Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Door Kickers


Komentáře

« Novější Starší »
  • PC 65
Již před 4 lety jsem nechal hře poměrně zklamanou a negativní recenzi na Steamu. Letos jsem se rozhodl dát hře další šanci a vyzkoušet ji znovu, tentokrát na tabletu. Možná ta pauza byla nutná, protože tentokrát již vidím hru poněkud pozitivněji, a to navzdory technickým problémům hry na Androidu. Ale stále to není hra, co by mě výrazně nadchla nebo bavila delší dobu. Jedná se o poměrně příjemně hratelnou lehce nadprůměrnou repetitivní arkádu, která není úplně dodělaná a nemá dobře vyřešené ovládání.

Nebudu se opakovat ze své recenze na Steamu, kdo chce tak si přečte, takže jen v kostce - ačkoliv se to tváří jako strategická taktická hra, tak se tak prostě nedá hrát, protože ovládání na to není uzpůsobené - nedají se editovat taktické plány a nedají se naprosto základním způsobem synchronizovat vojáci ("hoďte flashbang, a jak bouchne, tak vběhněte dovnitř"). Musí se to hrát jako arkáda. Tehdy jsem měl odlišné očekávání, možná proto taková frustrace; teď jsem již věděl, jak k tomu přistupovat. Jako arkáda je to poměrně zábavné. Vyrážíte dveře, střílíte, všechno v "okamžitém" režimu, vylepšujete schopnosti, odemykáte lepší vybavení. Po odehrání X hodin se ale u mě dostavila únava a pocit stálého opakování toho samého. Jednorázové mise mají sice různá prostředí (která díky pohledu zcela shora bohužel moc nevyniknou), ale stále se jede podle stejné šablony zabij teroristy/zachraň rukojmí/zabav kontraband. Navíc vaši vypiplaní vojáci nemohou permanentně umřít, takže necítíte moc tlak, dokončit stačí jakkoliv. Časem se zají.

Připravené scénáře skládající se z X misí mě bavily víc. Pořád je to samé, ale stav vašeho komanda je trvale ovlivněn výsledky, takže postřelení vojáci se v příští misi léčí a zastřelení vojáci zůstávají mrtví. Hned to je zajímavější a více adrenalinové. Bohužel scénářů je jen pár, a jejich jednotlivé mise nejsou příběhově provázané, takže to působí jako jen lehká modifikace jednotlivých misí. Za nedlouho mi to tedy opět sklouzlo do stereotypu a nepřišlo žádné oživení.

Technicky se mi na PC hra moc nelíbila, protože pohled zcela shora redukuje prostředí na geometrické obrazce, a grafika mi přišla mázlá (upscalovaná z nízkého rozlišení). Na tabletu nízká kvalita grafiky není vidět, ale zase se to dost blbě ovládá. Člověk si každou chvíli omylem přemaže plán pohybu, do tlačítka restartu mise v rohu se dá snadno omylem klepnout (a samozřejmě na potvrzení se neptá), a po uspání zařízení nebo minimalizaci hry jede hra vesele dál a za chvíli vám sežere baterii.

Celkově tedy slušně hratelná hra, která mě ale zklamala svým nerealizovaným potenciálem a vyloženě slabým UI. Zábavu poskytne, ale mě osobně po X hodinách začala nudit. Na mobilním zařízení se hrát dá, ale člověk často zaskřípe zuby.
+9
  • PC 75
Door Kickers je překvapivě propracovaná taktická hra, kdy postup zásahové jednotky je potřeba pečlivě plánovat a připravit se na misi.

Už ze začátku je potřeba si rozvrhnout úlohy jednotlivých členů týmu a jejich vybavení. Bude potřeba použitý taktického štítů nebo vzít breachera s brokovnicí na odstřelení dveří a boj na krátkou vzdálenost v malých prostorách. Na větší vzdálenosti rozhodně assault s útočnou puškou, pokud je potřeba tichý a rychlý postup tak lehčí vesta a zbraně s tlumičem.

Za splněné mise hráč získává body za které se pak odemykají nové zbraně a vybavení jako jsou různé taktické neprůstřelné vesty, vybavení na otevírání dveří či nálože k jejich proražení nebo různé podpůrné vybavení jako taser, flashbang nebo granát stinger.

Důležitý je postup a koordinace členů týmů. Vrhnout se někam bezhlavě rovná se smrt. Je potřeba prozkoumat prostor pomocí kamer pod dveřmi, vrhnout před vstupem do místnosti flashbang a pokud je přístup z více směrů, vzít to výhodnější pozicí.

Mise jsou různorodé, kromě klasického zlikvidování ozbrojených nepřátel, je tu záchrana rukojmí, zadržení podezřelých osob, zneškodnění bomb nebo zajištění důkazů předtím než je podezřelí zničí.

Někdy hráč během mise může přijít o některého člena týmu, zde se pak nabízí jestli hru nerozehrát znovu. Sice je možné dokončit misi i se ztrátami, ale ty jsou trvalé a pak nedostatek kvalitních členů je v pozdějších misí je sakra cítit. Když místo 8 členů máte jenom 4 jsou pak možnosti omezené a úkol se stává náročnějším.

Door Kickers je překvapením, jak se v rámci jednoduchého konceptu dá vytvořit komplexní a taktická simulace zásahové jednotky. Navíc kromě 6 různých kampaní obsahuje desítky samostatně hratelných misí.
+17