Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Hra vznikla na objednávku německé reklamní agentury V und B, která měla na starost reklamní kampaň pro whisky Johnnie Walker. Zadání pro vývojáře bylo tedy jasné: "skotská whisky". Při návrhu konceptu se nakonec ujal nápad imitace "Glorious Twelfth", což je 12. srpen tedy den, kdy se na ostrovech zahajuje lovecká sezóna bělokura skotského a probíhá spousta střeleckých soutěží. A právě tento pták v němčině nazvaný "Schottisches Moorschneehuhn" se stal titulní postavou hry.

Zajímavé ovšem je, že hra vůbec nebyla určena k distribuci nebo prodeji. Kampaň totiž probíhala pouze v několika vybraných barech a hospodách, kde byly umístěny laptopy s nainstalovanou hrou, pořádaly se lokální turnaje a vítěz měl dostat právě tuto hru na CD, což by tedy byla exkluzivní záležitost. Dodnes se vlastně neví zda hra unikla od některého z vítězů, nebo od někoho z pořádající agentury. Nicméně se začala šířit jako virus a zaznamenala obrovský úspěch a to nejenom v Německu. Autoři samozřejmě žádné právní kroky proti úniku hry nepodnikli. Za prvé jim o žádný ušlý zisk nešlo, za vývoj dostali zaplaceno a žádný další prodej se neplánoval. A za druhé jim nakonec toto neautorizované šíření přineslo obrovskou reklamu a popularitu.

Ostatní