Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Ačkoliv třetí díl Falloutu považuji za důstojného nástupce legendární RPG série, tak musím říct, že první přídavek pro tuto hru se příliš nepovedl. Zasazení děje do období před nukleární katastrofou by se ještě dalo překousnout (když nic jiného, aspoň je to docela originální nápad, navíc grafické zpracování okupované Aljašky vypadá velice pěkně), ovšem vše zabíjí degradace na bezduchou arkádovou střílečku, jenž naprosto postrádá kouzlo a pointu falloutí série. Jedinou a hlavní motivací k dohrání tohoto DLC je tučná odměna, kterou hráč po úspěšném absolvování získá (např. speciální, takřka nezničitelnou verzi energozbroje či parádní Gaussovu pušku). K dobru můžeme ještě připočíst fakt, že hratelnostně na tom není tento přídavek úplně nejhůř, byť kvalitám Falloutu 3 nesahá ani pod pás.

Operation: Anchorage nám zkrátka názorně ukázal, že síla série Fallout tkví v úplně něčem jiném, než v bezduchém zabíjení všeho, co se pohne.

Pro: pěkně zpracované prostředí Aljašky, bohatá odměna za absolvování, stále lehce nadprůměrná hratelnost

Proti: degradace Fallouta na arkádovou střílečku, lineárnost, obsahová prázdnota

+19
  • PC 40
Protože už jsem si ve hře připadal jako hodně velký drsňák, zvedl jsem obtížnost na těžká a pustil se s chutí do toho. Grafika se mi tu líbí. Prostředí Aljašky je přeci jenom trochu něco jiného. Vypadá to docela svěže.

Bohužel, level design už tak super není. On teda skoro žádný design není. Celá hratelnost DLC spočívá v tom: Jdu po jediné cestě dopředu. Po skalách nebo v tunelu. To je jedno. Odbočky? Možná občas nějaký ty postranní dveře na vlásenku, kde najdu Intel. (Mimochodem. našel jsem jich asi polovinu. Nechápu jak je to možný.) Vykoukne Číňan. Já ho odprásknu do hlavy sniperkou. Takhle další tři nebo čtyři. Dojdu k lékárničce, nábojům a pokračuji dál.

Velké zklamání je pro mě Gausova puška. Bohužel to není zas až takový kanón, aby nepřátele snímal na jednu ránu. Nepřítele srazí k zemi, takže když vidíte jenom hlavu v bunkru, tak ta druhá rána v režimu V.A.T.S přijde na zmar. Navíc se dlouho nabíjí po každé střele.

Fallout není dělaný jako akční hra, a tady si na to snaží vyloženě hrát. Navíc je to jednoduchý a hodně krátký. Na tohle vám stačí inteligence i pod pět. Odměna ale za to stojí.

Pro: pěkná grafika, zajímavá odměna

Proti: žádný level design (tunel), krtáké, gausova puška, jednoduché a trapně akční

+15
  • PC --
Neuvěřitelná zhovadilost. Nejenže to s Falloutem nemá nic společného, ale ještě mi to dost podstatným způsobem zkazilo původní hru. Jakto? Po vstupu do "simulace" nejde Anchorage ukončit, jedinou možností je nahrát si pozici před vstupem do Podu. Jenže - oblek, který si musíte obléct, ač je to questový předmět, který by neměl nic vážit, není tomu tak. Takže ho nemůžete odložit a odkrojil mi podstatnou část z mé malé nosnosti. Hurá. No co mi zbývá, musím Anchorage dohrát. Stalo se... Po hodině a půl nudného arkádového střílení jsem zpět ve Wastelandu. JENŽE! Vybavení které po dohrání dostanete je natolik dobré, že se hraní s ním stává už tak lehký Fallout 3 ještě lehčí hrou i na Hard obtížnost. Nechci si tím hru kazit, vybavení odhazuju, JENŽE! Z ničeho nic se mi jeden rozjetý vedlejší quest, který nemám splněný ani z poloviny, hlásí jako splněný. WTF? Chci pokračovat ve hře bez poznamenání Anchorage, jsem o dva levely lepší, jeden vedlejší quest mi zmizel a stojím ve slepé uličce, jak dál pokračovat...
+14
  • PC 25
Příšernost na druhou. Ze začátku mi to přišlo zajímávé(ačkoliv doteď nechápu, jakou souvislost má simulace a ten trezor. Mohli vymyslet lepší důvod proč jít do té simulace, než jen k tomu, abych otevřel trezor pěkné prostředí a zajímavý úkol. Ten se ale v polovině změní v noční můru. Tento přídavek je koridorovka, kde máte za úkol zabít vše, co se hýbe a mluví čínsky. Naprostý protiklad RPG. Nejhorší na tom je, že simulaci nemůžete opustit, dokud ten úkol nedokončíte.(Taky nemáte žádné vaše původní vybavení a stimpaky ani neuvidíte) Přiznám se, že jsem si po dvou hodinách zapnul cheat na nesmrtelnost, abych to měl rychleji za sebou. Aspoň že ta odměna stála za to. Gaussova puška a energozbroj, která se neničí

Pro: Pěkné prostředí, slušná odměna

Proti: příběh, koridorovost,

+11 +12 −1
  • PC 55
Príbeh je šialene nepravdepodobný, vzhľadom k tomu, že v postapokalyptickom svete roku 2277 nie je žiadny dôvod na to sa vracať o 200 rokov dozadu v nejakej virtuálnej hre a zabiť tam nejakého čínskeho šaška s mečom. Američanom zlí komunisti nedajú v noci v kľude spávať, s nožmi v rukách sa im skrývajú aj pod posteľami, chápem, že musia svoju politickú propagandu tlačiť aj do svojich hier. Operácia Anchorage nijak neovplyvní Základnú hru, nedáva možnosť logickému uvažovaniu, je to bežná strieľačka, nie je to Fallout.

Pro: Nové zbrane.

Proti: Nie je to postapo, nie je to Fallout.

+11
  • PC 40
Neuvěřitelně nudný, lineární přídavek. Obrovské zklamání. I bez něj se Fallout 3 u hráčů zapotil, a u fandů neprošel. A tohle byl spíš hřebíček do rakve, nežli změna k lepšímu. Opravdu jsem byl moc rád, když jsem s toho simulátoru vylezl. Ale na druhou stranu ta T-51b za tu hodina a půl (opravdu to bylo tak krátké) stála. Gussovka zase nestála za nic. Dekadentní datadisk, nebo co to bylo.

Pro: T-51b

Proti: Gussova puška

+10
  • PC 50
Futuristická válka mezi Čínou a USA na zasněžené Aljašce? Zničení obřích statickejch mega děl? To zní dobře! Moment, to že má bejt Fallout? Se zasazením do příběhu v pustině si autoři hlavu nelámali - prostě tam dáme simulátor VR a hotovo. Jakýpak copak.

Ono to nebylo nakonec špatný - prostředí Aljašky mě upoutalo, náplň hry odpovídající jen kdyby to byla samostatná hra s trochu upravenými herními mechanismy, dopovídající délkou a vlastním univerzem. Rád bych si to prošel, opravdu. Takhle to bylo ale spíš jako hodinový demo.

Nejvíc mě však rozčiluje, že v tak otevřenym a propracovanym světě Falloutu s obrovskýma možnostma, kde není problém vymyslet téměř jakejkoliv quest nebo lokaci, autoři místo regulérní nové mapy nabízejí jen lineární akci navíc ve VR, což zážitek příliš neumocní. Aspoň tu Gauss pušku jsem si celkem oblíbil. Ta v mym inventáři našla svý stabilní místo a plazmovku z Rivetcity sem mohl dát do frcu.

50%

Pro: Námět, prostředí

Proti: Linearita, délka, TOHLE MÁ BEJT FALLOUT?!?

+9
  • PC 65
Poměrně nudný přídavek k F3. Prostředí je zajímavé, neboť hráče pomocí virtuální reality zavede do období před katastrofou, nicméně tím to asi končí. Interaktivita prostředí je minimální, úkoly poměrně nezajímavé (vyčísti oblast, vyčisti další oblast, něco odpal, něco vypni) a celý postup je striktně lineární. Herní doba je poměrně krátká, což je ale v tomto případě plus, neboť příběhová část má problém unést už dosavadní herní dobu.
+7
  • PC 45
Od tohoto přídavku jsem nečekal nic a i tak jsem byl zklamán. Přídavek k RPG by měl vypadat jinak než 2 hodiny chození (velmi) úzkými koridory a střílení po všem co se pohne. Celé by se to dalo přirovnat k velmi nudné pasáži z Medal of Honor. Prakticky jediným kladem tu je pěkná krajinka a odměna za dohrání. Skoro až podezřívám Bethesdu z chystaného průniku na pole FPS s tím, že si to nejdřív zkusí "nanečisto" v Anchorage. Zkusili tam narvat všechno, nevyniká nic. Na střílečku průměrné, na RPG hanba, na Fallouta... Oba přídavky v rozšířené edici Zaklínače působí v porovnání s tímhle jako dar z nebes (a zadarmo).
+6 +7 −1
  • PC 50
Zopar hodin v peknom prostredi, hrane stealth sposobom(ako vam na zaciatku da na vyber), co bola bomba, no od RPG by som cakal viac. Nove zbrane a brnenia su v pohode, horsie je na tom fakt, ze to ako strielacka nestoji ani za prd. Je absolutne individualne ako si to kto zahra a ako sa k tomuto DLC postavi, vysledok je aj tak stale rovnaky...

Pro: prostredie, pridane itemy

Proti: na rpg moc akcne, na strielacku moc fadne, na stealth moc svetla a malo moznosti, na platene DLC primalo "muziky"...

+5
  • PC 60
Co to jako mělo být?Už mě bylo divné,že rozšíření má něco přes 300MB,ale čekal jsem,že po tréninku se otevřovu nějaké nové lokace v pustině.To se ale nestalo,takže tento nový "datadisk" defacto nepřinesl nic nového a zaměstnal mě na cca. 2 hodiny.
Doufám,že další rozšíření s sebou přinese delší hrací dobu a nějaký příběh
+3 +4 −1
  • PC 70
Q:Ahoj to hraješ ještě pořád ten datadisk?
A:Ne, kdepak, ten už jsem dávno dojel.
Q:A jak dlouho ti to zabralo? Ve Score psali, že to dohraješ tak za 7 hodin.
A:Ve Score jsou lamy, to dohraješ mnohem dřív. Tohle je jen takovej patch. Nevím proč to vydávají za datadisk.
Q:A je to stejně dobrý jako původní hra?
A:Jo, jen je to víc o střílní, tady toho moc nenakecáš...

Q=otázka
A=odpověď
+1 +11 −10