Tak finišuji remake Dragon Questu VI na NDS, překročil jsem 110 hodin, hodně jsem leveloval jednotlivá povolání, každá postava jich má namasterováno přes polovinu možných.
Musím říci, že jakkoliv mám nejvíce v oblibě SNESovky a SNES pixel art grafiku, a jakkoliv ji má Dragon Quest VI vyšperkovanou, že konkuruje nejhezčím grafickým hrám poslední generace na SNESu jako je Final Fantasy VI, Chronotrigger, Tales of Phantasia, Star Ocean, Treasure Hunter G či Treasure of Rudras, tak po herní stránce jsem si v tomto případě DSkovou verzi užil o něco více než když jsem ji hrál kdysi dávno ve SNES verzi. Grafika není sice ten krásný pixelart jako na SNESu, ale musím uznat, že působí mnohé lokace mnohem bohatěji na detaily, byť je zde trochu stále ten cartoon 3D styl enginu Dragon Questu VII z PS jedničky.
Ale o grafice to není, asi mě ve SNES verzi iritoval trochu jeden překladatelský bug, díky kterému hra po zapnutí jednoiho menu zamrzávala a asi měla SNES verze nasazenou i kapku více frustrující obtížnost, kdy jsem zoufale na konci hry měl chuť ROMku smazat z disku a nechat hru nedohranou. Nyní, nevím jestli to je zkušenostmi, nebo je hra o kapku lehčí, jsem se příjemným gameplayem prokousal až do poslední lokace a moje nabušené postavy sice i tak sem tam něco rozhodí, ale pokud pečlivě naplánuji útoky, magii a léčbu, tak to není taková drsňárna jako ve SNES verzi.
Proto nakonec dávám o pět bodíku DS verzi více. Je to první remake, kde tak často nezamačkávam slzu nad pixel art grafikou původní verze, vyrovnává to prostě příjemnější gameplay.
Musím říci, že jakkoliv mám nejvíce v oblibě SNESovky a SNES pixel art grafiku, a jakkoliv ji má Dragon Quest VI vyšperkovanou, že konkuruje nejhezčím grafickým hrám poslední generace na SNESu jako je Final Fantasy VI, Chronotrigger, Tales of Phantasia, Star Ocean, Treasure Hunter G či Treasure of Rudras, tak po herní stránce jsem si v tomto případě DSkovou verzi užil o něco více než když jsem ji hrál kdysi dávno ve SNES verzi. Grafika není sice ten krásný pixelart jako na SNESu, ale musím uznat, že působí mnohé lokace mnohem bohatěji na detaily, byť je zde trochu stále ten cartoon 3D styl enginu Dragon Questu VII z PS jedničky.
Ale o grafice to není, asi mě ve SNES verzi iritoval trochu jeden překladatelský bug, díky kterému hra po zapnutí jednoiho menu zamrzávala a asi měla SNES verze nasazenou i kapku více frustrující obtížnost, kdy jsem zoufale na konci hry měl chuť ROMku smazat z disku a nechat hru nedohranou. Nyní, nevím jestli to je zkušenostmi, nebo je hra o kapku lehčí, jsem se příjemným gameplayem prokousal až do poslední lokace a moje nabušené postavy sice i tak sem tam něco rozhodí, ale pokud pečlivě naplánuji útoky, magii a léčbu, tak to není taková drsňárna jako ve SNES verzi.
Proto nakonec dávám o pět bodíku DS verzi více. Je to první remake, kde tak často nezamačkávam slzu nad pixel art grafikou původní verze, vyrovnává to prostě příjemnější gameplay.