Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak finišuji remake Dragon Questu VI na NDS, překročil jsem 110 hodin, hodně jsem leveloval jednotlivá povolání, každá postava jich má namasterováno přes polovinu možných.

Musím říci, že jakkoliv mám nejvíce v oblibě SNESovky a SNES pixel art grafiku, a jakkoliv ji má Dragon Quest VI vyšperkovanou, že konkuruje nejhezčím grafickým hrám poslední generace na SNESu jako je Final Fantasy VI, Chronotrigger, Tales of Phantasia, Star Ocean, Treasure Hunter G či Treasure of Rudras, tak po herní stránce jsem si v tomto případě DSkovou verzi užil o něco více než když jsem ji hrál kdysi dávno ve SNES verzi. Grafika není sice ten krásný pixelart jako na SNESu, ale musím uznat, že působí mnohé lokace mnohem bohatěji na detaily, byť je zde trochu stále ten cartoon 3D styl enginu Dragon Questu VII z PS jedničky.

Ale o grafice to není, asi mě ve SNES verzi iritoval trochu jeden překladatelský bug, díky kterému hra po zapnutí jednoiho menu zamrzávala a asi měla SNES verze nasazenou i kapku více frustrující obtížnost, kdy jsem zoufale na konci hry měl chuť ROMku smazat z disku a nechat hru nedohranou. Nyní, nevím jestli to je zkušenostmi, nebo je hra o kapku lehčí, jsem se příjemným gameplayem prokousal až do poslední lokace a moje nabušené postavy sice i tak sem tam něco rozhodí, ale pokud pečlivě naplánuji útoky, magii a léčbu, tak to není taková drsňárna jako ve SNES verzi.

Proto nakonec dávám o pět bodíku DS verzi více. Je to první remake, kde tak často nezamačkávam slzu nad pixel art grafikou původní verze, vyrovnává to prostě příjemnější gameplay.
Po dohraní remaku úžasné Dragon Quest V (takže dohrány SNES i DS verze, obě stojí za to) jsem se pustil do remaku Dragon Questu VI, takže i ten hraji po druhé, kdysi jsem dojel SNES verzi s DeJap překladem. Remake na DS neubírá hře na kouzlu, jasné, kreslená grafika SNESu je nepřekonatelná, ale DQ šestce to sluší i v enginu DQ7. Naprosto stejná závislost, už leveluji, nakupuji předměty, prostě vše, co mi na jRPG činí radost a nedám pro to na ně dopustit. No a jestli má hra co nabídnout, jak zní dotaz níže? Jo, má, pure japonské RPG bez těch dnešních okázalých příkras, efektů, prostě naprosto čistá hratelnost. Kdo to má rád, bude se bavit na max. Kdo hledá modernu, tak nic pro něj, DQ VI se drží naprosto stejného mustru, který nahodila již ve stařičkém Dragon Quest III. Ale ten mustr je nesmrtelný a stále neskutečně zábavný.
Vizuálně krásné, skoro jako Chrono Trigger... ale nikdy jsem se více ke hraní nedostal. Má DQ VI v konkurenci nových jRPG ještě stále co nabídnout?