakože třeba jít celý den je náročné, ale nohy jsou pořád v pohybu, ale když ve VRku stojíš, je to jak takový ty stojavý zaměstnání, kde se ti nohy nakrví. Pamatuju se, že dřív jsem si ty nohy věčně při hraní natahoval, dělal dřepy a různé věci, abych se protáhnul.

Pak jsem si uvědomil, že to je jen vedlejší efekt, když má někdo nevhodně pořešené kabelové připojení k headsetu. Pokud ti totiž kabel neumožňuje se hezky otáčet a shýbat se, ať už tím, že si na něj šlapeš nebo do něj narážíš, začneš vědomě i podvědomě omezovat fyzický pohyb. A tak místo abyses otočil v reálu, otočíš se páčkou. Šak co, řekneš si, je to rychlejší. A pak zjistíš, že tvůj pohyb je nejdou omezen na lehké rozhlížení a to je strašná škoda.
Od té doby, co mám super systém na uchycení kabelů, který mě sleduje a můžu se v něm otáčet, tak prostě dělám všechny pohyby fyzicky. Je to sice mnohdy pomalejší ale tyjo to pohlcení poskočilo zase o kousek nahoru a bolest nohou je ta tam. Ale náročné to zůstalo pořád :) Přeci jen sedět nehnutě zapadlý v křesle a jen lehce hýbat prsty na rukách, zatímco postava na obrazovce se div nepřetrhne, je pohybová efektivita dotažená k maximu. To se musí běžnýmu hraní nechat, že je možný takto vydržet hodiny a hodiny :)
@Bravewolf (12.06.2022 16:19): Díváš se na to špatně. VR opravdu není jen o zobrazení. Není to o tom, že máš normální hru kterou prostě vidíš prostorově. Je to o té hratelnosti, která musí být VR uzpůsobena a pokud je, viz Alyx a viz Dlahův koment, tak je to zcela jiný herní zážitek, než běžné hry. Ale zároveň to nic nesnižuje na kvalitě jiných neVR her.
Takže můžeš být v klidu, určitě po koupi VR nepřestaneš hrát normální hry.
A rozhodně mi věř, že žádný mod na VR hru, který jí má převést do "non-VR" hry, ti nenahradí ten zážitek z VR.
V momentě, kdy budeš dvě hodiny hrát Alyx pochopíš, o čem to je a proč se ta hratelnsot bez VR nedá ani napodobit.
@Dlaha1 (12.06.2022 16:13): a nemas problem sednout zpet k monitoru a nestve te pak ze nevidis vse jako v realu bez nejakych slepych mist okolo zorneho pole? Mne to uprimne vadi uz ted a to mam 32 palcu monitor a sem na nem nalepeny co to da...
@Bravewolf (12.06.2022 14:46): Už je vůbec nějaký takový dokončený mod? Mám pocit že je všechno in-progress. Stejně ty non-VR mody budou IMHO katastrofa, nebo minimálně o dost horší zážitek. Neuděláš tam takový věci jako jednou rukou otáčet páku, druhou střílet a ještě se přitom rozhlížet po okolí a hledat hrozby. Nebo hodit granát za záda, kutálet granát ho po podlaze jako bowlingovou kouli atd. Ta volnost dělá přestřelky mnohem živější a imerzivnější. A hlavně jsou na to nadesignovaný. Jestli o VR jen trochu uvažuješ, kup si to.

Ale neboj se, že bys nechtěl zpět k monitoru. Zas tolik až tak dobrých VR her zas není. Ale zároveň je jich už dost na to, aby se vyplatilo VRko vlastnit :-) Já kupoval headset (Oculus Quest) kvůli Alyx a nelitoval jsem ani chvíli.
Jo, nahraní moc prostor nemám stejně jako u PS VR - takže u toho Alyx se mi stalo, že jsem někdy vrazil rukou do stolku, gauče, nebo zdi (tak že se odřela). Později vyzkouším tohle: odkaz - jestli to nepomůže. (a tak helma má nějaké divné těžiště - že i když jsem si ji více uvolnil - tak mě dříve či později začne tlačit - co je dobré - aspoň tam moc nezkejsnu - takže v tom VR jsem obvykle trávil 1 hodinu.
@RXQ79rudax (12.06.2022 00:51): Resetování pozice nemá vliv na zobrazení mřížky. Dá se to normálně nastavit ve steam VR nastavení, tuším se to jmenuje "oblast hraní" či tak něco. Tam si nastavíš, jak blízko musíš být, aby se mřížka zobrazila a jde to snad i vypnout. Kdyby to nešlo vypnout, tak si nastavíš jen tu nejmenší vzdálenost.
Ale konstantně by to defaultně určitě svítit nemělo. Jsi si jistý, že nejsi s ovladačem nebo helmou blízko zdi?
po asi 24 hodinách dohráno. Dotaz - když resetuji ve steam VR (valve index) pozici - vidím tam pořád tu mřížku - která nechce zmizet - dal jsem zobrazení na zemi - ale i to mi vadí - jak to nechat zmizet, víte to někdo?
tak z té helmy jsem si vyndal tu zadní podložku hlavy - protože s ní mě to vždy začalo po nějaké době hodně tlačit - mám ten Valve Index - prostě utáhnutý na maximum - sedí to tak akorát. Ty 360 videa jsou zajímavé ale kvalita obrazu opravdu nic moc - zkoušel jsem:  DeoVR - ale nepodařilo se mi s tím spustit v 360 video z Youtube - to se mi povedlo s Virtual Desktop - ale to video se muselo napřed předběžně stáhnout. Ale prostě nic moc ta kvalita obrazu je na nic. Jinak to hraju podobně jako PSVR - kabel prostrčený skrz podložku, aby se mi nepletl pod nohy a mohl jsem se volně otáčet dokola.

myš sestřelana
@Gordon (25.05.2022 06:12): Zní to šíleně :) ale naštěstí myslím, že to nebude tak strašné. Je tu ve skutečnosti pár věcí, které hrají v náš prospěch.

- jaká věc stojí nulový renderovací výkon a ve VR vypadá díky nízkému rozlišení dost blbě? UI/fonty. Dneska už hry běžně dokáži oddělit renderování UI a 3D scény. Můžeš tak renderovat hru na nižší rozlišení a fonty nativně. Takže vidět krystalicky čisté texty i v dálce... luxu

- už teď běžně používáš supersampling a možná to ani nevíš. Alyx to dělá běžně, Steam VR to u řady aplikací vynucuje dle síly grafické karty. Supersampling, tedy doslova renderuješ ve vyšším rozlišení než je rozlišení tvého displeje. U VR se to používá, protože jak se na ten obraz koukáš zblízka, je dost rozdíl mezi nativním rozlišením a obrazem co byl vyrenderovaný ve vyšším rozlišení a pak zmenšen a vyhlazen. A to jsou všechno pixely, které ti sice o něco zlepší kvalitu obrazu i na menším rozlišení, ale vlastně je všechny zahazuješ v momentě, kdy zmenšuješ obraz na menší rozlišení. Takže spoustu her i kdybys na těch nových 4k displejích hrál v menším rozlišení, pořád to bude skok oproti starším displejům

- věřím, že stejně jako to už oznámili PSVR2, tak budou mít i další Headsety sledování očí a brzo se do SteamVR zakomponuje automatické škálování shaderů a rozlišení dle toho, kam koukáš. To ti ušetří dalších x desítek procent. Chce na to jít chytře, ne hrubou silou

- Věřím, že pomůže i DLSS a případně nová alternativa od AMD, které se snad začne teď víc dostávat i do VR

- I kdybys to měl využít jen na ty blbý videa, co to rozlišení už mají dneska, tak to za to stojí.

Ale tak uvidíme, jestli tvoje "80 ti" je 3080ti, tak seš na tom pořád líp jak my s 1080ti :)
@Gordon (21.05.2022 14:57): "80ti"?
Zní to pohádkově, ale za chvíli je to standard. PSVR2 už to ohlásili. Já to malinko sledoval a v kuloárech se to už šeptalo nějakou dobu, že jsou ve vývoji tzv mini oled displeje, které umožní velké rozlišení narvat to mnohem menšího prostoru (což má řadu výhod) plus spousta výhod oledu a další věci. Z toho co jsem slyšel o novém Indexu, tak to bude super. Snad udrží cenu.
Doporučuji sledovat toho chlapíka, co se nebojí ponořit do samotných patentů firem, aby vydoloval, na čem asi pracují.
@RXQ79rudax (21.05.2022 15:26): Já měl 3D na TV a pak taky na projektoru na 3.5 zdi a byl jsem toho fanda. Jak filmů, tak her. Třeba Deus Ex nebo Trine 2. Zrovna to Trine bylo kouzelné a krásné. Ale bylo to pouze 3D okno do toho světa, ze kterého mohlo něco vystoupit (dokud to vizuálně nepřekročilo hranu té zdi). Nebyl jsi uvnitř, nemohl ses rozhlížet. Takhle napsané to nevypadá jako moc, ale to jsou dvě esenciální věci, které staví 3D a VR do zcela odlišných kategorií.

Tím, že je VR přes "célé" zorné pole a tím že ho máš mnohem blíže a jsou tam větší nároky na jemnost rozlišení, tak je mnohem více náročné na kvalitní obsah.

Takže je naprosto normální, že videa pro VR mají rozlišení 7680x4320 px a to nejsou ani 360 stupnů, ale "jen" 180 nebo 200. Což stačí na takové to základní rozhlížení (ono to rozhlížení do stran je stejně problematické právě z podstavy samotného natočení videa, to to teď neřeším).
Takže při představě, že tam nandáš full hd video v rozlišení 1920x1080, které ještě k tomu ani není 180 stupňové, takže vlastně nejsi v něm, ale máš ho před sebou, tak opravdu výsledek nebude nic moc. Ale za to nemůže VR, ale obsah.

Jinak ten VR video content je z většiny .... hm....erotického obsahu :D Porno zase jednou tlačí technologii dopředu.
Nemyslím, že bys v brzké době byl schopen s amatérskou technikou točit něco tak kvalitně, jako právě existující věci na netu.

Jinak samotná 360 videa bez 3D existují, viděl jsem dost různých ukázek, ale popravdě je to slabota. Nároky na rozlišení jsou díky potřebě mít 2x tolik dat (všechen ten obsah za zády) enormní do té míry, že to nikdo nesplňuje, takže máš při prohlížení pocit, že koukáš na youtube na 480p video :D bez legrace. A tím že to není 3D, tak jsi prostě jen jakoby obklopen dokola plochým plátnem.
Což v momentě, kdy jsi viděl prostorovost, není nic zajímavého.

Ale prostě z hlediska čistoty obrazu a kvality a uvěřitelnost prostoru, nebude nikdy žádné video tak dobré jako hra, co dynamicky renedruje všech 6(3) os každý slomek sekundy přesně dle pozice a natočení tvé hlavy. Video má zase na své straně tu fotorealističnost.

Takže pokud bych to chtěl uzavřít, pokud chceš kvalitní video obsah pro VR, tak to MUSÍ být 3D video, 180 nebo 200 stupňové (360 je tady ve skutečnosti opravdu mínus) a nejlépe 8k, ale 6k a s přivřenýma očima i 5k ujde. A samozřejmě minimálně 60 fps. Bohužel více jsem viděl jen výjimky. Cokoliv co má 23 či 30 fps je ve VR hrozně trhavé a nepřirozené.
Já normálně používám 3D projektor (s 3-metrovým plátnem) se standartním HD rozlišením (ne žádný 4K) pro dívání se na filmy a hraní her - hlavně těch ve 3D v poslední době -- jen jsem zkoušel jak to bude vypadat když si takové 3D video nahrané z PS3 nebo mou obyčejnou 3D kamerou* pustím v těch brýlích -- no prostě hrůza. *(bez optického zoomu koupenou před časem za 1000 z bazaru - u nás v česku jsem ani v obchodech žádnou novou 3D kameru nenašel jen nějaké 360 stupňové) . - S nějakými těmi videi které tě plně obklopují nemám žádnou zkušenost.

Co se týče helmy - tak jsem si tam pak také přidal tamtu výplň pro menší hlavy a taky zjistil jsem, že se to dá prostě sundat a nandat bez dalšího/opětovného štelování.
@RXQ79rudax (21.05.2022 11:46): Počkej, ty porovnáváš Index a PSVR? Ty dvě VRka jsou naprosto neporovnatelná. Index je uplně jiná kategorie VR brýlí. Měl jsem oboje a PSVR je jen taková hračka. To tě asi šálí vzpomínky nebo je něco s tvým Indexem špatně.
Jasan, rozlišení má ještě pořád rezervy a dost jsem zvědav na novou generaci s 4k na každé oko a novým druhem OLED displejů (již několik měsíců prosakují informace), ale již toto je naprosto použitelné a vytváří neuvěřitelné zážitky.

Filmy a VR - proč bys vůbec uvažoval o VR na sledování klasických filmů? Člověk nemusí studovat raketovou vědu aby viděl, že 4k (3840*2160) na které kouká na TV před ním a vyplňují mu třeba 25% prostoru bude asi vždy detailnější než 1440 x 1600 u valve index na jednom oku vyplňujícím celé zorné pole oka. To přeci technicky nedává smysl, tyto dvě možnosti porovnávat. Kdykoliv někdo jen zmínil sledování filmů ve VR, tak jsem si ťukal na čelo.
Joooo to sledovat 3D filmy ve VR :D to je ovšem jiný kafe. I přes technická omezení vyplývající ze způsobu, jak je to točeno a že film nikdy nebude tak moc 3D jako hra (na dlouhé povídání), tak je to díky realismu záznamu naprosto nepopsatelný zážitek. Myslím 180/200/360 stupňové 3D záznamy, ne "plackové" 3D filmy, které tě neobklopují.
Pro zajímavost měl jsem "3D" hry a filmy na projektoru a 3,5m zdi a VR je superior co se týče prostorovosti. Uplně jiná kategorie.
Na 3D filmy (opakuji, ty opravdové pro VR, ne ty staré pro projektory a kina) tak doporučuji Play'a VR Video Player (neuvěřitelný výkon) nebo pak DeoVR pro více funkcí a podporu i 200 stupňových videí.

Helma - to mě mrzí. Na začátku to asi chce zvyk, ale dneska je to otázka doslova dvou sekund. Nasadíš a jedeš. Nezapomeň, že máš posuvník na displeje - k sobě od sebe. Od sebe uděláš víc místa pro brýle, ale zmenšuješ FoV. Obecně je dobré je dát co nejlblíž ti to tvar hlavy dovolí. Já to dát o 1-2 stupínky nejlbíže co to jde. Blíž to nedám páč pak mě to tlačí do nadočnicových oblouků :D a po pár minutách z toho šíleně bolí hlava.

Ta úvodní část je fajn, že je to takové hřiště. Vše co jsi vypsal člověk dělá automaticky čistě ze zvědavosti, vybízí ho to k tomu. To asi není nutné ani točit. Tě pak napadnou i další věci. Házet sklinky do vzduchu a chytat je do krabice aniž by se rozbili, pokusit se narvat do konve co nejvíce věcí a podobně :D Ale doporučuju nedělat tam blbosti moc dlouho, aby se pak z toho světa nestala parodie.
Tak už jsem to otestoval - je to jen o něco málo lepší než PSVR co se obrazu týče. Ale filmy ve VR jsou pořád naprosto hrozné, zkoušel jsem VirtualDesktop - filmy ve 3D tam vypadají hrozně, Bigscreen - tady je to o něco lepší ale pořád je to příšerné - malé rozlišení, a je vidět ta mřížka těch jednotlivých bodů toho displeje - prostě to není vůbec zdaleka tak pěkné jako promítané promítačkou na plátno ve skutečnosti, taky jsem zkoušel PowerDVD - sice tam má možnost to pustit do VR brýlí ale neviděl jsem tam žádnou možnost aktivace 3D módů -- takže prostě 2D i 3D filmy ve VR brýlých naprosto příšerné ve srovnání se skutečným domácím kinem.

- několik hodin jsem zrávil jen tím nastavením a správným nasezením té helemi a testováním ovládání v této hře - než jsem přišel na to jak to správně seštelovat - tak aby mě to netlačilo kvůli brýlým - přišel jsem na to že jimi musim trochu šoupnout kupředu o malinký kousek - tam na té straně kde mě to přes ně tlačilo.

- co se týče té hry jsem pořád úplně na začátku tam se - dá se tam spousta času strávit jen tím blbnutím s těmi věcmi - a zkoušením co je všechno možné tam: např.: "žonglování s předměty", mačkání plechovek, rozbíjení lahví, házení předmětů po holubech a té kočce o patro níže, psaní fixou na sklo, zvednutí krabičky zápalek jen za pomocí dvou prstů (jeden od každé ruky) - nebo za pomocí dvou fix - každá držena v jedné ruce, poslouchání jen v těch krabičách/lahvých je slyšet ten obsah při potřesení tím vedle ucha, nasazení si kýble nebo květináče na hlavu.... (později až vykoumám nahrávání hraní - tak pořídím nějaké video na ukázku)
jo, tak jsem na to zvědavý - pak uvidím - nějak to vykoumám - asi příští měsíc si to objednám včetně těch VR brýlí ze Steamu. Zatím jsem si dal znovu Doom VR - nové video
@RXQ79rudax (18.03.2022 15:18): Rozumím s tím korigováním, pokud to jinak hra neumožňuje, ale pokud to Alyx umí lépe, není důvod to nepoužít. To řešení co píšeš má stále řadu nevýhod
- korigování nikdy nebude přesné, tzn. budeš se pohybovat lehce šejdrem
- nedokážš ukorigovat naprosto přirozený rozhlížení sem a tam, je to dobré jen tak pro to rovnoměrné strafování
- když použíješ ten poslední mod v Alyx, tak dokonce můžeš používat i to zatáčení za pohledem jednoduše tím, že se tam celý otočíš, tedy se otočí i ovladač. Takže to v sobě kombinuje naprosto všechny výhody.

@Gordon (18.03.2022 12:48): Co komplikuju? Jen používám, co hra nabízí. A asi má důvod, proč to nabízí. Protože tak dokáže nabídnout nejvíce výhod.
@OndrejVasicek.cz (18.03.2022 12:43): jo, díky za upřesnění. ohledně toho mého řešení - takhle jsem zničil ten kabel u mého prvního PS VR (tam ani ten kabel samotný nejde vyměnit, takže jsem si musel koupit nové VR brýle) - protože jsem byl tak zabranej do hry že se mi to nechtělo pauznout a kabel rozmotat - místo toho jsem z ten kabel tahal - takhle se utáhnul ještě víc ale - a také u mých prvních VR brýlí ten kabel byl slabší/pružnější - u mých druhý PS VR brýlý ten kabel je o něco kratší ale je o trochu pevnější - a také už jsem poučil a netahám za něj - když už je hodně zamotaný - tak ho prostě odpojím rozmotám - pak si doruky vezmu hadřík - tím ten kabel obejmu (abych si nedřel ruku/pokožku o ten kabel) a tahem vyhladím co nejvíc - pak zase připojím... - takhle už mi vydržel kabel bez problému nějakých 200 hodin hraní. (Skyrim, Doom, RE 7 - vše v plynulém pohybu - teleport v Doomu jen když jiná možnost jak se někam dostat není - nutný pro postup dál někde) - když se při chůzi/běhu chci rozhlížet do stran - tak držím to tlačítko stisklé aby korespondovalo s natočením mého těla - koriguju to - tak abych při kouknutí se do strany do strany nešel.
@RXQ79rudax (17.03.2022 17:18): To info co tu padlo od @AiMLEzZz je dosti nepřesné. Uvedl bych to s jistotou, jak to funguje
- samotné pohybové mody, o kterých mluví, jsou opravdu 4 a jsou po dvou rozdělené dle toho, zda jde o teleport nebo plynulý pohyb. U teleport natočení hlavy nehraje roli.
- hra určitě nepozná, kam máš natočené tělo :) Ale pozná, kam máš natočený ovladač. Což asi AiMLEzZz myslel, ale divně napsal, protože natočené tělo se rozhodně nerovná natočenému ovladači, což je dobře! (viz dále)

Teleport pohyby
- teleport blink - ukážeš kam chceš, pustíš, obrazovka potemní a seš tam
- teleport shift - ukážeš kam chceš, pustíš, rychlým pohybem, něco jako warp, tě to tam přesune

Oba dva mody nahoře považuji za nešťastné a jedná se spíš o nouzové řešení pro lidi, kterým se fakt dělá blbě nebo si ještě nezvykli. Herně je to blbost. Ruší to ponoření se do hry, je to nerealistické a taky se tím dá dost dobře podvádět.

Kontinuální pohyby - samotný pohyb ovládáš páčkou na ovladači. Kromě pohybu vpřed tedy můžeš i couvat či strafovat do stran, což je nepostradatelná pohyb a jádro hratelnosti při přestřelkách a nic takového u teleportu nejde. Hratelnost u teleportu je dost rigidní.
Dva kontinální mody se liší právě dle toho, jak se "zatáčí"

- dle hlavy - při pohybu dopředu jdeš přesně tam, kam se díváš. Myslím, že to používá většina lidí, protože to hry tak dříve dělali, ale když se nad tím zamyslíš, je to uplná blbost, protože to neodpovídá realitě. Představ si, že jdeš, je krásně, tak se kocháš krajinou a rozhlížíš se...do stran na stromy a louky, nahoru na oblohu i za sebe. A teď si představ, jak bys vypadal, kdybyses v reálu pohyboval tam, kam se jen díváš :D Vypadal bys jako retard co dělá slalom. To stejné je i ve hře. Pokud kamkoliv se podíváš určuje i směr, kam jdeš, je to obrovské omezení a prakticky to vymazává jednu z obrovských výhod VR, kde hlava ruce jsou nezávislé orgány. Což nás přivádí k poslednímu nejlepšímu pohybovému modu...

-dle ovladače - tvoje hlava je kamera a nemá žádný vliv na to, kam jdeš, což je super. To kam jdeš ovládá natočení ovladače. Což je naprosto přiřozené a dává ti to nejvíce možností. Můžeš jít krásně rovně (držíš jen páčku dopředu) a přítom se díváš kam chceš. Za chvíli ti to přijde tak přirození, že budeš dělat věci a ani se na ně nebudeš dívat, třeba sbírání věcí a podobně. Běžně tak zažíváš super situace, kdy třeba běžíš jedním směrem do krytu a během toho koukáš do strany a střílíš uplně jiným směrem (protože pravá ruka kterou střílíš neovlivuje pohyb, což je super). Je to naprosto cool pocit, který zažiješ jen ve VR. Pokud někdo hraje jen an teleport, tak se o hrozně moc ochuzuje. Jako tvrdý Y prsotě jen stojí na různých pozicích a rozhlíží se do stran. A i pokud se pohybuješ páčkou ale zatáčíš hlavou, tak je to jak kdybys hrál fps na myši, kde kam se díváš tam míříš. Taky naprd.
Pak je tam extrémně důležitá ještě možnost, že můžeš dělat rychlé otočky pomocí páčky. Standartně je to nastavené na 45 stupnů, ale doporučuji to zvednout na 60 nebo 90. Překvapivě těch 60 je nejlepších. 45 je moc málo, na to ti stačí se podívat do boku, 90 tě zas otočí uplně na stranu a vidíš jakoby zcela nový obraz. 60 je super v tom, že tě otočí o dost ale pořád vidíš i část místa, co jsi viděl, takže mozek se hnedka chytí, kde je. Taky 3x rychle zmáčknout znamená být otočen o 180 dozadu.
V praxi se to otáčení používá dost často, protože je o dost rychlejší než se otáčet celým tělem, nehledě na problémy lidí s kablem - i tvoje řešení má obrovský problém v kroucení kabelu až do momentu, kdy ho můžeš zničit.

Nějaké poznámky navíc:
- i když používáš pohyb páčkou, dycky máš stále možnost použít teleport (páčky dozadu). Někdy se to hodí.
- naprosto super cable management je tento https://vr-wire.com/ Mám to domá a je to mazec, o dost lepší než takové ty systémy, které jsou vázané na jeden bod. Tohle tě doslova sleduje po místnosti a samozřejmě tím, jak je to nahoře, tak to nemáš pod nohama. Absolutně se to nedá s rovnat s tím, když jsem měl kabel pod nohama. Šílený.
- souhlasím s @SavageCZ , že málo prostoru je problém. Člověk potřebuje rozmach. Pořád tam na něco saháš, natahuješ se, krčíš, nakláníš, někdy klidně i lehneš na podlahu :D Fakt. Nemít možnost udělat aspoň dva kroky do každého směru by mi přišlo hrozně omezující.
- krčíš se tam normálně skrčením. Respektive ta hra sleduje tvůj headset, takže kamkoliv se headset pohne, se pohne i kamera. Pokud si dřepneš, je tvoje kamera v pozici tvého dřepu, neudělá se nějaký "in-game dřep". Pokud si lehneš až na zem, máš kameru opravdu na zemi. Samozřejmě je tam možnost dřepat si i tlačítkem pro lidi co to hrají v sedě nebo mají starý kolena :)
@AiMLEzZz (17.03.2022 17:05): jo tak to jsem myslel - takže to jde nastavit aby to bylo stejné jako na PS VR - tedy směr pohledu (otočení hlavy) určuje směr pohybu postavy. díky za info. Mě ten kabel také dělal zezačátku velké problémy než jsem přišel s tímto jednoduchým řešením - protože při soubojích s nepřáteli to bylo nebezpečné tím že jsem mohl o ten kabel zakopnout při rychlé otočce - motal se kolem nohou - ale díky tomuto jednochuhému řešení kabel stačí prostrčit skrz nějakou podložku (koberec, lino atp) - a hned můžu bez problému provádět rychlé otočky kolem aniž bych se musel bát že zakopnu.
@RXQ79rudax (17.03.2022 16:13): Jak říkám, už nevím, jaké jsou ty další druhy pohybu, ale já to mám nastavené tak, že když na ovladači zmáčkneš páčku dopředu, tak se pohybuješ směrem, kam se díváš. Když to teď zmiňuješ, mám pocit, že jeden z těch možných modů nesleduje to, kam se díváš, ale to, kam máš natočené tělo, což pozná pozdle toho, jak máš natočené ovladače. Ale to jsem myslím ani nezkoušel, takže nevím, jestli je to lepší, nebo ne.
tohle si chci koupit - takže pohyb hlavy neurčuje směr pohybu postavy? - ono to asi nějak komplet sleduje pohyb hráče - ne jen především nějaká ta světélka jako PS VR - takže lze jakoby i chytat předměty do rukou - a když je ten pohled kamery volný - snímá to nějak na točení těla nebo toho ovladače kterým se ten pohyb ovládá - třeba při pohybu v před uličkou chci zahnout za roh - tak jestli stačí držet čudlík pro pohyb vpřed a zahnout za roh tak že se v reálu otočím celým tělem?
@RXQ79rudax (17.03.2022 14:05): Co se týče pohybu, tak si můžeš v nastavení vybrat asi ze čtyř modů. Jeden klasický pohyb pomocí joysticku a rozhlížení nezávisle, jeden je teleport a ostaní si už nepamatuju. Nějak extra moc místa to nevyžaduje. Teoreticky ti stačí zhruba metr a půl do strany na vyklánění zpoza rohů, ale samozřejmě čím víc místa, tím líp. Největší problém jsem měl vždycky právě s tím namotáváním kabelu, ale Oculus Quest teď už umí i přenos bezdrátově, pokud máš dobrý router. No a explicitní plížení tam není. Nevím, přesně, jak funguje vidění nepřátel, ale podle mě si tě všimnou vyloženě až když tě mají v zorném poli nebo na ně vystřelíš.
začínám docela vážně uvažovat o koupi - dotaz: jak je tam řešen pohyb postavy? - v PS VR - tam pohyb natočením hlavy ovládám směr pohybu - což je velmi praktické - například držením tlačítka vpřed a přešlapováním na místě a točením se dokola můžu rychle seběhnout/vyběhnout po točitém schodišti (Skyrim VR), nebo obýhat kolem nepřátel a střílet (Doom VR) (držením páčky do strany), a co plížení? - stačí se tam jen přikrčit, nebo je třeba stisknout nějaké tlačítko a pak se přikrčit i v reálu a zarovnat výšku obrazu?

Je tam potřeba hodně mávat kolem sebe rukama? - mám totiž problém s místem.

na PS VR - ohledně kabelu mám toto jednoduché řešení video- kabel se vůbec neplete pod nohy je třeba ho jen dle potřeby povytahovat nebo zasouvat zpět - podleotoho jak se zamotá/rozmatá - když velmi zamotaný - je třeba odpojit a celý rozmotat - pak jen zapojit a hrát dál.
@Gordon (05.01.2022 17:10): ne :) Celé je to kompromis. Něco za něco. Neznám teď ty přesná čísla, kolik ty bezdráty zvládají, jde do dohledat, ale celá ta pointa kabelu kromě napájení samozřejmě je přenést signál. Jak ti vede obraz do TV? Skrze HDMI. Ty takové toky nekomprimovaného obrazu jsou šílené. Proto taky můžeš vědět, že vznikají nové verze HDMI, které mají větší propustnost a dokáží přenášet větší rozlišení, více fps, hdr informace atd. No a do VRka právě dostáváš obraz o velkým rozlišení a ještě minimálně 90fps, ne li více. A to jsou obrovské toky. Kdyby bylo tak easy to přenést vzduchem, tak nepoužíváme takové silné kabely.

A nepleťme si to s tím, že do TV třeba přes wifi nebo LAN kabel sypeš 4k HDR film :) to je komprimované pomocí h265 tak silně aby to mělo zlomkovou velikost původního bitratu, že není možné to v reálném čase bez lagu zakódovat na jedné straně a odkódovat na druhé.

Suma sumárum, jakmile teď sony oznámilo PSVR2 a nastupuje další generace headsetů s novými oled displeji s většími rozlišeními (to je téma na dlouho), tak potřeba mít ještě větší rozlišení narůstá. Takže pokud nepřijde něco zcela nového pro bezdrát, co ti pravděpodobně uvaří mozek, když budeš mít takový přijímač na hlavě :) tak kabel je jediná záruka kvality.
@OndrejVasicek.cz (05.01.2022 16:31): Jen mimochodem, Oculus má k dispozici Oculus Debug Tool, kde si kompresi obrazu můžeš snížit, aby to při streamování z PC vypadalo líp. Samozřejmě je k tomu ale potřeba kabel s dostatecnou propustností nebo hodně rychlý router.
@Gordon (05.01.2022 08:49): Nerozumím, jak je nějaká baterka za opasek relevantní ke kabel managementu, o kterém jsem psal. V dalším příspěvku píšeš, že z tebe žádné kabely nešly, zřejmě jsi měl tedy Vive s bezdrátem či jiný headset, který má výpočetní jednotku přímo v sobě. To jsou ale všechno řešení s kompromisem. Od určitého výkonu a rozlišení potřebuješ zatím kabel, aby přenesl takový tok dat. Když to taháš bezdrátově, použije se menší rozlišení a komprese obrazu. U headsetů, které mají "PC" v sobě, je pak výkon o sobě sám zlomkový oproti PC.

Neříkám, že je to nutně špatně, je to možnost, která je v některých případech dobrá, ale systém, který jsem uvedl, je pro lidi, kteří nechtějí dělat kompromis v kvalitě ale štve je kabel.