Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Earth 2150, to je jedna z mých závislostí. Vždy se k téhle hře rád vracím, protože je tolik zábavná a tolik jiná, než ostatní strategie.

Příběhově je Earth 2150 hodně silný a opravdu mi imponoval. Zadávání úkolů přes "e-mail", mě dokázalo hodně vtáhnout do hry a to, že je ve hře přítomen pouze jeden hlavní úkol,a to nasbírat určité množství peněz na výstavbu obří záchranné lodi,to bylo do té doby nevídané.

Hrát lze za tři národy - ED, kteří si libují ve všem, co jezdí, UCS, jež mají rádi chodící plechová monstra (moji oblíbení) a LC, kteří se raději netknou země a létají v rychlých vznášedlech. Zajímavé je, že čím dál ve hře dospějete, tím více si všímáte těch rozdílů mezi jednotlivými národy.

Graficky je na tom hra na svou dobu velice dobře. Ani dnes mě neurazí monstrózní budovy a jednotky. Na všem se při vánici tvořila sněhová vrstva, v noci se na budovách i jednotkách rozsvítila světla, pokud hráč nerozkázal jinak, když vybuchla elektrárna, zůstal po ní ve vzduchu viset charakteristický hřib...

V čem je ale hra úplně originální, to jsou jednotky a výzkum. Hráč začíná v hlavní základně, která je nepřítelem nenapadnutelná a ze které vysílá své jednotky pomocí obřího transportéru na nějakou z dostupných misí. Začíná s těmi nejobyčejnějšími vozítky, na kterých jsou upevněny ty nejobyčejnější zbraně.

Díky výzkumu ale hráč vylepší munici, zbraně, podvozky, nebo vyvine úplně nové. Jelikož si hráč sám musí sestavit jednotky z dostupných částí, je zde několik stovek možných kombinací. Earth je vlastně první hra, ve které jsem kdy viděl, že jednotka má více, než jednu zbraň. Když jsem hrál za UCS, vyrobil jsem si deset kráčejících pevností, z nichž každá měla štít, jednu dalekonosnou a tři normální zbraně a mezi nimi chodil jeden přicmrda, který na střeše nesl zneviditelňovač. Byl jsem bůh :)))

Tohle je právě to, co se mi na Earth 2150 líbí. Ve hře není žádný vynucený balanc. Pokud na to máte, vyrobíte si jednočlennou armádu. V ostatních strategiích je vždycky nějaká jednotka, která je silná, ale má malou výdrž. Z pohledu logiky je to nesmysl - proč přidělávat laserové dělo na plastový traktůrek? Přesně takovým se Earth směle vysmívá do obličeje.

Další unikát je stavební jednotka...říkejme jí třeba Gruz :) Tato jednotka nejen že umí postavit budovy, ale umí rovněž upravit terén. Vykope příkop, udělá kopec, prokope se do podzemí a kutá tunely...prostě paráda. Představte si obří armádu, která nemůže dál jen kvůli tomu, že si Gruz z legrace vykopal příkop, a tak musí čekat na vlastního, který příkop aspoň částečně zakryje.

Krása je v detailech. LC, kteří využívají solární energii, musí mít postaveny obří baterie, protože jakmile zapadne slunce, neuvaří si ani vodu na čaj. UCS si postupem času vyzkoumají "kombajn" s většími zásobárnami na hlavní surovinu, dvěma vrtáky a nakonec mu díky antigravitaci umožní i létat. ED si vyvinou Ionový kanon, pomocí kterého mohou deaktivovat jednotky a následně je pomocí stavební jednotky nabrat do vlastních řad...je toho spousta.

Nesmím také zapomenout na fenomenální věc - munice. Zapomeňte na to, že tanku vydrží střely napořád. Ani náhodou. V bázi musí být postavena budova, která vyrábí munici a speciální létající dopravníky ji automaticky létají doplňovat přímo do středu největších bitev. Máte obří armádu bez munice? Pak jste nebezpeční jako dítě, kterému právě spadl bonbon do kanálu.

Earth 2150 je hra, ze které by si měli leckteří vývojáři vzít příklad. Jednoduchý příběh je epický až na půdu, tvorba vlastních jednotek je dokonalá, výzkumný strom je rozsáhlý...miluju tuhle hru. Kéž by nikdy nevznikl Earth 2160, který se vydal špatným směrem...a škoda, že celá série není o něco populárnější.

Pro: Na tu dobu skvělá grafika, tvorba jednotek, výzkum, munice, příběh, mise a jejich zadávání, tři hratelné strany, potěšující detaily

Proti: Nesnadno využitelný tunelový systém, uvítal bych více animací při výzkumu nových technologií, někdy jsou problémy s pathfindingem

+11
  • PC 90
Této strategie jsem se něco nahrál, na ní je především originální hlavní cíl a pak výzkum a výstavba jednotek, které nemáte předdefinované, ale sami si je stavíte z velkého množství vynalezených zbraní a upgradů jejichž vývojový strom je fest velký:) na podvozek dáte laser, na další část podvozku kanon atd. atd., jednotky pak můžou útočit všemožnými zbraněmi (až třeba 5 druhů najednou) jak na zem tak na letící jednotky. Stavíte továrny, obranu atd. Já měl oblíbené jak tanky tak obrovské mechwarriory. Na svojí dobu plně 3d se skvělými efekty a měnícím se počasím, možností upravovat terén, já si to vždy užil, jako další bych pochválil frčky u jednotek, z kterých jste si mohli postupem času uděla veterány s ohromnou silo a mít je celou dobu hry.

Pro: množství upgradů a jednotek, grafické zpracování, originalita, délka, zkušenostní upgrade jednotek

Proti: nic mě nenapadá, možná trochu sterilní

+5
  • PC 80
EARTH 2150
Je spíše zklamání než naopak. Neříkám, že je na ovládání něco špatně, ale prostě je zbytečně moc složitý, příliš komplexní na muj vkus. Než se rozkoukáte, tak máte polovinu jednotek v čudu nebo jste bez surovin, a přitom střety jsou na tom to nejlepší! Earth jsem kdysi považoval za ten největší počin na poli RTS a podivoval se nad nejvíc opomíjenou kritikou, která zanechává hluboký dojem, ale hraní resp. celkový přehled na bojišti je horší. Vedle Age of Empires nebo Starcraftu je to hra velice zajímavá, ale jejich kvalit nedosahuje. Není prostě tak vyvážená ani hratelná a to mi u strategie celkem chybí. Tohle je jediný žánr, kde striktně dávám přednost hraní po síti a kampan mám stranou. V tutorialech jsem dokázal strávit vždy (když mě na klání poprvé vyklepali) hodiny času, abych zdokonaloval sám sebe, a pak si to rozdával klidně s několika hráčema a neříkejte, že vy ne… tady mě to budování na čas jaxi nebaví a cheatování bylo na denním (i nočním) pořádku.

Epické kobercové bombardování, které nemá v jiné strategii obdoby!

Pro: 3D krásná grafika, interakce, vlastní jednotky, atomové hřiby, kultovní strategie

Proti: 3D grafika, přílišná komplexnost pro jednoho hráče, mapa, HUD přes celej screen

+4