Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Digital: A Love Story

01.02.2010
79
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Digital: A Love Story je freewarovou vizuální novelou s trochou prvků simulátoru uživatele PC, podobně jako tomu je ve hře Uplink: Hacker Elite. Titul od Christin Love je vytvořen za pomoci enginu Ren'Py, speciálně uzpůsobeného pro tvorbu vizuálních novel. Netradičně zpracované hře se dostalo až nečekaného úspěchu, kdy ji portály jako Gamasutra či Rock, Paper, Shotgun zařadily mezi to nejlepší, co vyprodukovala indie scéna v roce 2010. A tak na začátku roku 2011 vznikla další autorova hra, nepřímé pokračování Digital, nazvané "Don't take it personally, babe, it just ain't your story".

Samotná hra vrhne hráče do roku 1988, kdy se hráč naloguje do Bulletin Board Systems (BBS) na Amie Workbench, který si bere inspiraci v klasické Amize. Postupem času mu začínají přicházet zprávy od různých lidí, připojených také do sítě. S některými z nich si začně více psát a navazovat kontakty, s přibývajícími hodinami strávenými za monitorem objeví hlavní protagonista hry možnosti ilegálního nabourání do uzavřených systémů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Digital: A Love Story mě mírně zklamalo. Samotná premisa o nalezení spřízněné duše skrze počátky virtuálního prostoru je poměrně zajímavá, zpracování také nijak nezaostává a i to nejpodstatnější, a to kvalita předkládaného textu, také nepatří mezi to horší.

Problém je však v samotné hratelnosti, kdy je třeba se schematicky přihlašovat k systému, následně zadat kód, vyčkat než se načte BBS, odklikat zprávy – z nich vyselektovat ty důležité a doposud nepřečtené, dále se odhlásit a pak na novo opakovat celý postup a doufat v to, že nějaké nové zprávy dojdou. Kritizovat primární náplň možná vypadá hloupě, když s ní musel každý, kdo si o Digital: A Love Story něco přečetl, počítat. Neubráním se však dojmu, že uživatelské rozhraní šlo vyřešit lépe, ve zkratce méně zmateně co se dalšího postupu hrou týče a podstatně ergonomičtěji v oblasti rozhraní. K vizuální stránce není moc co dodávat, snad jen, že text je dobře čitelný. Hudba, ač vcelku chválená mě příliš nezaujala a spíše otravovala a tak byla nahrazena (v mém případě Crystal Castles).

Od titulu, který sbíral v oblasti freeware her jednu cenu za druhou od respektovaných videoherních stránek jsem čekal daleko více. Přesto však těch pár hodin strávených u této hry nebylo promrhaným časem, za což hra vděčí především jisté originalitě a tudíž i unikátnosti zážitku. Jsem zvědavý na další počin, a to Don't take it personally, babe, it just ain't your story, respektive Analogue: A Hate Story. Spíše se ale podívám po něčem ještě originálnějším (Hatoful Kareshi, nebo něčem áčkovějším (EVE: Burst Error).

Pro: nápad, příběh (kvalitně napsané)

Proti: design (uživatelského rozhraní, v postupu hrou), hudba

+17