Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Half-Life 2: Episode Four

Return to Ravenholm, Ravenholm

Arkane Studios •  Junction Point Studios
Hra byla zrušena
PC
Half-Life 2: Episode Four
Žánr
akce > 1st person akce *

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Před dvaceti lety byl mariňák Adrian Shephard součástí jednotky, jež měla zahladit stopy po incidentu ve vládní instalaci Black Mesa. Sotva odtud vyvázl živý a tajuplný G-man zdatného vojáka umístil do stáze, stejně jako předtím rovněž nadmíru agilního teoretického fyzika jménem Gordon Freeman. Po dvě dekády jejich „spánku“, bylo lidstvo podrobeno genocidní okupaci rasy Combine, dokud nebyl ze stáze probrán Freeman a nyní i Shephard. Episode Four pro HL 2 (2004) se odehrává souběžně s One (2006) a Two (2007) v City 17, kde konečně povstali proti tyranii a opět i v nedalekém Ravenholmu...

Coby někdejší protagonista HL1: Opposing Force (1999) procitáte ve zpustlém léčebném ústavu kdesi v City 17, které se hemží zombie, včetně těch headcraby jen pokousanými. Nové kreatury mají vzhledem blíž k zombíkům z Left 4 Dead série a oproti šouravosti většiny těch s parazitem na hlavě se vyznačují větší rychlostí i dovedností využívat jednoduché zbraně. Naštěstí vás neobjevil nikdo jiný než otec Grigori, neohrožený kazatel, bojovník a v tomto počinu i kulinář připravující vydatné vývary z headcrabů. Pomůžete mu v návratu do jeho farnosti v Ravenholmu skrz město čelící výpadkům proudu?

Arzenál složený ze zbraní základního HL2 doplňuje trojice nových, konkrétně hřebíkomet, elektro a pak i magnetická zbraň. Nailgun tedy metá (vodivé) hřebíky, zatímco Charge Gun střílí výboje elektřiny. Zcela zásadní pro řešení do prostředí zaintegrovaných hlavolamů měl být Magnet Gun v boji využitelný k navádění vybraných objektů na nepřátele, tím ale nekonvenčnost hratelnosti čtvrté epizody zdaleka nekončila. Třeba místo přepínání na v Opposing Force Shephardem tolik oblíbený hasák, popřípadě útočný nůž, mělo v EP4 při boji nablízko jít protivníky střelnými zbraněmi prostě umlátit.

Episode Four vyvíjenou během roku 2005 studiem Junction Point v čele s Warrenem Spectorem Valve posléze přepustilo francouzskému Arkane, jež na EP4 pracovalo v letech 2006–2007. Ukončení vývoje Episode Three znamenalo konečnou také pro EP4, byť už stačilo leccos vzniknout. Nedokončený build vývojáři dovolili představit veřejnosti až v roce 2020.