Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fantasy Blacksmith

15.11.2019
02.11.2022
70
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Ve hře Fantasy Blacksmith na sebe berete roli kováře ve fantasy světě. Právě zde probíhá válka, tak o zájemce o koupi meče není nouze. Jako začínající kovář nemáte s touto profesí zkušenosti, ale s každým vytvořeným mečem se posouváte blíže k tomu mistrovsky ovládnout své řemeslo. Kvalita vašich výrobků a spokojenost kupujících ovlivňuje vaši reputaci, a tím i cestu za titulem nejlepšího kováře v zemi.

Kromě zkušeností máte i nedostatek finančních prostředků. Důležité je správě volit nakupované materiály, protože zákazníci mají často specifické požadavky. Naštěstí můžete materiály potřebné k výrobě mečů získat i těžbou, nebo si na ně můžete vydělat plněním dalších požadavků, jako je ostření mečů, jejich sestavení, nebo aplikace damašku.

Při tvorbě meče máte velký prostor pro zapojení vaší kreativity. Vše začíná při výběru materiálu pro samotné ostří. Následně vyberete jeho tvar a 3 části jílce. Když si kovárnu vybavíte potřebným zařízením, můžete svůj meč i očarovat. Záleží jen na vašich schopnostech, zda se vám podaří vyrobit ten nejlepší meč.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Fantazy Fantasy Blacksmith se prezentuje jako realistický simulátor výroby mečů a přesně tím je. Jen s tou realističností bych byla opatrnější. Hlavně, když přijde první zákazník. Samotná hra vypadá s přivřením obou očí realisticky, ale zákazníky jsou anime stylizované postavy, které mají do realističnosti daleko.

Z hudby, které byla v této hře použita, jsem nebyla nijak nadšená. Tu při úvodní obrazovce bych označila přímo za hroznou. Vzhledem k tomu, že hra nemá žádné cutscény ani dialogy, při kterých bych musela dávat pozor, jen si člověk přečte požadavek na meč od zákazníka, já si při hraní pouštěla různá videa na druhém monitoru a vlastní hudby hry ztlumila na minimum.

Jako velkou výhodu hry bychom mohli brát to, že je přeložena do češtiny. Když si jí ale do ní přepnete, zjistíte, že to zas tak velká sláva není. Překlad je tak špatný, že jsem si raději přepnula hru zpět do angličtiny. Velká část textu zůstala stejnak nepřeložená a některé přeložené části jsou úplně nesmyslné, např. Tempered je Popouštěno. K tomu ještě font nepodporuje některé znaky, tak tam místo písmen jsou otazníky v kosočtverci.

Hlavní náplní hry je tvorba mečů. Musíte vzít ingot, rozpálit ho do potřebné teploty a bušením kladiva ukout předem zvolený tvar meče. Naostříte ho a přidáte části jílce. To je základ. Je možné provést kalení meče a později, když si vybavíte dílnu, můžete vyrábět damaškovou ocel. Je to Fantazy blacksmith, tak také můžete meč očarovávat v kotli, pomocí run a na oltáři. Když budete šikovní, nebo spíše nešikovní, máte šanci i na výrobu kouzelnické hole. Rudu k přípravě ingotů a řadu věcí potřebných k očarování můžete získat těžbou v takovém jednopatrovém dole.

Samotná tvorba mečů mě docela bavila, ale všechny činnosti jsou dosti jednotvárné. Broušení a sestavování jílce je pouze o tom, zda kliknete ve správný čas. Tyhle činnosti mohli autoři trochu více propracovat. Co si budeme povídat, zase tak velké množství činností tam není, tak bych očekávala větší nápaditost.

I když je na začátku tutoriál, než jsem se sama z orientovala, byla trochu ztracená. Než jsem našla, že na stole je kniha, kde je popisek k věcem, které najdete v dole, naházela jsem náhodné rudy do smelteru (vzdávám snahu o překlad, něco jako kotlíková varianta vysoké pece?) a nejspíše jsem přišla o jedinou zlatou rudu, kterou jsem našla. Problém s identifikací předmětů jsem měla i po tom, co jsem nějaké náhodně koupila a zapomněla, o co se jedná. V obchodech věci postupně mizí, tak už tam daný předmět nebyl a našla jsem ho až při dalším spuštění hry. Nějaký popisek k věcem by se hodil, ale chápu, že by to rušilo realističnost simulátoru. Hold si ty věci musím pamatovat.

Co mě překvapilo, potěšilo a vlastně u hry udrželo mnohem déle, než bych čekala, je to, že většina vytvořených mečů vlastně vypadá docela dobře. Možností, jak si meč přizpůsobit, je opravdu hodně. Autoři uvádějí, že je možné vytvořit více, než 10 miliard variant. Já si hlavně oblíbila tvarově jednoduché meče. Úzké nebo široké, které jsem ozvláštnila maximálně nějakou tou zoubkatou částí. Je možné přecházet z úzkých do širokých a přidat do meče třeba kolečko, ale to se mi nelíbilo. Co se týká jílce, většinou to vypadalo hezky, ať jsem tam nacpala cokoli i kombinace, u kterých bych to vůbec nečekala. Musím říct, že na některé meče jsem byla fakt hrdá. Ještě, když se jim přidal nějaký magický efekt (nejlépe oheň), ani se mi je nechtělo prodávat. Jediné, co mi v nabídce chybělo byla nějaká čistě černá záštita. I když v obchodech byly materiály působící černě, protože se jednalo o kovy, vždycky byly takové stříbrné. Nejblíže k černé měl elandoor, ale ten byl zase hodně do modra.

Největším problémem hry je její zabugovanost. Chyb je tam plno. Já jsem přišla o hodně věcí, které prostě zapadli do nějakého nábytku, např. jsem chtěla přiložit uhlí, to zmizelo, ale přiloženo nebylo, nebo jsem si koupila poličky a pár věcí při snaze je položit do spodní nebo střední poličky také zmizelo. Nejvíce mě naštval zmizelý meč, který zmizel po snaze ho očarovat v kotlíku. Nepomohla ani možnost najít poslední meč, protože jsem již pracovala na dalším, když se tento vařil. Kombinací chyby a mojí blbosti jsem také přišla o jeden dovedností bod. I když už jsem Luck měla plně vylepšený, hra mě na něj nechala kliknout. Nic se dále nevylepšilo a já o bod přišla. Já si myslela, i když je ukazatel plný, bude tam ještě další vylepšení. Jako menší chybku, které mě tak nenaštvala, spíše zmátla bylo to, že i když jsem celý meč měla na Done, tak pak ukazoval, že kování je Very bad. Zhoršilo to sice hodnotu meče, ale nebyl to takový problém.

Mimo mizení věcí jsem několikrát zmizela i já, když jsem se propadla texturou (většinou v dole). Naštěstí ihned následovalo objevení se u kovadliny. Nejvíce mě vyděsilo, když jsem cestou z dolu propadla výtahem, který pokračoval nahoru a já zůstala dole. Myslela jsem, že to bude konec hry, ale naštěstí jde resetovat pozice (což se přesně děje při propadu).

Kvůli chybě jsem nejspíše nesplnila cíl hry, kterým je stát se nejlepším kovářem. V určitý moment se prostě přestala zobrazovat srovnávací tabulka s reputací jednotlivých kovářů. Říkám si, jestli se nepřestala zobrazovat právě proto, že už jsem všechny porazila, ale nezobrazila se mi obrazovka informující o tom, že jsem nejlepší a nedostala jsem achievement. Jedinou možností, jak ho získat je nová hra, a to se mi nechce. Už mám nakoupené vybavení, vylevelované dovednosti a spoustu peněz. Vracet se na začátek se rozhodně nebudu.

Pro: možnosti při tvorbě mečů a jejich vzhled

Proti: hudba, chyby

+7