Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Špinavé ulice New Yorku, nepřestávající déšť a záhadný případ. Takhle bych asi v krátkosti popsal atmosféru téhle hry. V roli soukromého detektiva se zhostíte celkem jednoduchého úkolu. Najít dceru jednoho klienta. Není to nic těžkého ale všechno náhle zamotá záhadný telefonát. Ten vás zaplete do daleko nebezpečnějších událostí a po zbytek hry se snažíte přijít na to co se to kolem vás vlastně děje.
Zní to prostě ale příběh je zajímavý. Dál ale o příběhu nebudu mluvit abych zbytečně nic neprozradil. Většinou mám tendenci u podobných her nebo filmů předvídat jak se budou vyvíjet a skončí ale tady ne. Po celou dobu jsem přemýšlel o co to jde ale nic. Z mé strany je to jeden z plusů.

Teď něco blíže ke hře. Prostředí vypadá dobře, atmosféra mě také zaujala ale ty postavy, ty postavy (grafické zpracování) jsou hrozné. Tedy alespoň pokud jde o rozhovory. Chvílemi jsem si říkal jestli je datum vydání opravdu 2013.
No nic. Jdeme dál. Dabing některých postav je další věc co mě zklamala. Hlavní hrdina ujde ale některé postavy mi přišly divné. Měl jsem pocit jako kdyby dabéři ani nevěděli co dabují a prostě jen čtou text.

Pokud jde o logickou stránku hry tak spousta hádanek a řešení je celkem snadná a logická. Nevzpomínám si že by jsem se zasekl kvůli nějaké zákeřnosti vývojářů. Je tu ale jiný problém. A tím je hledání správného předmětu.
Jedna ze situací vypadá třeba následovně. Probudíte se uprostřed noci a celá místnost je zalitá tmou. Část obrazovky občas prosvítí blesk z venkovní bouřky ale ne dostatečně. A teď si v té tmě zkuste najít vypínač který je právě někde v té tmě.
Právě v takových situacích (a věřte že jich nebude málo) přijde nápověda (F1) která vám ukáže všechny aktivní předměty na obrazovce. Ve hře je potom ještě pár zajímavých miniher jako třeba páčení zámků.

Hra má své kladné stránky i ty záporné. Daří se jí udržovat po celou dobu správnou atmosféru a během hraní jsem se vůbec nenudil. Pokud přehlédnete těch několik chybek máte před sebou průměrnou adventuru. Fanouškům detektivek doporučuji.

PS: Ten konec je hrozný. Vím že je to jenom můj názor ale to co udělali tvůrci tady je ten nejhorší možný způsob jak hru ukončit.

Pro: Atmosféra, Příběh

Proti: Dabing, Konec

+15
  • PC 60
Na tuto adventuru jsem se hodně těšil, protože jsem velkým fanouškem noir a jak název, tak i trailery napovídaly, že svou zálibu plně uspokojím…. Skutečně?

Abych hře nekřivdil tak touha po noir byla skutečně uspokojena. FN doprovází krásně depresivní jazzová hudba. I když je hudba pěkná tak nekonečná smyčka, kterou nás autoři při hraní obdaří, mě po asi hodině hraní začala dost sr*t a navíc i silně kazila atmosféru, když hrála vesele ve smutném rozhovoru….

Příběh je příjemný propletenec, který ale vysvětluje vše do puntíku a nenutí vás používat představivost a fantasii. Celou hru vlastně směřujeme ke konci, co už známe. I když konec není tím koncem, za který se vydává. Špatné dialogy hravě převálcují naopak skvělé monology. Ale alespoň není hlavní postava Jake del Nero v dialozích mlčenlivý pokladač otázek jako v jiných hrách a často mluví víc než osoba, které se na něco ptá.

Nejvíc jsem si užil pasáž v muzeu, krása jak graficky tak atmosféricky.

Hlavní roli ve Face Noir hraje detektiv Jack del Nero, další cynický hláškař, kterých je ve hrách plno. Ve hře si zahrajete i za jinou postavu než del Nera a to jeho bývalého partnera Seana. Ten je mnohem sympatičtější a uvěřitelnější než Jack. Části hry kdy hrajete za Seana, jsou velmi krátké a prakticky bez obtížnosti. (Pro úplnost příběhu by bohatě stačila normální video sekvence, i když musím uznat, že takto je prožitek silnější a dává větší možnost vžít se do příběhu). Sean je výborně nadabován a druhá část za něj už je zajímavější i hudba se úlevně změní v krásně mrazivou. Dále taxikář Chon (alias Barry Kripke z TBBT), i když vypadá jen, jako herní pomůcka na přepravu po lokacích si v příběhu nakonec střihne i pidi roličku. Ve hře je ještě důležitá sympatická rusovláska Gretha, ale ta bude asi důležitější až v dalších dílech.

Pohyby a gestikulace postav jsou hodně prkenné (asi jako Harrison Ford ve čtvrtém Indianu Jonesovi). Čekal bych, že alespoň hlavní postava na tom s pohybem bude líp, ale ta je na tom paradoxně nejhůř. Některé lokace jsou zobrazeny izometricky a to způsobí, že detektiv není vůbec vidět. Noir znamená francouzsky černá a tato barva hraje ve hře prim, bohužel i v detektivově oblečení a proto s okolím často splývá.

Ze začátku nečekejte nijak zvlášť záživné úkoly (přines to nebo udělej to a můžeš si vzít to). Hra je strašně jednoduchá možná nejjednodušší adventura co jsem kdy hrál. Poté co na něco přijdete, vás hra nasměruje okamžitě do lokace, kam byste měli zamířit.

Možnost přepínání inventáře ze 2D na 3D je sice zajímavé, ale jinak úplně k ničemu. 2D klasika je uživatelsky mnohem příjemnější.

Face Noir obsahuje zajímavou minihru, kdy si Jack musí spojit souvislosti s buď předmětem nebo osobou či s tím jak se dostat dále ve hře. Mini hra s paklíčem spíš obtěžuje a naštěstí jde po nepovedeném prvním pokusu přeskočit. Puzzly jsou na slušné úrovni a patří k tomu lepšímu co FN nabízí.

Nevím, jestli to bylo nastavením, ale díky této hře jsem zažil nejpomalejší sidescroll všech dob. Dooobaaa. Jack se nerozeběhne, jak je lokace dlouhá….

FN obsahuje možná až příliš interakčních míst, to potěší především hráče průzkumníky. V pozdější fázi hry tyto místa značně prořídnou (že by autorům došly nápady, nebo je kvůli rychlejšímu spádu konce hry ubraly). No každopádně hru to urychlí.

Ve hře se budete i několikrát plížit kolem stráží, tato část je tu vyloženě navíc a vzhledem k ovládání, kdy Jack reaguje trochu opožděně (což je ale pochopitelné, když celou hru chlastá whisky :) ), i otravná.

Detektiv po celé noci na dešti je vždy suchý… a schůzka na mostě kde se sejde s člověkem v košili s vyhrnutými rukávy WTF.

Témata, která jste v rozhovorech už vyčerpala, nemizí a ani nejsou nijak označena. Takže je vše na vaší paměti.

U mě osobně vítězí ve všech směrech lepší Cognition ať už jde o hl. hrdinu, dialogy, příběh,….

První díl nabízí slušný rozjezd vícedílné adventury a Face Noir předvádí i ukázkový otevřený konec.

Pro: Noir, monology, hudba, muzeum, puzzly

Proti: Nepřehlednost, jednoduchost, dialogy, hudba, animace

+15
  • PC 60
V této klasické point’n’click adventuře Face Noir, odehrávající se ve 30. letech minulého století v USA, se zhostíte role Italského, soukromého očka Jacka Del Nera, který se s ničím nepáře, chlastá jako carský důstojník a jeho nejoblíbenější hláškou je „Dannazione!“

Příběh začíná v momentě, kdy má Jack za úkol opatřit důkaz, který potvrzuje románek nevlastní dcery Harveyho Webbera s jakýmsi postarším mužem. Okusíme tak Jackův denní chléb a poprvé můžeme nasát atmosféru nočního a deštivého Harlemu, za doprovodu jazzové hudby. Po návratu do své kanceláře obdrží Jack telefonát, který mu zařídí zábavu po zbytek noci. Chvílemi jsem si myslel, že se příběh bude inspirovat Čínskou čtvrtí, avšak mýlil jsem se. Příběh je sám o sobě zajímavý, poutavý a občas mě dokázal překvapit. Je zde i vedlejší dějová linka, kde budete hrát za druhou postavu Seana MacLeana. Díky této linii se dozvíte okolnosti odehrávající se předtím, než do příběhu vstoupil Jack. Ostatní postavy mě sice moc neoslovili, ale zároveň ani neurazili.

Hádanky jsou jednodušší a ve většině případů i logické. Některé puzzly jsou hezky vymyšlené a jejich řešení mě bavilo. Jenom mě šíleně nebavilo páčení zámků, které jste ale mohli jednoduše přeskočit a stealth pasáže, které byly opravdu hrozné. Několikrát jsem tuhle část opakoval, protože hlídač, který odchází a je k vám otočený zády vás stále může odhalit… Naštěstí to víckrát než jednou nemusíte absolvovat.

Takže příběh se povedl, hádanky svým způsobem taky, ale co to ostatní? Na to, že Face Noir vyšel v roce 2013, tak graficky se zasekl v minulém desetiletí. Modely postavy opravdu nejsou pěkné na pohled, což je zvláštní, protože lokace jsou jinak celkem v pohodě. Ale zase se mi líbili cutscény alá Max Payne. Dabing se taky moc nevyvedl. Hned na první poslech vám tam něco hapruje. Třeba na Jacka jsem si chvíli zvykal, Sean zněl v pohodě, ale potom taková Victorie jenom přečetla text z papíru a konec.

Face Noir je vcelku příjemná adventura, kterou nejvíce táhne příběh a atmosféra. Graficky hra kolísá, hratelně je až na některé momenty v pořádku, co mě ale hodně urazilo byl konec, který mi vlastně nic nevysvětlil. Tyhle otevřené konce nenávidím, viz finále šesté řady The Walking Dead. Několik hodin se těšíš na vyvrcholení? Chceš vědět, jak to celé dopadne? Že ano? Tak to máš smůlu - pokračování příště

Pro: Příběh

Proti: Grafika | Dabing | Konec

+12